Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Străpungere DN 23 stația de epurare ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, Amplasament: teren situat în mun. Focșani, str. DN23 – ACCES INTRAVILAN ȘI EXTRAVILAN T 57, P 241, P241, 248/1, 248/2, 249, T0, P240, T57, P257% T57, P257, sau identificat prin CF 70480, 68814, 68818, 64211, 70766, 70767 nr. topografic T 57, P 241, P 241, P248/1, 248/2, 249, T 0, P240, T57, P 257% T 57, P257, judeţul Vrancea - titular - MUNICIPIUL FOCȘANI prin primar – Crisiti Valentin – Misăilă,

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 9439 / 02.09.2024

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Străpungere DN 23 stația de epurare ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, Amplasament: teren situat în mun. Focșani, str. DN23 – ACCES INTRAVILAN ȘI EXTRAVILAN T 57, P 241, P241, 248/1, 248/2, 249, T0, P240, T57, P257% T57, P257, sau identificat prin CF 70480, 68814, 68818, 64211, 70766, 70767 nr. topografic T 57, P 241, P 241, P248/1, 248/2, 249, T 0, P240, T57, P 257% T 57, P257, judeţul Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de MUNICIPIUL FOCȘANI prin primar – Crisiti Valentin – Misăilă, din mun. Focșani, str. Dimitrie Cantemir, nr. 1bis, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 9439 din 12.08.2024 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 29.08.2024, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,, Străpungere DN 23 stația de epurare ’’, propus a fi amplasat în mun. Focșani, str. DN23 – ACCES INTRAVILAN ȘI EXTRAVILAN T 57, P 241, P241, 248/1, 248/2, 249, T0, P240, T57, P257% T57, P257, sau identificat prin CF 70480, 68814, 68818, 64211, 70766, 70767 nr. Topografic T 57, P 241, P 241, P248/1, 248/2, 249, T 0, P240, T57, P 257% T 57, P257, nr. cadastral, judeţul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

      Zona de studiu a prezentului PUZ stabilită pe planul topografic elaborat concomitent, este situată în partea de sud-est a municipiului Focșani, în vecinătatea Stației de epurare, a zonei „Sere Mândrești” și a fostului abator.

Zona a fost predominant ocupată cu terenuri folosite pentru agricultura extensivă.

După anii 90 „Serele Mândrești” au fost dezafectate, însă fostul abator a continuat producția și a fost extins pe terenurile vecine.

Astfel în zonă s-a realizat încă o unitate de producție de tip abator la nord de cel existent, pentru această investiție s-a realizat „PUZ atragere în intravilan, construire fabrica de preparate din carne” aprobat cu HCL 49/ 05.02.2016 în suprafață de 18,55 ha.

Beneficiarul dorește accesibilizarea acestei zone către stația de epurare prin modernizarea profilului De240 și modernizarea intersecței cu DN23, dorind să creeze premisele unei dezvoltări ale zonei cu funcțiuni de producție și depozitare în concordanță cu situația existentă

 

 

Locația propusă pentru implementare este: mun. Focșani, aferent drumului, pe traseul drumului De240, având CF 70480 pe care se asigură accesul la Stația de epurare (trup de intravilan) în administrarea CUP SA și la sere Mândrești și terenurile având CF 68814 și CF 68818 sunt inventariate în domeniul privat al municipiului Focșani, confonm extraselor de CF. Pentru lărgirea profilului De240 sunt afectate și terenurile proprietate privată cu CF 70766, CF 64211 și CF 70767.

Terenul este situat partial în intravilanul localității și partial în extravilan; aparține parțial proprietății private al persoanelor fizice sau juridice, parțial în domeniul privat al mun. Focșani conform HCL 67/25.02 .2016.

Terenul studiat prin PUZ se află în intravilanul municipiului Focșani, în partea de sud-est a municipiului, în zona „serelor Mândrești” și a stației de epurare, în partea de est a zonei de unități producție a SC Balcanic Prod SRL.

Circulația principală se desfășoară de la nord la sud pe De240, ce reprezintă terenul ce a generat PUZ, și care descarcă traficul direct în DN 23 (str. Galați) printr-o intersecțe neamenajată corespunzător.

De240 este o cale de circulație rutieră de ordin local ce deservește stația de epurare, unităție de producție cât și terenurile arabile din zonă. Calitatea drumului este precară, nefiind amenajat cu îmbrăcăminte astfaltică. Spre limita vestică, la aproximativ jumătate din traseul De240, se regăsește o intersecție cu un drum de deservire locală, fără îmbrăcăminte astfaltică, ce asigură accesul către unitatea de producție - fabrică de preparate din carne, regelementată prin „PUZ atragere în intravilan, construire fabrică de preparate din carne” aprobat cu HCL 49/ 05.02.2016 

Folosința actuală a terenului este de teren curți construcții, în intravilan și terenuri agricole în extravilan. Terenul ce a generat PUZ în suprafață de 11.935mp, este reprezentat pe teren de drum de exploatare De240.

Planul Urbanistic Zonal propune valorificarea potenţialului natural prin:

  • amenajarea cu plantaţii a spaţiilor libere de construcţii de pe terenul studiat.
  • amenajarea cu spații plantate aflate pe parcelele unităților de producție, în special în zona retragerii construcțiilor față de aliniament.

Sectorul de drum național – DN23, ce se intersectează cu De 240 se află în administrarea UAT Focșani, conform Protocolului de Predare – Preluare nr. 57918/ 16.08.2017.

Distanța între axul Drumului Național DN23 și limitele de proprietate este cuprinsă între 9.99 m și 22.00 m.

În cea mai mare parte a zonei studiate, limitele de proprietate sunt reprezentate de parcele ale unităților productive sau de teren arabil.

Drumul Național DN23, pe parcursul traseului care intersectează De240, este semnalizat cu marcaje rutiere de separare a sensurilor de circulație, amplasate în axul Drumului Național și de delimitare a părții carosabile.

Sistemul rutier existent pe Drumul Național DN23  este alcătuit din mixturi asfaltice așezate pe fundație din agregate naturale.

Pentru preluarea traficului local, se va propune modernizarea profilului drumului de exploatare De240 la un carosabil de 7m lățime cu o bandă pe sens și trotuare de 1m lățime de o parte și cealaltă.

 

 

 

 

 

Prin prezentul PUZ se propune studierea intersecției dintre De240 si DN23 și amenajarea acesteia conform normelor și standardelor în vigoare. Astfel la proiectarea elementelor geometrice ale traseelor se va urmării ca partea carosabilă proiectată să se suprapună cât mai fidel pe marginea carosabilă a drumului național DN23, iar pentru racordări se vor folosi raze cât mai apropiate de normele în vigoare.

De menționat este faptul că reactualizarea P.U.G. care este în faza de avize, propune pentru zona studiată prin prezentul PUZ următoarele:

  • Inserarea terenurilor stației de epurare în zona de gospodărie comunală;
  • Păstrarea specificului zonei de unități producție (aferente UTR 43 din PUG 2000) prin introducerea terenurilor din extravilan în intravilan și reglementarea funcțională a unei zone de activități conexe industriei locale (M3) – unități productive nepoluante, prestări servicii, depozitare – cu procent mare de spații verzi amenajate.
  • Modernizarea drumurilor locale de exploatare și realizarea unor drumuri colectoare paralele cu drumul național DN23.
  • Extinderea utilităților urmând profilul drumurilor existente.

Prezentul plan urbanistic zonal pentru zona studiată prin PUZ preia reglementările din PUG 2000 și cele ale „PUZ atragere în intravilan, construire fabrica de preparate din carne”, elaborat anterior, și propune lărgirea profilului DE 240 la un profil cu lățimea totală de minim 9 m, din care 1 m trotuar de o parte și celalaltă și carosabil de 7 m cu dublu sens (3,5 m pe sens). Reglementările pentru traseul DE 240 vor fi preluate și detaliate acolo unde este cazul din cadrul RLU aferent PUG. (reglementările pentru C - Zona pentru comunicație rutieră, feroviară, aeriană, respectiv CR.p – subzona căi de comunicație rutieră propuse care se vor realiza pe baza studiilor de specialitate).

Zona spaţii verzi este compusă din spațiile verzi instituite ca zonă verzi de protecție față de infrastructura rutieră (aliniamente) sau spații verzi plantate în zona retragerii construcțiilor față de aliniament („grădini de fațadă”).

 

BILANT TERITORIAL PENTRU ZONA REGLEMENTATA

  1.  

Existent (mp)

Existent (%)

Propus (mp)

Propus (%)

UTR42: TE – zona pentru constructii tehnico-edilitare (statie de epurare)

  1.  
  1.  
  •  
  •  

UTR 43: ID – zona pentru unitati industriale

  1.  
  1.  
  •  
  •  

TA, TH – Extravilan

  1.  
  1.  
  •  
  •  

C – Zona cai de comunicatie rutiera (DN si DE240)

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

TOTAL Teren reglementat prin PUZ

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  


 

INDICATORI URBANISTICI ZONA CAI DE COMUNICATIE RUTIERA (C)

POT = max 10%

CUT = max 0,1

Rh = max P

 

Regim juridic

Terenul pe care urmează a se realiza investiția (zona ce a generat P.U.Z. – De240) se află parțial în intravilan, proprietatea privată (CF 56568) și parțial în extravilan drum de exploatare De240 (CF 70480).

 

Bilanț intravilan/extravilan pe traseul De240:

 

Folosința teren

Suprafață ce se intenționează a fi trecută în intravilan

Tip de proprietate

De240 – NC 70480

2601 mp

Propr. Publică a municipiului

Arabil – CF 79766 dezmembrat din CF 53792

109 mp

Propr. privată

Arabil – CF 79767 dezmembrat din CF 53792

335 mp

Propr. privată

Arabil – CF 64211

2 mp

Propr. privată

  1.  

3047 mp

TOTAL ARABIL

446 mp

 

Regim economic

Conform PUG 2000 în zonă există TRUP 7 – UTR 42: stație de epurare – zonă pentru construcții tehnico-edilitare, TRUP 8 – UTR 43: Prodicarn (abator) – zonă pentru unități industriale (ID) ce sunt situate în intravilan și terenuri arabile aflate în extravilan.

 

 

 

 

Terenurile se supun reglementărilor fiscale corespunzătoare zonei de impozitare specifice zonei de extravilan, iar pentru intravilan, zona C și D, și au categoria de folosință: Agricol; Curți-construcții; Drum de exploatare; Arabil.

Prin prezentul PUZ se dorește introducerea în intravilan a intregului traseu existent și lărgit al drumului de exploatare De240, situate între DN23 și Stația de epurare.

Astfel prin introducerea în intravilan a traseului modernizat al De240 s-au generat următoarele:

  • Mărirea suprafeței de intravilan a Trup 7 – UTR 43 cu 2103 mp
  • Unirea celor două trupuri (Trup 7 și Trup 8 cf. PUG în vigoare) de intravilan printr-o suprafață de teren de aprox. 960 mp aferentă modernizării De240.
  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele: - planul nu influențează prin funcțiunile propuse, alte planuri sau proiecte de investiție ce urmează a fi realizate în zonă, având în vedere că în prezent zona studiată este amplasată lângă o zonă de locuințe colective.
  2. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: - planul creează cadrul pentru dezvoltarea unor proiecte privind inserția unor căi de circulație auto și pietonale.
  3. probleme de mediu relevante pentru plan: - planul propune realizarea unei funcțiuni cu impact redus asupra mediului, respectiv căi de circulație auto și pietonale și spatii verzi.

Deșeurile generate pe amplasament vor fi colectate selectiv și preluate în vederea valorificării/eliminării de către operatori autorizați.

  1. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare de mediu : - planul, prin funcțiunea și soluțiile propuse, respectă prevederile legislației de mediu în vigoare.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

Se vor respecta prevederile OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.

 

 

  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 1163 / 29.11.2023 emis de Primăria Municipiului Focșani, a adresei nr. 11537/23.07.2020, emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea și adresa nr. 1461/12.IV/2021 emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9439 din 12.07.2024), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 09.08.2024 şi din 12.08.2024.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii

privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea  în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.