Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul PUZ- Atragere în intravilan cu suprafața de 15543 mp din totalul suprafeței de 19550 mp pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale, cu amplasamentul în intravilan și extravilan, municipiul Focșani, T79, P416, CF 72058, jud. Vrancea - titular - PUȚARU PĂUNA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 7480/ 23.08.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de doamna PUȚARU PĂUNA cu domiciliul  în Focșani, str. Revoluției nr. 19, jud. Vrancea , privind planul PUZ- Atragere în intravilan cu suprafața de 15543 mp din totalul suprafeței de 19550 mp pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale, cu amplasamentul în intravilan și extravilan, municipiul Focșani, T79, P416, CF 72058, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7480/19.06.2024 și a completărilor ulterioare,

în baza:

  • Hotărârea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 25.07.2024 - etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr.1- Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL " Atragere în intravilan cu suprafața de 15543 mp din totalul suprafeței de 19550 mp pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale ", propus a fi amplasat în intravilan și extravilan, municipiul Focșani, T79, P416, CF 72058, jud. Vrancea, titular PUȚARU PĂUNA cu domiciliul în Focșani, str. Revoluției nr. 19, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul plan este întocmit pentru a răspunde cererii beneficiarului pentru studierea condițiilor în care se poate dezvolta urbanistic o suprafață de teren situată parțial în intravilanul și extravilanul municipiului Focșani ( Steren extravilan = 15.543 mp și Steren intravilan = 4007 mp).

Terenul supus planului urbanistic zonal, se afla în intravilanul și extravilanul municipiului Focșani, T79, P 416, nr. cadastral 72058.

Terenul are categoria de folosință arabil , are suprafața totală de 19.550 ,00 mp, iar accesul la parcela studiată se face de pe limita de nord a proprietății- din drumul  cu b-dul Brăilei – DN23. Terenul este liber de construcții și neamenajat.

     Se propun noi reglementări care să deservească terenului generator de P.U.Z., unde este propusă o zonificare pe doua zone de studiu, zone a căror funcțiuni vor fi:

  • Subzonă servicii pe o suprafață de 4200 mp.
  • Subzonă locuințe individuale pe o suprafață de 10.471 mp , unde se pot construi cca. 23 de noi locuințe individuale.

Obiectivele principale ale prezentului plan au fost identificate ca fiind următoarele:

Obiectivul prezentului plan, îl constituie studiul condițiilor în care se poate dezvolta municipiul Focșani. Terenul generator de P.U.Z. se afla în intravilanul și extravilanul municipiului Focșani, T79, P 416, nr. cadastral 72058 , extravilanul este propus a fi atras în intravilan. Se propun reglementări noi, prin care se vor crea doua zone distincte.

Zonificarea funcțională – reglementări, bilanț teritorial, indici urbanistici

Pentru realizarea obiectivului dorit se propune schimbarea zonificării funcționale, astfel:

SUBZONĂ FUNCȚIONALĂ SERVICII

Existent

Propus

mp

%

 

mp

Constructii

0,00

0,00

Constructii

0,00

Platforne pietonale și carosabile

0,00

0,00

Platforne pietonale și carosabile

0,00

Spatii verzi

0,00

0,00

Spatii verzi

0,00

Arabil/curți construcții

4.200,00

100,00

Arabil/curți construcții

4.200,00

Total – Arabil/CC

4.200,00

100,00

Total – Arabil/CC

4.200,00

Spații verzi amenajate 2-5%, conf. HG 525/1996

Necesar

210,00 mp

Propus

 420,00 mp

Parcări conform HCL nr. 345/2019

 

50 mp/1 loc parcare

2 angajati/1 loc parcare

(min. 42 locuri parcare)

 

SUBZONĂ FUNCȚIONALĂ LOCUINȚE INDIVIDUALE

Existent

Propus

mp

%

 

mp

Constructii

0,00

0,00

Constructii

0,00

Platforne pietonale și carosabile

0,00

0,00

Platforne pietonale și carosabile

0,00

Spatii verzi

0,00

0,00

Spatii verzi

0,00

Arabil/curți construcții

10.471,00

100,00

Arabil/curți construcții

10.471,00

Total – Arabil/CC

10.471,00

100,00

Total – Arabil/CC

10.471,00

Număr loturi realizate

 

23 loturi

Număr locuitori 3-4/fam

 

69-92 locuitori

Spații verzi amenajate 20 mp/locuitor

Necesar

1.840,00 mp

Propus

 4.711,00 mp

Parcări in interiorul lotului – 1,5/locuintă

 

Conform HCL nr. 345/2019

(min. 35 locuri parcare)

 

Reglementări urbanistice:

bilanţ teritorial: 19.550,00 mp, domeniu privat al doamnei PUȚARU PĂUNA conform Actului de dezmembrare nr. 713/06.07.2023;

- construcţii şi amenajări propuse:

  • Subzonă servicii (4.200,00 mp)
  • Subzona locuinte individuale (10.471,00 mp);

 

căi de acces propuse ce nu fac parte din Subzonă servicii  și Subzona locuinte individuale (3.879,00 mp) sunt formate din:

  • alei carosabile de incintă, platforme acces, locuri de parcare pentru autovehicole (6 locuri de parcare), alei pietonale, trotuar de protecţie.

 Acestea vor fi preluate de către Primăria Municipiului Focșani și incluse în domeniul public.

 

- locurile de parcare prevăzute în Subzonă de servicii sunt minim 42, propus prin mobilarea urbană 62.

- locurile de parcare prevăzute în Subzonă de locuințe sunt minim 35, propus prin mobilarea urbană 46.

- spații verzi amenajate publice ce nu fac parte din Subzonă servicii și Subzona locuinte individuale sunt în suprafață totală de 1.000,00 mp.

BILANȚ TERITORIAL:

Zone functionale

Existent

Propus

mp

%

mp

%

Teren agricol

19.550,00

100,00

0,00

0,00

Subzona sevicii

0,00

0,00

4.200,00

21,48

Subzona locuințe individuale

0,00

0,00

10.471,00

53,56

Circulatii carosabile și pietonale

0,00

0,00

3.879,00

19,85

Spatii verzi - publice

0,00

0,00

1.000,00

5,11

Total

19.550,00

100

19.550,00

100

 

Regim de înălțime propus:

Subzonă locuințe individuale:

  • loturi pana la 500 mp - POT maxim 40 %;
  • loturi mai mari de 500 mp POT maxim 35 %;
  • loturi pana la 500 mp - CUT maxim 1,05 ;
  • loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,95;

Regim de inaltime: P, P+M, P+1E, P+1E+M

H min. cornisa - 3,00 m

H max. cornisa - 8,00 m

Subzonă servicii:

  • POT propus - 50%
  • CUT propus - 1.5

Regim de inaltime: P, P+M, P+1E, P+1E+M, P+2E

H min. cornisa - 3,00 m

H max. cornisa - 10,00 m

Regim de aliniere propus:

În incintă se propune executarea a două Subzone Servicii și Locuințe individuale, care vor avea față de vecinătăți, următoarele distanțe:

Subzona locuinte individuale:

  • 4,00 m - fata de drumul nou creat
  • retrageri laterale conform Codului Civil
  • retrageri posterioare 1,00 m

Subzonă servicii:

  • 13,00 m - fata de axul drumul national DN23
  • 4,00 m - fata de drumul nou creat
  • retrageri laterale conform Codului Civil
  • retrageri posterioare 1,00 m

Modul de utilizare a terenului:

Subzonă locuințe individuale:

  • loturi pana la 500 mp - POT maxim 40%;
  • loturi mai mari de 500 mp POT maxim 35%;
  • loturi pana la 500 mp - CUT maxim 1,05;
  • loturi mai mari de 500 mp CUT maxim 0,95;

Subzonă servicii:

  • POT propus - 50%
  • CUT propus - 1.5

Echipare edilitară:

Amplasamentul este echipat din punct de vedere edilitar, în zona există toata gama de rețele tehnico-edilitara necesare unei bune functionari a obiectivului propus, la aceasta faza de proiectare creându-se propuneri orintative de racordare, premise pentru dezvoltări viitoare.

Amplasamentul va fi racordat la reţelele de utilităţi, alimentare cu apă, canalizare, energie electrică şi gaze naturale.

Scurgerea apelor pluviale se va realiza astfel :

  • apele meteorice de pe cladiri, carosabil si parcaje vor fi colectate se vor dirija catre spatiile verzi  sau prin colectarea lor prin rigole+separatoare hidrocarburi si descarcate in reteaua de canalizare existenta in zona.

Planul va respecta avizele operatorilor de rețele edilitare publice din localitate.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

Amplasamentul reglementat este prin Planul Urbanistic General al municipiului Focșani în UTR9, (IS+LI)p9b ( zona de protecție a platformei meteorologice), terenul în suprafață de 4007 mp se află în zona mixtă pentru instituții și servicii de interes public, locuințe individuale și funcțiuni complementare , iar terenul în suprafață de 15543 mp, se află în zona cu destinația pentru agricultură.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- În activitatea de proiectare vor fi avute în vedere prevederile la zi ale legislației privind creșterea performanței energetice a clădirilor. În principal vor fi avute în vedere Legea 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor și Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obligă la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

 Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spațiile verzi amenajate propuse:

 – subzona funcțională servicii – 420 mp ,

 – subzona funcțională locuințe individuale – 4711mp ,

 -  spații verzi publice – 1000 mp.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta legislația privind sănătatea populației, precum și adresa DSP Vrancea nr. 5882/13.06.2024

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):- Terenul luat în considerare pentru realizarea obiectivului P.U.Z. are categoria de folosinţă arabil (teren extravilan = 15.543 mp si teren intravilan = 4007 mp), este situat parțial în intravilanul Municipiului Focșani,  judeţul Vrancea, tarlaua 79 , parcela 416 și are nr. Cadastral 72058.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

-   NORD    – retragere 13,00 m față de axul drumului național DN23 (B-dul Brailei) și 27,10 m față de proprietate privată (Hală P+1E);

-    SUD      – retragere 11,32 m față de limita de lot (MAPN);

-    EST      – retragere  1,00 m față de proprietate privată (Dragu Stefan);

-  VEST   – retragere 1,00 m față de Teren Primarie și 20,00 m față de proprietate privată (Hală Parter);

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 738/04.08.2023 emis de Primăria municipiului Focșani, avizului favorabil I.S.U. „Anghel Saligny” al județului Vrancea nr. 1725936/20.06.2024, avizului de principiu CUP SA nr. 5345/27.06.2024.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7480/19.06.2024 și a completărilor înregistrate la APM Vrancea cu nr. 8770/22.07.2024) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea și titularul planului a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 17.06.2024 şi din 20.06.2024.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.