Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL – ELABORARE P.U.Z. - CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINTE COLECTIVE CU SPATIU COMERCIAL LA PARTER S+P+2E+3R propus a fi amplasat în Municipiul Focsani, Strada Aurora, nr. 6, T94, P5295, Nr. cad. 64139, judetul Vrancea - titular - MOCANU FLORINEL

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (inițială)

Nr. 7931 / 28.08.2024

 

PLAN URBANISTIC ZONAL – ELABORARE P.U.Z. - CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINTE COLECTIVE CU SPATIU COMERCIAL LA PARTER S+P+2E+3R propus a fi amplasat în Municipiul Focsani, Strada Aurora, nr. 6, T94, P5295, Nr. cad. 64139, judetul Vrancea

 

Ca urmare a cererii adresate de MOCANU FLORINEL cu sediul în comuna Vânători, sat Joraști, județul Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7931 din 01.08.2024 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 22.08.2024, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ELABORARE P.U.Z. - CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINTE COLECTIVE CU SPATIU COMERCIAL LA PARTER S+P+2E+3R propus a fi amplasat în Municipiul Focsani, Strada Aurora, nr. 6, T94, P5295, Nr. cad. 64139, jud. Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

 

         Obiectivul prezentei documentatii de urbanism zonale, este reprezentat de studiul conditiilor in care se poate dezvolta municipiul Focsani. Terenul detinut de beneficiar are momentan functiunea destinata locuirii colective cu functiuni complementare, unde se doreste reglementarea functiunii de locuire colectiva cu comert la parter, reglementarea indicatorilor urbanistici si reglementarea dotarilor complementare, in special normarea locurilor de parcare, solutionarea retelelor edilitare, alei pietonale, alei carosabile, spatii verzi, loc de joaca pentru copii si platforma pubele ecologice, iar regimul de inaltime admisibil propus de reglementat va fi S+P+2E+3R, care potrivit Regulamentului Local de Urbanism se va proiecta numai pe baza unei documentatii de urbanism. Terenul în suprafață de 471 mp conform actelor de proprietate este localizat în intravilanul municipiului Focșani, în Municipiul Focsani, Strada Aurora, nr. 6, T94, P5295, Nr. cad. 64139, judetul Vrancea.

 

In interiorul terenului care a generat P.U.Z., se propun noi reglementari:

- se propune reamenajare acces existent si redimensionarea acestuia conform noilor cerinte;

- se propun amenajarea de cai de circulatie auto si pietonala de incinta, dimensionata conform specificatiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani ;

- se propune normare numarului de locuri de parcare pentru a deservi noi functiuni urbane propuse. Locurile de parcare propuse de reglementat pentru noua functiune propusa, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat (pentru functiunea de locuire si pentru functiunea de comert), vor respecta prescriptiile din H.C.L. 345/2019;

- se propun reglementari noi, prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate de incinta. Noile reglementari vor avea la baza prescriptiile din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale. Se vor respecta atat prescriptiile din Codul Civil, cat si cele din R.L.U. P.U.G. Focsani . Pe latura unde terenul generator de P.U.Z. se invecineaza cu calea de circulatie din domeniul public, se va respecta retragere stradala prin care se vor asigura cerintele impuse prin R.L.U. P.U.G. Focsani, O.G.43/1997, Codul Civil;

- se propune reevaluarea retelelor edilitare existente in zona studiata si propunerea refacerii bransamentelor existente si rezolvarea celor inexistente pe terenul generator de P.U.Z., pentru a deservi noilor functiuni propuse;

- se propune amplasarea unui loc de joaca pentru copii, care va deservi locuintelor colective. Locul de joaca pentru copii va fi reglementat conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. b.- spatii de joaca pentru copii, amenajate si echipate cu mobilier urban specific, realizat conform normativelor in vigoare astfel incat sa fie evitata accidentarea utilizatorilor) si vor avea prescriptii din H.G. 435/2010;

- se propune amplasarea unei platforme pentru pubele ecologice. Platforma pentru pubele ecologice va fi reglementata conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. a. - platforme destinate pentru depozitarea recipientelor de colectare selectiva a deseurilor menajere, care vor fi amenajate la distanta de minimum 10.00m de ferestrele locuintelor, vor fi imprejmuite, impermeabilizate, cu asigurarea unei pante de scurgere si vor fi prevazute cu sistem de spalare si sifon de scurgere racordat la canalizare, vor fi dimensionate pe baza indicelui maxim de producere a gunoiului si a ritmului de evacuare a acestuia si vor fi intretinute in permanenta stare de curatenie; platformele pot fi cuplate cu instalatii pentru batut covoare; - a1. acolo unde constrangerile de spatiu nu permit amenajarea de platforme care sa indeplineasca conditiile de la lit. a), se pot amplasa pubele pentru colectarea selectiva a deseurilor municipale in spatii protejate si asigurate, cu cale de acces pentru evacuare, la distanta de minimum 5.00m de fatada neprevazuta cu ferestre a celei mai apropiate locuinte/imobil, cu conditia ca ritmul de evacuare a acestor deseuri sa fie zilnic).

 

Principalele grupari functionale ce delimiteaza amplasamentul sunt:

La Nord – Teren detinut si administrat de Administratia Judeteana a Finatelor Publice Vrancea (domeniu public). Distantele de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 2.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura, respectiv cladire cu destinatia de garaje si birouri S+P va fi de aproximativ 3.00m;

La Vest – Teren detinut si administrat de Administratia Judeteana a Finatelor Publice Vrancea (domeniu public). Distantele de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 1.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura, respectiv cladire cu destinatia de garaje si birouri S+P va fi de aproximativ 4.40m, iar distanta dintre limita edificabila si corpul central al cladirii de finante cu regim de inaltime S+P+5E+6R va fi de aproximativ 10.20m;

La Sud – Strada Aurora - domeniu public, marginita de trotuare pietonale si portiuni amenajate cu spatii verzi, de ambele parti ale strazii. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 4.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire (cladire cu destinatia de locuinte colective cu spatii comerciale la parter P+4E) va fi de aproximativ 29.00m pana in zona de comert si aproximativ 31.30m pana in zona locuintelor;

La Est – Teren proprietatea primariei - domeniu public, - spatiu verde si alee pietonala, urmat de o cladire proprietate privata- spatiu comercial si prestari servicii S.C. Laris Prod Company S.R.L.-parter, urmat de cladiri cu locuinte colective si spatii comerciale si prestari servicii la parter cu regimul de inaltime P+4E. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 2.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura va fi de aproximativ 7.80m, cladire cu destinatie de comert si prestari servicii S.C. Laris Prod Company S.R.L.-parter. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire cu destinatia de locuire colectiva cu comert si prestari servicii la parter (P+4E) va fi de aproximativ 17.40m.

 

Interventiile urbanistice propuse nu modifica functionalitatea zonei studiate si clarifica modul de construire si amenajare a terenului aflat sub studiu. Prin prezenta documentatie de urbanism se propun respectarea urmatoarelor principii:

  • reglementarea terenului generator de P.U.Z, pentru functiunea de locuire in sistem colectiv si comert la parter cu noi indicatori urbanistici si propunerea de aprobarea a modului de amenajare a zonei edificabile pentru viitoarele constructii. Reglementarea zonei edificabile va avea la baza retrageri stradale, Codul Civil, retrageri conform normativ P118/1999, studiu de insorire (dupa caz) si restrictii ale retelelor edilitare.
  • asigurarea caii de circulatie si a caii de acces, prin examinarea celor existente, validarea dimensionarii acestora si/sau modernizara acestora dupa caz;
  • asigurarea retelelor edilitare in sistem centralizat si pozitionare a restrictiilor retelelor edilitare in raport cu zona studiata si terenul care a generat P.U.Z.;
  • reglementarea de spatii verzi si plantate, decorative, de aliniament si cu rol de protectie fata de vecinatati conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani;

 

Indicatori urbanistici propusi:

P.O.T. maxim admisibil propus                                  40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus                                  1.20

R.H.max. admisibil propus                                       = S+P+2E+3R;

H.max. admisibil propus                                           = 14.00m;

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENULUI GENERATOR DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT(%) din suprafata totala

terenului generator de P.U.Z. din U.T.R.25, L.C.25 - zona pentru locuinte colective existente si functiuni complementare - situatia existenta

471.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Cladire de locuinte colective S+P+2E+3R-propus

00.00mp

0.00%

188.40mp

40.00%

Dotari conexe (loc de joaca pentru copii-spatiu verde, platforma pubele ecologice propusa)

0.00mp

0.00%

197.82mp

42.00%

Alei carosabile, parcari supraterane si alei pietonale propuse

0.00mp

0.00%

28.26mp

6.00%

Spatii verzi amenajate propuse

0.00mp

0.00%

56.54mp

12.00%

TOTAL TEREN GENERATOR DE P.U.Z.

471.00mp

100.00 %

471.00mp

100.00 %

 

SIMULARE POSIBILITATE DE MOBILARE URBANA:

P.O.T. maxim propus de reglementat 40.00%       - Sc=188.40mp

C.U.T. maxim propus de reglementat 1.20          - Sd=565.20mp

Parter-comert maxim 140.00mp / 48.40mp spatii anexa pentru acces la subsol si la etaje

Etaje-locuinte colective / 2 x 150.00mp / 1 x 76.80mp - 5 unitati locative

 

Noua solutie de zonificare, are in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

 

Numar estimat de locuri de parcare:

  • 3 locuri de parcare supraterane pentru comert
  • 8 locuri de parcare subterane pentru unitati locative

Necesar estimat de spatii verzi:

  • 5.00% din total teren pentru comert                                                        - S=23.55mp
  • 2.00mp/locuitor de unitate locativa (max. 3 persoane/unitate locativa)         - S=30.00mp
  • Minim de spatii verzi propus S=56.54mp (s-a rotunjit in plus pana la 12.00% din teren)

 

Amplasarea constructiilor pe terenul generator de P.U.Z. se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii.

Din punct de vedere al normelor de P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1999.

 

Imobilul se va racorda la rețelele tehnico-edilitare existente în zonă respectând condițiile impuse de prestatorii de servicii, condiții care vor fi specificate în avizul de principiu și cel pentru branșament.

 

a) Cai de comunicatie si retea de canalizare a apelor pluviale

Pentru terenul generator de P.U.Z. se propune reglementarea unui nou acces auto si pietonal la strada Aurora. Noul acces va permite atat accesul auto catre subsolul viitoarei cladiri are va avea amenajata o parcare subterana pentru unitatile locative de la etaje, cat si la locurile de parcare propuse de reglementat pentru zona de comert de la sol.

Canalizarea apelor pluviale din incinta va fi dirijata in sistem centralizat prin retea de ape pluviale, care va deversa in reteaua stradala din strada Aurora.

b) Alimentarea cu apa potabila

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se propune refacerea bransamentul la reteaua stradala de alimentare cu apa potabila, adiacenta terenului din strada Aurora.

Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestei propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta apometre individuale pentru fiecare unitate locativa.

c) Canalizarea apelor uzate menajer

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se propune refacerea bransamentul la reteaua stradala de canalizare a apelor uzate menajer, adiacenta terenului din strada Aurora.

Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

d) Alimentarea cu gaze naturale

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se propune refacerea bransamentul la reteaua stradala de alimentare cu gaze natural, adiacenta terenului din strada Aurora.

Pozitia bransamentului va fi supraterana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de gaz pentru fiecare unitate locativa. Alimentarea obiectivelor propuse va fi strict pentru incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului si folosirea la gatit a unitatilor locative.

e) Alimentarea cu energie electrica

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se propune refacerea bransamentul la reteaua stradala de alimentare cu energie electrica, adiacenta terenului din strada Aurora.

Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de electricitate pentru fiecare unitate locativa

f) Telecomunicatii si date

In aproprierea zonei studiate exista retele de telecomunicati si date.

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la una din retele stradale prezente pe strada Aurora.

Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

Dezvoltarea durabila a asezarilor umane oblige la o reconsiderare a mediului natural sub toate aspectele sale: economice, ecologice si estetice si accentueaza caracterul de globalitate a problematicii mediului.

Pentru incinta studiata, se propun reglementari noi, pentru zone amenajate cu spatii verzi, care vor respecta prescriptile din R.L.U. P.U.G. 2000 Focsani.

Spatiile verzi vor fi de mai multe tipuri: gazon, pomi si plante decorative.

Din momentul realizarii urbanizarii zonei studiate, este necesara asigurarea utilitatilor edilitare aferente acestora, respectiv alimentarea cu apa potabila, canalizarea apelor uzate menajere, canalizarea apelor pluviale de incinta, energia electrica, gaze naturale si optional telecomunicatii si date. Prin adaptarea noilor solutii conform cerintelor propuse din actuala documentatie de urbanism zonala, solutie ce contine bransarea la retelele adiacente terenului generator de P.U.Z., rezulta ca solutiile propuse sunt in conformitate cu normelor de igiena si de exploatare in vigoare.

Depozitarea controlata a deseurilor menajere: - colectarea si depozitarea deseurilor menajere se va face controlat, in containere speciale (pubele ecologice), urmand a fi colectate si ridicate periodic de catre o firma de specialitate, in baza unui contract de prestari servicii.

Ca principale acte normative privind protectia mediului ce trebuie respectate, sunt precizate urmatoarele:

  • Se vor respecta conditiile de calitate a aerului, conform STAS 12574/87;
  • Deseurile rezultate vor fi ridicate de catre o unitate de salubrizare autorizata; Articolele reciclabile din hartie, carton, sticla etc, vor fi colectate separat, pe tipuri si vor fi predate unitatilor specializate pentru valorificare, conform O.U.G. 16/2001, privind gestiunea deseurilor reciclabile, precum si cele al O.U.G. 78/2000 privind regimul deseurilor;
  • Se vor respecta prevederile Ordinului 756/97 cu privire la factorul de mediu sol;
  • Nivelul de zgomot exterior se va mentine in limitele STAS 10009/88 (max. 50dB) si STAS 6156/1986;
  • Emisiile de poluanti in aer nu vor depasi valorile impuse de Ordin 462/93 si Ordin M.A.P.M. 1103/2003;
  • Apele uzate vor respecta conditiile de colectare din NTPA 002/2002;
  • Se vor respecta prevederile H.G. 856/2002 privind gestiunea ambalajelor pentru asigurarea conditiilor impuse de Legea 426/2001;
  • Se vor respecta normele de salubrizare aprobate de autoritatile administratiei publice locale sau judetene.

 

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural: nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 57/29.01.2024 emis de Primaria Municipiului Focșani, avizul de oportunitate nr. 1/31.05.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani, a adresei nr. 6618/08.07.2024 emisa de Direcția de Sănătate Publică Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9531 / 22.08.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Mediatizarea în ediţiile Ziarului de Vrancea din 28.06.2024 şi din 01.07.2024 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

- Anunţ public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afişat  la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea în data de 05.07.2022.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.