Decizia etapei de incadrare pentru PUZ - „Construire parc industrial Vrancea ” - titular - UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDEȚUL VRANCEA
DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
( inițială)
Nr. 1201 / 22.02.2023
Ca urmare a notificării depuse de UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDEȚUL VRANCEA, titularul al PUZ - „Construire parc industrial Vrancea ”, înregistrată la A.P.M.Vrancea cu nr. 1201/31.01.2023, în baza H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia și a H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe și a consultării Comitetului Special Constituit, întrunit în data de 16.02.2023, A.P.M. Vrancea decide că :
- Planul urbanistic zonal „Construire parc industrial Vrancea ”, propus a fi
amplasat în extravilanul comunei Garoafa, T57, P 231, CF 57188, 57190, judeţul Vrancea, titular de plan UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDETUL VRANCEA cu sediul în Focșani, bd. Dimitrie Cantemir nr.1, jud. Vrancea,
necesită evaluare de mediu cu obligativitatea efectuării Raportului de Mediu
, urmând a fi supus procedurii de adoptare cu aviz de mediu.
Obiectivele planului: planul prevede reglementarea accesului din DN2 (E85) în incinta Parcului Industrial și a drumurilor de acces din incintă, precum și stabilirea unor reguli urbanistice și de echipare edilitară care să asigure flexibilitatea posibilitații de dezvoltare a parcului industrial după principiile parcurilor industriale de tip greenfield sau cu spații construite prestabile diferitelor tipuri de investiții.
În conformitate cu solicitările temei de proiect se propune:
- amenajarea terenului, constând în lucrări pentru pregătirea amplasamentului;
- lotizarea terenului pentru unități industriale;
- construire zone funcționale;
- amenajări pentru protecția mediului constând în efectuarea de lucrări și acțiuni de protecția mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural, după terminarea lucrărilor;
- asigurarea cu utilitățile necesare a obiectivului de investiții;
- construire acces la DN2-E85;
- construirea infrastructurii rutiere din interiorul parcului industrial inclusiv accese la parcele;
- spațiu verde;
- sisteme de pază, de securitate, antiefracție, incendii, supraveghere video;
- parcare;
- rețea distribuție apa;
- rețea alimentare cu gaze naturale/energie termica;
- rețea electrică, stație și posturi de transformare a energiei electrice;
- rețea pentru iluminat stradal și perimetral;
- rețea de canalizare;
- telecomunicații;
- bazin retenție ape pluviale;
- rețea hidranți, stație pompare, bazin rezervă incendiu;
- împrejmuire și casă poartă;
- pavilion administrativ;
Se propune reglementarea Parcului Industrial prin delimitarea a 5 zone funcționale coroborat cu cele 18 zone de dezvoltare propuse:
ZONĂ FUNCȚIONALĂ |
ZONĂ DE DEVOLTARE |
|
Cc |
Zonă pentru căi de comunicație auto și pietonale |
Zona 0 |
IS |
Zonă pentru construcții administrative, servicii și dotări conexe |
Zona 1, Zona 2 |
ID |
Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe |
|
ID1 |
Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe in unități mari de producție și depozitare |
Zona 5- Zona 12 |
ID2 |
Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe in unități mici de producție și depozitare |
Zona 3, 4, 13, 14 |
TE |
Zonă pentru echipare tehnico-edilitară și gospodărie comunală |
Zona 15,
|
SP |
Zone verzi |
|
SP1 |
Zona verde cu rol de agrement și servicii |
Zona 16 |
SP2 |
Zona verde cu rol de protecție perimetral, curs apa, circulatii |
Zona 17 – Zona 17 |
SP3 |
Zonă verde cu rol de protecție a culuoarelor tehnico-edilitare |
Zona 18 - Zonă protecție LEA 20kV,Zona Protectie conducta CONPET |
BILANȚ TERITORIAL COMPARATIV-terenuri ce au generat PUZ
Motivele care au stat la baza deciziei sunt următoarele :
- planul se încadrează în categoria planurilor ce se supun evaluării de mediu conform H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe - capitolul II, art.5, alin.2. lit.a ;
- planul stabileşte cadrul pentru emiterea viitoarelor acorduri de mediu pentru proiecte care se încadrează în Anexa 2 din Legea nr.278/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, cu modificările și completările ulterioare ;
- planul urbanistic zonal, mai sus menționat, nu intră sub incidenţa art. 28 al OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările ulterioare, deoarece nu se suprapune rețelei județene de arii naturale protejate de interes național și comunitar.
Informarea și participarea publicului:
Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut în ziarul Monitorul de Vrancea in data de 27-29.01.2023 și 30.01.2023 .
Până la data luării deciziei nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului .
În conformitate cu prevederile art.12, alin.(2) din H.G. nr. 1076/2004 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le trimite in scris la A.P.M. Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.
Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.