Decizie emitere aviz de mediu al planului Amenajamentul fondului forestier proprietate privată aparținând SC Midgard Investments SRL U.P. I Midgard Vrancea județul Vrancea” amplasament în în raza pe raza UAT TULNICI si pe raza UAT VINTILEASCA, judetul Vrancea - titular - S.C. MIDGARD INVESTEMENT S.R.L.
DECIZIE DE EMITERE A AVIZULUI DE MEDIU
Nr. 11476 din 29.01.2024
Ca urmare a cererii adresate de SC Midgard Investments SRL cu sediul în Focșani aleea 1 iunie nr 11 bloc D scara 1 apartament 10., înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7231/07.06.2023 și a completărilor ulterioare, în baza Hotărârii Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, şi a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit al A.P.M. Vrancea din data de 18.01.2024 - etapa de analiză a calităţii Raportului de mediu, că:
Pentru
SC Midgard Investments SRL titular al planului Amenajamentul fondului forestier proprietate privată aparținând SC Midgard Investments SRL U.P. I Midgard Vrancea județul Vrancea” amplasament în în raza pe raza UAT TULNICI si pe raza UAT VINTILEASCA, judetul Vrancea, se va emite avizul de mediu.
Amenajamentul silvic este suprapus integral judetului Vrancea in teritoriul administrativ al comunelor Tulnici si Vintileasca. Padurile amenajate aparțin SC Midgard Investments SRL, cu o suprafață de 1720,3 situată pe raza administrativă a
comunei Vintileasca din județul Vrancea – 877,6 ha
comunei Tulnici din județul Vrancea – 842,7 ha.
Nr. Crt. |
Judeţ |
Unitateateritorial- administrativă |
Denumire fost: |
Parcele aferente |
Suprafaţa -ha- |
||
O.S |
U.P |
||||||
1. |
Vrancea |
Comuna Tulnici |
Soveja |
I Lepșa-Zboina |
37-61 |
842,7 |
|
2. |
Comuna Vintileasca |
Dumitrești |
II Vintileasca |
129, 131-136, 156-172 |
877,6 |
||
Total |
1720,3 |
||||||
Suprafata care face obiectul acestui plan este situată în trei bazinete şi anume: pârâul Lepşa (parcelele 37-61) afluent de stânga al râului Putna, care la rândul său este afluent de dreapta al râului Siret în apropierea localităţii Călienii Noi, pârâul Furu (parcelele 129, 131-137) și pârâul Monteoru (parcelele 156-172) afluenți ai râului Râmnicu-Sărat, care la rândul său este afluent de dreapta al râului Siret în apropierea localităţii Năneşti.
Accesul pentru trupul de pădure Lepșa este asigurat de drumul judeţen 205F Lepşa – Dragosloveni şi drumurile forestiere Lepşa, Lepşuleţ, Şagău.
Accesul pentru trupurile Monteoru, Furu I și Furu II este asigurat de drumul județean 204H Jitia – Vintileasca și drumurile forestiere Monteoru și Furu
Perimetrul in care este situat planul analizat este SUPRAPUS Siturilor de Interes Comunitar Putna-Vrancea - ROSCI0208, desemnat prin Ordinul Ministrului Mediului si Padurilor nr. 2387/19 septembrie 2011, Ariei speciale de protecție avifaunistica Muntii Vrancei – ROSPA 0088 si Parcului Natural Putna-Vrancea, arie protejata infiintata in baza Hotărârii Guvernului României nr. 2151/2004.
Structura fondului forestier proprietate privată a S.C. Midgard Investments S.R.L., Focșani, U.P. I Midgard Vrancea, judeţul Vrancea, se prezintă astfel:
- A11-A13: Păduri, plantaţii cu reuşită definitivă, regenerări pe cale artificială sau naturală cu reuşită parţială pentru care se reglementează recoltarea de produse principale;
- A21-A22: Păduri, plantaţii cu reuşită definitivă, regenerări pe cale artificială sau naturală cu reuşită parţială pentru care nu se reglementează recoltarea de produse principale
Amenajamentul s-a realizat in anul 2018 în scopul gestionării durabile a fondului forestier cu o perioadă de valabilitate de 10 ani si prin prezenta procedura este supus revizuirii in conformitate cu prevederile HG 768/2023 pentru aprobarea metodologiei de derulare a procedurii de evaluare de mediu pentru amenajamentele silvice in vigoare.
Obiectivele planului
Obiectivele social-economice şi ecologice avute în vedere la elaborarea amenajamentului sunt:
- crearea şi menţinerea unui aspect peisagistic şi de recreere din jurul localitatilor
- protejarea speciilor de păsări din aria de protecţie avifaunistică ROSPA0088-Muntii Vrancei
- conservarea habitatelor şi speciilor din Situl de importanţă comunitară ROSCI0208 Putna-Vrancea
- gospodărirea durabilă a habitatelor şi speciilor din Parcul Natural Putna – Vrancea
- obţinerea de masă lemnoasă de calitate ridicată, valorificabilă industrial (lemn pentru cherestea)
- satisfacerea nevoilor locale de lemn de foc şi construcţie
- valorificarea durabilă a tuturor resurselor nelemnoase disponibile
In gospodarirea durabila a padurilor obiectivul general il constitue mentinerea si de cate ori este posibil, ameliorarea aptitudinilor acesteia pentru a indeplini cat mai bine ansamblul functiilor atribuite arboretelor si cresterea potentialului acestora. Din obiectivul general, se desprind alte trei obiective strans legate de functiile padurii: ecologic, economic si social.
• Prin obiectivul ecologic, care si in cazul de fata este prioritar, se urmareste mentinerea echilibrului general actionand concomitent asupra mediului fizic (sol, clima) si biologic (ansamblul speciilor vegetale si animale din padure).
• Obiectivul economic vizeaza conducerea si mentinerea pe picior a unui lemn de mare valoare prin utilizarea mai buna a factorilor naturali de productie si optimizarea procesului de productie forestiera.
• Obiecticul social cuprindepreocuparile directe care se refera la actiunile sociale: recreere, destindere, folosirea fortei de munca locala, etc.
Ariile naturale protejate de interes comunitar sau național din cadrul amenajamentului silvic
Amenajamentul silvic al fondului forestier proprietate privată aparținând S.C. Midgard Investments S.R.L., Focșani, U.P. I Midgard Vrancea, judeţul Vrancea, se suprapune cu arii naturale protejate astfel:
- Situl Natura 2000 ROSCI0208 – Putna -Vrancea – 835,67 ha
- Rezervația Naturală RONPA0932 – Parcul Natural Putna-Vrancea – 835, 67 ha
- Aria de Protecție Avifaunistică - ROSPA0088 – Munții Vrancei – 835,67 ha
Suprafeţele şi volumele de extras prin lucrările silvice/Tipurile de lucrări silvice și intensitatea intervențiilor stabilite prin normele silvice, care se vor face în ariile naturale protejate.
La nivelul întregului amenajament silvic, la data aprobării acestuia prin conferinta II-a au fost stabiliți următorii indicatori:
Posibilitatea anuală de produse principale este de 8432 mc, iar cea de produse secundare 4864 mc. În deceniul de aplicare s-au propus următoarele lucrări de îngrijire şi conducere a arboretelor:
- degajări: ...................................28.87 ha
- curăţiri: ...................................106.28 ha.............................1271 mc
- rărituri ...................................1032.94 ha .........................47366 mc
- tăieri de igienă: .......................328.34 ha ...........................3009 mc
De asemenea, în deceniu, au fost propuse următoarele lucrări de ajutorare a regenerării naturale și de împădurire:
- împăduriri.........................................................................................58,47 ha
- completări ........................................................................................46.59 ha
- lucrări de ajutorare a regenerării naturale.....................................186.68 ha
- lucrări de îngrijire a regenerării naturale........................................537.99 ha
- îngrijirea culturilor tinere ..........................................................874.65 ha
La data solicitarii de revizuire a amenajamentului silvic al UP I Midgard Vrancea, la nivelul intregii suprafete a amenajate mai sunt de realizat urmatoarele lucrari de ingrijire si conducere a arboretelor , respectiv lucrari de ajutorare a regenerării naturale și de împădurire:
Posibilitatea cumulata pentru restul perioadei de produse principale este de 45628 mc, iar cea de produse secundare 26615 mc.
Lucrări de îngrijire și conducere a arboretelor:
- degajări:0.76ha
- curăţiri: 13.54 ha, 151mc
- rărituri 586.54ha , 26464 mc
- tăieri de igienă: 294.05 ha 2859 mc
Lucrări de ajutorare a regenerării naturale și de împădurire:
- împăduriri 43.14ha
- completări 10.56 ha
- lucrări de ajutorare a regenerării naturale 88.98 ha
- lucrări de îngrijire a regenerării naturale 204.40 ha
- îngrijirea culturilor tinere 528.20 ha
Din totalul lucrarilor propuse la nivelul amenajamentului silvic, pe raza ariilor protejate suprapuse U.P. I Midgard Vrancea au ramas de realizat urmatoarele lucrari de ingrijire si conducere a arboretelor , respectiv lucrari de ajutorare a regenerării naturale și de împădurire:
Lucrări de îngrijire și conducere a arboretelor:
- degajări: 0.76ha
- curăţiri: 7.15 ha, 91mc
- rărituri 435.12ha, 22725mc
- tăieri de igienă: 200.5 ha, 2032mc
Lucrări de ajutorare a regenerării naturale și de împădurire:
- împăduriri 0.99ha
- completări 2.1 ha
- lucrări de ajutorare a regenerării naturale1.21ha
- lucrări de îngrijire a regenerării naturale7.57ha
- îngrijirea culturilor tinere 24.5ha
Evidenţa habitatelor forestiere de interes comunitar și național și a speciilor și habitatelor protejate, distribuția, zone sensibile și justificarea lucrărilor propuse în aceste zone.
Analiza prezentei habitatelor forestiere de interes comunitar și național și a speciilor și habitatelor protejate, distribuția acestora s-a realizat plecând de la Formularele standard si Planurile de management aprobate prin acte normative in vigoare. Habitatele si speciile prezente in zona de implementare a amenajamentului silvic sunt cele prevăzute in acte normative.
Unitatea amenajistică |
Suprafața ha |
Habitat Natura 2000 |
Lucrări propuse în cadrul amenajamentului silvic |
---|---|---|---|
37 A |
30,97 |
- |
Rărituri |
37 B |
0,55 |
- |
Împăduriri |
37 C |
0,76 |
- |
Degajări, completări |
38 A |
10,82 |
- |
Tăieri igienă |
38 B |
8,84 |
- |
Rărituri |
39 A |
0,7 |
- |
Îngrijirea culturilor, completări |
39 B |
15,22 |
- |
Rărituri |
39 C |
3,54 |
- |
Tăieri igienă |
39 D |
0,73 |
- |
Tăieri de conservare |
39 E |
0,99 |
- |
Tăieri rase |
39 F |
0,72 |
- |
Îngrijirea culturilor, completări |
40 A |
38,86 |
91V0 |
Tăieri igienă |
40 B |
1,27 |
- |
Tăieri igienă |
40 C |
1,59 |
9110 |
Tăieri igienă |
40 D |
3,22 |
- |
Rărituri |
41 |
4,68 |
91V0 |
Tăieri igienă |
42 A |
15,61 |
91V0 |
Îngrijirea culturilor, completări |
42 B |
6,75 |
9110 |
Tăieri de conservare |
42 C |
4,29 |
9110 |
Tăieri progresive |
42 E |
6,19 |
91V0 |
Rărituri |
42 F |
3,11 |
91V0 |
Rărituri |
42 G |
24,09 |
91V0 |
Curățiri |
43 |
11,3 |
9110 |
Tăieri igienă |
44 |
57,44 |
- |
Rărituri |
45 |
77,83 |
- |
Rărituri |
46 A |
17,41 |
- |
Rărituri |
40V1 |
0,57 |
- |
0 |
40V2 |
0,81 |
- |
0 |
46N |
0,34 |
- |
0 |
47 A |
17,8 |
- |
Rărituri |
47 B |
8,63 |
91V0 |
Curățiri |
47 C |
3,78 |
- |
Îngrijirea semințișului, completări |
47 D |
2,33 |
- |
Tăieri igienă |
47 E |
4,52 |
91V0 |
Tăieri igienă |
47 F |
0,81 |
- |
Îngrijirea culturilor, completări |
47C |
0,15 |
- |
0 |
48 A |
1,32 |
91E0* |
Tăieri igienă |
48 B |
31,06 |
91V0 |
Rărituri |
48 C |
3,11 |
91V0 |
Tăieri igienă |
48 D |
7,15 |
91V0 |
Curățiri |
48 E |
0,45 |
91E0* |
Tăieri igienă |
48 F |
0,28 |
- |
Îngrijirea culturilor |
48 G |
1,19 |
91E0* |
Tăieri igienă |
49 A |
22,95 |
91V0 |
Rărituri |
49 B |
4,63 |
9110 |
Tăieri igienă |
49 C |
4,37 |
91V0 |
Rărituri |
49N |
0,42 |
- |
0 |
50 A |
9,49 |
91V0 |
Degajări, completări |
50 B |
1,69 |
9110 |
Tăieri de conservare |
50 C |
21,12 |
- |
Rărituri |
50 D |
10,92 |
91V0 |
Tăieri igienă |
51 A |
15,98 |
- |
Rărituri |
51 B |
17,77 |
- |
Rărituri |
51 C |
0,7 |
- |
Îngrijirea culturilor, completări |
52 |
48,28 |
91V0 |
Rărituri |
53 A |
29,62 |
91V0 |
Rărituri |
53 B |
3,61 |
9110 |
Tăieri de conservare |
54 |
30,41 |
91V0 |
Rărituri |
55 A |
18,28 |
- |
Rărituri |
55V |
2,07 |
- |
0 |
56 A |
15,34 |
- |
Rărituri |
56 B |
0,44 |
- |
Tăieri igienă |
56A |
2,13 |
- |
0 |
57 |
26,69 |
- |
Rărituri |
58 A |
20,05 |
- |
Tăieri igienă |
58 B |
20,1 |
91V0 |
Tăieri igienă |
58 C |
1,87 |
- |
Rărituri |
58 D |
1,17 |
91V0 |
Degajări, completări |
59 |
23,34 |
91V0 |
Tăieri igienă |
60 A |
28,8 |
91V0 |
Tăieri igienă |
60A |
0,36 |
- |
0 |
60V |
0,18 |
- |
0 |
61 |
28,14 |
91V0 |
Tăieri igienă |
Total |
842,7 |
- |
0 |
Procesul de realizare a amenajamentului silvic creează obligativitatea identificării tipurilor naturale de pădure, conform clasificării naţionale (clasificarea Pascovschi). Odată tipurile fundamentale de pădure identificate a fost făcuta corespondenta cu habitatele conform clasificării din România, iar în continuare cu habitatele de interes comunitar. Inventarierea și cartarea habitatelor PNPV s-a realizat în cadrul proiectului Parcul Natural Putna –Vrancea – arie protejată cheie pentru conservarea naturii în zona Carpaților de Curbură, finanțat în cadru POS Mediu.
În cuprinsul PNPV se întâlnesc suprafețe foarte mari de habitate protejate la nivelul Uniunii Europene, habitate care, în cazul în care îndeplinesc criteriile de reprezentativitate din Directiva Habitate vor fi declarate ca arii de conservare specială. Pe teritoriul luat în studiu au fost identificate și cartate un număr de trei habitate forestiere relaționate cu crearea rețelei Natura 2000 din care unul prioritar
Prezentarea impactului lucrărilor silvice asupra speciilor şi habitatelor de interes comunitar și național.
Starea de conservare a habitatelor forestiere de interes comunitar și național și a speciilor a fost stabilita prin planurile de management mai sus amintite pe baza studiilor realizate in vederea analizei datelor disponibile. Analiza impactului asupra speciilor si habitatelor de interes comunitar a fost realizata pe baza acestor informatii oficiale si au fost coroborate cu date colectate din teren sau coroborate cu descrierile parcelare realizate in cadrul amenajarii padurilor.
Din analiza de mai sus se poate observa că cele trei habitate Natura 2000 se regăsesc pe 441,42 ha (52%) din zona luata in studiu, iar dintre acestea o proporție covârșitoare o are habitatul 91V0 Păduri dacice de fag (Symphyto-Fagion). De asemenea se observă o puternică antropizare a celorlalte arborete datorate campaniilor intensive de recoltare de masa lemnoasă urmată de instalarea de plantații artificiale preponderent cu speciile molid și brad din anii ‘50-’60.
Habitatele din tipul 91E0* - Păduri aluviale cu Alnus glutinosa şi Fraxinus excelsior (Alno-Padion, Alnion incanae, Salicion albae) sunt protejate fiind considerate pentru aplicare daca va fi necesar doar tăieri de igienă.
În cadrul zonei studiate, pentru habitatul 91V0 starea de conservare in u.a.42A,42G,50A,58D, este greu de definit independent la nivel de u.a., arboretele fiind regenerate natural și plantate în completare sau în proporții mari regenerate artificial (40A,48B,52, 60A) in urmă cu cca. 50 de ani, neîndeplinind criteriul claselor de vârstă diferite. Această problemă este generată de suprafața mică in raport cu situl și de condiția ca starea de conservare să fie evaluată la nivel de sit și nu de u.a. (stare de conservarea favorabilă a habitatului 91V0 la nivelul sitului). Considerând lucrările de îngrijire propuse (rărituri) există potențialul diversificării structurii și compoziției arboretelor, respectiv îndeplinirea la maturitate a condițiilor ecologice tipice habitatului 91V0.
În cadrul zonei studiate, pentru habitatul 9110 starea de conservare in u.a.40C, 42A, 42 B, 43, 49B, 50B, 53B este greu de definit independent la nivel de u.a., arboretele fiind regenerate natural și plantate în completare sau în proporții mari regenerate artificial in urmă cu cca. 50 de ani, neîndeplinind criteriul claselor de vârstă diferite. Această problemă este generată de suprafața mică in raport cu situl și de condiția ca starea de conservare să fie evaluată la nivel de sit și nu de u.a. (stare de conservarea favorabilă a habitatului 9110 la nivelul sitului). Considerând lucrările de îngrijire propuse există potențialul diversificării structurii și compoziției arboretelor, respectiv îndeplinirea la maturitate a condițiilor ecologice tipice habitatului 9110.
Nr. |
Cod |
Denumire specie |
Conservare |
1 |
5213 |
Canis lupus |
conservare excelentă |
2 |
1354 |
Ursus arctos |
conservare excelentă |
3 |
1361 |
Lynx lynx |
conservare excelentă |
4 |
1355 |
Lutra lutra |
conservare bună |
5 |
1193 |
Bombina variegata |
conservare bună |
6 |
1166 |
Triturus cristatus |
conservare bună |
7 |
2001 |
Triturus montandoni |
conservare bună |
8 |
1163 |
Cottus gobio |
conservare bună |
9 |
1122 |
Gobio uranoscopus |
conservare medie sau redusă |
10 |
1087 |
Rosalia alpina |
conservare bună |
11 |
1902 |
Cypripedium calceolus |
conservare excelentă |
Nr. |
Cod |
Denumire specie |
Conservare |
1 |
A072 |
Pernis apivoirus |
conservare bună |
2 |
A104 |
Bonasa bonasia |
conservare bună |
3 |
A220 |
Strix uralensis |
conservare bună |
4 |
A223 |
Aegolius funereus |
conservare bună |
5 |
A217 |
Glaucidiunm paserinum |
conservare bună |
6 |
A234 |
Picus canus |
conservare bună |
7 |
A236 |
Dryocopus martius |
conservare bună |
8 |
A239 |
Dendrocopos leucotos |
conservare bună |
9 |
A241 |
Picoides trydactylus |
conservare bună |
10 |
A320 |
Ficedula parva |
conservare bună |
11 |
A321 |
Ficedula albicolis |
conservare bună |
12 |
A108 |
Tetrao urogallus |
conservare bună |
13 |
A103 |
Falco peregrinus |
conservare bună |
Zonarea funcţională, baza de amenajare, subunităţi de gospodărire;
Corespunzător zonării interne a ariilor naturale, fondul forestier ce se suprapune peste ariile protejate a fost inclus și în categoriile funcționale:
- 6 H - Arborete incluse în zona de management durabil al parcurilor naturale (TIII)
- 5Q - Arborete din păduri/ecosisteme de pădure cu valoare protectivă pentru habitate de interes comunitar și specii de interes deosebit incluse în arii speciale de conservare/situri de importanță comunitară în scopul conservarii habitatelor (din rețeaua ecologică Natura 2000-SCI) (TIV).
Păduri din grupa I funcţiona……...................................................................1712.1 ha
- 1G – Arboretele din bazinele torențiale sau cu transport excesiv de aluviuni, determinate prin studii hidrologice, de amenajarea pădurilor sau de amenajare a bazinelor hidrografice (Lepșa) (TIII) 822.89 ha
- 2A – Arboretele situate pe stâncării, pe grohotișuri și pe terenuri cu înclinare mai mare de 30 grade pe substrate de fliș (facies marnos, marno-argilos și argilos), nisipuri, pietrișuri și loess, precum și cele pe terenuri cu înclinare mai mare de 35 grade, pe alte substrate litologice (TII) 152.8 ha
- 2L - Arboretele situate pe terenuri cu substraturi litologice foarte vulnerabile la eroziuni și alunecări, cu pante cuprinse până la limitele indicate la categoria 1.2A (TIV).736.41 ha
În vederea reglementării proceselor de bioproducţie şi bioprotecţie s-au constituit următoarele subunităţi de gospodărire:
A – Codru regulat, sortimente obişnuite.........................................................1558.75 ha
M –Păduri supuse regimului de conservare deosebită……........................……152.8 ha
Bazele de amenajare adoptate sunt:
- Regimul: codru
- Tratamente: pentru arboretele din SUP A s-a propus tratamentul tăierilor progresive și tratamentul tăierilor rase.
- Compoziţia ţel prevăzută este cea corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure.
- Exploatabilitatea - de protecție, toate arboretele fiind încadrate în grupa I funcțională.
- Ciclul de producţie este de 120 ani.
Prezentarea măsurilor optime care se pot lua în cazul arboretelor calamitate pentru refacerea fondului forestier (împădurire/refacere naturală) pentru menţinerea statutului de conservare favorabilă a speciilor şi habitatelor de interes comunitar în cazul arboretelor calamitate;
În cazul apariţiei unor calamităţi naturale (doborâturi de vânt, rupturi de vânt şi zăpadă, incendii, uscare în masă, atacuri de dăunători, etc,) în care intensitatea fenomenelor depăşeşte prevederile amenajamentului, efectele neputând fi înlăturate prin aplicarea lucrărilor propuse în prezentul amenajament, se vor aplica prevederile legale în vigoare de la data apariţiei fenomenului. Principalele soluţii/măsuri optime, care se pot lua în cazul apariţiei unor calamităţi naturale (doborâturi de vânt, rupturi de vânt şi zăpadă, incendii, uscare în masă, atacuri de dăunători, etc,), în vederea eliminării cât mai rapide a efectelor negative a acestora şi a stopării extinderii fenomenelor, sunt următoarele:
- În cazul fenomenelor dispersate este necesară inventarierea cât mai rapidă a arborilor afectaţi în vederea determinării volumului rezultat, pentru a stabili dacă este necesară modificarea prevederilor amenajamentului (dacă volumul arborilor afectaţi este mai mare de 20% din volumul arboretului existent la data apariţiei fenomenului);
- În cazul fenomenelor concentrate este necesară determinarea cât mai rapidă şi exactă a suprafeţei afectate pentru a stabili dacă este necesară modificarea prevederilor amenajamentului (dacă arborii afectaţi, dintr-un arboret sunt concentraţi pe o suprafaţă de peste 5.000 m2);
- Punerea în valoarea a arborilor afectaţi;
- Extragerea arborilor afectaţi cât mai repede cu putinţă pentru a evita extinderea fenomenelor s-au apariţia altor fenomene (ex: în cazul arborilor de răşinoase, afectaţi de doborâturi, neextragerea acestora cât mai urgent posibil poate duce la deprecierea lemnului şi apariţia atacurilor de ipidae, etc.);
- Împădurirea suprafețelor afectate cu specii aparţinând tipului natural fundamental de pădure;
- Stabilirea, eventual schimbarea, compoziţiilor ţel de regenerare sau de împădurire, astfel încât viitoarele arborete să prezinte o rezistență mai ridicată la factorii destabilizatori ce au condus la afectările respective;
- Măsuri de protecție pe lizierele deschise, perimetrale doborâturilor de vânt și rupturi în masă pentru preîntâmpinarea atacurilor de ipide și combaterea acestora;
- Pentru volumul recoltat din calamități se vor face precomptări necesare în sensul opririi de la tăiere a unui volum echivalent de produse principale din planul decenal.
- Pentru creşterea eficacității funcționale a pădurilor, prin amenajament s-au prevazut măsuri pentru asigurarea stabilității ecologice a fondului forestier, iar în cazul constatării unor importante deteriorări, acțiuni de reconstrucție ecologică.
În cazul în care este necesară modificarea prevederilor amenajamentului se impun următoarele:
• Convocarea, cât mai rapidă a persoanelor care trebuie să participe la efectuarea analizei în teren: şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice, șeful de proiect și expertul C.T.A.P., un reprezentant al structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultură, un reprezentant al structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate, un reprezentant al autorităţii teritoriale pentru protecţia mediului;
• Întocmirea cât mai rapidă, de către ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice, a documentaţiei necesare în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare la data apariţiei fenomenului);
Prezentarea măsurilor necesare a fi luate pentru menţinerea statutului de conservare favorabilă a speciilor şi habitatelor de interes comunitar și național;
Se vor respecta toate masurile stabilite de evaluator in cadrul capitolului D.5. Măsuri de reducere a impactului asupra biodiversităţii precum si urmatoarele masuri generale:
Titularului și administratorului fondului forestier le revine obligația de a asigura mecanismele legale si financiare pentru a asigura faptul că agentul economic execută lucrările prevăzute în respectă și după caz implementează măsurile pentru diminuarea impactului asupra speciilor și habitatelor de interes conservativ. Antreprenorul care va executa lucrările va răspunde direct de respectarea acestor măsuri, în fața administratorului fondului forestier, respectiv a autorităților responsabile cu competențe legate de protecția mediului.
Măsurile propuse de elaboratorii studiului de evaluare adecvata si asumate de titularul planului, în cadrul studiului de față sunt prezentate sub o formă comasată, pentru a acoperi cât mai eficient tipurile de impact ce afectează habitatele și speciile de interes conservativ prezente în zona de implementare a proiectului. Măsurile trebuie să fie respectate de titularul planului pe toate perioada de implementare a amenajamentului silvic.
Masuri de reducere a impactului asupra habitatelor de interes comunitar
MH1: Păstrarea unui volum de cel puțin 20 m³/ha lemn mort; |
MH 2: Păstrarea a cel puțin 5 arbori de biodiversitate/ ha din clasa de vârstă pete 80 de ani. Pentru 9110 speciile caracteristice sunt: Fagus sylvatica (fag), Abies alba (brad), Picea abies(molid), Acer pseudoplatanus (paltin de munte). Pentru habitatul 9410 speciile caracteristice sunt Fagus sylvatica, Abies alba (brad), Picea abies(molid). Pentru habitatul 9170 speciile caracteristice sunt Quercus petreaea, Fagus sylvatica. Se vor semnala și menține diversele forme genetice, a tuturor speciilor existente (indiferent de proporția arboretelor), a speciilor arbustive care prezintă particularităţi privind forma, fenologia(evolutia si ciclul de viata), etc; Arborii pastrati pentru biodiversitate, se vor marca cu vopsea galbena cu inițialele AS (arbore sursa biodiversitate), vor fi cartati prin inregistrarea locatiilor geografice, iar lista cu aceste locatii se va inainta catre APM Vrancea si Administratia parcului Natural. |
MH3: compoziţiile ţel și compoziţiile de regenerare vor fi adaptate pentru a asigura compoziţia tipică a habitatelor – în unităţile amenajistice propuse pentru completări, împăduriri sau promovarea regenerării naturale; |
MH4: arboretele ce au fost identificate ca fiind arborete cu stare nefavorabilă sau partial favorabilă, în care au fost propuse lucrări de curăţiri sau rărituri, vor fi conduse pentru a asigura îmbunătăţirea stării de conservare. Aceste arborete necesită intervenţii pentru reconstrucţie ecologică, prin promovarea speciilor specifice habitatului, aflate diseminat sau în proporţie redusă în arborete – în toate arboretele în care s-au propus rărituri sau curăţiri; |
MH5: reconstrucţia terenurilor a căror suprafață a fost afectată (învelişul vegetal) la finalizarea lucrărilor de exploatare și redarea terenurilor folosinţelor iniţiale; |
MH6: Păstrarea unui volum de cel puțin 50 m³/ha lemn mort în parcelele cu habitatul 91Y0 prezent; |
MH7: Pe suprafața amplasamentului se interzice utilizarea de substanțe chimice pentru combaterea dăunătorilor(insecticide, raticide, ierbicide) |
MH8: Recoltarea masei lemnoase se va face iarna pe zăpadă, pentru a nu se vătăma seminţişul existent, solul și anumite specii perene din pătura ierboasă, importante din punct de vedere conservativ; |
MH9: respectarea regulilor de recoltare a masei lemnoase și evitarea la maximum a rănirii arborilor remanenţi; |
MH10: folosirea în cazul regenerărilor artificiale numai de puieţi produşi cu material seminologic de origine locală care se pretează la condițiile climatice și pedologice din zona analizată; |
MH11: menținerea căilor de acces actuale din interiorul zonei analizate și limitarea creări de drumuri de scos apropiat la minimul necesar; |
MH12: evitarea colectării concentrate și pe o durată lungă a arborilor prin târâre, pe linia de cea mai mare pantă, pe terenurile cu înclinare mare, evitarea menţinerii fără vegetaţie forestieră, pentru o perioadă îndelungată, a terenurilor înclinate, intervenţia operativă în cazul apariţiei unor semne de torenţialitate; |
MH13: în ceea ce priveşte zonele în care se vor planta puieţi, se recomandă evitarea lucrărilor mecanice, realizarea găurilor pentru plantarea puieţilor se va face manual; |
MH14: Trecerea peste râuri și pârâuri a utilajelor cu material lemnos se va face obligatoriu pe podețe de lemn montate provizoriu |
MH15: De-a lungul cursurilor de apă va fi păstrată o zonă tampon de 50 m, pe ambele maluri |
Măsuri de reducere a impactului asupra speciilor de mamifere din ROSCI0208 Putna – Vrancea
MM1: conservarea unor arbori cu scorburi, care pot fi utilizați de mamifere mici pentru vizuini; |
MM2:beneficiarul se va obliga să folosească numai utilaje silenţioase pentru a evita disturbarea speciilor mamifere prezente în zonă; |
MM3:în zonele favorabile existenţei habitatelor speciilor de mamifere, lucrările se vor efectua pe arii cât mai restrânse, evitându-se astfel un posibil deranj asupra speciilor de mamifere; |
MM4:interzicerea/limitarea poluării fonice mai ales pentru mamiferele mari și mici; |
MM5:interzicerea reparării și alimentării cu carburant a utilajelor angrenate în implementarea obiectivelor prevăzute de amenajamentul silvic, în zonele favorabile existenţei habitatelor speciilor de mamifere; |
MM6:etapizarea lucrărilor silvice cu distribuirea desfășurării lor pe suprafețe restrânse (10-20 ha) de pădure; |
MM7:interzicerea drenării/obturării zonelor umede existente la nivelul pădurii; |
MM8:interzicerea abandonării deșeurilor de orice natură rezultate în urma implementării obiectivelor prevăzute în prezentul amenajament silvic; |
MM9:respectarea căilor de acces existente din interiorul zonelor de impact și a drumurilor de scos apropriat; |
MM10:să protejeze adăposturile acestora (ex. locurile cu vizuini pentru speciile de mamifere mici), locurile de concentrare temporară; |
MM11:interzicea sub orice formă recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; |
MM12:interzicerea perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creștere, de hibernare și de migraţie; |
MM13:deteriorarea și/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă; |
Măsuri de minimizare a impactului asupra speciilor de amfibieni din ROSCI0208 Putna – Vrancea
MA1: De-a lungul cursurilor de apă va fi păstrată o zonă tampon de 50 m, pe ambele maluri |
MA2:interzicerea depozitării rumeguşului sau a resturilor de exploatare în zonele umede; |
MA3:interzicerea/limitarea folosirii de insecticide chimice sau ale altor tratamente chimice în pădure, care ar putea efect negativ asupra faunei din cadrul pădurilor ocolului silvic; |
MA4:interzicerea reparării și alimentării cu carburant a utilajelor angrenate în implementarea obiectivelor prevăzute în amenajamentul ocolului silvic, în zonele favorabile existenței habitatelor speciilor de amfibieni și reptile; |
MA5:interzicerea abandonării deșeurilor de orice natură rezultate în urma implementării obiectivelor prevăzute în prezentul amenajament silvic; |
MA6:respectarea căilor de acces existente din interiorul ariei naturale protejate; |
MA7:interzicea sub orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; |
MA8: Trecerea peste corpurile de apă a utilajelor cu material lemnos se va face obligatoriu pe podețe de lemn montate provizoriu |
MA9:se va evita deteriorarea și/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă; |
Măsuri de minimizare a impactului asupra speciilor de nevertebrate
MN1:nu se vor amenaja depozite de carburanți în pădure și în apropierea cursurilor de apă; nu se vor executa în pădure lucrări de reparații a motoarelor, de schimbare a uleiului și încărcare a rezervoarelor auto cu combustibil; |
MN2:se interzice deversarea în apele de suprafață, apele subterane, evacuarea pe sol și depozitarea în condiții necorespunzătoare a uleiurilor uzate; |
MN3:este interzisă stocarea/depozitarea temporară a deșeurilor în pădure; |
MN4:interzicerea arderii vegetației din cadrul pădurii; |
MN5:menţinerea unor arbori uscați (căzuți și/sau în picioare), cel puțin 20 m³/ha |
MN6:menținerea vegetației arborescente pe lângă ape; |
MN7:evitarea amplasării rampelor in vecinătatea malurilor si interzicerea depozitarii rumegușului de-a lungul apelor; |
MN8:nerecoltarea în totalitate a trunchiurilor de lemn și menținerea în zonă a unor exemplare de arbori bătrâni și scorburoși; |
MN9:diminuarea până la eliminare a utilizării insecticidelor în păduri; |
MN10:în cazul unor aplicări de tratamente fitosanitare, recomandă consultarea unui specialist în domeniu; |
Măsuri de minimizare a impactului asupra speciilor de păsări din ROSPA0088 Munţii Vrancei
MP1:păstrarea arborilor cu scorburi ce pot fi utilizate ca locuri de cuibărit/odihnă de către păsările semnalate atât în interiorul cât și în vecinătatea ariei naturale protejate; |
MP2:Păstrarea unui volum de cel puțin 20 m³/ha lemn mort; |
MP3:Păstrarea a cel puțin 5 arbori de biodiversitate/ ha. Arbori de biodiversitate, clasa de vârstă pete 80 de ani. |
MP4:adaptarea periodizării operaţiunilor silviculturale și de tăiere astfel încât să se evite interferenţa cu sezonul de reproducere al speciilor, în special cuibăritul de primăvară și perioadele de împerechere ale păsărilor de pădure; |
MP5:este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; |
MP6:interzicerea perturbării intenționate în cursul perioadei de reproducere, de creștere, de hibernare și de migraţie - etapizarea lucrărilor silvice cu distribuirea desfășurării lor pe suprafețe restrânse (10-20 ha) de pădure; |
MP7:este interzisă deteriorarea și/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă; |
MP8:sunt interzise activităţi care conduc la deteriorarea, distrugerea și/sau culegerea intenţionată a cuiburilor și/sau ouălor din natură; |
MP9:sunt interzise culegerea ouălor din natură și păstrarea acestora, chiar dacă sunt goale; |
MP10:stabilirea suprafețelor de zone tampon în jurul cuiburilor, în care în perioada de cuibărit vor fi interzise activitățile legate de silvicultură (inclusive tăieri de conservare, igienizare etc.); |
MP11: interzicerea aplicării tratamentelor chimice, cu excepţia cazurilor dovedite de gradații sau defolieri și doar în cazul ineficienței sau imposibilității aplicării altor tipuri de tratamente (biologice, integrate etc.); |
Tot odata se vor tine cont de masurile impuse prin avizul nr 32 din 10 .11. 2023 emis de R.N.P Romsilva Administraţia Parcului Natural Putna Vrancea R.A. în calitate de administrator al ariilor naturale protejate Parcul Natural Putna - Vrancea, RO SCI 0208 Putna-Vrancea, RO SPA 0088 Munţii Vrancei:
- exceptarea de la amplasarea de platforme de depozitare a masei lemnoase, de la defrişare (cu excepţia lucrărilor de întreţinere şi regenerare) şi la traversare prin drumuri de exploatare a habitatelor ce conţin arin de pe proprietatea S.C. MIDGARD INVESTMF.NT SRL (în special habitatul 91E0*);
- suprafeţele destinate hranei vânatului (V) trebuie să beneficieze de un management adecvat;
Măsuri de diminuare a impactului asupra factorului de mediu apa
În conformitate cu amenajamentul silvic analizat nu se propun construcții edilitare sau de altă natură care să influențeze calitatea apelor de suprafață și/sau subterane. Cu toate acestea a preîntâmpina impactul asupra apelor de suprafaţă şi subterane a lucrărilor de exploatare se impun următoarele masuri de prevenire a impactului:
- se vor lua toate măsurilor necesare pentru prevenirea poluărilor accidentale şi
limitarea consecinţelor acestora;
- stabilirea căilor de acces provizorii la o distanta minimă de 1,5 m fata de orice curs
de apă;
- depozitarea resturilor de lemne si frunze rezultate si a rumegusului nu se va face în
zone cu potential de formare de torenti, albiile cursurilor de apă sau în locuri expuse viiturilor;
- amplasarea platformelor de colectare în zone accesibile mijloacelor auto pentru
încărcare;
- este interzisă depozitarea masei lemnoase în albiile cursurilor de apă sau în locuri
expuse viiturilor;
- este interzisă executarea de lucrări de întretinere a motoarelor mijloacelor auto sau
a utilajelor folosite la exploatarea fondului forestier în zone situate în pădure, albiile cursurilor de apă sau în locuri expuse viiturilor;
- eliminarea imediată a efectelor produse de pierderi accidentale de carburanti si
lubrifianti;
- este interzisă alimentarea cu carburanti a mijloacelor auto sau a utilajelor folosite la
exploatarea fondului forestier în zone situate în pădure, în albiile cursurilor de apă sau în locuri expuse viiturilor.
Măsuri de diminuare a impactului asupra factorului de mediu sol
- terenurile ocupate temporar pentru amplasarea organizărilor de şantier, a
drumurilor şi platformelor provizorii se vor limita numai la suprafeţele necesare fronturilor de lucru;
- se vor interzice lucrări de terasamente ce pot să provoace scurgerea apelor pe
parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice;
- amplasarea organizărilor de şantier va urmării evitarea terenurilor aflate la limită;
- la încheierea lucrărilor, terenurile ocupate temporar pentru desfăşurarea lucrărilor
vor fi readuse la folosinţa actuală;
- se vor lua masuri pentru evitarea poluării solului cu carburanţi sau uleiuri în urma
operaţiilor de aprovizionare, depozitare sau alimentare a utilajelor, sau ca urmare a funcţionării defectuoase a acestora;
- se vor încheia contracte ferme pentru eliminarea deşeurilor menajere şi se va
implementa colectarea selectivă a deşeurilor la sursă.
- adoptarea unui sistem adecvat (ne-târâit) de transport a masei lemnoase, acolo unde
solul are compozitie de consistent ”moale” în vederea scoaterii acesteia pe locurile de depozitare temporară;
- alegerea de căi provizorii de scoatere a masei lemnoase cu o declivitate sub 20 % (mai ales pe versanți);
- alegerea de căi provizorii de scoatere a masei lemnoase astfel în zone cu teren
pietros sau stâncos;
- alegerea de căi provizorii de scoatere a masei lemnoase pe distante cât se poate de
scurte;
- dotarea utilajelor care deservesc activitatea de exploatare forestieră (TAF -uri) cu
anvelope de lățime mare care să aibă ca efect reducerea presiunii pe sol și implicit reducerea fenomenului de tasare;
- în cazul în care s-au format șanțuri sau șleauri se va reface portanța solului (prin
nivelarea terenului) pe traseele căilor provizorii de scoatere a masei lemnoase;
- platformele pentru depozitarea provizorie a masei lemnoase vor fi alese în zone
care să prevină posibile poluări ale solului (drumuri forestiere, platforme asfaltate situate limitrof soselelor existente în zonă, etc.);
- drumurile destinate circulaţiei autovehiculelor, inclusiv locurile de parcare vor fi
selectate să fie în sistem impermeabil;
- pierderile accidentale de carburanți și/sau lubrifianți de la utilajele și/sau mijloacele
auto care deservesc activitatea de exploatare forestieră vor fi îndepărtate imediat prin decopertare;
- spațiile pentru colectarea și stocarea temporară a deșeurilor vor fi realizate în
sistem impermeabil.
Măsuri de diminuare a impactului asupra factorului de mediu aer
- acţiuni de monitorizare şi corectare/prevenire în funcţie de necesităţi;
- măsuri pentru folosirea energiilor alternative – ecologice pentru încălzirea spaţiilor,
prepararea apei calde menajere a hranei, măsuri ce vor reduce substanţial emisiile de poluant în atmosferă;
- stabilirea şi impunerea unor limitări de viteză în zonă a mijloacelor de transport;
- utilizarea de vehicule şi utilaje performante mobile dotate cu motoare performante
care să aibă emisiile de poluanţi sub valorile limită impuse de legislaţia de mediu;
- se vor lua măsuri de reducere a nivelului de praf pe durata execuției lucrărilor; utilajele vor fi periodic verificate din punct de vedere tehnic în vederea creşterii
performanțelor; se interzice funcționarea motoarelor în gol;
- folosirea de utilaje şi camioane de generație recentă, prevazute cu sisteme
performante de minimizare a evacuării poluanților în atmosferă;
- la sfârşitul unei săptămâni de lucru, se va efectua curățenia fronturilor de lucru, cu
care ocazie se vor evacua deşeurile, se vor stivui materialele, se vor alinia utilajele;
- efectuarea la timp a reviziilor și reparațiilor a motoare termice din dotarea utilajelor
și a mijloacelor auto;
- etapizarea lucrărilor silvice cu distribuirea desfășurării lor pe suprafețe restrânse de
pădure;
- folosirea unui număr de utilaje și mijloace auto de transport adecvat fiecărei
activități și evitarea supradimensionării acestora;
Măsuri de protecție împotriva incendiului
Pentru prevenirea incendiilor se vor lua următoarele măsuri:
- interzicerea cu desăvârșire a focului în padure și în apropierea acesteia, sub orice forma și mai ales in perioada de seceta accentuată;
- curățirea căilor de acces și eliberarea de materiale lemnoase a cărărilor și drumurilor utile desfășurării activității în padure și pe căile de acces;
- amenajarea locurilor de fumat în apropierea padurii;
- paza fondului forestier în perioada de seceta, cand liziera se poate aprinde foarte ușor.
Prezența sau lipsa zonelor de păduri virgine și cvasi-virgine, precum și a zonelor de pădure cu o valoare ridicată a biodiversității și lucrările silvice permise în cadrul acestor zone.
La încadrarea arboretelor în planurile de lucrări, proiectantul a analizat şi aplicat prevederile Ordinului 3397/2012 privind stabilirea criteriilor şi indicatorilor de identificare a pădurilor virgine şi cvasivirgine în România, lucru consemnat și în procesul verbal al Conferinței a a II-a de amenajare. În urma acestei analize nu au fost identificate păduri virgine s-au cvasivirgine și nici alte păduri cu valoare ridicată a biodivesității, în afara celor zonate ca atare în prezentul amenajament.
Monitorizarea Amenajamentului fondului forestier proprietate privata se va realiza conform urmatorului program:
Monitorizarea va avea ca scop:
- urmarirea modului in care sunt respectate prevederilor amenajamentului silvic;
- urmarirea modului in care sunt respectate recomandarile prezentei evaluari de mediu;
- urmarirea modului in care sunt puse in practica prevederilor amenajamentului silvic corelate cu recomandarile prezentei evaluari de mediu;
- urmarirea modului in care sunt respectate prevederilor legislatiei de mediu cu privire la evitarea poluarilor accidentale si interventia in astfel de cazuri.
Stabilirea responsabilitatilor aplicarii prevederilor amenajamentului silvic si a punerii in practica a recomandarilor evaluari adecvate revine titularului planului, prin Ocolul Silvic care va executa lucrarile prevazute in amenajamentul silvic.
In conditiile in care aceasta va contracta cu terti diverse lucrari care se vor executa in cadrul amenajamentului silvic, este direct raspunzator de respectarea de catre acestia a prevederilor amenajamentului si a recomandarilor prezentei evaluari adecvate.
Îndeplinirea măsurilor privind programul de monitorizare în vederea identificării efectelor semnificative asupra mediului este responsabilitatea titularului amenajamentului. Aceasta este obligată să depună anual, la autorizatea competentă pentru protecția mediului (APM Vrancea), până la sfârșitul primului trimestru al anului ulterior realizării monitorizării, rezultatele programului de monitorizare.
Rapoartele de monitorizare anuală trebuie să conțină indicatori, planificare și metode pentru observarea statutului de conservare al speciilor și a habitatelor din siturile Natura 2000 și din ariile protejate de interes national.
Monitorizarea activităților prevăzute de amenajamentul silvic, precum și cel al factorilor de mediu și biodiversitatea se va realiza de către titular, conform art. 27 din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri și programe după cum urmează:
Măsură |
Specia/habitatul afectat/ă |
Parametru căruia i se adresează măsura |
Impactul căruia i se adresează măsura |
Responsabil |
|
||||
MH2, MH3, MH11,MH12 |
9110, 91V0, 91E0 |
Suprafața habitat |
Pierdere habitat |
Titular |
MH4,MH5,MH7,MH8, MH9, MH10, MH11, MH12, MH13 |
9110, 91V0, 91E0 |
Suprafața habitat |
Alterare habitat |
Titular |
MH1, MH6 |
9110, 91V0, 91E0 |
Volum lemn mort/ha |
Alterare habitat |
Titular |
MM1,MM3,MM4,MM5 |
Specii mamifere |
Mărimea populației, Tendința mărimii populației |
Perturbare activitate specii |
Titular |
MM2, MM6, MM7, MM8, MM9 |
Specii mamifere |
Suprafața habitat favorabil |
Perturbare activitate specii, Alterare habitat |
Titular |
MA7, MA9 |
Specii amfibieni |
Mărimea populației |
Reducerea efectivelor populaționale |
Titular |
MA1, MA2, MA3, MA4, MA5, MA6, MA8 |
Specii amfibieni |
Suprafața habitat |
Alterare habitat |
Titular |
MN1, MN3 |
Specii nevertebrate |
Suprafața habitat |
Alterare habitat |
Titular |
MN4 |
Specii nevertebrate |
Suprafața habitat |
Pierdere habitat |
Titular |
MN5 |
Rosalia alpina |
Suprafața habitat |
Pierdere habitat |
Titular |
MN8 |
Rosalia alpina |
Suprafața habitat |
Pierdere habitat |
Titular |
MN9, MN10 |
Specii nevertebrate |
Mărimea populației |
Reducerea efectivelor populaționale |
Titular |
MP1, MP2,MP3, MP4, MP6, MP7, MP8, MP9, MP10, MP11 |
Specii păsări |
Suprafața habitat |
Pierdere habitat |
Titular |
MP4 |
Specii păsări |
Mărimea populației |
Perturbarea activității speciilor |
Titular |
MP5 |
Specii păsări |
Mărimea populației |
Perturbarea activității speciilor |
Titular |
MP6, MP8, MP9 |
Specii păsări |
Mărimea populației |
Perturbarea activității speciilor |
Titular |
Monitorizarea factorilor de mediu:
1. AER / Minimizare a impacturilor asupra calității aerului |
A. Emisii de poluanți în atmosferă |
- Emisii de poluanți sub valorile limita impuse de legislația de mediu |
Consultare rapoarte de monitorizare ale administratorilor ariilor naturale protejate sau, dupa caz, autorității responsabile și factori interesați. |
Anual/Ocolul Silvic Focsani D.S. Vrancea |
2. APA/ Limitarea poluarii apei subterane |
A. Calitatea apei |
- Asigurarea stabilitatii padurilor ripariene prin neinterventia in imediata vecinatate a cursului de apa |
Consultare evidente documentatii partizi; Consultare rapoarte de monitorizare ale administratorilor ariilor naturale protejate sau, după caz, autorității responsabile și factori interesați. |
Anual /Ocolul Silvic Focșani D.S. Vrancea |
3. SOLUL |
A. Protecția solului |
- Nu sunt constatate fenomene de degradare a solului în urma operațiunilor forestiere |
Centralizare observații controale fond, PV reprimire partizi; Consultare rapoarte de monitorizare ale administratorilor ariilor naturale protejate sau, după caz, autorității responsabile și factori interesați. |
Anual /Ocolul Silvic Focșani D.S. Vrancea |
4. Managementul deșeurilor |
A. Gestionarea deseurilor conform HG 856/2002 |
- La finalizarea operațiunilor forestiere nu sunt lăsate deșeuri în pădure. |
Centralizare observații controale fond, PV reprimire partizi; Consultare rapoarte de monitorizare ale administratorilor ariilor naturale protejate sau, după caz, autorității responsabile și factori interesati. |
Anual /Ocolul Silvic Focșani D.S. Vrancea |
Informarea şi participarea publicului:
Anunţurile privind |
Depunerea notificării |
Decizia etapei de încadrare |
Organizarea ședinței de dezbatere publică |
U |
Ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 07.06. 2023 12.06.2023 şi |
Ziarul „Monitorul de Vrancea ” din data de 07.07. 2023 |
Ziarul „Monitorul de Vrancea ” din data de 24-26.11.2023 si
27.11.2023 |
Afișate pe pagina de internet a A.P.M. Vrancea |
12.07.2023 |
06.07.2023 |
24.11..2023 |
Până la data luării acestei decizii, nu au fost înregistrate opinii/observaţii ale publicului.
Motivele care au stat la baza luării acestei decizii:
-Obiectivele şi soluțiile tehnice asumate prin amenajamentul silvic, urmăresc menținerea structurii şi funcțiilor pădurii amenajate, prin promovarea asigurării continuității ecosistemelor acoperite cu pădure, fără modificări de ordin topografic, geologic, geomorfologic şi a cursurilor de apă, sau exploatarea altor resurse decât cele forestiere.
-Planul nu va conduce la fragmentarea habitatelor speciilor de interes comunitar sau la degradarea acestora.
- Din analiza Studiului de evaluare Adecvata si a Raportului de mediu reiese ca prin implementarea planului si implementarea masurilor de reducere a impactului, nu va fi afectata semnificativ starea de conservare a speciilor si habitatelor criteriu.
- Raportul de mediu respecta conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 2 a H.G. nr. 1076/2004;
- Programul de monitorizare a efectelor asupra mediului insoteste documentatia depusa in vederea obtinerii avizului de mediu si face parte integranta din acesta.
-Avizul nr 32 din 10 .11. 2023 emis de R.N.P Romsilva Administraţia Parcului Natural Putna Vrancea R.A. în calitate de administrator al ariilor naturale protejate Parcul Natural Putna - Vrancea, RO SCI 0208 Putna-Vrancea, RO SPA 0088 Munţii Vrancei:
Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ.
Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente pentru protecţia mediului, care fac obiectul participării publicului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, prevăzute de prezenta hotărâre, cu respectarea prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Actele sau omisiunile autorităţii publice competente pentru protecţia mediului, care fac obiectul participării publicului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, se atacă odată cu decizia etapei de încadrare.
Soluţionarea cererii se face potrivit dispoziţiilor Legii nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.
Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele care fac parte din publicul interesat şi care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim, trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei de emitere a avizului de mediu, revocarea în tot sau în parte, a prezentei decizii.
Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă în termen de 30 zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
Procedura administrativă prealabilă este gratuită.