Back

Decizie emitere aviz de mediu pentru planul: "Elaborare PUZ pentru zonă cu locuințe colective maxim P+10, zonă pentru comerț P+2 (Shopping Center) și prestări servicii P+2ER, realizare accesuri și echipare edilitară ", propus a fi amplasat în Focșani, b-dul București/str. Anghel Saligny, T158, P 8100, 8116, 8119, 8132, 8154, 8156, 8157, 8148, 8104, 8110, 8101, 8148, jud. Vrancea - titular - S.C. COMETEX S.R.L.

DECIZIE

Nr. 7892 / 26.08.2024

 

         Ca urmare a cererii adresate de SC COMETEX SRL cu sediu în com. Voluntari, șos. București Nord nr. 10, jud. Ilfov, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 11937/04.10.2023 și a completărilor  ulterioare, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, şi a Hotărârii Guvernului nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit al A.P.M. Vrancea din data de 22.08.2024 - etapa de analiză a calităţii Raportului de mediu, că:

 

pentru planul: "Elaborare PUZ pentru zonă cu locuințe colective maxim P+10, zonă pentru comerț P+2 (Shopping Center) și prestări servicii P+2ER, realizare accesuri și echipare edilitară ", propus a fi amplasat în Focșani, b-dul București/str. Anghel Saligny, T158, P 8100, 8116, 8119, 8132, 8154, 8156, 8157, 8148, 8104, 8110, 8101, 8148, jud. Vrancea, se va emite avizul de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării acestei decizii:

  • planul respecta cerințele legislației privind protecția mediului,
  • prin implementarea planului nu este afectată nici o arie naturală protejată de interes național/internațional,
  •  nu sunt afectate zone de protecţie specială hidrogeologică,
  • sunt propuse a fi reglementate noi funcțiuni urbane în zonă. În noua soluție de zonificare urbană se propun noi căi de circulație auto și pietonale care vor traversala terenurile generatoare de P.U.Z. și vor face legatura cu domeniul public, respectiv Bd. București, Str. Anghel Saligny și Str. Militari.
  • În noile parcele propuse de lotizat, sunt propuse următoarele funcțiuni:
  • Funcțiune destinată circulației rutiere, pietonale și spații verzi (Cir.rut.+ Sp.v.- Parcela 1, Parcela  2, Parcela 4, Parcela 5, Parcela 13)
  • Funcțiune destinată căilor de circulație rutieră și pietonală (Cir.rut. - Parcela 3)
  • Funcțiune destinată locuințelor colective - Parcela 7
  • Funcțiune destinată serviciilor de interes general (servicii medicale, manageriale, tehnice, profesionale, sociale, colective ți personale) - Parcela 8
  • Funcțiune destinată comerțului și prestări servicii - Parcela 9, Parcela 12
  • Funcțiune destinată turismului și agrementului sportiv - Parcela 10, Parcela 14
  • Funcțiune destinată spațiilor verzi și plantate (Sp.v. - Parcela 11)

      SOLUȚIE DE LOTIZARE PROPUSĂ PENTRU PLANUL URBANISTIC  ZONAL:

Suprafata totala teren generator de P.U.Z. S=221841.00 mp propusă de lotizat în:

  • P1 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =       189.00 mp
  • P2 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =       214.00 mp
  • P3 - Cir.rut.                                                            S =       265.00 mp
  • P4 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =     1211.00 mp
  • P5 - Cir.rut.+Sp.v.                                                   S =   16297.00 mp
  • P6 - Cir.rut.+Sp.v. (functiune aprobata conform H.C.L. 514 / 2019)                                                                                                              S =     6397.00 mp
  • P7 - L.c. – (compusa din P7a si P7b)                              S =   77443.00 mp
  • P8 - Ser.Med.Mng.Teh.Prof. Soc.Col.Pers.                    S =     5669.00 mp
  • P9 - Com.+Prest.serv                                                S =   24497.00 mp
  • P10 - Tur.Agr.Spo.                                                   S =     7261.00 mp
  • P11 - Sp.v.                                                              S =   11437.00 mp
  • P12 - Com.+Prest.serv                                              S =   55218.00 mp
  • P13 - Cir.rut.+Sp.v.                                                  S =     8442.00 mp
  • P14 - Tur.Agr.Spo.                                                   S =     7301.00 mp

 

- se propune amenajarea căilor de circulație auto și pietonale, pentru a deservi noilor funcțiuni propuse. Toate căile de circulație auto și pietonale dintre loturile propuse de reglementat și cele de incinta vor fi dimensionate conform prescriptiilor din O.G. 43/1997 și reglementate conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. 2000 Focsani;

- se propun reglementări noi, în loturile rezultate (pentru toate funcțiunile urbane propuse), prin care se propun normări ale numărului de locuri de parcare pentru a deservi noilor funcțiuni urbane. Locurile de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescripțiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescripțiile din H.C.L.. 345/2019 pentru zonele de locuire și comerț, iar restul de funcțiuni propuse de reglementat vor respecta prescriptiile de normare din H.G. 525/1996;

- prin noua parcelare se propun reglementari care vor asigura spații verzi de folosință comună, care vor constitui U.T.R.-uri separate cu funcțiunea de spatii verzi (Sp.v);

- se propun reglementari noi, în loturile rezultate (pentru toate funcțiunile ubane propuse), prin care se vor crea zone amenajate cu spații verzi și plantate, iar acestea vor respecta prescripțiile din H.G. 525/1996;

- se propune rezolvarea împrejmuirii perimetrale acolo unde este necesară, se vor respecta atât prescriptiile din Codul Civil, cât și cele din H.G. 525/1996;

- se propune evaluarea rețelelor edilitare din zona studiată și împrejurimile acesteia, pentru a deservi noilor funcțiuni propuse;

- se propune amplasarea a mai multor locuri de joacă pentru copii care vor deservi locuințelor colective. Locurile de joacă pentru copii vor fi reglementate conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. b.- spații de joaca pentru copii, amenajate și echipate cu mobilier urban specific, realizat conform normativelor in vigoare astfel încât să fie evitată accidentarea utilizatorilor) și vor avea prescripții din H.G. 435/2010 ;

- se propune amplasarea de noi platforme pentru pubele ecologice. Platformele pentru pubele ecologice vor fi reglementate conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. a.)

 

În interiorul terenurilor care au generat P.U.Z., sunt propuse următoarele posibilități de mobilări urbane:

- soluție de mobilare urbană P7

P.O.T.          40.00% =>      S=30977.20mp

C.U.T. 2.30   =>      S=71247.56mp

100.00mp / unitate locativa

713 unitati locative

1069 locuri de parcare necesare

- soluție de mobilare urbană P8

P.O.T. 40.00% => S=2267.60mp

C.U.T. 1.20   => S=2721.12mp

27 sali de clasa - 27 cadre scolare (4loc./12cad.)

9 locuri de parcare necesare cadre scolare

3 locuri autocare pentru invatamant universitar

sau

25 cadre medicale

7 locuri de parcare

- soluție de mobilare urbană P9

P.O.T. 40.00% => S=9798.80mp

C.U.T. 1.20   => S=11758.56mp

236 locuri de parcare necesare

- soluție de mobilare urbană P10

P.O.T. 40.00% => S=2904.40mp

C.U.T. 1.20   => S=3485.28mp

20 locuri de parcare necesare

- soluție de mobilare urbană P12

P.O.T. 40.00% => S=22087.20mp

C.U.T. 1.20   => S=26504.64mp

531 locuri de parcare necesare

- soluție de mobilare urbană P14

P.O.T. 40.00% => S=2920.40mp

C.U.T. 1.20   => S=3504.48mp

20 locuri de parcare necesare

 

  • analiza calităţii raportului de mediu, efectuată de A.P.M. Vrancea, a avut în vedere următoarele

    elemente:

  • Respectarea conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr.2 a H.G. nr. 1076/2004;
  • Prezentarea alternativelor studiate, a motivelor care au stat la alegerea uneia dintre ele, a modului în care consideraţiile de mediu au fost integrate în proiectul de plan, precum şi procesul definitivării proiectului ca urmare a informaţiilor rezultate pe parcursul evaluării de mediu;
  • Avizele favorabile emise de celelalte autorități/instituții implicate;
  • Prezentarea informaţiilor grafice: hărţi, scheme, schiţe, diagrame.
  • Raportul de mediu  propune o serie de măsuri pentru a preveni, reduce și compensa orice efect advers asupra mediului generat ca urmare a implementării planului.

 

Informarea şi participarea publicului:

Anunţurile privind

Depunerea notificării

Decizia etapei de încadrare

Organizarea ședinței de dezbatere publică

Publicate în ediţiile ziarului

„Monitorul de Vrancea” din datele de 28.09.2023 și 02.10.2023

„ Monitorul de Vrancea” din data de 29.04.2024

„ Monitorul de Vrancea” din data de 03.07.2024 și 02-05.07.07.2024

 

Afișate pe pagina de internet a A.P.M. Vrancea

26.10.2023

24.04.2024

01.07.2024

Până la data luării acestei decizii, nu au fost înregistrate opinii/observaţii ale publicului.

 

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente pentru protecţia mediului, care fac obiectul participării publicului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, prevăzute de prezenta hotărâre, cu respectarea prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente pentru protecţia mediului, care fac obiectul participării publicului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, se atacă odată cu decizia etapei de încadrare.

Soluţionarea cererii se face potrivit dispoziţiilor Legii nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele care fac parte din publicul interesat şi care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim, trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei de emitere a avizului de mediu, revocarea în tot sau în parte, a prezentei decizii.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă în termen de 30 zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

 

Procedura administrativă prealabilă este gratuită.