Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul de investitie “Construire Spălatorie Self Service, Anexă și Branțamente Utilitați”, propus a fi realizat în intravilanul satuluiBordeasca Veche, comuna Tătăranu, județul Vrancea - titular - Nica Daniel

DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr. 6342 din 25.06.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de Nica Daniel, cu domiciliul în Comuna Tătăranu, Sat Bordeasca Veche, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr.5504 / 26.04.2024,în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 20.06.2023 proiectul de investitie “Construire Spălatorie Self Service, Anexă și Branțamente Utilitați”, propus a fi realizat în intravilanul satuluiBordeasca Veche, comuna Tătăranu, județul Vrancea - nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, în anexa nr. 2, pct. 10 a) proiecte de dezvoltare a unităţilor/zonelor industrial, b) proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto publice;

- proiectul propus nuintră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

b) Caracteristicile proiectului :

  b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Prin proiect se doreste realizarea unei constructii noi cu spălatorie Self Service și anexă.

Bilanţul teritorial este următorul:

Suprafaţa terenului = 7404,00 mp

Spalatorie self -service - 67.00 mp

Camera tehnica- 16.00 mp

Anexa – 36.75 mp

Sc totala propusa= 119,75 mp

Sd totala propusa= 119,75 mp

Sc zonă aspirare (neacoperită) = 52,50 mp

Sc pavată alei/parcări= 452,41 mp

Anexa va avea o suprafata construita  de 16 mp  si inaltime 2.70mp, cu structura metalica  și inchideri perimetrale cu panouri sandwich, pardoseala se va realiza din beton.

Rampele de spalatorie sunt in nr. de 2 dintre care, doua sunt acoperite si se vor amenja direct pe spatiul betonat fiind despartite de panouri din policarbonat si avand rigole individuale.

Alimentarea cu apa se va face din reteaua comunală.

Apa incarcata de sedimente usoare si grasimi minerale provenite de pe platforma de spalare a autoturismelor este deversata in deznisipator de unde pleaca in  separatorul de produse petroliere (V=4,0 mc).

Apele uzate vor fi evacuate in bazin betonat vidanjabil cu o capacitate de 34 m3.

Reziduurile petroliere din separator vor fi preluate de societati specializate si vor fi neutralizate

 

Organizarea de santier

Organizarea de santier va fi in incinta amplasamentului.

Toate aceste lucrări nu au caracter definitiv, astfel încât la terminarea obiectivului trebuie sa fie dezafectate în totalitate, iar zonele afectate vor fi curăţate, se va aduce terenul ocupat la stare starea iniţiala in conformitate cu normele si legile de protecţie a mediului.

Colectarea deseurilor menajere se va realiza selectiv, depozitarea temporara fiind realizata doar in cadrul suprafetei special amenajate in organizările de santier.

In incinta organizării de santier, antreprenorul va amenaja o platforma special destinata colectării si gestionarii tuturor tipurilor de deseuri ce vor rezulta in urma execuției lucrărilor, prevăzuta cu pubele, containere si recipienti speciali destinati depozitarii temporare a deseurilor.

Constructorul va avea în vedere că pe tot parcursul executării lucrărilor sa păstreze zona în perfectă stare de curăţenie

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate :

  • deșeuri de ambalaje, nepericuloase: hârtie și carton, lemn, plastic, metal;
  • deșeuri inerte (pământ amestecat cu piatră , resturi de balast, beton, etc).
  • Deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor și HG nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile , inclusiv deșeurile periculoase cu modificările și completările ulterioare.
  • Deşeurile vor fi colectate selectiv în spații special amenajate și valorificate prin unități specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului. Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6)Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : principalele riscuri de accidente majore și /sau dezastre naturale în zona proiectului sunt reprezentate de inundații sau cutremure. Titularul de proiect/constructorul va lua măsuri în vederea prevenirii unor astfel de accidente, respectând și normele pivind securitatea muncii în șantier.

Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform Certificatului de urbanism nr.8/22.04.2024emis de Primăria Comunei Tătăranu, terenul se afla in zona locuințe și funcțiuni complementare.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul.

c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

      d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

      e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică:  nu este cazul.

      g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei: terenul este situat in intravilan com Tătăranu.

i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial:

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul,proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul de prezentare).

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

    d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

 d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul IV.

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit neefectuarea evaluarii adecvate sunt urmatoarele: - amplasamentul proiectului propus nu se afla în vecinatatea sau interiorul unor arii naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit neefectuarea evaluarii impactului asupra corpurilor de   apa sunt urmatoarele:

      Proiectul propus nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, conform adresei nr. 2281/DV/10.06.2023 emisa de SGA Vrancea.

IV. Condiţiile de realizare a proiectului:

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din: Certificatului de urbanism nr. 8/22.04.2024 emis de Primăria Comunei Tătăranu, jud. Vrancea precum si avizele din accesta.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Pe tot parcursul executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru : protectia arborilor /arbustilor existenti pe amplasamentul sau in imediata vecinatate a proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic   

prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor utilizate.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

  • Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate   autorizate).
  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile OUG nr.92/2021 privind regimul deşeurilor.
  • Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.
  • Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.
  • Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.
  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.
  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate/ stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

- La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-undrept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativcompetente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata .

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.