Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 02.08.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de D.E.E. ROMÂNIA S.A. – SUCURSALA BRAȘOV, cu sediul în mun. Brașov, str. Pictor Luchian, nr. 25, jud. Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5268/28.06.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.07.2023 că proiectul ”CREȘTEREA GRADULUI DE SIGURANȚĂ – LEA 20 KV AUGUSTIN, JUDEȚUL COVASNA” propus a fi amplasat în UAT Baraolt, UAT Aita Mare, UAT Belin, UAT Hăghig, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 3, lit b) corelat cu pct. 13, lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 30.06.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul TEX Publicitate din data de 05.07.2023 și la sediul DEER Sucursala Covasna nr. CV/199610/04.07.2023, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 21/27.07.2023 (nr. înreg. 6043/27.07.2023);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 5537/06.07.2023;
  6. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 1291/CJCV/12.07.2023 (nr. înreg. APM CV 5686/12.07.2023), DJC Covasna nr. 43/2023 (nr. înreg. APM CV 5934/24.07.2023), ANANP ST Covasna 268/ST CV/25.07.2023 (nr. înreg. APM CV 5996/26.07.2023);
  7. OP 100+400 lei – OP 876/29.06.2023; 881/06.07.2023;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul este de dimensiune medie și prevede creșterea gradului de siguranță LEA 20 kV Augustin.

Realizarea unor lucrări de modernizare si înlocuirea conductoarelor creează posibilitatea aprobării de spor de putere pentru utilizatori existenţi, respectiv posibilitatea racordarii de noi consumatori. În aceste condiţii, există rezervă de capacitate pentru dezvoltarea pe termen mediu a unor activităţi economice.

Obiectivele investiței:

  • Sporirea siguranței în exploatare a instalațiilor, îmbunătățirea calității tehnice a serviciului de distribuție și a indicatorilor de continuitate (SAIDI – indicele durată medie a întreruperilor în rețea, SAIFI – indicele frecvență medie a întreruperilor în rețea);
  • Îndeplinirea condițiilor tehnice de electrosecuritate și protecția mediului;
  • Îmbunătățirea sistemelor de protecție, siguranței în funcționare, a securității instalațiilor, accesului și exploatării acestora;
  • Asigurarea parametrilor nominali și calității intrinseci a energiei electrice în conformitate cu prevederile din standardul de performanta, aferent Licentelor de distributie si furnizare a energiei electrice.

Amplasamentul LEA 20 kV analizat se află la granița dintre județele Covasna și Brasov. Traseul LEA 20 kV analizat se află în mare parte în extravilanul orașului Baraolt și a comunelor Aita Mare, Belin și Hăghig  ( judetul Covasna ). Parțial, traseul LEA 20 kV se află în intravilanul localităților Aita Mare și Belin ( judetul Covasna ). Astfel 3,7 km din retea pe UAT Baraolt, 8 km din rețea pe UAT Aita Mare, 11 km din retea pe UAT Belin respectiv 2,3 pe UAT Hăghig.

Analiza situației existente:

Lungimea LEA 20 kV analizată (fără racorduri) este de 25 km şi este realizată pe stâlpi de beton tip SE 1, SE 2, SE4, SE 5, SE 8, SC 15006, SC 15007, SC 15014, coronament triunghi cu console de beton și coronament orizontal cu console metalice. Secțiunea conductorului existent este de 50/8 mmp între. Numărul total de stâlpi este de 329 buc

Funcţionarea de peste 60 ani, a afectat starea tehică a echipamentelor (stâlpi, conductoare, izolatoare, prize de pământ).

În anul 1987 cu ocazia unor lucrări de reparații s-a înlocuit parțial izolația ceramică cu izolatoare compozite.

S-au mai constatat urmatoarele deficiente: stalpi fisurati, izolatoare cu fuste sparte, conductoare înnădite.

Situația propusă:

Lucrările de constructie propuse în documentația de față, se realizează pe amplasament existent.

Pentru accesul la reteaua electrica proiectata se vor folosi caile de acces/drumurile existente

Obiectul 1

Înlocuire conductoare:

-      Între stâlpii 1 și 45 suportul liniei este format din stâlpi tip SE, cu console de beton; Coronamentul este de tipul triunghi; Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 3x50/8 mmp, cu conductor de 70 mmp din aliaj de aluminiu AlMgSi cu 3 straturi de izolație, L=3,1 km; Legăturile vor fi de tip susținere și întindere;

-      Între stâlpii 45 și 76 suportul liniei este format din stâlpi tip SE; Coronamentul este de tipul orizontal cu console de metal; Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 3x50/8 mmp, cu conductor de 70 mmp din aliaj de aluminiu AlMgSi cu 3 straturi de izolație, L=2,4 km; Legăturile vor fi de tip susținere și întindere;

-      Între stâlpii 76 și 143 suportul liniei este format din stâlpi tip SE, cu console de beton; Coronamentul este de tipul triunghi; Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 3x50/8 mmp, cu conductor de 70 mmp din aliaj de aluminiu AlMgSi cu 3 straturi de izolație, L=6 km; Legăturile vor fi de tip susținere și întindere;

-      Între stâlpii 143 și 240 suportul liniei este format din stâlpi tip SE, cu console de beton; Coronamentul este de tipul triunghi; Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 3x50/8 mmp, cu conductor OlAL 3x70/12 mmp, L=9 km; Legăturile vor fi de tip susținere și întindere;

-      Între stâlpii 241 și 275 suportul liniei este format din stâlpi tip SC, cu console de metalice. Coronamentul liniei pe acest tronson este orizontal. Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 50/8 mmp, cu conductor clasic OlAL 70/12 mmp, L=3,5 km;

-      Între stâlpii 306 și 329 suportul liniei este format din stâlpi tip SC, cu console de metalice. Coronamentul liniei pe acest tronson este orizontal. Pe acest tronson se va înlocui conductorul LEA existent, OlAL 50/8 mmp, cu conductor clasic OlAL 70/12 mmp, L=2,3 km;

-      De asemenea se vor înlocui toate consolele metalice;

-      Legăturile vor fi de tip susținere și întindere;

-      Conductorul utilizat pe porțiunea cuprinsă între stâlpii nr. 1-143 va fi din aliaj de aluminiu AlMgSi cu 3 straturi de izolație de sectiune 70 mmp; L=11,5 km;

-      Conductorul utilizat pe porțiunea cuprinsă între stâlpii nr. 143-275 și 306-329  va fi de tipul clasic de secțiune 70/12 mmp; L=15,5 km;

-      Separator tripolar de exterior, montat în axă, racorduri și derivații – 17 buc;

Înlocuire izolație

-      Se va înlocui izolaţia existentă de tip ceramic cu izolatie tip compozit, pe toata lungimea liniei;

Înlocuire stâlpi

-      Pe tronsonul cuprins între stâlpii 1 și 45, se vor înlocui stâlpii fisurați nr. 3, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 34, 38, 39, 43, 45 – 25 buc;

-      Pe tronsonul cuprins între stâlpii 45 și 76, se vor înlocui stâlpii fisurați nr. 49, 52, 53, 54, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 73, 74, 75 – 20 buc;

-      Pe tronsonul cuprins între stâlpii 76 și 143, se vor înlocui stâlpii fisurați nr. 85, 89, 91, 93, 94, 97, 98, 101, 101/A, 102, 104, 105, 106, 107, 109, 110, 111, 114, 119, 121, 101/A, 118/A, 122, 122/A, 134, 135, 140, 142, 143 – 29 buc;

-      Pe tronsonul cuprins între stâlpii 143 și 240, se vor înlocui stâlpii fisurați nr. 145, 159, 159/A, 160, 166, 168/A, 170, 171/A, 172, 173, 174, 175, 175/A, 176, 177, 187, 188, 196, 197, 197/A, 198, 200, 201, 202, 204, 204/A, 208, 210, 215, 216, 220, 221, 222, 224, 225, 225/A, 226, 227, 229, 231 – 40 buc;

-      Pe tronsonul cuprins între stâlpii 240-275 și 306-329, se vor înlocui stâlpii fisurați nr. 242, 256, 310, 311, 316, 323 – 6 buc;

Înlocuire separatoare

-      Înlocuirea separatoarelor de secționare din axă:

-      Separatori simpli st. 5, 41, 76, 125, 241 – 5 buc.;

-      Înlocuirea separatoarelor de derivații și racorduri:

Separatori simplii: st. 289, rac. Augustin st.11, rac. Căpeni st. 1, rac. PT 4 Căpeni st. 1, Deriv. Capeni st. 1/A, rac. Micloșoara st. 1, rac. Aita Mare 2 st. 3, Deriv. Belin st. 1, rac. Belin 2 st. 1, eac. Belin 1 st. 1, deriv. Belin 3 st. 1 – 11 buc.;

Realizare prize de pământ:

-      Montare  prize de pământ de 4 Ω la următorii stâlpi: nr. 1, 38, 41, 76, 84, 88, 122, 125, 167, 168, 214, 214/A, 217, 241, 272/A, 286, 288, 289, der. Racoșul de Sus st. 2, Racord PT 1 Augustin st. 1, deriv. Augustin st. 1, rac. PT 2 Căpeni st. 1, rac. PT 4 Căpeni st. 1, deriv. Căpeni st. 1/A, rac. Micloșoara st. 1, buclare LEA Reconstrucția st. 1, rac. PT Cosmote st. 1, deriv. Aita Medie st. 1, rac. Aita Mare 2 st. 3, deriv. Aita Mare st. 1, deriv. Belin Vale st. 1,  deriv. Belin st. 1, rac. Belin 2 st. 1, rac. Belin 1 st. 1, deriv Belin 3 st. 1, rac. Belin 7 st. 1, rac. Belin 6 st. 1, rac. Arini 3 st. 1, rac. PT 1 Arini st. 2 – 39 buc.;          

-      Montare prize de pământ de 10 Ω la următorii stâlpi nr: 2, 3, 39, 46, 58, 72, 77, 85, 93, 143, 150, 159, 166, 171, 208, 210, 215, 221, 228, 242, 265, 275  – 22 buc.;.

Alte lucrări

-      Montare descărcători ZnO 24 kV pe st. 31, 32 – 6 buc.;

-      Montare descărcători cu coarne – 108 buc.;

-      Defrisarea vegetației unde este necesar;

-      Refacerea inscriptiilor de securitate la toti stâlpii LEA MT;

Obiectul 2

-      Se va reamplasa reanclanșatorul de pe stâlpul nr. 214/A.

Lucrarea se va organiza fara realizare organizare de santier

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate pentru lucrările propuse vor fi minerale (nisip), pământ, apă.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Gospodărirea deşeurilor rezultate din lucrările de construcţii-montaj va consta din depozitarea controlată, transport, tratare, refolosire, distrugere, integrare în mediu şi comercializare după cum urmează:

–          deşeurile rezultate în urma demolării structurilor din beton simplu sau armat se vor depozita la un depozit de deșeuri, indicată de primăria pe raza căreia se desfăşoară lucrările;

–          deşeurile metalice vor fi sortate şi depozitate pe tipuri, în spaţii de depozitare special amenajate din incinta şantierului, de unde vor fi predate pentru recuperare la o firma de valorificare a acestor deşeuri;

–          deşeurile din materiale inerte (ceramică şi sticlă) pot fi recuperate de o firmă de valorificare, sau se pot transporta la groapa de gunoi de către o firmă specializată;

 

Pentru a asigura managementul deșeurilor în conformitate cu legislația națională, antreprenorul lucrărilor va încheia contracte cu operatorii de salubritate în vederea preluării deșeurilor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Lucrările se vor executa în intra și extravilanul localităților, și nu reprezintă risc pentru sănătatea umană.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 233 din 27.04.2023 eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenurile afectate de lucrare se situează în extravilanul și intravilanul UAT Belin și Aita Mare, respectiv în extravilanul UAT Baraolt, Hăghig, conform documentațiilor de urbanism PUG, fiind în proprietatea publică/privată a statului, respectiv a unor persoane juridice/fizice. Folosința actuală a terenului: arabil, pășune, drumuri.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: amplasamentul proiectului traversează 2 arii naturale protejate, siturile Natura 2000: ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt și ROSAC0329 Oltul Superior.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – amplasamentul proiectului traversează 2 arii naturale protejate, siturile Natura 2000: ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt și ROSAC0329 Oltul Superior.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul .

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform Punctului de vedere nr. 43/2023 din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna, obiectivul de investiții afectează situri arheologice reperate, inclusiv așezare din perioada romană propusă pentru protecție UNESCO, astfel documentația va fi înaintată spre avizare către DJC Covasna.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața de teren aferent LEA 20kV este de 25 km.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzute pentru execuția lucrărilor după finalizarea se vor dezafecta și vor fi redate la folosințele anterioare.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele.

- având în vedere că amplasamentul proiectului traversează siturile Natura 2000: ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt și ROSAC0329 Oltul Superior, s-a solicitat completarea Memoriului de prezentare la Cap XIII, care să cuprindă informațiile referitoare la ariile naturale protejate.

- conform punctului de vedere din partea ANANP ST Covasna nr. 268/ST CV/25.07.2023: ”Proiectul respectiv nu este susceptibil să influențeze negativ starea de conservare a speciilor și habitatelor pentru care a fost constituită aria naturală protejată, datorită și faptului că lucrarea este de fapt o înlocuire a rețelei existente (înlocuirea conductoarelor, izolațiilor, stâlpilor etc. - o creștere a gradului de siguranță) și nu se va ocupa teren suplimentar” cu respectarea anumitor condiții impuse.

-

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; conform Procesului-verbal al ședinței CAT nr. 19/05.07.2023 nu necesită aviz de gospodărire a apelor din partea SGA Covasna;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Conform Procesului verbal CAT nr.21/27.07.2023 este necesară solicitarea și obținerea:
    1. Avizului administratorilor ariilor naturale protejate, CJPNS Covasna (ROSPA0082 Mții Bodoc Baraolt), ANANP-ST Covasna (ROSAC0329 Oltul Superior);
    2. Avizul de gospodărire a apelor din partea SGA Covasna
  3. Documentația va fi înaintată pentru avizare la DJC Covasna;
  4. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  5. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  8. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  9. Conform punctului de vedere din partea GNM Covasna nr. 949/CJ CV/26.05.2023: Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  10. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  11. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  12. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  13. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 233/27.04.2021 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  16. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  17. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena