Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

DIN  27.10.2023

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de BSB IMOBILIARE SRL, cu sediul în comuna Vârghiș, satul Vârghiș, nr. 8, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5942/14.07.2023,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică în cadrul Ședinței CAT care a avut loc la sediul APM Covasna în data de 23.08.2023, și în data de 26.10.2023 că proiectul „Construire ansamblu locuințe colective, comerț și prestări servicii cu regim de înălțime D+P+3E+M, sistematizarea terenului cu circulație carosabile și pietonale aferente, împrejmuire, branșamente și organizare de șantier aferentă lucrărilor de construire” propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Domokos Géza, Sylveszter Lajos, Székely Zoltán, Kónya Ádám, nr. FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 29.06.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 10.07.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 27.10.2023 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 5988/25.07.2023 și în data de 8674/23.10.2023 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Proces verbal nr. 23 din data de 11.08.2023 și Procesul Verbal nr. 31 din 31 din 26 oct. 2023 încheiat în urma ședinței CAT;
  5. Adresa E-mail de la DSP Covasna, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6046/27.07.2023 privind necesitatea obținerii ASSP de la DSP Covasna; Adresa nr. 1627871 din 03.08.2023, emis de ISU Covasna, înregistrat cu nr. 6313/07.08.2023 la APM Covasna; Punct de vedere nr. 50/2023 emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, înregistrat cu nr. 6062/27.07.2023 la APM Covasna-obiectivul propus nu afectează monumente istorice;
  6. Adresa nr. 6715/23.08.2023 privind solicitarea de completari la proiect in cadrul ședinței CAT din data de 11.08.2023;
  7. Memoriul intocmit conform Legii nr. 292/2018, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5942/24.07.2023 și Memoriul cu completări în urma clarificării nelămuririlor cu Municipiul Sfântu Gheorghe  cu nr. 8629/20.10.2023
  8. Adresa nr. 5042/SL/06.09.2023 emisă de SGA Covasna, Notificarea ASSP emisă de Direcția de Sănătate Publică nr. 6284/4062 data 13.10.2023, Adresa nr. 1630199/04.09.2023, Aviz de Securitate la Incendiu nr. 52/23/SU-CV/PSI din 04.09.2023 emis de ISU Covasna, Aviz condiționat nr. 69333/2002/20.09.2023 emis de Transgaz, inregistrat la APM Covasna cu nr. 8629/20.10.2023; Adresa nr. 8739/25.10.2023 de la GNM
  9. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect: Lucrările de execuție vor fi realizate de un antreprenor general, beneficiarul proiectului va fi firma B.S.B. - IMOBILIARE S.R.L. Proiectul se va realiza în Str. Domokos Geza, nr. 4, 6, Sfantu Gheorghe, Jud. Covasna, Lot 1 cu NF 43139 si Lot 2 cu NF 43141 în suprafața de 19.300 mp. Firma B.S.B. - IMOBILIARE S.R.L., dorește să construiască pe terenul propriu un complex de locuinte cu comert si servicii. Proiectul va fi implementat într-o zona din apropierea mediului urban, contribuind astfel la atingerea și menținerea unor standarde economice, sociale și culturale în localitatea Santu Gheorghe.

Se propun lucrări de constructii, amenajări interioare și exterioare în scopul construirii si dezvoltarii a unui complex residential cu locuinte colective, comert si servicii situate in zona de locuinte, comert si prestari servicii conform PUZ aprobat prin HCL 299/2011. Astfel se va realiza un complex compus din: 6 modulele de locuinte din care 3 cu parcare la demisol, 1 cu parcare la parter, 3 cu spatii comerciale si de servicii la parter. Structura cladirii este constituita din pile si stalpi de beton armat conlucrand cu planseele din dala groasa, iar pentru mansarda s-a optat pentru o structura metalica. Branșament la utilități existente în zonă. Realizare de platforme exterioare pentru instalatii si servicii și drumuri de acces.

Limitele de amplasare a proiectului: Terenul se afla in interiorul localității Sfantu Gheorghe, jud. Covasna

Modul locuinte colective – parcari, apartamente, spatii comerciale cu suprafațe desfasurata de la 4.302,55 m² la 3.546,25 m².

 Parcare – În interiorul terenului sunt organizate 297 de locuri de parcare autoturisme, 80 locuri de parcare acoperite și 217 locuri de parcare pe sol pe platforme betonate. Apele provenite de pe drumurile si platformele exterioare vor fi colectate prin intermediul unor guri de scurgere catre separatorul de hidrocarburi . Din separator apele preepurate vor fi evacuate catre bazinul de retentie. Din bazin apa va fi evacuata, prin pompare la reteaua stradala de canalizare menajera.

 Zonele de parcaj din demisol nu necesita desfumare mecanica deoarece evacuare fumului in caz de incendiu se realizeaza in sistem natural-organizat avand goluri de evacuare dispuse la partea superioara a parcajelor cu aria totala mai mare de 0.1% din aria pardoselilor fiecarui parcaj, si goluri de admisie a aerului de compensare dispuse in treimea inferioara la nivelul pardoselilor, conform art. III.C.2.8.2 din NP 24/1997 si art 4.3.52 din P 118/1999.

 Camera Pompe apa potabila (ingropat) – Cu suprafața construită de 31,50 m², are o formă dreptunghiulară în plan (5,00m x 6,30m). În cadrul acestei constructii ingropate se va instala grupul de pompare pentru reteaua de apă potabile si rezerva de apa potabile de 15 mc, care va deservi intreg complexul residential format din 6 module de locuinta.

Platforma pubele si grup electrogen – Cu suprafața construită de 58,50 m², are o formă aproximativ dreptunghiulară în plan (9,00m x 6,50m). În cadrul acestei platforme se vor monta ingropate recipientele destinate deseurilor si se va instala grupul electrogen. SC LETICS ATELIER SRL Aleea Privighetorilor 80 | 4th floor | Bucharest 11 Astfel, pentru asigurarea energiei electrice în caz de defect pe sursa de bază (rețeaua furnizorului local) s-a prevăzut un grup electrogen cu pornire automată, ce va avea ca scop principal alimentarea receptoarele prioritare (cele cu rol în securitatea la incendiu). Grupul electrogene va fi de tip carcasat, insonorizat si se va monta la exterior, pe platforma betonata respectandu-se cerintele privind securitatea la foc ori cerintele producatorului privind admisia de aer, evacuare gaze arse etc. Acesta va deservi ca sursă de rezervă și va furniza energie electrică la tensiunea de 3x400/230V și frecvența de 50Hz pentru alimentarea receptoarelor vitale prioritare(receptoare cu rol de securitate la foc), dar si a receptoarelor vitale neprioritare (receptoarele care raman in functiune in caz de avarie trafo/lipsa tensiune, dar nu si in caz de incendiu).

Bazin retentie – Cu suprafața construită de 90,00 m², are o formă dreptunghiulară în plan (9,00m x 10,00m) Acest bazin va prelua apele meteorice conventional curate de pe terasele blocurilor si apele provenite de pe drumuri si platforme exterioare.

Spațiu Verde – în suprafața de 4.100,00 m², reprezintă 21,25% din suprafața terenului.

Alte amenajari (alei pietonale, parcari, platforme betonate) – în suprafața de 6.345,35 m², reprezintă 32,90% din suprafața terenului. De pe platformele betonate, apele pluviale vor fi preluate de un separator de hidrocarburi până a fi stocate în bazinul de retenție.

Accesul în interiorul terenului se face în partea de Nord sau Sud ale proprietății, din drumurile de acces create conform PUZ si RLU.

Separator de hidrocarburi – Va fi poziționat în Nord-Vestul terenului, lângă bazinul de retenție și este dimensionat pentru a prelua apele pluviale de pe toate platformele, drumurile și zonele de parcare. După trecerea prin separator, apele tratate vor fi deversate în bazinul de retenție.

Bilanț de suprafețe Complex de locuint:

- Suprafața construită la sol corpuri de clădire: 4277,05 mp, procent 22,15, Suprafața construită desfășurată: 23522,75mp

- Spații verzi 4100 mp, procent 21,25

- alei carosabile 2780 mp, procent 14,4

- alte amenajări 6344,95, procent 32,9

- teren cedat 1798, procent 9,3

Total: 19300mp, procent 100%, POT 22,7, CUT 1,22

Drumuri, zona de parcare:

Toate drumurile din cadrul incintei sunt concepute ca infrastructură pentru transport rutier de autoturisme si autovechicule avand in vedere mentenata si intretinerea cum ar fi evacuarea  deseurilor, intretinerea utilitatilor si permitand accesul autospecialelor de interventie de 5 tone  realizate din beton rutier, tip BCR.

Racordarea la rețelele utilitare existente în zonă: Pentru etapa de funcționare se propune racordarea la utilitățile publice existente în zonă acolo unde este posibil. În cazul în care utilitățile publice lipsesc, se vor propune soluții alternative în acest sens.

● Asigurarea apei potabile și menajere: Alimentarea cu apă menajeră a consumatorului se va efectua printr-un racord la reteaua edilitară, existentă. Apa potabilă va fi asigurată prin camera pompe apa potabila amenajata ingropat in zona de Nord a terenului.

● Asigurarea apei de incendiu: Se va prevedea o gospodărie de apă pentru stingerea și combaterea incendiului in cadrul unei constructii ingropate, pozitionata adiacent camerei de pompare apa potabila si va fi echipata curezerva intangibila 8 mc si un grup de pompare, care va deservi intreg complexul residential Refacerea rezervelor de incendiu (hidranți interiori) se va asigura din rețeaua edilitară. Pentru hidrantii exteriori debitul de 5 l/s si presiunea va fi asigurata de la reteaua orasaneasca in baza unui aviz favoranbil.

● Evacuarea apelor uzate: Din imobile rezultă ape uzate menajere a căror colectare și transport se va asigura de către rețeaua edilitară, existenta.

● Apele pluviale convențional curate: Apele pluviale provenite de pe acoperișul clădirii vor fi colectate cu ajutorul receptoarelor de pe acoperiș și vor fi direcționate către bazinul de retenție, de tip ingropat, prezente în cadrul terenului. Capacitatea totala a bazinului de retenție este de 200 m3 . Bazinul va fi de tip ingropat.

● Apele pluviale provenite de pe zonele carosabile: Apele pluviale colectate de pe zonele carosabile vor fi pre-epurate prin intermediul unui separator de hidrocarburi si directionate catre bazinul de retentie. Capacitatea utilă a bazinului va fi de 200 m3, golirea acestuia se va realiza prin pompare în reteaua de canalizare existenta in zona. ● Energia electrică: Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin racord la rețeaua existentă în zonă. Măsurarea / contorizarea energiei consumate se va face cu ajutorul grupului de măsură nou instalat de către E – Distribuție Transilvania Sud.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

În timpul etapei de construire a proiectului propus, resursele naturale folosite vor fi: apă, balast, piatră și nisip. Consumul de apă va fi limitat strict la necesarul igienico-sanitar și cel pentru executarea lucrărilor de construire. În etapa de funcționare, resursele naturale utilizate vor fi apa și gazul natural. Apa va fi utilizată pentru folosințe menajere și igienico-sanitare și doar în cazuri excepționale, ca apă de incendiu. Gazul metan va fi folosit la centrala termică existentă, pentru prepararea agentului termic și a apei calde. In incaperea fiecarei centrale termice de la fiecare bloc se va monta cate detector de gaze cu limita inferioara de sensibilitate de 2% CH4 in aer, care va actiona asupra unui robinet de inchidere (electroventil) ce se va monta in afara centralei termice pe conducta de alimentare cu gaze naturale a aparatelor consumatoare de combustibili gazosi.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

În etapa de construire, deșeurile vor fi colectate selectiv și depozitate în containere speciale amplasate în cadrul organizării de șantier care va fi situată în partea de Sud a proprietății și predate partenerilor contractuali autorizați în vederea reciclării / eliminării. Deșeurile generate în etapa de funcționare vor fi colectate în pubele/containere etichetate cu codul deșeului, respectiv în zone special amenajate în cadrul complexului și de depozitare a bunurilor de larg consum. Ulterior, acestea vor fi transferate în pubele de plastic inscripționate corespunzător, depozitate pe platforma exterioară. Gestionarea deșeurilor de pe amplasamentul B.S.B. IMOBILIARE SRL se va efectua în conformitate cu normele specifice: Colectarea selectivă a deșeurilor (pe cât posibil la locul de generare) și depozitarea controlată a acestora, în pubele/ containere inscripționate corespunzător, localizate în spații special amenajate (betonate și acoperite) și valorificarea/ eliminarea acestora prin intermediul societăților abilitate; Instruirea și conștientizarea personalului operator în vederea minimizării cantităților de deșeuri generate.

Substanţele şi preparatele chimice periculoase utilizate şi / sau produse: În etapa de construire, pentru zugrăveli se vor folosi vopsele lavabile pe bază de apă. Acestea vor fi stocate în zona organizării de șantier. Substanțele chimice periculoase nu vor fi utilizate în etapa de funcționare

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

În etapa de construire, sursele de zgomot principale vor fi reprezentate în special de activitățile  legate de instalarea echipamentelor, construirea propriu-zisă și de transportul aferent. În etapa de funcționare, nu vor exista surse majore de zgomot sau vibrații altele decat cele uzual generate din functiunea de locuire. Amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor:

Pentru prevenirea disconfortului fonic în afara amplasamentului, respectiv și la receptori, lucrările  de amenajare și de construire se vor efectua în timpul zilei, în interiorul amplasamentului aferent nvestiției.

Pentru faza de funcționare nu sunt necesare măsuri de reducere a zgomotului și vibrațiilor pentru echipamentele existente în zona de depozitare a bunurilor. Pentru limitarea nivelului de zgomot aferent traficului, circulația rutieră de serviciu pe amplasament (pentru comert si servicii, preluarea deșeurilor, lucrari de mentenanta) va fi limitată la 5 km/h și se va desfășura preponderent în zilele lucrătoare și numai între orele 6.00 – 22.00 si va fi astfel programat încât să se evite un posibil disconfort.

La limita amplasamentului va fi respectată valoarea de 65 dB(A) prevăzută în STAS 10009/88.  Activitățile care se vor desfășura pe amplasamentul B.S.B.IMOBILIARE SRL, nu sunt generatoare

de vibrații semnificative. Instalațiile sunt prevăzute din construcție cu amortizoare anti-vibrații.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului Proiectul va fi construit pe un teren liber de orice construcție in interiorul localității Sfantu Gheorghe si are următoarele vecinătăți:

Nord cu Drum categoria III, NC 38451, 29004

Est cu NC 33843, 38450, 38451, 39427, 39427

Sud cu VANCSA ARPAD 740/6

Vest cu Drum categoria III

În ceea ce privește folosințele actuale și planificate ale terenului, investiția va consta în realizarea a 6 module de locuinte colective, comert si servicii si sistematizarea terenului cu circulatii carosabile si pietonale, spațiul acestora aparține B.S.B. IMOBILIARE S.R.L., cu suprafața construită la sol de 4.276,65 m2 si suprafata desfasurata de 23.533,75 m2 , drumuri și platforme carosabile, respectand astfel reglementarile prevazute de PUZ si RLU.

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

Conform Certificatului de Urbanism Nr. 463 din 27.12.2022 emis de către Primăria Municipiului Sfantu Gheorghe, investiția va fi realizată pe un teren situat în intravilanul Orașului Sfantu Gheorghe, proprietate privată B.S.B. IMOBILIARE S.R.L.. Accesul pe amplasamentul proiectului propus, atât auto cât și cel pietonal, se face pe latura de Nord din Strada Domokos Geza si de Sud din strazile propuse prin PUZ si RLU. Proiectul urmează să se dezvolte pe un teren poziționat în U.T.R.5 Zona functionala de locuinte joase/colective si comert prestari servicii, iar investiția se încadrează în prevederile PUZ si RLU aprobat prin HCL nr. 299/ 2011. Proiectul va fi construit pe un teren liber de orice construcție in interiorul localității Sfantu Gheorghe. Folosință actuală: arabil.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei. După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier.

Staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute:

În etapa de construire, apa uzată provenită de la spălarea cofrajelor și utilajelor de fabricat beton va fi trecută printr-un separator de produse petroliere cu un debit de 40 l/s și bazin de retenție cu V=300 m3, de tip deschis (cu membrana EPDM) instalate pe teren; și evacuată în spațiul verde cu ajutorul unei stații de pompare.

În faza de construire nu vor exista ape uzate menajere. Personalul implicat în lucrările de construire va utiliza toalete ecologice amplasate în zona organizării de șantier, care va fi situată în partea de Nord a amplasamentului.

În etapa de funcționare, apele uzate menajere provenite de la obiectele grupurilor sanitare, precum si sifoanele de pardoseala vor fi colectate prin conducte si coloane de canalizare menajera si evacuate prin curgere libera catre caminele din incinta si apoi vor fi directionate gravitational sau prin pompare catre caminul de racord, colectoarele fiind montate la plafonul demisolului.

Apele meteorice de pe terasa acoperisului vor fi colectate prin receptoare de terasa si evacuate prin mai multe coloane si conducte montate la plafonul demisolului spre bazinul de retentie aflat in incinta. Apele meteorice de pe balcoane vor fi colectate prin receptoare de balcoane si evacuate prin mai multe coloane si conducte montate la plafonul demisolului spre bazinul de retentie aflat in incinta Apele provenite din scurgerile accidentale de pe pardoseala demisolului vor fi colectate prin intermediul unor sifoane de pardoseala catre base. Apele provenite din scurgerile accidentale de pe drumurile si platformele exterioare vor fi colectate prin intermediul unor guri de scurgere catre separatorul de hidrocarburi. Separatorul de hidrocarburi au fost prevazute pentru preepurarea apelor uzate si vor fi amplasate conform instructiunilor producatorului. Din separator apele preepurate vor fi evacuate catre bazinul de retentie. Din bazin apa va fi evacuata, prin pompare la reteaua stradala de canalizare menajera.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul municipiului Sfântu Gheorghe;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform Proces Verbal nr. 31 din  26.10.2023, încheiat în urma ședinței CAT, care a avut loc la sediul APM Covasna s-a obținut Punct de vedere de la Gospodărire a Apelor;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 aug 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 463 din 27.12.2022 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Conform Procesului-verbal nr. 31 din data de 26.10.2023 încheiat în urma ședinței CAT: Pe durata realizării lucrărilor de construcții se impune monitorizare pulberi sedimentabile cu frecvență trimestrială, obligatoriu fiind necesară a fi inclusă în aprobarea de dezvoltare. Rezultatele verificărilor vor fi transmise la APM Covasna.

GARDA NAȚIONALĂ DE MEDIU - COMISARIATUL JUDEȚEAN COVASNA precizează că la gestionarea deșeurilor pentru construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin 4. și art. 15, alin, 1 din O.U.G. nr. 92/19 aug. 2021 privind regimul deșeurilor, cf. Adresei nr. 8739/25.10.2023.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

Resp. Compartiment CFM,

Ing. Ghican Oana Elena