Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 02.04.2024

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA VÂLCELE PRIN PRIMAR, cu sediul în judeţul Covasna, comuna Vâlcele, satul Araci, nr. 464, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9151 din data de 07.11.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.02.2024 că proiectul ” MODERNIZARE INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ ÎN COMUNA VÂLCELE, SAT VÂLCELE JUDETUL COVASNA” propus a fi amplasat în satul Vâlcele, comuna Vâlcele, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul  13 lit.a) ;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 27.11.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna în data de 20.11.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 14.03.2024, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ................. din data de ...2024), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere nr. 14/2024,  înregistrat cu nr. 209/09.02.2024, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind proiectul ”Modernizare Infrastructură Rutieră În Comuna Vâlcele, Sat Vâlcele Judetul Covasna” nu cade sub incidența Legii 422 din 2001, astfel nu necesită avizare din partea DJC Covasna .
  4. Punctul de vedere nr. 1106/07.02.2024 înregistrat cu nr. 1189/09.02.2024 de la Garda Natională de Mediu, menține următorul: -Gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art.4 și art. 17, alin.4 și art.15, alin. 1 din O.U.G. nr. 92/2021, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului.
  5. Aviz nr. 6 din 5 martie 2024 de Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont ;
  6. Aviz de Gospodărire a Apelor nr 23 din data de 26.03.2024 privind proiectul ” Modernizare Infrastructură Rutieră În Comuna Vâlcele, Sat Vâlcele Judetul Covasna”
  7. Comunicare de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1531152/06.03.2024, privind proiectul: ” Modernizare Infrastructură Rutieră În Comuna Vâlcele, Sat Vâlcele Judetul Covasna”, cu menținerea  că proiectul nu necesită SEICA
  8. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 1057/06.02.2024;
  9. Proces-verbal ședință CAT nr.5/15.02.2024;
  10. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  11. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Drumul public analizat în prezenta documentație se află pe terenuri aflate în intravilanul și extravilanul localității Vâlcele, în conformitate cu extrasele CF nr. 24776 și CF nr. 27030. Pe o lungime de cca 500 m de drum se regăsesc proprietăți, fiind o zonă locuită intens, iar pe următorii cca 200 m sunt case răzlețe. Restul traseului drumului se desfășoară pe câmp și apoi pe un deal împădurit până la Unitatea Militară din localitatea Vâlcele. Acest drum este singurul acces către Unitatea Militară.

Modernizarea infrastructurii rutiere de pe drumul analizat se va face pe o lungime totală de 2.106,00 m, respectiv 2,106 km, astfel încât aceasta să corespundă clasei tehnice V şi vitezei de proiectare de 25 km/oră, în zonă de deal.

Amplasamentul obiectivului:

Drumul pornește din DN13E, pe partea stângă a acestuia, în km 14+477. Intrarea pe drumul public din DN13E, se realizează imediat după podul peste râul Vâlcele situat pe DN13E la km 14+468, în curbă la dreapta (sens kilometraj).

Lungimea drumului este de 2,106 km.Lățimea drumului este variabilă, de la 4,00 m la 5,50 m, pe primii 330 m fiind de 5,50 m. Declivitatea longitudinală este de până la 12% pe primii 20 m din drum, iar în rest aceasta ajunge și la 15%.

Situația existentă:

Îmbrăcămintea rutieră pe DN13E în zona de intersectare a drumului public este constituită din: 7 cm asfalt, 18 cm umplutură de balast și 1,25 m argila prăfoasă cafenie, tare sfăramicioasă sau/și nisip argilos cu pietriă mare și mărunt (conform informațiilor primite de la administratorul drumului național). În anii anteriori s-a executat un covor asfaltic cu preluarea denivelărilor, pe zona unde drumul intersectează DN13E, grosimea stratului fiind variabilă 4 – 6 cm. Lățimea drumului este de 6,20 m. Declivitatea, în profil transversal, este unică spre partea dreaptă, cu pante de cca 2,50% către acostamente.

Lucrări de drum proiectate şi soluţia constructivă:

Modernizarea drumului din satul Vâlcele, prin corectarea pe cât posibil a elementelor geometrice în plan cât și prin realizarea unui sistem rutier corespunzător dimensionat și a unei îmbrăcăminți rutiere adaptate condițiilor actuale de trafic, din îmbrăcăminți moderne. De asemenea se urmărește colectarea și evacuarea apelor pluviale provenite din precipitații

Siguranța circulației

Pentru siguranța circulației se vor realiza lucrări de semnalizare verticală (indicatoare de circulație) și orizontală (marcaje rutiere) în scopul prevenirii posibilelor accidente de circulație.

Drumul în plan:

Suprafața construită este aproximativ egală cu 13.900,00  mp, incluzând carosabilul, drumurile laterale, acostamentele, rigolele, fără a depăși suprafața de teren aflată în administrarea comunei Vâlcele conform studiului topografic.

Acostamente

Acostamentele se vor realiza pe o lățime de min.0,50m încadrând partea carosabila stânga-dreapta. În cazul în care nu există spațiu pentru realizarea acostamentelor, rigolele carosabile , rigolele de acostament pot asigura rolul de acostament carosabil.

Podețe

Pentru proiectarea podețelor se vor respecta prevederile normativelor PD 19-86 – Normativ departamental a proiectelor tip de podețe pentru drumuri și PD 95-2002 – Normativ privind proiectarea hidraulica a podurilor și podețelor.

Drumuri laterale

Drumurile laterale se vor racorda cu drumul propus spre modernizare și vor avea aceeași structură rutieră ca și drumul propus spre modernizare. Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de minim 10,00 m și o lățime variabilă în funcție de ampriza străzii laterale. Drumurile laterale se vor racorda la cota din profilul longitudinal proiectat al drumului investigat.

Se vor monta tuburi la drumurile laterale unde sunt necesare podețe sau se vor realiza rigole dreptunghiulare acoperite carosabile pentru asigurarea continuității scurgerii apelor.

Lungimea totală a traseului studiat este de L= 2106 m.

Accese la proprietăți

Accesele existente pot fi menținute. În cazul în care va fi necesară refacerea acestora, se pot folosi rigole carosabile sau rigole scafa astfel încât să se poată intra cu autoturismele în curți. Accesele la proprietăți vor fi racordate la cota proiectata a drumului și vor fi amenajate, fie într-o soluție cu îmbrăcăminte bituminoasă, fie într-o soluție pietruită funcție de situația concretă din teren, ținând seama si de recomandările Beneficiarului

Scurgerea apelor:

Scurgerea  apelor  se  va  realiza în  primul  rând  prin  pantele  transversale  și  longitudinale.

Se vor amenaja la marginea platformei dispozitive de colectare şi scurgere a apelor de suprafața (șanțuri, rigole, etc.), cu secțiune protejată-din beton, sau neprotejată, conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79 și STAS 10796/3-88, ținând seama de capacitățile de scurgere a debitelor apelor meteorice, natura terenului și de caracteristicile geometrice ale lucrării.

În zona intersecțiilor cu drumurile laterale se va asigura continuitatea scurgerii apelor de suprafață prin dispozitivele proiectate, prevăzându-se podețe tubulare sau rigole carosabile sau dirijând apele în lungul acestor drumuri laterale cu care cel expertizat se intersectează.

În zona acceselor se va asigura continuitatea scurgerii apelor de suprafață prin proiectarea de ex. de rigole dreptunghiulare acoperite carosabile pe o lungime de 3-5 m sau prevederea de tuburi pe traseul șanțurilor (rigolelor).

Panta șanțurilor (rigolelor) nu va fi mai mică de 0.20%. La declivități mai mari de 10% șanțurile se vor executa in trepte. Elementele pereate se vor realiza din beton turnat în situ sau din elemente prefabricate având grosimea de 8-10cm, pozate pe un strat de nisip/balast de 5-10 cm grosime.

Formele fizice ale proiectului:

Nr. crt.

Indicator

U.M.

Cantitate

 
 

1

Lungime carosabil

m

2.106,00

 

2

Lățime carosabil

m

5,50 m pe primii 330 m de la intersecția cu DN13E și 4,00 m cu acostamente consolidate de 0,50 m;

 

3

Suprafata construita

mp

13.900,00

 

4

Rigolă carosabilă

m

938,00

 

5

Rigolă triunghiulară

m

1634,00

 

6

Lungime acostamente consolidate

m

3282,00

 

7

Lungime amenajare drumuri laterale

m

80,00

 

8

Platforme de incrucisare

m

                              150,00

 

9

Accese la proprietăți

buc

12,00

 

10

Podețe D=500 mm

buc

                               3,00

 

11

Podețe D=1000 mm

buc

                               4,00

 

12

Indicatoare rutiere

buc

63,00

 
 

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Modernizare Pod ;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apa, combustibili fosili, nisip, pământ, lemn, piatră, fier.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcţii, resturi de conducte;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.
  • Deșeuri metalice

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 22/02.10.2022, emis de Primăria Comunei Vâlcele, regimul economic, categoria de folosință actuală a terenului: drum, acces din DN13E

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: - amplasamentul se suprapune în aria naturală protejată ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul proiectului se află în intravilan în zone de locuit;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:

  Punct de vedere nr. 14/2024,  de la Directia Județeana  pentru Cultura Covasna, privind că nu necesită aviz din partea DJC Covasna

 

 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Avizul de Centru Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont a fost eliberat cu următorele condiții:- se vor respecta prevederile Planului de management al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1643/2016

  • Se interzice depozitarea deșeurilor de orice fel pe suprafața sau în vecinătatea sitului, în

alte locuri decât cele special amenajate și autorizate

  • Se interzice depozitarea materialelor de construcții pe teritoriul sitului Natura 2000

ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt

  • Organizarea de șantier va fi amplasată astfel încât să nu producă perturbarea în plus a

ecosistemelor, solicităm respectarea OUG nr.34/2013, în special art. 14 pct. (1) lit. d), în sensul căreia este interzisă circulația pe pajiști

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR nr. 23/26.03.2024, privind proiectul: ” MODERNIZARE INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ ÎN COMUNA VÂLCELE, SAT VÂLCELE JUDETUL COVASNA”,  aviz cu următoarele  conditii impuse:

- respectarea amplasamentului obiectivului de investiţie prevăzut în planul de situaţie din documentaţie;

- se interzice prepararea betonului in situu în vedere înlăturării poluării a cursurilor de apă;

- se interzice depozitarea deşeurilor, a materialelor, combustibilului şi a utilajelor de construcţie în albia minoră sau majoră a cursurilor de apă;

- se vor evita depozitarea utilajelor sau a altor materiale în zona inundabilă;

- se vor lua măsuri de prevenire a poluării cursului de apă cu produse petroliere, ca urmare a exploatării utilajelor tehnologice;

- pe timpul execuției lucrărilor atât beneficiarul cât și constructorul vor permite în caz de necesitate accesul și intervenția personalului de specialitate pentru execuția unor lucrări sau acțiuni necesare, în caz de inundații, poluări accidentale sau alte situații specifice activității de gospodărire a apelor;

- beneficiarul se obligă să anunţe în scris SGA Covasna cu 10 zile înainte, data începerii lucrărilor.

Avizul de gospodărire a apelor își menține valabilitatea pe toata durata de realizare a lucrărilor, dacă execuția acestora a început la cel mult 24 de luni de la data emiterii avizului și dacă au fost respectate prevederile înscrise în aviz, în caz contrar își pierde valabilitatea

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 aprobată prin Legea nr. 17/2023  privind regimul deşeurilor;
  2. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  3. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  7. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  8. La executia lucrărilor, executantul va asigura portectia apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  9. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  10. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  11. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  12. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  13. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  14. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  15. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  16. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  17. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  18. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  19. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  20. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  21. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 22/02.10.2022, emis de Primaria Comunei Vâlcele, judetul Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  22. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  23. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                           Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                   Ing. Olah Badi Melinda

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena