Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 04.07.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC DIO PANPROD SRL, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, str. Privighetorii, nr. 13, ap. 2, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2919/28.03.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.06.2024 că proiectul ”CONSTRUIRE FABRICĂ DE MEZELURIpropus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, str. Szilagyi Samuel, nr. 48, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 7. lit. b).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 25.04.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Observatorul de Covasna (www.covasnamedia.ro) din data de 20.06.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 21/28.06.2024 (nr. înreg. 5407/28.06.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (DJC Covasna nr. 60/2024 - 1205/25.06.2024, nr. înreg. APM CV 5327/25.06.2024; GNM Covasna nr. 1299/CJCV/01.07.2024, nr. înreg. APM CV 5482/01.07.2024; SGA Covasna 3812/26.06.2024, nr. înreg. APM CV 5367/26.06.2024;
  6. OP 100+400 lei – OP XX/XX
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul de dimensiune medie, care prevede contruirea unei fabrici moderne de reambalare produse – mezeluri - în zona agro-industrială a localității Chilieni.

Amplasament: Terenul, cu o formă rectangulară, semi-pătrată, având o suprafaţă totală de 4400 mp pe care urmează să se realizeze investiția se află în loc. Chilieni, în intravilan și este înregistrat în CF la numărul 27573/41551, în proprietatea beneficiarului DIO PANPROD SRL. Amplasamentul este în zona industrială localității. Terenul are construcții și este împrejmuit pe două laturi. Accesul este asigurat pe celelalte două laturi, cu racord direct la drum comunal.

 

 

 

Justificarea necesității proiectului:

Proprietarul, cu experiență în domeniul producției de mezeluri, intenționează să extindă capacitatea de producție, și să implementeze un flux de producție optimizat, reducând timpii de așteptare și maximizând eficiența muncii.

Situația propusă:

Se preconizează construirea unei fabrici de reambalare mezeluri în zona agro-industrială a localității Chilieni, ocupând o suprafață maximă de 600 mp, în vecinătatea atelierului destinat procesării cărnii. Noul corp de clădire se va construi pentru extinderea activității.

Noua structură va fi realizată dintr-o structura metalică, învelită în panouri sandwich termoizolante, asigurând eficiența energetică și conformitatea cu standardele sanitare. Unitatea va fi construită pe un singur nivel, parter, pentru a facilita accesul și logistica operațiunilor. Designul va încorpora spații funcționale pentru procesarea, ambalarea și depozitarea produselor, alături de birouri administrative și zone tehnice.

Fabrica nouă va dispune de o capacitate de procesare de 5 tone / zi, adaptată pentru a satisface cerințele pieței. Aceasta include facilități pentru depozitarea materiei prime și produselor finite în condiții optime, precum și linii moderne de ambalare și etichetare. Produsele obținute vor include diverse tipuri de carne transată și ambalată, conforme cu standardele de calitate și siguranță alimentară.

Clădirea are o formă în plan dreptunghiulară cu dimensiuni exterioare de 35,76 x 16,18 m.

Infrastructura este alcătuită dintr-un sistem de fundare din fundații izolate sub stâlpii metalici, legat între ele de un parapet din b.a.

Structura principală este formată din cadre cu grinzi și stâlpi metalici

Șarpanta si peretii sunt realizati din panouri sandwich.

Caracteristicile construcțiilor:

  • Steren= 4400 mp (2200+2200)
  • A constr.exist = 1044 + 800 mp
  • A constr.propusă = 600 mp
  • Regim de înălțime pentru constr. noua: P
  • POT: 42 %; CUT: 0,42;
  • Regim de înălțime: P;
  • Înălțime maxima la coamă   = 6.71m; Înălțime maximă la streașină       = 4.99 m.

Finisaje - s-au selectat materiale și metode care îndeplinesc cerințele specifice pentru activitatea de prelucrare a cărnii.

Pardoseli Epoxidice -pentru rezistența lor extremă la substanțe chimice, umiditate, abraziune și impact. Pardoselile vor fi realizate cu finisaje antiderapante și antibacteriene, fiind ideale pentru industria alimentară, asigurând o suprafață ușor de curățat și întreținut.

Pentru finisajele pardoselilor și pereților s-au selectat materiale și metode care îndeplinesc cerințele de antiderapanță, rezistență la substanțe chimice, umiditate și proprietăți antibacteriene.

Pereți: s-a optat pentru placaje ceramice, datorită rezistenței lor la umiditate și substanțe chimice, și pentru ușurința cu care pot fi curățați.

Sisteme de ventilație:

Sistem de Ventilație cu Recuperare de Căldură: pentru a menține o temperatură constantă și a reduce costurile energetice. Sistemul recuperază căldura din aerul evacuat și o folosește pentru a încălzi aerul proaspăt introdus în încăpere. Sistemul Seventilation Sevi 160, care oferă o eficiență de peste 90% în recuperarea energiei, are un consum redus de energie (2-8 W) și un nivel de zgomot foarte scăzut (de la 12 dB).

Ventilatoare Industriale: Pentru asigurarea unui flux constant de aer proaspăt și eliminarea aerului viciat, se instalează ventilatoare industriale VENTS. Aceste ventilatoare sunt integrate în diverse zone ale fabricii, cum ar fi sălile de tranșare, depozitele și zonele de procesare, incluzând tubulatură rotundă sau rectangulară și baterii de încălzire/răcire.

Dezumidificatoare de Aer: În zonele de maturare a cărnii, unde controlul umidității este important, se instalează dezumidificatoare de aer Trotec, asigurând condiții optime de umiditate și previnind dezvoltarea mucegaiului, menținând calitatea produsului final.

Instalații termice: Se propune un sistem multisplit pentru asigurarea incalzirii si a răcirii spațiului.

 

 

 

Proiectul propus se axează pe un flux tehnologic, destinat reambalării cărnii.

Principalele etape ale procesului tehnologic sunt:

• Recepție Cantitativă și Calitativă Carne (Ambalată):

  • Carnea recepționată este verificată atât cantitativ, cât și calitativ pentru a asigura conformitatea cu specificațiile de calitate. Acest proces include inspecția vizuală și evaluarea documentelor de însoțire a mărfii.

• Recepție Ambalaje, Etichete și Alte Materiale Auxiliare:

  • Ambalajele, etichetele și alte materiale auxiliare sunt recepționate și verificate pentru a asigura conformitatea cu specificațiile. Aceste materiale sunt esențiale pentru ambalarea corespunzătoare și etichetarea produselor finite.

• Depozitare Materii Prime Refrigerate și Congelate:

  • Materiile prime sunt depozitate în spații frigorifice pentru a menține prospețimea și calitatea până la procesare. Depozitarea se realizează în condiții de temperatură controlată, în funcție de specificul fiecărui tip de carne.

• Depozitare Ambalaje, Etichete și Alte Materiale Auxiliare:

  • Ambalajele, etichetele și materialele auxiliare sunt depozitate în spații uscate și curate, pentru a preveni deteriorarea și a asigura disponibilitatea lor în momentul ambalării produselor.

• Dezambalare:

  • Materiile prime sunt dezambalate cu grijă pentru a preveni contaminarea. Dezambalarea este efectuată într-un mediu controlat, respectând normele de igienă. Nu există posibilitatea expunerii cărnii în mod direct, ambalajele de bază fiind păstrate pe tot parcursul tehnologic.

• Feliere:

  • Produsele sunt feliate / portionate cu aparate mecanice.

• Ambalare și Etichetare:

  • Produsele sunt reambalate și etichetate automat si manual. Ambalarea asigură protecția produselor, iar etichetarea furnizează informații esențiale pentru trasabilitate și conformitate cu reglementările.

• Depozitare Produse Finite:

  • Produsele finite sunt depozitate în spații frigorifice, menținându-se astfel calitatea până la livrare. Depozitarea se face în funcție de tipul produsului și cerințele de temperatură.

• Transfer în Procesare:

  • Produsele finite sunt transferate către zonele de procesare ulterioară sau către livrare, în funcție de cerințele clienților și specificul comenzii.

Echipare edilitară:

Racord apă-canal:  Racordarea la reţeaua de apă şi canalizare se va realiza prin branşament nou la reţelele existente din zonă, cu o capacitate de 2 l/s atât pentru apă, cât şi pentru canalizare. Bransamentul pentru canalizare va include si un separator de grăsimi subteran.

Racordarea la reţeaua electrică: se va realiza printr-un branşament nou conectat la reţeaua existentă în zonă, cu o putere instalată de 60 kW. Acest branşament va asigura alimentarea cu energie electrică necesară pentru funcţionarea optimă a echipamentelor şi instalaţiilor din cadrul fabricii.

Durata de realizare a invesțitiei este de 10 luni.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

- vor fi folosite resursele obișnuite pentru acest gen de construcții: ciment pentru structură și fundații, oțel pentru armături și structura halei, materiale termoizolante, lemn în cantități mici. Combustibili - benzină, motorină pentru transport, energie electrică pentru organizarea de șantier.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

Deșeurile rezultate în faza de funcționare, rezultate din procesul tehnologic de reambalare produse din carne se vor colecte selectiv și vor fi valorificate/eliminate prin firme specializate.

 

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): având în vedere vecinătățile amplasamentului și fluxul tehnologic propus, proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 424 din 08.11.2023 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, imobile în proprietatea SC Dio Panprod SRL, situate în intravilan în zona de protecție a monumentelor istorice din satul Chilieni: Biserica Reformată CV-II-m-B-13191, Conacul Potsa CV-II-m-B-13192, Biserica Unitariană CV-II-m-B-13193.

Folosința actuală: curți, construcții, construcții agro-industriale. Destinația conform PUG aprobat prin HCL 367/2018: Parțial în zonă agricolă (ZA,62) și industrială (ZI.62b).

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă antropizată și industrială din loc. Chilieni, mun. Sf. Gheorghe.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:amplasamentul proiectului se situează în zona de protecție a monumentelor istorice din satul Chilieni: Biserica Reformată CV-II-m-B-13191, Conacul Potsa CV-II-m-B-13192, Biserica Unitariană CV-II-m-B-13193. Conform punctului de vedere 60/2024 din partea DJC Covasna: Documentația tehnică a fost înaintată la avizare către DJC Covasna. DJC Covasna va emite avizul solicitat după completarea documentației conform Comunicare 44/Z/12.06.2024 (nr. DJC Covasna 1125/12.06).

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Suprafața totală aferentă este de 4400 mp, din care se suprafața construită va ocupa 2786 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție. În perioada de funcționare, având în vedere că hala va fi închisă și izolată, respectiv amenajată să corespundă fluxului tehnologic.

 

 

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, pe perioada de execuție a lucrărilor. Atât în faza de execuție a lucrărilor, cât și în faza de funcționare prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: proiectul se va realiza în zona agro-industrială a loc. Chilieni;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- Conform punctului de vedere nr. 3812/SL/26.06.2024, nu este necesară solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;

 

 

  1. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  2. Pentru protecția resurselor de apă, conform Legii apelor nr. 107/1996 se interzic evacuarea apelor uzate epurate și sau neepurate în apele subterane sau pe terenuri cu excepția folosirii apelor uzate epurate corespunzător cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2020/741 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 2020 privind cerinţele minime pentru reutilizarea apei, conform art. 16, alin 1 d^1), iar se exceptează evacuarea apelor pluviale neimpurificate pentru care nu există soluţia evacuării într-un emisar, conform art. 16 alin 1 d^2.
  3. Să întreţină construcţiile şi instalaţiile de epurare şi evacuare a apelor pluviale în condiţii tehnice corespunzatoare.
  4. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  5. Conform Adresei APM Covasna nr. 5423/28.06.2024 transmis în urma CAT, titularului de proiect, este necesar obținerea Acceptului/Acordului Operatorului Regional SC Gospodărie Comunală SA privind alimentarea cu apă și evacuarea apelor uzate;
  6. Conform Adresei nr. 5423/28.06.2024, transmis în urma ședinței CAT se va înainta documentația la ISUJ Covasna;
  7. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 424/08.11.2023 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gherorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  8. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  9. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  10. Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu/revizuirea celui existent, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 

 

 

 

 

 

 

 

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena