Back

Anunt privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier achizitii publiceclasa I, grad professional superior in cadrul compartimentului BUGET, FINANŢE, ADMINISTRATIV ŞI RESURSE UMANE in baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI VRANCEA

publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de consilier achizitii publiceclasa I, grad professional superior in cadrul compartimentului BUGET, FINANŢE, ADMINISTRATIV ŞI RESURSE UMANE in baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

 

Data de sustinere a probei scrise: 08.07.2024, ora 10:00
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului Vrancea
Perioada de depunere a dosarelor: 05.06.2024 - 25.06.2024
Persoana de contact: Mihaela Cristian, Consilier
Telefon: 0745306768, Fax: 0237239584
E-mail: juridic.resurse_umane@apmvn.anpm.ro
Data afişării: 05.06.2024, ora 10:00

Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna
 

Condiții pentru ocuparea postului

Conditii generale: Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art.465 din OUG 57/2019 privind Codul administrative:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Condiția de a fi apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției publice va fi dovedită prin adeverinţa care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului – art. 49 alin. (1) lit. g) din H.G. nr. 611/2008.

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
    Domenii de studiu: Ştiinţe economice (Ramura de ştiinţă), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
  • Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
  • Curs achiziții publice;

 

Bibliografie şi tematică

Bibliografie şi tematică pentru Consilier achiziţii publice, Clasa I, Grad superior, COMPARTIMENT BUGET, FINANŢE, ADMINISTRATIV ŞI RESURSE UMANE
1. Constituţia României, republicată cu tematica Constituţia României, republicată
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare
5. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Capitolul I secţiunea a 4-a paragraful 1 Praguri; Capitolul II Reguli generale de participare şi desfăşurare a procedurilor de atribuire; Capitolul III Modalităţile de atribuire
6. Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/ acordului – cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Capitolul III, Secţiunea 1, Achiziţia directă; Capitolul II, Secţiunea a 4-a Documentaţia de atribuire
7. Hotărârea Guvernului nr. 1000/2012 privind privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Capitolul II Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului; Capitolul IV - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile instituţiilor din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului

Atribuţii stabilite în fişa postului
a) întocmeşte planul anual de achiziţii publice pe care îl supune spre aprobare conducerii agenţiei;
b) întocmeşte in colaborare cu compartimentele beneficiare ale institutiei documentaţia de atribuire a contractelor de achiziţii publice de la publicarea anunţului de participare, până la încheierea contractului şi urmăreşte derularea acestuia;
c) întocmeşte programul de investiţii publice, precum şi notele de fundamentare ale obiectivelor de investiţii şi le supune spre avizare conducerii agenţiei şi spre aprobare ordonatorului secundar de credite;
d) participa la întocmirea documentaţiei necesară avizării studiilor de prefezabilitate şi de fezabilitate pentru investitiile cu finanţare de la bugetul de stat, credite externe sau alte surse constituite în acest scop şi le prezintă spre aprobare în ANPM;
e) colaborează cu institutele de proiectare - cercetare şi cu alte societăţi comerciale de proiectare care elaborează documentaţiile tehnico-economice pentru realizarea investitiilor;
f) solicită, întocmeşte documentaţia necesară şi urmăreşte obţinerea avizelor şi acordurilor prevăzute de reglementările legale pentru promovarea investiţiilor publice;
g) verifică proiectele tehnice, urmărind încadrarea acestora în prevederile studiilor de fezabilitate, precum şi respectarea condiţiilor din acordurile şi avizele emise;
h) verifică documentaţiile tehnico-economice şi supune avizării conducerii agenţiei, devizele generale ale obiectivelor de investiţii definitivate ca urmare a rezultatelor licitaţiilor pentru lucrări noi, a celor modificate ca urmare a indexărilor legale, cu încadrarea în limita valorică conform Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite şi a celor definitivate în urma terminării lucrărilor, conform situaţiior de plăţi;
i) participă, ca reprezentanţi ai agenţei, în comisiile de recepţie la terminarea lucrărilor, recepţii finale şi comisii de evaluare pentru lucrările publice,
j) participa la redactarea deciziilor de constituire a comisiilor de evaluare, comisii de recepţii la terminarea lucrărilor şi comisii de recepţii finale pentru fiecare investiţie din lista cheltuielilor de capital, le supune avizării conducerii agenţiei şi asigură difuzarea acestora.
organizează fluxul intern a documentelor de evidenţă primară;
k) ţine evidenţa sintetică şi analitică a cheltuielilor, în funcţie de natura acestora;
l) întocmeşte notele contabile şi centralizatoarele pentru debitarea, respectiv creditarea conturilor;
m) urmăreşte încadrarea în plafoanele alocate pentru plata convorbirilor telefonice;
n) întocmeşte documentaţia necesară ridicării din bancă a sumelor pentru efectuarea deplasărilor în străinătate şi în ţară, în conformitate cu prevederile legale;
o) verifică deconturile întocmite de salariaţii care se deplasează în străinătate şi în ţară în interesul serviciului;
p) verifică documentele justificative privind avansurile acordate salariaţilor pentru îndeplinirea unor atribuţii de serviciu;
r) urmăreşte respectarea dispoziţiilor legale privind decontarea, cheltuielilor pentru procurarea de materiale, a lucrărilor de reparaţii şi întreţinere, privind activitatea proprie a Agenţiei pentru Protecţia Mediului ;
s) efectuează operaţiuni de casierie
t) verifică contractele pentru achiziţii de bunuri, servicii sau lucrări din agenţie, întocmeşte formele de plată pe care le supune controlului financiar preventiv propriu şi execută plata;
u) urmăreşte derularea contractelor prin încadrarea plăţilor efectuate în prevederile contractuale;
v) efectuează alte operaţiuni rezultate din sarcinile trasate de conducerea agenţiei sau de legislaţia în vigoare.
w) achiziţionează, în limitele necesarului aprobat, materialele administrativ-gospodăreşti, articole de birotică, consumabile, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice;
x) urmăreşte derularea contractelor de întreţinerea şi curăţenia locurilor de muncă, a serviciilor de pază, a echipamentelor de birou, a instalaţiilor sanitare, de iluminat şi de încălzire;
y) întocmeşte şi ţine la zi evidenţa tehnico-operativă a aprovizionării cu materiale şi piese de schimb;

Dosarele de înscriere la concurs conțin în mod obligatoriu:

  1. formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la HG. NR.611/ 2008
  • se pune la dispoziţie candidaţilor de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric;
  • poate fi găsit accesând http://www.anfp.gov.ro/R/Doc/2021/Concursuri/Formular%20%C3%AEnscriere%20concurs.docx

b) curriculum vitae, modelul comun european, care poate fi găsit accesând
 ▷ Model CV Europass Romana ✔️ FREE Download (curriculum.ro) 

c) copia actului de identitate; 

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;  

e) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei.

Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008.
Anexa menționată poate fi vizualizată accesând:  http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95595 .

Adeverinţele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii;  

g) cazierul judiciar.

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional; 

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.