Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul : ”Îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei în municipiul Adjud, judeţul Vrancea, prin reconstruire infrastructură pentru educaţie timpurie preşcolară şi şcolară Grădiniţa nr. 1 şi corp Bibliotecă” propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Adjud, str. 1 Mai, nr. 27; T. 68, P. 2775, CF. 56259; judeţul Vrancea - titular - U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD

DECIZIA INIŢIALĂ

   9523 / 03.08.2023

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  U.A.T.  Municipiul ADJUD , cu sediul în municipiul Adjud, str. stadionului, nr. 2, judeţul Vrancea, privind planul : ”Îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei în municipiul Adjud, judeţul Vrancea,  prin reconstruire infrastructură pentru educaţie timpurie preşcolară şi şcolară Grădiniţa nr. 1 şi corp Bibliotecă” propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Adjud, str. 1 Mai, nr. 27; T. 68, P. 2775,  CF. 56259; judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8567/06.07.2023, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile şi completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  03.08.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

         Planul ”Îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei în municipiul Adjud, judeţul Vrancea,  prin reconstruire infrastructură pentru educaţie timpurie preşcolară şi şcolară Grădiniţa nr. 1 şi corp Bibliotecă” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile H.G. nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

      

        Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

         Prezentul Plan Urbanistic Zonal a fost întocmit în conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 190 / 30.06.2022 emis de catre Consiliul Judeţean Vrancea, iar terenul care a generat P.U.Z. aparţine domeniului public al municipiului Adjud.

Suprafața de teren care face obiectul studiului se află în intravilanul municipiului Adjud, având funcțiunea actuală de curţi – construcţii, iar destinaţia zonei stabilită prin PUG – zonă de instituţii publice, subzonă invăţămant si educaţie.

Terenul in suprafaţă măsurată de 5929 mp (7000 mp din acte) si constructiile C1 in suprafaţă de 921 mp, C2 in suprafaţă de 412 mp, C3 in suprafaţă de 96 mp este situat in intravilanul localitaţii Adjud, str. 1 Mai, T. 68, P. 2775, C.F. 56259.

Terenul se invecinează cu :

La Nord – un teren cu functiunea de locuire individuală si cu un alt teren din domeniul public cu destinaţie de alee pietonală si spaţii verzi. Tot pe această latură terenul generator de P.U.Z. se invecinează cu clădiri cu funcţiunea de locuire individuală si anexe (garaje). Distanţa de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m;

La Est –  cu un teren din domeniul public cu destinaţie de alee pietonală si spaţii verzi. Tot pe această latură terenul generator de P.U.Z. se invecinează cu clădiri cu funcţiunea de locuire individuală si anexe (garaje). Distanţa de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m;

 – La Sud – cu trei terenuri cu funcţiunea de locuire individuală si cu un alt teren din domeniul public cu destinaţie de alee pietonală. Tot pe această latură terenul generator de P.U.Z. se invecinează cu un alt teren cu funcţiunea de instituţie de stat pentru invăţămant scolar (Colegiul Naţional Emil Bota). Distanţa de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de 2.00m;

 – La Vest –  cu strada 1 Mai. Distanţa de la limita de proprietate pană la limita edificabilă de pe această latură va fi de aproximativ 3.50m (distanţa aflată pe aliniament cu cladirea existentă din incinta studiată, cu destinaţia de scoală);

         Obiectivul PUZ : Obiectivul prezentei lucrări este reprezentat de noi reglementări ale terenului generator de P.U.Z., iar acestea constau in reglementare C.U.T. admisibil, reglementare regim de inălţime admisibil, reglementare inalţime maximă admisibilă clădiri, reglementare retrageri stradale, laterale si posterioare ale terenului (delimitare zonă edificabilă pentru construcţii).

         Principalele elemente ale temei program sunt :

 In interiorul terenului care a generat P.U.Z., se propun noi reglementări:

- reglementarea căilor de circulatie auto si pietonale, pentru a deservi funcţiunii de invăţămant prescolar si scolar.

- normări ale numărului de locuri de parcare pentru a deservi funcţiunii de invăţămant prescolar si scolar. Pentru toate categoriile de construcţii de invăţămant vor fi prevăzute 3-4 locuri de parcare la 12 cadre didactice;

 

 

 

- se vor crea zone amenajate cu spaţii verzi si plantate, - se propun reglementări noi pentru imprejmuiri perimetrale sau din interiorul incintei;

 - se propun reevaluarea reţelelor edilitare din zona studiată si imprejurimile acesteia, pentru a deservi funcţiunii de invăţămant prescolar si scolar;

- locuri de joacă pentru copii, care vor deservi funcţiunii de invăţămant prescolar si scolar; spaţii de joacă pentru copii, amenajate si echipate cu mobilier urban specific, realizat conform normativelor in vigoare astfel incat să fie evitată accidentarea utilizatorilor

- se propun reglementări noi pentru platforme pentru pubele ecologice.

 

Obiectul acestei dezvoltări constă in analiza, evaluarea si reanalizarea problemelor funcţionale si tehnice ale terenului care a generat P.U.Z. in relaţie cu zona studiată, tinandu-se cont si de strategia de dezvoltare urbană a administraţiei locale.

 

 Regimul de inalţime - Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptaţi zonei respective

Zona reglementară pentru a deservi funcţiunii de invăţămant prescolar si scolar

P.O.T. maxim admisibil propus =  25 %

C.U.T. maxim admisibil propus = 1,26;

Rh maxim admisibil propus = P + 1 E;

Hmaxim  admisibil propus = 12,00 m.

e

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Clădiri cu functiune de institutie publică de stat, pentru invătămant prescolar si scolar, maxim P+1E

1482.25mp

25.00%

1482.25mp

25.00%

Dotări conexe (loc de joacă pentru copii, terenuri de sport, platformă pubele ecologice)

 

889.35mp

15.00%

889.35mp

15.00%

Alei carosabile, parcări supraterane si alei pietonale propuse

 

889.35mp

15.00%

889.35mp

15.00%

Spatii verzi amenajate

 

2668.05mp

45.00%

2668.05mp

45.00%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

 

5929.00mp

100.00 %

5929.00mp

100.00 %

 

 

500.00 mp 35.00%, 1.05

 

Organizarea circulației : Calea de comunicare dintre terenul generator de P.U.Z., restul zonei studiate si imprejurimile acesteia este reprezentata prin Strada 1 Mai (la care terenul generator de P.U.Z. are acces direct), care face legatura mai departe la Strada Libertaţii, iar mai departe la Bd. Republicii DN2-E85.

Pentru accederea din Strada 1 Mai in terenul generator de P.U.Z., in acest moment exista deja accesuri pietonale amenajate, iar prin prezenta documentatie de urbanism zonala se propun reglementarea unui acces auto si pietonal noi, care vor separa circuitele de la scoala si liceu cu cel de la biblioteca. In terenul generator de P.U.Z. se va amenaja o porţiune de teren cu cai de circulaţie auto si pietonale care va facilita accederea cu usurinţa la noua investiţie propusa de reglementat, cladiri si dotari conexe (platforme dotate cu locuri de parcare supraterane, platforma europubele ecologice si loc de joaca pentru copii si terenuri de sport).

Accesul carosabil in incinta studiata, va fi dimensionat sa permita accesul autospecialelor de intervenţie in caz de incendiu. Gabaritele minime de trecere ale acestora sunt de 3.50m laţime si 4.20m inalţime.

 

Echiparea edilitara și tehnico - sanitară    

Alimentarea cu apă potabilă - Pentru funcţiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va folosi racordul existent care face legatura cu reţeaua stradala din Strada 1 Mai, racord care funcţioneaza si se menţine. Consumul de apa din incinta studiata este monitorizat prin apometru montat pentru fiecare cladire.

Canalizarea apelor uzate - Pentru funcţiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va folosi racordul existent de canalizare a apelor uzate menajer, care deverseaza in reţeaua centralizata stradala din Strada 1 Mai, racord care funcţioneaza si se menţine.

Canalizarea apelor pluviale - In incinta terenul generator de P.U.Z. se propune realizarea unei reţele de canalizare si dirijare a apelor pluviale, retea care va fi filtrata in separator de hidrocarburi, de unde mai departe va deversa in reţeaua stradala de ape pluviale.

Alimentare cu energie termică și gaze naturale  -  Incinta studiata in acest moment este racordata la reteaua centralizata stradala de alimentare cu gaz metan, bransament care deserveste in acest moment activitatilor zilnice de pe terenul generator de P.U.Z..

Consumul de gaz metan este monitorizat prin contor de gaz montat pentru fiecare cladire.

Alimentare cu energie electrică - Incinta studiata in acest moment este racordata la reteaua centralizata stradala de alimentare cu energie electrica prin bransament electric. Bransament care deserveste in acest moment activitatilor zilnice de pe terenul generator de P.U.Z. Consumul de energie electrica este monitorizat prin contor electric montat pentru fiecare cladire.

Gospodărirea deșeurilor - Depozitarea controlata a deseurilor menajere: colectarea si depozitarea deseurilor menajere se va face controlat, in containere speciale (pubele ecologice), urmand a fi colectate si ridicate periodic de catre o firma de specialitate, in baza unui contract de prestari servicii.

 

 

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:  Planul stabileşte obiectivele, acţiunile şi măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente şi propuse pe segmentul de teren studiat.        

c) relevanţa planului sau programului în /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Dorinţa unanimă a autoritatilor locale şi a populatiei mun. Adjud,  obiectul acestei dezvoltari constand in analiza, evaluarea si reanalizarea problemelor functionale si tehnice ale terenului care a generat P.U.Z. in relatie cu zona studiata, tinandu-se cont si de strategia de dezvoltare urbana a administratiei locale.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: In zona studiata nu au existat, sau exista activitati care sa produca surse de poluare a mediului, poluare a aerului, poluare a solului, poluare fonica, etc. 

Terenul supus actualului studiu urbanistic zonal este propus a fi reglementat pentru a deservi functiunii de invatamant prescolar si scolar, functiune care se mentine, functiune care nu prezinta riscuri de poluare a mediului. 

Functiunea de invatamant prescolar si scolar, atat in situatia existenta cat si in situatia propusa nu prezinta factori de risc ai mediului.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerințelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

- probabilitatea, durata, frecventa şi reversibilitatea efectelor :  prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

- natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei şi caracteristicile planului propus.

- natura transfrontieră a efectelor – nu este cazul.

- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisă de Directia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 6714 / 04.07.2023.

- mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totală a terenului studiat este de 5929 mp şi are categoria de folosinţa actuală: curti constructii, iar destinatia zonei stabilita prin PUG : zona de institutii publice, subzone de invatamant si educatie.

- valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

 

 

 

 

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

 

- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

  

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • de a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • de a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • de a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 190/30.06.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate nr. 18/12.06.2023; adresa emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 6714 / 04.07.2023;  punctul de vedere emis de I.S.U. „Anghel Saligny” al judetului Vrancea; cat si al celorlalte avize mentionate în certificatul de urbanism.
  • de a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 6714 / 04.07.2023.
  • de a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • de a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • de a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat  ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8567/06.07.2023 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • de a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

  

        Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

 

 

            Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 190/30.06.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate nr. 18/12.06.2023; adresa emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 6714 / 04.07.2023;  punctul de vedere emis de I.S.U. „Anghel Saligny” al judetului Vrancea;

cat si al celorlalte avize mentionate în certificatul de urbanism; cat si al celorlalte avize menţionate în certificatul de urbanism.;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: încadrare în teritoriu, situaţie existentă – disfuncţionalităti; plan de situaţie; echipare tehnico – edilitară existentă,  reglementări urbanistice.

 

           Informarea şi participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • publicarea în cotidianul „ Ziarul  de Vrancea ” în ediţiile din  zilele :  26.06.2023  şi  29.06.2023  a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare .
  • anunţ public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afişat la pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din luna august 2023 .

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.