Back

Decizia etapei de incadrare privind planul „ PUZ – Realizare foraj pentru alimentare cu apă punct teren sport F5 cu gospodărie de apă aferentă în comuna Popești, județul Vrancea ” - titular - U.A.T. COMUNA POPESTI

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificării adresate de UAT COMUNA POPEȘTI cu sediul în com. Popești, sat Popești, jud. Vrancea,  privind planul „ PUZ – Realizare foraj pentru alimentare cu apă punct teren sport F5 cu gospodărie de apă aferentă în comuna Popești, județul Vrancea  ” , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 9236 din 21.07.2023 ,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 17.08.2023 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Realizare foraj pentru alimentare cu apă punct teren sport F5 cu gospodărie de apă aferentă în comuna Popești, județul Vrancea, amplasat în intravilanul  comunei Popești, sat Popești, T 37, P2697, NC 51365,  jud. Vrancea  , titular UAT COMUNA POPEȘTI, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin întocmirea prezentei documentații, sunt următoarele:

  • Stabilirea zonelor și subzonelor funcționale;
  • Reglementarea circulației carosabile, pietonale și accesului pe amplasament din drum comunal adjacent de pe latura nord-vest;
  • Circulația terenurilor.
  • Echipare cu utilități edilitare.
  • Stabilirea zonelor de protecție;
  • Îmbunătățirea calității mediului;  
  • Încadrarea în prevederile și legislatia CE, referitoare la protecția mediului;

Solicitări ale temei program: se propune stabilirea reglementărilor noi privind:

  • Amplasarea unor clădiri și amenajări specifice cu funcțiuni de captare, pompare și depozitare a apei;
  • Determinarea și delimitarea pe amplasament a zonelor de protectie;
  • Amenajare acces auto şi pietonal;
  • Amenajare spaţii verzi plantate conform HGR 525- RGU;
  • Echiparea terenului cu utilitățile necesare pentru o buna funcționare;

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, are o suprafaţă de totală de 13,370.0 mp, amplasat în intravilan, aparținând domeniului public al UAT POPESTI, cu functiune actuala teren de sport (amenajat partial). Terenul se află în zona sud-vest a zonei centrale a uat POPESTI, cu acces de pe drum comunal situat pe latura de nord-vest, a amplasamentului.

Terenul  are ca vecinătăți:

La nord       – drum comunal existent;

La sud         – proprietăți particulare;

La est          – proprietăți particulare;

La vest        – drum comunal existent.

 

Regimul juridic al terenului:

Terenul în suprafață măsurată de 13370 mp ( din acte: 13390 mp) este situate în intravilanul comunei Popești, satul Popești, T 37, P 2697, CF 51365, NC 51365, 1 utr 1-1t1-1B, CONFORM pug APROBAT CU Hotărârea Consiliului Local Popești nr. 10/2020.

Terenul aparține domeniului public al comunei Popești, conform extrasului de carte funciară pentru informare, eliberat la cerere de către Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Focșani, în baza Hotărârii de Guvern nr. 841/22.07.2009.

Regimul economic:

Folosința actuală- terenul are categoria de folosință curți- construcții.

Destinația zonei- zonă pentru spații plantate, agreement, sport, 1 UTR1-1T1-1b, restul localității.

Regimul tehnic:

Utilizări permise: este necesară amenajarea terenului de sport existent în localitatea Popești ca bază sportivă, realizarea de perdele de protecție către zona industrială și restul localității și amenajarea în zona centrală de scuaruri de odihnă.

Utilizări permise în condiții: efectuarea unui plan urbanistic zonal în scopul realizării reamenajării terenului de sport existent.

Realizarea functiunilor propuse:

Se propune schimbarea functiunii zonei- zona locuinte individuale si servicii complementare nepoluante ( zona depozitare);

Se vor adopta solutii de echipare colectiva care sa respecte normele legale de igiena si de protectie a mediului;

Functiuni complementare admise: spatii verzi, accese pietonale si carosabile, parcaje;

Accesele carosabile si pietonale sunt asigurate din DN 2- E 85 cu respectarea prevederilor OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, activitatile ce urmeaza a fi desfasurate in zona sa nu afecteze traficul rutier si pietonal asigurandu-se locuri de parcare in incinta proprie.

Regim de aliniere:

Construcțiile și amenajările vor fi amplasate la limita aliniamentului sau retrase faţă de acesta, după cum urmează:

a) amenajările aparținând zonei sport și agrement pot fi amplasate la limita aliniamentului.

b) Construcțiile aparținând zonei de gospodărie comunală vor fi retrase față de aliniament la minim 10 m, în vederea asigurării zonei de protecție severă prevăzută de Ordinul nr.1278 din 20 aprilie 2011 pentru aprobarea instrucțiunilor privind delimitarea zonelor de protecție sanitară și a perimetrului de protecție hidrologică”, art. 15, aliniat (2).

Regim de înălțime:

Clădiri existente nu este cazul;

Clădiri propuse:

Clădiri propuse P cu înălțime specifica construcțiilor și amenajărilor sportive și gospodarie comunala (fără a depăși 7,5m) .

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

 

 

 

ZONE ZONE ȘI SUBZONE

FUNCȚIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

   mp

   %

 

Teren intravilan ce genereaza PUZ, din care:

13,370.00

100

13,370.00

100

1.

Zona pentru spatii plantate, agrement si sport

13,370.00

100

-

-

2

Zona mixta SV-GC: Sport-Agement și Gospodarie Comunala

din care:

-

-

13,370.00

100

 a

subzona aferentă amplasării unor construcții și amenajari specifice cu funcţiune Sport -Agrement;

13,370.00

 

100

 

6952.4

 

 

52.0

 

 

 b

subzona aferentă amplasării unor construcții și amenajari specifice cu funcţiune Gospodarie Comunala (captare pompare depozitare și racord la rețeaua de distribuție apa a comunei); 

0.00

 

 

0.00

 

 

668.5

 

 

5.0

 

 

3c

subzona aferentă căilor rutiere de acces, platforme pentru parcări și circulații pietonale

0.00

 

 

0.00

 

 

668.5

 

 

5.0

 

 

4d

subzona spații verzi plantate

 

0.00

0.00

   5080.6

 

38.0

 

POT – procent de ocupare a terenului- construcții și amenajari:

  • zona sport si agrement, spatii verzi  : maxim 10 %;
  • Zona gospodarie comunala : maxim 30%

CUT – coeficient de utilizare a terenului:

  • zona sport si agrement, spatii verzi    : maxim 0,1
  • Zona gospodarie comunala : maxim 0,3

 

Echiparea edilitară:

Sistemul de alimentare cu apă, al satului Popești, executat în proporție de 95%, a fost finanța, inițial, prin H.G. nr. 577/1997 și preluat prin OG 28/2013, a debutat în anul 2009, pe baza Autorizației de Construire nr. 69/2009, intitulat ”Alimentare cu apă sat Popești, comuna Popești, județul Vrancea”, compus din:

Sursa alimentare cu apă:

Foraj F2, cu adâncimea de 250 ml, ce vor alimenta rezervorul R1, existent, cu volumul de 350 mc, radial, suprateran; Forajul F2, este amplasat în incinta gospodăriei de apă. Rezervorul R1, va fi alimentat și cu apă din rețeaua de aducțiune Cârligele – Terchești, în cadrul POIM.

Forajul F6, cu adâncimea de 250 ml, ce va alimenta rezervorul R2, existent, cu volumul de 250 mc, radial, suprateran; Forajul F6, este amplasat în incinta gospodăriei de apă.

Forajele F3 și F5, proiectate inițial, pentru alimentarea cu apă a satului Terchești, ce urmau a fi amplasate la Scoala Runcu (F3) și pe terenul de sport (F5) nu au mai fost executate.

Rețeaua de aducțiune: În lungime totală, de 55 ml, se va realiza din conductă Pe ID De 63 mm, în motaj îngropat.

Gospodăria de apă:

  • Debitele de alimentare cu apă, sunt distribute gravitațional, pe cele două zone de presiune, ale satului Popești;
  • Rezervor R1, existent, cu volumul de 350 mc, radial, suprateran, din beton armat, turnat monolit, amplasat în zona de Est a satului Popești, la cota 202 m, în zona fostului CAP, este proiectat a cantona următoarele debite:
    • Vcomp= 106 mc;
    • Vavarie= 190 mc;
    • Vinc= 54 mc.
  • Rezervor R2, existent, cu volumul de 250 mc, radial, suprateran, din beton armat, turnat monolit, amplasat în zona centrală a satului Popești, la cota 150 m, în zona fostei ferme viticole, este proiectat a cantona următoarele debite:
    • Vcomp= 56 mc;
    • Vavarie= 140 mc;
    • Vinc= 54 mc.

Stația de tratare: Cu hipoclorit de sodiu, amplasate în camerele de vane ale celor două rezervoare.

Rețeaua de distribuție: În lungime totală, de 18.985 ml, cu distribuție gravitațională, este realizată din conductă PE ID De 63….125 mm, în următoarea gamă de diametre :

  • Conductă PE ID De 63 mm: L = 8.179 ml;
  • Conductă PE ID De 110 mm: L = 1.176 ml;
  • Conductă PE ID De 125 mm: L = 630 ml;

La data realizării documentației tehnice, nu se finanța realizarea branșamentelor individuale. Urmare a acestui fapt, nu au fost prevăzute branșamente individuale. Acestea se vor realiza individual, pe cheltuiala fiecărui beneficiar.

Prin acest proiect, se asigură un debit de alimentare cu apă, de 80 l/om și zi, pentru instalații interioare de alimentare cu apă și 50 l/om și zi, pentru cișmele amplasate în curți.

Sistem alimentare cu apă Terchești, în curs de execuție, în cadrul POIM, face parte din sistemul zonal de alimentare cu apă Odobești, compus din :

Sursa alimentare cu apă: Conducta de aducțiune a sistemului zonal de alimentare cu apă Odobești, prin intermediul unei extinderi de rețea de aducțiune, PEHD PE100RC PN 10:  L = 150 m - De 180 mm 

Rețea aducțiune: conductă PEHD PE100Rc, PN 10:  L = 150 m - De 180 mm;

         Gospodăria de apă – rezervor înmagazinare, beton armat, turnat monolit, radial, suprateran, cu volumul de 700 mc, din care :

  • 400 mc, pentru localitatea Terchești;
    • Vcomp= 136 mc;
    • Vavarie= 210 mc;
    • Vinc= 54 mc.
  • 300 mc, pentru rețeaua Gura Caliței:
    • Vcomp= 130 mc;
    • Vavarie= 116 mc;
    • Vinc= 54 mc.

Rezervorul este amplasat la cota 272 m;

Debite de dimensionare:

  • Qdim rețea Popești = 21,55 l/s ;
  • Qdim rețea Gura Caliței = 15 l/s.

Rețea distribuție: Conductă PE ID PE100 Rc, Pn10, în lungime de 8.069 ml, din care:

  • Conductă PE ID PE100 Rc, Pn10, De 280 mm,  L = 3.378 ml ;
  • Conductă PE ID PE100 Rc, Pn10, De 180 mm,  L = 2.401 ml ;
  • Conductă PE ID PE100 Rc, Pn10, De 110 mm,  L = 2.290 ml ;
  • 72 hidranți intervenție la incendiu, Dn 80 mm ;
  • 252 branșamente, în lungime totală, de 2.016 ml.

Prin acest proiect, se asigură un debit de alimentare cu apă, de 100 l/om și zi, pentru instalații interioare de alimentare cu apă și 50 l/om și zi, pentru cișmele amplasate în curți.

Sistem canalizare Popești, în curs de execuție:

Reteaua de canalizare, în curs de execuție, doar pentru o parte din localitatea Popești, se va executa din tuburi de PVC-KG SN 8 cu diametrul De  250 mm, De 315 mm, în lungime totală, de 10.106 ml astfel:

  • PVC-KG SN 8, De  250 mm: 6.896 ml;
  • PVC-KG SN 8, De  315 mm: 2.101 ml;

Pe rețeaua de canalizare, se vor realiza 543 racorduri canalizare, din conductă PVC KG De 110 mm, în lungime totală, de 5.430 ml.

Situația propusă: Punct terten sport – Propusă spre finanțare, în cadrul programului „Anghel Saligny”

  Sursa alimentare cu apă:

  • Sistematizare verticală sursa alimentare cu apă propusă: 400 mp;
  • Împrejmuire sursă alimentare cu apă, panouri gard, H = 2,05 ml: 80 ml;
  • Execuție foraj alimentare cu apă, tub inox, De 200, H = 250 m: 1 buc.

Extindere rețea alimentare cu apă:

  • Montaj rețea distribuție, foraj orizontal dirijat, pe DJ161, conductă PE ID PE100Rc, De 110, Pn10, L = 850 ml;
  • Montaj rețea distribuție, săpătură deschisă, pe Aleea Vișinilor, conductă PE ID PE100Rc, De 110, Pn10, L = 345 ml;
  • Montaj rețea distribuție, săpătură deschisă, pe Aleea Cireșilor, conductă PE ID PE100Rc, De 110, Pn10, L = 670 ml;
  • Montaj rețea distribuție, săpătură deschisă, pe Aleea Castanilor, conductă PE ID PE100Rc, De 110, Pn10, L = 90 ml;
  • Branșamente alimentare cu apă, săpătură deschisă, conductă PE ID PE100Rc, De 25, Pn10: 72 bucx12 ml/buc

Utilaje, inclusiv montajul:

  • Electropompă submersibilă, multietajată, verticală, H = 180 mca, Q = 16 mc/h, complet echipată (tablou electric, pornire softstarter, indicatoare nivel, apometru cu citire la distanță, etc) dispecer urmarire local, cu 3 nivele de actionare, cu transmisie la distanta; instalatie antiefractie, supraveghere, avertizare, gestionare inregistrari, elemente conexiuni si montaj, complet echipată: 1 buc
  • Cabină foraj, prefabricată, polietilenă de înnaltă densitate: 1 buc;
  • Grup generator, de curent electric, 30 kva, diesel, autonomie minimum 8 ore, complet echipat: 1 buc;
  • Rezervor înmagazinare, cu statie de pompare, modulară, compus din: 
  • Stație de pompare prefabricată, containerizată, echipată cu:
    • grup de pompare menajer, dublu,  Q = 3,5 l/s, H = 50 mca + vas expansiune închis, V = 500 l: 1 buc                                                                        
    • grup de pompare intervenție la incendiu, dublu,  Q = 8,5 l/s, H = 50 mca;                                                                                                                                                                                                           
    • Rezervor tampon, metalic, suprateran, V = 10 mc;                                                                                                                                                                                                                                                                                    dispecer urmarire local, cu 3 nivele de actionare, cu transmisie la distanta; instalatie antiefractie, supraveghere, avertizare, gestionare inregistrari, elemente conexiuni si montaj                         
    • Stație de tratare, modulară, de dezinfectie cu hipoclorit de sodiu, automata, tip TPG 603 AUT, sau similar, cu monitorizarea clorului rezidual Q = 0……30 g/h, complet echipată.                     

 

 

Alimentarea cu energie electrica:

Unitatea va fi racordata la reteaua de distributie energie electrica a comunei in baza unui aviz de amplasament si ulterior la faza DTAC, in baza unui ATR (Acord Tehnic de Racordare).Iluminatulexterior poate fi asigurat cu lămpi cu led alimentate din panouri fotovoltaice;

Telecomunicații: nu este cazul

Rețea gaze naturale: nu este cazul

Rețea de îmbunătățiri funciare: nu este cazul

Circulația:

Drumurile de incinta  se vor realiza cu carosabil de min 5,5 m.

Circulaţiile pietonale vor fi realizate cu borduri şi pavaje din beton presat sau covor asfaltic, iar căile de acces rutier şi platformele pentru parcări vor avea borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic. Toate căile rutiere şi platformele pentru parcări se vor realiza cu pante corespunzătore pentru preluarea apelor pluviale şi dirijarea către rigole.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : -Înființarea zonei cu destinația propusă nu are consecințe economice. Zona este propice pentru înființarea bazei sportive. Implementarea investiției va avea un impact pozitiv în plan social.

 

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 153 / 03.05.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 7072/11.07.2023 emis de DSVSA Vrancea, Punctul de vedere nr. 4725981/07.07.2023 emis de ISU Vrancea, Avizul de principiu nr. 1154/17.07.2023 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de gospodărire a Apelor nr. 14/08.04.2008 emis de SGA Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9236 / 21.07.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 9236 / 21.07.2023, certificat de urbanism nr. 153 / 03.05.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Punctul de vedere nr. 7072/11.07.2023 emis de DSVSA Vrancea, Punctul de vedere nr. 4725981/07.07.2023 emis de ISU Vrancea, Avizul de principiu nr. 1154/17.07.2023 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de gospodărire a Apelor nr. 14/08.04.2008 emis de SGA Vrancea.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” în ediţiile din 30.06.2023 și 03.07.2023 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.