Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul urbaniztic zonal “Construire hală depozitare” în com. Măicănești, extravilan, T 200, P 1014, CF 76367, jud. Vrancea - titular - S.C. TOP BIO MĂICĂNEȘTI S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 4195 / 31.05.2024

 

 

Ca urmare a notificării adresate de TOP BIO MĂICĂNEȘTI SRL din com. Măicănești, sat Tătaru, jud. Vrancea privind PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire hală depozitare” în com. Măicănești, extravilan, T 200, P 1014, CF 76367, jud. Vrancea, înregistrată laAgenţia pentru Protecţia Mediului Vranceacu nr. 14195/28.03.2024,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2024 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire hală depozitare” în com. Măicănești, extravilan, T 200, P 1014, CF 76367, jud. Vrancea, titular: TOP BIO MĂICĂNEȘTI SRL din com. Măicănești, sat Tătaru, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului:

  • schimbareafuncțiuniiterenului,însuprafață de 5.000 m2,din arabilînsubzonă cu funcțiuneaserviciișidepozitare;
  • noiindicatoriurbanisticicaracteristicifuncțiuniipropuse;
  • reglementareagradului de constructibilitate a terenului, a modului de amplasare, dimensionare, conformareșiservireutilitară, învedereaconstruiriia două hale pentrudepozitarecereale.

Stadiul actual al dezvoltării:

  • înprezentterenuleste liber de construcții, neamenajat;
  • accesul se face dintr-un drum de exploatare existent pelimita de nord-est a proprietății;
  • învecinătate se aflăterenuriarabile, fondulconstruit existent: înapropiere se aflăclădiri de locuit P și P+1E;
  • existărețea de energieelectrică.

Propuneri:

  • construcții: două hale pentrudepozitarecereale, cu regim de înălțimeparter, fiecare cu Sc = 432 m2, cântarbasculă (cântarrutierîngropat) șibirou (regim de înălțimeparter, Sc = 18 m2);
  • alei carosabile de incintă, platforme acces, locuri de parcare pentru autovehicule, alei pietonale, trotuar de protecție;
  • acces din drumul de exploatare existentpelimita de NE a proprietății.

Echiparea edilitară:

  • alimentarea cu apă: se vaasigura din sursăproprie – puțforat;
  • alimentarea cu enrgieelectrică: branșament la rețeauanațională.

Bilanț teritorial

Subzona

Existent

Propus

m2

%

m2

%

Teren arabil

5.000

100

0

0

Construcții: două hale 864 m2, birou 18 m2

0

0

882

17,64

Circulații carosabile, pietonale, platforme acoperite

0

0

1.118

22,36

Circulații carosabile, pietonale, platforme neacoperite

0

0

393

7,86

Spații verzi

5.000

0

2.607

52,14

Total

5.000

100

5.000

100

 

Modul de utilizare a terenului: procent de ocupare a terenului (POT) propus = max. 40%, coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus = max. 0,80.

  • Regim max. deînălțime: S+P,P+1E; Hmaxconstrucții: 9 m.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus;

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:Modelarea zonală propusă creează toate premisele pentru protecția mediului; planul prevede bazin etanș vidanjabil, spațiu pentru stocarea temporară a deșeurilor, precum și măsuri de protecție a factorilor de mediu. Prin regulamentul de urbanism se prevede asigurarea de spații verzi, utilizarea eficientă și durabilă a spațiului existent, asigurarea utilităților cu conservarea factorilor de mediu.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei pentru toate etapele planului.

- Managementul deșeurilor: se vor amenaja platforme betonate pentru colectarea selectivă a deșeurilor; deșeurile vor fi valorificate/eliminate prin unități specializate.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelorDirectivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederile privind modul de gestionare a deşeurilor). Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcțiilor care vor fi realizate, precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor:Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor:nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c)natura transfrontieră a efectelor:nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţialafectate): Terenul are o suprafață de 5.000 m2, este situat în extravilanul comunei Măicănești, în partea de SE a comunei.

Vecinătăți: NE și NV – drum exploatare; SE și SV – terenuri proprietăți private.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și nu se află în zonă de protecție a monumentelor istorice;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional:nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respectacondiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 260/27.07.2023și Avizul de oportunitate nr. 15/19.03.2024 emise de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6735/30.05.2024, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în legea menţionată. 

 

În cazul înstrăinării terenului, prevederile prezentului act de reglementare sunt obligatorii și pentru viitorii proprietari.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Accesul liber al publicului la informaţie a fost asigurat prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 28.03.2024 şi din 01.04.2024 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.