Back

Decizia etapei de incadrare privind planul urbanistic zonal ,, Extindere clădiri corp C2 și corp C3”, amplasat în Odobești, Șoseaua Vrancei, km 3, T116, P 2957, jud. Vrancea - titular - S.C. KRISTAL RENT SRL

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE- PROIECT

 

         Ca urmare a notificării adresate de SC KRISTAL RENT SRL cu sediul în Odobești, Șos. Vrancei, kilometrul 3, T 116, P 2957, jud. Vrancea,  privind planul urbanistic zonal ,, Extindere clădiri corp C2 și corp C3” , înregistrată la APM Vrancea cu nr.  4237/29.03.2024,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 30.05.2024 - etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

,, Extindere clădiri corp C2 și corp C3”, amplasat în Odobești, Șoseaua Vrancei, km 3, T116, P 2957,   jud. Vrancea  , titular SC KRISTAL RENT SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivul  general : Prin prezenta documentație se propune asigurarea unui minim de 2-5% spații verzi ,conform   HG 525/1996.

Terenul se află pe teritorului administrativ al orașului Odobești, în zona Est a orașului . Terenul este parțial atras în intravilan – teren intravilan cu suprafața de 14.674,00 mp  și teren extravilan cu suprafața de 4.949,00 mp , format din o parcela, în suprafață totală de 19.623,00 mp , din care se propun a se atrage in intravilan suprafața de teren aflată in extravilanul orașului Odobești  în suprafața de 4.949,00 mp . Proprietara este persoana juridica societatea SC KRISTAL RENT 2019 SRL.

Terenul  are ca vecinătăți:

Vecinătățile terenului sunt:

  • la NORD – Bahna Toader si Anisoara;
  • la SUD    - Proprietate particulara – teren arabil;
  • la Vest - Drum de exploatare;
  • la Est - DN 2D;

Distanțe față de construcțiile din vecinătăți:

  • la Nord – cca. 150 m până la prima construcție  - cladire cu functiune comert si depozitare.
  • la Sud – cca 250m până la prima construcție - cladire cu functiune productie.
  • la Vest – cca 300m până la prima construcție, cladire cu functiune comert si depozitare;
  • la Est – cca 100m până la prima construcție, cladire cu functiune productie si depozitare.

 

Regimul juridic al terenului:

Imobilul este situate partial în intravilanul atras al orașului Odobești- prin PUZ nr. 12/2012, aprobat prin HCL nr. 72/25.07.2013 și extravilanului orașului Odobești, T 116, P 2957, înscris în CF  nr. 61954 CU NR. CADASTRAL 61954.

Regimul economic:

Folosința actuală- curti constructii și arabil. Destinatia- zonă de prestări servicii în intravilan, conform PUZ nr. 12/2012, aprobat prin HCL nr. 72/25.07.2013 și teren agricol în extravilan, conform PUG nr. 124/1996, aprobat prin HCL nr. 154/2018.

Regimul tehnic:

Suprafața totală a terenului este de 19623 mp, din care 14674 mp teren intravilan și 4949 mp teren extravilan.

Realizarea funcțiunilor propuse:

În cadrul terenului se propune dezvoltarea următoarei zone:

 zona servicii si comert

Se admit funcțiuni conexe – compatibile cu funcțiunea principala.

  • P.O.T.  propus = 40%;
  • C.U.T.  propus = 1.0,;
  • Procentul minim de spații verzi = 2-5% - spatii verzi amenajate conf HG 525/1996
  • Parcari : conf HG 525/1996
  • Regim maxim de înălțime – P, P+ M ,P+1E , P+1E+M , P+2E ;

-H min – 3,00 m – cornisa

-H max –10.00 m - cornisa

  • Regim de aliniere si retrageri:

- 17,15 m –fata de axul DN 2D , in aliniamentul corpului C4 

- retrageri laterale conform Codului Civil – 60 cm

- retrageri posterioare 4.00 m fata de drumul de exploatare

Vor fi permise lucrări de amenajare a terenului care nu vor avea însă un impact negativ asupra vecinătăților, realizarea de accese și semnalistică aferenta, împrejmuiri; branșamente pentru conectarea la rețelele edilitare ale zonei; amenajare circulații de incintă, de platforme și de parcaje; amenajare spații verzi; plantarea cu arbori și arbuști conform normelor în vigoare, etc.

Construcţiile vor respecta retragerile conform planșei de Reglementări Urbanistice.

Pe suprafețele rămase libere conform retragerilor impuse, se propune a fi amenajate spații verzi, căi de circulație, parcaje, puncte de branșament.

Soluțiile propuse vor avea în vedere legislația in vigoare și prevederile normativelor actuale cu privire la forma și dimensiunile construcțiilor, a căilor de comunicații terestre, a drumurilor de deservire locală, a necesarului de parcaje și spații verzi.

 

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

      I.S. – Zona servicii si comert

Existent

m2

%

Propus

m2

%

Teren agricol

4.949,00

25.22

0,00

0

Constructii

5.644,00

28.76

7.850,00

40

Circulatii carosabile si pietonale

8.480,00

43.22

10.793,00

55

Spatii verzi - amenajate

550,00

2.80

980,00

5

TOTAL

19.623,00

100

6.000,00

100

Echiparea edilitară:

Amplasamentul are asigurate  utilităţile, alimentare cu apă, canalizare ( record la rețeaua SC EDIL DANCONSTRUCT SRL, energie electrică şi gaze natural.

Telecomunicații: In aproprierea zonei studiate exista retea de telecomunicati si date.

Rețea de îmbunătățiri funciare: nu este cazul

Circulația: Terenul are acces din drumul national DN 2D.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;      

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, înălțime maximă admisă, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, retragerile față de limitele laterale, principale și posterioare ale parcelei, accesuri auto și pietonale, modul de ocupare a terenului, asigurare parcări și spații verzi in incintă. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu :nu sunt.

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 1 / 08.01.2024 emis de Primăria Orașului Odobești și a avizelor menționate în acesta .
  • De a respecta Avizul de Oportunitate nr. 13/18.03.2024 emis de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 4237 / 29.03.2024), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 
  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 4237 / 29.03.2024, Certificat de urbanism nr. 1 / 08.01.2024 emis de Primăria Orașului Odobești, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Avizul de Oportunitate nr. 13/18.03.2024 emis de Consiliul Județean Vrancea, Adresă nr. 1670/DM/18.04.2024 emisă de SGA Vrancea, Aviz nr. 275/22.05.2024 emis de DAJ Vrancea, Aviz nr. 47/29.03.2024 emis de ANIF Vrancea, Aviz favorabil nr. 1725505/03.04.2024 emis de ISU Vrancea.
  • Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul   de Vrancea ” în ediţiile din 26.03.2024 și 29.03.2024 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.