Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de XX.07.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de CNAIR S.A. – D.R.D.P. BRAȘOV, cu sediul în mun. Brașov, str. M. Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. I, județul Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4591/30.05.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.06.2024 că proiectul ”REABILITARE POD PE DN 11, KM 18+970propus a fi amplasat în UAT Chichiș, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13. lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 06.06.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Mesagerul de Covasna (www.mesageruldecovasna.ro) din data de 14.06.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 21/28.06.2024 (nr. înreg. 5407/28.06.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (SGA Covasna 3810/SL/26.06.2024, nr. înreg. APMCV 5435/28.06.2024 și ABA Olt 9596/27.06.2024, nr. înreg. APM CV 5406/28.06.2024; GNM CJ 1288/CJCV/27.06.2024, nr.înreg. APM CV nr. 5384/27.06.2024)
  6. Proiectul de Aviz de gospodărire a apelor nr. 42/21.06.2024 eliberat de ABA Olt;
  7. OP 100+400 lei – OP 94/28.05.2024 – 100 lei; OP 117/18.06.2024 - 400 lei.
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul de dimensiune mică, care prevede reabilitarea podului situat pe DN 11, situat la km. 18+970, comuna Chichiș. Terenul se află în extravilanul comunei Chichiș, fiind proprietatea Statului Român și se află în Administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Amplasament: podul este situat pe drumul național european DN11 (E574) km 18+970, traversează cursul de apă al Râului Negru, în extravilanul comunei Chichiș, sat Chichiș.

Justificarea necesității proiectului:

Podul asigura continuitatea drumului național european DN11 (E574) peste râul Negru la km 18+970.

Proiectul vizează creșterea siguranței rutiere prin reabilitarea căilor de comunicare terestră, accesul la trotuare și a lucrărilor conexe precum colectarea și evacuarea apelor pluviale.

Ca urmare a efectuării lucrărilor de reabilitare se vor imbunătății condițiile de trafic pe DN 11 între Onești și Brașov, podul fiind poziționat pe un drum foarte tranzitat aproape de Brașov, și Sfântu Gheoghe fiind așezat între 2 județe, Brașov și Covasna.

Reabilitarea podului  va determina:

          îmbunătățirea circulației;

          creșterea calității serviciilor publice;

          atragerea de noi investitori;

          va fi influenţată benefic activitatea economico-comercială;

          creşterea valorii terenului agricol, îndeosebi a celui intravilan, prin creşterea interesului localnicilor de a construi şi reabilita locuinţele;

          reducerea nivelului de expunere la poluarea aerului și sonoră a oamenilor din zonă.

          facilitarea accesului persoanelor și autovehiculelor.

Situația existentă:

Podul a fost construit intre anii 1970 și 1980. Nu sunt date din care sa reiasă dacă au fost executate lucrări de reparaţii asupra podului.

Suprastructura existentă podului este realizată din grinzi continui pe trei deschideri cu lungimea de 18,38 m + 24,00 m + 18,35 m. In secțiune transversală fiecare deschidere este alcătuită din 2 grinzi executate din beton armat turnat monolit cu secțiune variabilă, amplasate la distanța de 5,25 m. Lungimea totală a podului este de 70,80 m.

Calea rutieră pe rampele de acces are lățimea de 7,00 m cu două acostamente de câte 1,00 m lățime fiecare. Circulația rutiera pe rampele de acces se desfășoară pe o îmbrăcăminte a căii din mixtură asfaltică. Albia scurgerii în zona podului prezintă un traseu rectiliniu. Ambele maluri, sunt îndiguite, parțial protejate cu pereu dalat

Situația propusă:

Soluția de reabilitarea aleasă este: înlocuirea suprastructurii și consolidarea infrastructurii.

Lucrările propuse în această variantă se pot executa sub trafic, prin devierea alternativă a circulației pe jumătate din cale.

Bilanț teritorial propus: Suprafața totală: 863,05 mp; Suprafața construită (clădiri, accese): 0,00 mp; Suprafață spații verzi: 0,00 mp.

În această soluție se propun următoarele lucrări:

-        consolidarea fundațiilor si a elevatiilor culeilor și pilelor prin cămășuire cu beton de ciment;

-        demolarea trotuarelor și a căii pe pod;

-        demolarea suprastructurii existente;

-        consolidarea fundațiilor si a elevațiilor culeilor prin cămășuire cu beton de ciment;

-        ridicarea nivelului banchetei de rezemare cu 31,00cm pentru culeea C1 si cu 37,00cm pentru culeea C2 si executia a nouă cuzineți având înălțimea de 15,00cm pentru pozarea grinzilor de tip „I” GP80 având lungimea de 17,25m.

-        ridicarea nivelului banchetei de rezemare cu 86,00cm pe pila P1 în deschiderea 1 si 60,00cm pe pila P1 în deschiderea 2 si cu 60,00cm pe pila P2 în deschiderea 2 si 86,00cm pe pila P2 în deschiderea 3. Banchetele de rezemare se vor construi din beton de ciment.

-        montarea grinzilor prefabricate de tip I GP80-17,25m pentru deschiderile marginale și a grinzilor prefabricate de tip „T” GP93-23,50m pentru deschiderea centrală;

-        banchetele de rezemare vor fi prevăzute cu aparate de reazem și dispozitive antiseimice;

-         execuția a 16 bucăți cuzineți având înălțimea de 15,00cm pentru pozarea grinzilor de tip „T” GP105 având lungimea de 23,50m. Cuzineții se vor executa cu pantă transversală de 3,00%.

-         distanța dintre grinzi va fi de 50,00cm și se va realiza continuizarea la nivelul plăcii de suprabetonare pentru realizarea unui sort elastic care sa preia infiltrarea apelor in rostul de dilatatie;

-        execuția plăcii de suprabetonare cu grosme variabilă 16-24 din beton de ciment C35/45 având o lățime totală de 12.19m (2 x 3.90m + 2 x 1,95m + 2 x 0,25m);

-        execuția căii pe pod și rampele de acces pe o lungime de 25,00m fiecare;

-        curățarea albiei de depuneri și vegetație;

-        amenajare scări de acces și cașiuri.

Sistemul rutier pe rampele de acces pe 5,00m la intrarea și la iesirea de pe pod va fi compus din:

•        04 cm - Strat de uzură, beton asfaltic BA16 rul 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108);

•        06 cm - Strat de legatură, beton asfaltic deschis BAD 22.4 leg 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);

•        08 cm - Strat de bază, anrobat bituminos AB 22.4 baza 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);

•        25 cm - Strat bază, piatră spartă (conform SR EN 13242 si STAS 6400 / 84);

•        35 cm - Strat inferior de fundatie, balast (SR EN 12620 si STAS 6400 / 84);

Sistemul rutier pe rampele de acces pe restul de 20,00m de o parte și de alta se va realiza din:

  • 04 cm - Strat de uzură, beton asfaltic BA16 rul 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108);
  • 06 cm - Strat de legatură, beton asfaltic deschis BAD 22.4 leg 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);

Deasemenea pentru asigurarea gabaritului părții carosabile se va executa caseta pe lățimea acostamentului pentru largirea rampelor și racordarea acestora la pod având următoarea structură:

  • 04 cm - Strat de uzură, beton asfaltic BA16 rul 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108);
  • 06 cm - Strat de legatură, beton asfaltic deschis BAD 22.4 leg 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);
  • 08 cm - Strat de bază, anrobat bituminos AB 22.4 baza 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);
  • 25 cm - Strat bază, piatră spartă (conform SR EN 13242 si STAS 6400 / 84);
  • 35 cm - Strat inferior de fundație, balast (SR EN 12620 si STAS 6400 / 84);

Apele pluviale vor fi colectate de pe pod prin intermediul unor guri de scurgere de tip T1G1, cu secțiune dreptunghiulară 35 cm x 35 cm, montate la marginea trotuarului spre interiorul curbei. Pe toate cele 3 deschideri ale podului sunt prevăzute câte 2 guri de scurgere

Rampele de acces vor fi alcătuite din terasamente de pământ compactat minim 98%.

Profilul transversal al drumului pe rampele de acces va avea lățimea părții carosabilă variabilă, între 7,80 m pe pod si se va racorda treptat la lățimea de 8,00m pe rampa spre Brasov și spre Tg. Secuiesc.

Delimitarea între trotuare și partea carosabilă se va realiza cu parapete de protectie tip H4b, din oțel zincat. La capătul sfertului de con de pe rampa Tg Secuiesc stânga se vor realiza scări de acces, prevăzute cu mână curentă, iar rampa Brașov stânga și dreapta se vor executa cașiuri de descărcare si scări de acces, prevăzute cu mână curentă

Amenajare albie: Lucrările hidrotehnice vor consta în lucrări de curățare a albiei de vegetație și calibrarea acesteia și crearea unui traseu rectiliniu pentru evacuarea cât mai facilă a apelor de sub pod. Terasamentele se vor proteja cu pământ vegetal înierbat pe lungimea de 50,00m amonte și 20,00m aval.

Perioada de implementare propusă: Durata de eşalonare a obiectivului de investiţie a fost propusă la 12 de luni calendaristice, din care 9 luni pentru execuție.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

În procesul de realizare lucrărilor de construire ale podului se va folosi materie primă ca agregate – balast, piatră spartă, nisip, care se vor aproviziona de către executantul lucrărilor din carierele/balastrierele cele mai apropiate.

Beton asfaltic, anrobatul bituminos, binderul vor fi achiziționate de la stațiile din apropiere și transportate la lucrare. Nu vor fi preparate materiale in situ.

Infrastructura și suprastructura podului propus pentru reabilitare va fi din beton de ciment C35/40 transportat de la stațiile din apropiere.

Combustibilii utilizaţi de maşinile şi utilajele constructorului sunt achiziţionaţi din Staţii PECO, fără a se face rezerve în incinta organizării de şantier

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): reabilitarea podului va contribiu la creșterea siguranței traficului, respectiv siguranței pietonilor, prin amenajarea trotuarelor, amplasarea parapetelor de protecție și a rampelor de acces.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 66 din 19.02.2024 eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul se află în extravilanul localității conform PUG aprobat. Categoria de folosință a terenului: drumuri și căi ferate, subcategoria drumuri naționale. Lucrările se vor desfășura pe amplasamentul existent și în ampriza drumului, fără a fi necesare exproprieri și fără afectarea altor terenuri care nu se află în administrarea CNAIR.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: podul traversează cursul de apă Râul Negru, afluent al râului Olt.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – proiectul se referă la refacerea podului situat pe DN 11, km. 18+970, care traversează Râul Negru;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: podul se află în extravilanul loc. Chichiș, și asigură continuitatea drumului național european (DN11).

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere 1219/27.06.2024 transmis pentru ședința CAT partea DJC Covasna: Obiectivul de investiții propus nu afectează perimetru aflat sub protecția Legii 4212 din 2001. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, beneficiarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 ore, în conformitate cu art. 4, alin. 4 din OG 43/2000, republicată.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Suprafața terenului afectat de lucrare este de cca. 800 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, pe perioada de execuție a lucrărilor. Atât în faza de execuție a lucrărilor, cât și în faza de funcționare prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- pentru realizarea investiției s-au emis următoarele documente:

- punct de vedere nr. 3810/SL/26.06.2024 din partea SGA Covasna

- Decizia ABA Olt nr. 9919/03.07.2024 prin care se comunică către titular că nu este necesară elaborarea SEICA;

  Proiectul de Aviz de gospodărire a apelor nr. 10515/16.07.2024 din partea ABA Olt.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore.
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. Pentru protecția resurselor de apă, conform Legii apelor nr. 107/1996 se interzic evacuarea apelor uzate epurate și sau neepurate în apele subterane sau pe terenuri cu excepția folosirii apelor uzate epurate corespunzător cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2020/741 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 2020 privind cerinţele minime pentru reutilizarea apei, conform art. 16, alin 1 d^1), iar se exceptează evacuarea apelor pluviale neimpurificate pentru care nu există soluţia evacuării într-un emisar, conform art. 16 alin 1 d^2.
  13. Se vor întreţine construcţiile şi instalaţiile de epurare şi evacuare a apelor pluviale în condiţii tehnice corespunzătoare.
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Respectarea condițiilor din Avizul de Gospodărire a apelor nr. XX/XX.XX.2024, eliberat de ABA Olt;
  16. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 66/19.02.2024 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  17. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  18. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena