Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

  din data de 31.07.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COVA ENERG SOLARIS SRL, cu sediul în oraș Covasna, str. Pava de jos, nr. 33, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6060/23.07.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.03.2024 că proiectul ”Construire centrală electrică fotovoltaică cu puterea instalată de 4,8MW (6,04MWp-DC), amplasată pe sol și împrejmuire terenpropus a fi amplasat în comuna Zăbala, judeţul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la pct.3, litera a), corelat cu pct.10, litera b);

  1. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 24.07.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat on-line în Ziarul Anunț de Mediu, din data de 25.07.2024; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de ...........2024; anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ..... din ....2024), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  2. Proces-verbal ședință CAT nr. 24/31.07.2024 (nr. înreg. 6267/31.07.2024);
  3. Punct de vedere nr. 70/2024 de la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 1452/26.07.2024, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6222/30.07.2024;
  4. Adresă primită prin email de la Garda Națională de Mediu-Comisariatul Județean Covasna nr. 1567/CJCV/26.07.2024 înregistrat la APM Covasna cu nr. 6158/26.07.2024;
  5. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 6060/23.07.2024;
  6. Adresa nr. 6095/24.07.2024 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere - etapa de încadrare;
  7. Adresa primită pe email de la Direcția de Sănătate Publică, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6137/25.07.2024 – nu necesită ASSP
  8. Dovada achitării tarifului de derulare a procedurii OP nr. 4/23.07.2024 - 500 RON;
  9. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul propune realizarea unui parc fotovoltaic cu puterea instalată de 4,8 MW (6.040,32kWp-DC), amplasată pe sol și împrejmuire teren, cu suprafața totală de 67.731 mp, în localitatea Zăbala, format din 9.152 panouri fotovoltaice de 660 Wp, monocristaline care vor fi conectate la 16 invertoare de tip „string” cu puterea totală instalată de 4.800 kW.

Terenurile pentru care se cere acordul pentru realizarea proiectului, sunt situate în Jud. Covasna, comuna Zăbala, Nr. Cad. 23994, 23995, 23997, 23999, 24000, 24002, 24005, 24150.

Panourile fotovoltaice sunt monocristaline 144 de celule și au dimensiunea de 2.382 x 1.134 x 30 mm, în greutate de 33,5 kg.

Tipul de panou fotovoltaic este produs de Longi, model LR7-72HYD-660M, are puterea instalată                                                  de 660Wp, de tip monocristalin, cu o eficiență de 24,4% în condiții STC, a cărui performanță nu scade sub 88,85% după 30 de ani de funcționare, conform fișelor tehnice și a garanției de performanță emisă de Producător.

Instalația fotovoltaică cu puterea instalată de 4,8MW (6,04MWp-DC) va genera anual o energie totală de aproximativ 5.689,44 MWh/an.

Realizarea investiției presupune:

  • montarea unei capacități de producere de energie gratuită, inepuizabilă și infinit regenerabilă care va reduce riscurile asociate prețurilor volatile ale combustibililor fosili;
  • eficientizarea consumului de energie și promovarea resurselor regenerabile, inovării, cercetării și dezvoltării tehnologice prin alinierea la țintele strategiei naționale;
  • pe durata funcționării nu vor exista emisii de gaze, deșeuri sau riscuri de accidente fizice;
  • costuri de operare, întreținere și reparații minime.

Conform Planului de încadrare în zonă și a Planului de situație, terenurile pe care se       dorește realizarea investiției au următoarele vecinătăți:

Nord: Drum exploatare

Sud: Drum exploatare

Est: Teren Nr. Cadastral 25857

 

Vest: Teren Nr. Cadastral 27996

 

Terenurile sunt libere de construcții, fiind ocupate de zonă verde neamenajată, nu vor avea loc defrișări.

Regimul juridic: Imobilele terenuri identificate cu nr. cad. 23994, 23995, 23997, 23999, 24000, 24002, 24005, 24150 sunt în intravilanul localității și în proprietatea lui Muntean Constantin, Muntean Maria, respectiv Costea Nicolae, Costea Felicia-Cecilia, fiind intabulate un drept de superficie pe o perioadă de 10 ani și este notat un drept de preempțiune în favoarea SC COVA ENERG SOLARIS SRL conform extrase CF 23994, 23995, 23997, 23999, 24000, 24002, 24005, 24150 Zăbala.

Regimul economic: Folosința actuală a terenurilor: curți construcții, iar conform PUZ aprobat prin hotărârea nr. 29/2013 este zonă echipare edilitară-parc fotovoltaic.

Terenurile au o suprafață totală de 67.731 mp.

Se vor respecta reglementările administrației centrale și locale cu privire la obligațiile fiscale ale investitorului.

Regimul tehnic: Se propune realizarea a unui parc fotovoltaic și împrejmuirea terenului. Indicii urbanistici maximi: procentul de ocupare a terenului și coeficientul de utilizare a terenului, sunt POT maxim 3,00%, CUT maxim 0,03 conform Regulamentului Local de Urbanism aferent PUZ aprobat prin HCL nr. 29/2013.

Parcul fotovoltaic va fi constituit din: Câmpul fotovoltaic va fi realizat din panouri fotovoltaice cu dimensiunile de 2.382 mm lungime x 1.134 mm lățime x 30 mm grosime, formate din 144 de celule fotovoltaice.

Tipul de panou fotovoltaic recomandat trebuie să aibă puterea instalată de 660 Wp, tehnologie  monocristalină.

Numărul total de panouri fotovoltaice este de 9.152 bucăți care vor fi conectate la 16 invertoare de tip „string”.

Invertoarele vor face conversia de la tensiunea continuă produsă de panourile fotovoltaice la tensiunea alternativă care poate fi livrată în rețea.

Se vor folosi invertoare tip „string”, 16 bucăți, cu puterea instalată de 300 kW.

Montarea  acestor  invertoare  se  va  face  în  exterior,  vor  avea  gradul  de  protecție  IP66  și  vor  fi amplasate pe structura metalică de susținere a panourilor, pe suporturi special proiectate, în spatele panourilor  fotovoltaice  pentru  a fi  ferite  de fenomenele  meteorologice  sau  de  acțiunea  directă a razelor solare.

Interacționarea cu rețeaua electrică internă a consumatorului și cu rețeaua de distribuție  locală: Limitarea puterii active - invertorul poate limita puterea activă produsă și injectată în rețeaua electrică la comanda operatorului, preluând datele de consum de la accesorii opționale;

Injectarea de putere reactivă – invertorul poate produce, sau consuma, putere reactivă la comanda operatorului sau după o curbă caracteristică prestabilită;

Recuplarea după un defect – după dispariția unui defect produs în rețea, invertorul poate porni la puterea maximă rapid sau la 10% din puterea nominală pe minut până ajunge la puterea maximă produsă;

Protecția la insularizare - această funcție detectează formarea insularizării instalației fotovoltaice pe durată sau după un defect și deconectează invertorul de la rețea.

Sistemul de monitorizare/operare al centralei: Invertorul va avea un display cu indicatoare LED. Pentru a transmite informaţile colectate local spre o interfaţă de comunicare care poate fi interogată de către un operator al centralei fotovoltaice, invertorul permite o comunicaţie pe RS485 până la Smart Power Meter amplasat în tabloul electric de conexiune. Acest logger are capacitatea de a transmite prin 4G datele colectate către portalul producătorului NetEco.

Structura metalică pentru fixarea panourilor fotovoltaice: Panourile fotovoltaice vor fi fixate pe o structură metalică prefabricată special proiectată pentru instalații fotovoltaice, care respectă azimutul și structura solului pe care va fi amplasată, precum și cerințele legate de greutatea ansamblului de module fotovoltaice și de încărcările suplimentare generate de factorii meteorologici – vânt, zăpadă, chiciură.

Dimensiunile panourilor sunt de 2.382 x 1.134 mm, au o grosime de 30 mm și o greutate de 33,5 kg. Atât pe direcție transversală cât și pe direcție longitudinală se va lăsa un rost de 20 mm între panouri, unde se vor introduce clemele speciale de prindere. Panourile vor fi fixate cu clemele de prindere cu ajutorul unui bulon care se va fixa de colierele de prindere a grinzilor longitudinale din aluminiu.

Structura  de  montare va asigura o înălțime corespunzătoare a marginii inferioare panourilor fotovoltaice față de suprafața solului, pentru a permite o funcționare optimă în perioadele cu căderi de zăpadă sau precipitații mai mari decât mediile înregistrate.

Se propune un singur tip de structură de tip 2 panouri puse portret 20-24 panouri pe șir. Unghiul de înclinare al structurii va fi de 20o-30o.

Prezentarea lucrărilor electrice proiectate: Cablurile electrice și accesorii (DC și AC) Curent continuu - Cablurile de curent continuu se compun din cablurile ce conectează panourile între ele alcătuind șirurile de panouri și cablurile ce conectează șirurile de panouri la invertoare.

Cablurile ce conectează panourile între ele sunt furnizate din fabrică de producător, 2 pentru fiecare panou ( +, - ), de 0.9 m lungime. În cazul depășirii distanței de 1.8 m dintre panouri se poate confecționa  un  singur  cablu  de  lungimea  necesară.  Acestea  se  vor  monta  pe  profilele  structurii metalice fixate cu coliere de plastic. Este necesară prevederea aprovizionării cu un număr acoperitor de conectori speciali și conductor monofilar izolat cu aceleași caracteristici cu ale cablurilor de interconectare cu care sunt dotate panourile fotovoltaice.

Cablurile de conectare a șirurilor de panouri la invertoare vor fi confecționate la fața locului, pozate pe profilele suportului cu coliere de plastic sau în pământ dacă structura pe care sunt poziționate șirurile nu este aceeași cu structura pe care este poziționat invertorul. Trecerea de la suportul metalic

la pământ cât si pe tot traseul pe care este pozat cablul se va face printr-un tub flexibil de protecție pentru cabluri electrice tip copex.

Curent alternativ: Cablurile de curent alternativ se compun din cablurile ce conectează invertoarele la tablourile electrice de conexiune și apoi la postul de transformare și cablul ce conectează postul de transformare la punctul de conexiune cu rețeaua electrică de distribuție.

Traseul de cabluri de curent continuu cât și cel de curent alternativ se recomandă a trece la minim 0,5 m de orice fundație sau platformă cât și de drumul de exploatare intern proiectat sau orice drum existent  care  se  intersectează  cu  traseul  cablului.  Acestea  se  vor  realiza  ȋn  profile  tip  conform normativelor în vigoare.

Instalație de protecție împotriva loviturilor de trăsnet: S-a proiectat o instalație de protecție împotriva loviturilor de trăsnet la următoarele componente ale parcului fotovoltaic:

-la structura metalică prefabricată pe care se fixează panourile fotovoltaice;

-la anvelopele de beton (construcții prefabricate) a postului de transformare.

Instalație de protecție împotriva supratensiunilor atmosferice accidentale: Pentru aceasta protecție s-au prevăzut descărcătoare racordate la instalația de legare la pământ, în părțile componente în care pot apare aceste supratensiuni și anume:

  • în tablourile electrice de conexiune;
  • în postul de transformare;
  • în cutiile de derivație de pe stâlpii de iluminat.

Instalația de legare la pământ: S-a proiectat cate o instalație de legare la pământ la:

-parcul fotovoltaic;

-anvelopa postului de transformare.

Prezentarea lucrărilor civile proiectate

Fundațiile: Fundația pe care va fi fixat postul de transformare (de tip container de beton prefabricat) va avea o adâncime de 0.5m la care se adaugă și grosimea stratului suport din balast de 0.1 m. Invertoarele vor fi montate pe socluri specifice asigurate de producător care se vor fixa de structura metalică de susținere a panourilor fotovoltaice, nemaifiind nevoie de fundații de beton.

Drumul de servitute: În locația  pe care se va amplasa parcul fotovoltaic se va organiza un drum de servitute interioară pentru a deservi operațiile de instalare, operare și mentenanță. Drumurile de exploatare existente din zona amplasamentului nu vor fi afectate, iar zona afectată temporar se va reface la stadiul anterior după terminarea lucrărilor.

Împrejmuirea

Se va realiza o împrejmuire cu gard cu următoarele cerințe:

  • gard metalic din plasă de sârmă de 2.0 m ȋnălţime;
  • stâlpi metalici de susţinere plasă de sârmă, bătuți în pământ la o adâncime de 1 m.;
  • sistem de ancoraj plasă de sârmă;
  • poartă acces auto 4,0 m lăţime, simplă, ȋn 2 canaturi;
  • poartă acces pietonal, 1,0 m lăţime, simplă, ȋntr-un canat.

Iluminatul: Instalația de iluminat interior, este realizată cu corpuri de iluminat echipate în general cu lămpi LED, compact LED după mediul ambiant al încăperii în care se instalează și respectându-se nivelele de iluminare impuse de către normativele în vigoare.

Iluminatul exterior al parcului fotovoltaic se va realiza cu ajutorul unor stâlpi de 9 m pe care se vor monta câte 2 corpuri de iluminat 250W. Comanda iluminatului exterior se va face manual sau automat prin intermediul unui senzor crepuscular.

Instalații electrice de medie tensiune nu fac obiectul prezentului proiect.

Circuitele de iluminat sunt protejate cu disjunctoare diferențiale de 30 mA.

Conectare la SEN: Transformatoarele din interiorul postului de transformare vor face transformarea din joasă tensiune ȋn medie tensiune pentru a exporta puterea produsă de parc ȋn reţeaua de medie tensiune locală.Soluția de racordare a centralei fotovoltaice la rețeaua electrică locală de distribuție se va definitiva în urma avizului de racordare realizat de către operatorul de rețea din zona respectivă.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

proiectul va avea impact pozitiv asupra mediului datorită faptului că se va realiza energie verde cu emisii 0 de CO2;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: impactul este de natură mecanică, pentru o perioadă scurtă de timp şi limitat la zona de realizare a fundaţiilor (ocupare definitivă) şi a organizării de şantier (ocupare temporară). Impactul asupra solului va fi diminuat pe cât posibil prin folosirea unor suprafeţe de teren cât mai reduse şi amenajate pentru depozitarea temporară a deşeurilor, suprafeţe ce vor fi curăţate de către executant la finalizarea lucrărilor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: Procesul de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice nu implică degajări de fum, sau aburi și nici nu există surse de mirosuri. Din punct de vedere al impactului asupra atmosferei, se va înregistra influența asupra calității aerului pe perioada de construcție, ca urmare a traficului generat de utilajele și autovehiculele implicate în lucrări.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: - nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform certificatului de urbanism nr. 351/15.07.2024; categoria de folosință actuală a imobilului este curți construcții, iar conform PUZ aprobat prin hotărârea nr. 29/2013 esate zonă dechipare edilitatră-parc fotovoltaic;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional: - imobilele consemnate în comuna Zăbala, intravilan, CF. Nr. 23994, 23995, 23997, 24000, 24002, 24005, 24150 suprafața totală de  67.731 mp., se situează în zonă cu potențial arheologic și cad sub incidența OG 43/2000, republicată, și se va înainta spre avizare către DJC Covasna. Documentația înaintată va conține raportul unui diagnostic arheologic realizat de către o instituție muzeală abilitată, care va fi înaintată (prin intermediul DJC Covasna) spre analiză către Comisia Națională de Arheologie din cadrul Ministerului Culturii. Studiul va conține propuneri pentru asigurarea protejării patrimoniului arheologic.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața totală a terenului este de 67.731 mp mp;

b) natura impactului: Centrala fotovoltaică nu produce nici zgomot și nici vibrații. În perioada de implementare a proiectului, sursele de zgomot și vibrații sunt reprezentate de utilajele ce vor funcționa în cadrul organizării de șantier. Activitățile generatoare de zgomot și vibrații sunt reprezentate de activitățile de excavare pentru fundații, pregătirea drumurilor, transporturile de materiale. În perioada de funcționare, principala sursă de zgomot va fi traficul auto.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

 f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul negativ generat în perioada lucrărilor se va întinde strict pe perioada de execuție a lucrărilor și probabil pe o perioadă de timp foarte scurtă după terminarea lucrărilor. Impactul va avea o frecvență variabilă (în funcție de programul de execuție și tipul lucrărilor executate).

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor în perioada de execuție.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Adresa cu nr. 6095/24.07.2024 trimisă către membrii CAT, în vederea exprimării opiniei formulate în scris sub formă de punct de vedere;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 17/2023;
  2. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 351/15.07.2024 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  3. conform procesului verbal nr. 24 din data de 31.07.2024 încheiat în urma ședinței CAT s-a solicitat următoarele:
  • Garda Națională de Mediu –Comisariatul Județean Covasna- la gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin. 4 și art. 15, alin. 1 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului.
  • depunerea documentației la Direcția Județeană pentru Cultură spre avizare.
  1. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  2. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  5. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilor;
  6. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din OUG 92 /2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  7. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  10. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  11. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  12. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  13. Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                        Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                    Ing. Ghican Oana-Elena

 

Întocmit,

 Referent de specialitate Stanciu Maria