Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

DIN  31.07.2023

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA CERNAT prin RÁKOSI ÁRPÁD PRIMAR, cu sediul în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 456, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2711/24.03.2023,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică în cadrul ședinței CAT care a avut loc la sediul APM Covasna în data de 27.07.2023, că proiectul „ÎNFIINȚARE SISTEM DE ALIMENTARE CU APĂ ÎN SATUL ALBIȘ, COMUNA CERNAT, JUD. COVASNA” propus a fi amplasat în, comuna Cernat, sat Albiș, nr. 5, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 28.03.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 12.07.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 31.07.2023 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 5700/14.07.2023 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Proces verbal nr. 21 din data de 27.07.2023 încheiat în urma ședinței CAT;
  5. Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 48/19.06.2023, inregistrat la APM Covasna cu nr. 5700/13.07.2023;
  6. Memoriul intocmit conform Legii nr. 292/2018, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5700/13.07.2023;
  7. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Infiintarea sistemului de alimentare cu apa conform legislației în vigoare, are principalul obiectiv de a proteja populația împotriva contaminării cu viruși/bacterii proveniți prin folosirea apei potabile din surse neamenajate corespunzator, pentru realizarea fireasca a ridicării gradului de civilizaţie al localităţilor rurale. Scopul urmarit este imbunatatirea situatiei sociale si economice a locuitorilor in zonele rurale. Se va realiza cresterea pietei agricole, a investitiilor locale, imbunatatirea starii de sanatate. Cerinta de apa calculata pentru satul Albis este :

  • Qs zi mediu =  78,95 m3/zi = 0,91 l/s
  • Qs zi max      = 102,64  m3/zi = 1,19 l/s
  • Qs o max =  12,61 m3/h = 3,50 l/s

Numarul de locuitori calculati in perspectiva urmatorilor 25 de ani (anul 2047) este : 504  locuitori. Numarul de echivalenti locuitori calculati in perspectiva anului 2047 este: 652 LE .

Gospodaria de apa , compusa din:

  • Captare apa – sursa de apa :  1 buc. put forat complet echipat – amplasat in incinta gospodariei de apa
  • Conducta de aductiune apa – de la putul forat la gospodaria de apa , din conducta PEHD PE100, Pn 10, in lungime totala de cca. 11 m
  • statia de tratare apa in vederea potabilizarii, amplasata intr-o constructie supraterana: 1 buc
  • rezervor de inmagazinare apa metalic suprateran cu capacitatea totala de 120 mc: 1 buc
  • statie de pompare apa potabila la consumatori, amplasata in  constructia supraterana care adaposteste si statia de tratare apa: 1 buc
  • Retele distributie apa in localitatea Albis din conducte PEHD PE100, Pn 10, in lungime totala de 5.755 m. Retelele de alimentare cu apa cuprind si  realizarea traversarilor strazilor asfaltate cu conducte de bransament prevazute cu dop, in scopul realizarii bransamentelor ulterioare a gospodariilor la retea.

Captare apa – sursa de apa

Pentru asigurarea debitului la sursa se propune realizarea a unui foraj de cca. 80 m adancime, amplasat  in incinta gospodariei de apa , dupa cum urmeaza:

  • forajul F1, amplasat la cca 10 m de cladirea statiei de tratare si pompare apa,  va avea caracter de explorare si va fi executat pana la adancimea de 80 m. Acest foraj va acviferul cantonat in depozitele pliocen-pleistocene izolandu-se prin cimentare stratele superioare celor captate.
  • In cazul in care rezultatele carotajului geofizic vor fi favorabile se va tuba pana la adancimea de  80 m , dupa care se vor efectua pompari experimentale

Debitul estimat a fi captat de foraj va fi de cca. 1,7 l/s.

Executia forajului

Forajul se va executa in sistem hidraulic cu circulatie inversa, pana la adancimea proiectata de 80 m. Diametrul de sapare va fi de min. 315 mm. Forajul va fi echipate pentru exploatare cu o coloana Ø140 mm din PVC rigid prevazute cu filtre Ø140mm x 1,0 mm, pe intervalele estimate a fi captate. In spatele coloanei se va introduce pietris margaritar. La suprafata forajul va fi protejat prin cabina semiingropata, din beton armat, complet echipata cu instalatii hidromecanice si instalatii electrice.

In  talpa forajului se va prevedea un decantor de cca 3.00 m lungime.

Forajul efectiv se va face prin grija beneficiarului, de o firmă specializată în domeniul de hidrogeologie, capabilă de a determina datele prescrise în STAS 2707 în domeniul captării apei din puţuri.

În timpul pompării experimentale a forajului se vor recolta probe de apă pentru efectuarea analizelor de laborator fizico-chimice şi bacteriologice.

Echiparea forajului

  • Forajul va fi echipat cu electropompa submersibila pentru put forat  cu caracteristicile Qp = 5,25 mc/h (1,45 l/s) si Hp = 90 mCA, complet echipata cu tablou de alimentare, comanda si automatizare si accesorii montaj.
  • Furnitura pentru  o electropompă submersibilă pentru puţ forat cuprinde:

            - Panou electric de alimentare, comandă, protecţie şi automatizare ;

            - Senzori de nivel din foraj ;

            - Cablu submersibil alimentare motor;

            - Cablu pentru senzorii de nivel;

- Cablu de ancorare din oţel inox, etc.

  •  Exploatarea sursei de apă se va face numai dupa instituirea zonei de protectie sanitară cu regim sever si dupa efectuarea repetata a analizelor fizico-chimice si bacteriologice.

Caracteristicile finale ale electropompei se vor stabili definitiv după întocmirea studiului hidrogeologic definitiv

Pentru comanda pornirii-opririi electropompei din puţul forat în cazul în care nu există consum s-a prevăzut un cablu de comandă şi automatizare care face legătura între puţul forat şi rezervorul de înmagazinare apă. 

Cabina putului forat

Puţul forat este  prevăzut  cu o cabină din beton, care adăposteşte instalaţia hidraulică şi contorul de apă, cu următoarele caracteristici:

- dimensiunile exterioare: 2,60 x 2,25

- suprafaţa construită: S = 5,85mp

- înălţimea exterioară: 1,90m

            - volum construit: 12,30m

Cabina este o construcţie semiîngropată din beton armat, cu dimensiunile în plan de  2,60 x 2,25 m, înălţimea exterioară 1,90 m, grosimea radierului şi a pereţilor de 0,20 m, iar a plăcii de 0,10 m.

Accesul în cabina puţului, a personalului de exploatare se asigură prin chepeng normal închis şi încuiat. Cabina puţului va fi prevăzută cu scări acces, ventilaţie etc.

Instalatii electrice in cabina putului forat

Cabina putului forat este prevăzuta cu tablou electric de lumină şi forţă, tablou de automatizare şi instalaţiile  de iluminat corespunzătoare cu cabluri din cupru.

În interiorul  cabinei puţului s-a prevăzut centură de înpământare. De asemenea in exteriorul cabinei sunt prevazute prize de pamant artificiale.

Alimentarea cu energie electrica a putului forate P1 - se va face din tabloul general al gospodariei de apa, printr-un cablu de energie tip CYAbY montat ingropat

Zona de protectie sanitara cu regim sever

Pentru puţul forat se va institui o zonă de protecţie sanitară cu regim sever, dupa cum urmeaza:

Imprejmuirea ce constituie zona de protectie sanitara cu regim sever pentru putul forat P1 este comuna cu imprejmuirea ce constituie zona de protectie sanitara cu regim sever a gospodariei de apa, respectiv va  avea suprafata  S =2500 mp si perimetrul imprejmuit de 200  ml.

Conducta de aductiune de la putul forat la statia de tratare

Conducta de refulare (conducta de aductiune) a forajului se va racorda la instalatiile hidromecanice din statia de tratare si pompare apa. Lungimea totala a conductei de aductiune de la putul forat la instalatiile hidromecanice din statia de tratare si pompare este de 11 m, dupa cum urmeaza: de la putul forat P1 s-a prevazut onducta de aductiune PEHD PE 100, Dn63 mm, Pn10, L = 11 m; Conducta  de aductiune se va poza îngropat sub cota de îngheţ la cca. -1,35  m sub cota terenului natural, pe un strat de umplutură de nisip corespunzător condiţiilor impuse de furnizorul conductei din PEHD si anume: pat cu grosimea de 15 cm şi strat de acoperire de 15 cm grosime peste conductă.

Statia de tratare si pompare

Staţia de tratare apă include:

 - instalaţia de tratare apă în vederea potabilizării

 - grupul de pompare apa potabila si pentru stingerea incendiilor

Staţia de tratare apă potabilă este formată din:

- o clădire tip parter, cu structura de rezistenţă alcătuită din zidărie de cărămidă portantă, care reazemă pe elevaţii şi fundaţii continue directe.

Clădirea tip parter, cu structura de rezistenţă alcătuită din zidărie de cărămidă portantă, care reazemă pe elevaţii şi fundaţii continue directe.

Clădirea, în suprafaţă construită interioară de: 64  mp, are o formă regulată în plan

Apa uzată menajeră rezultată de la grupul sanitar din staţia de tratare, va fi transportată gravitaţional prin intermediul unei conducte PVC KG De 110 mm, într-un bazin vidanjabil din polietilena ( ce se va vidanja periodic 6 luni de zile), amplasat în incinta staţiei de tratare şi pompare, la min 10 m de peretii exteriori ai staţiei de tratare.

Rezervor de inmagazinare a apei

Pentru asigurarea presiunii şi debitului necesar alimentării cu apă a localitatii Albis s-a prevăzut un rezervor metalic de înmagazinare apă cu volumul de 120 mc .

Rezervorul de apă  va asigura:

- compensarea variaţiilor orare ale debitului;

- rezerva intangibilă de incendiu necesară combaterii incendiilor;

- continuarea (pe un interval de timp limitat) a alimentării cu apă a consumatorilor în caz de avarie pe conducta de aducţiune apă.

 Staţie de pompare apă potabila – SPap: Staţia de pompare apa potabila (SPap), asigură debitul de apă si presiunea necesara pentru alimentarea cu apă potabilă a consumatorilor din localitate, precum si debitul de incendiu.          Staţia de pompare SPap se va echipa cu: Grup de pompare apa potabila si incendiu , (GP2) format din 2 pompe (1A+1R), cu caracteristicile/pompa de incendiu: Qp = 5,0 l/s, Hp= 60 mCA si o pompa pilot pentru alimentare cu apa consum menajer cu caracteristicile Qp = 3,5 l/s, Hp=60 mCA. Puterea instalata  a grupului de pompare Pi = 10 kW; grup complet echipat cu rezervoare hidrofor, senzori, armaturi, tablou de comanda si automatizare cu convertizor de frecventa si PLC si sistem complet GSM transmitere date la distanta, presostate, supape de siguranta, sticle de nivel, manometre, termometre, etc. Grupul de pompare este amplasa pe pardoseala finită din staţia de pompare si tratare.

Masurarea debitului de apa livrat catra consumatorii din localitatea Albis se va face prin intermediul unui debitmetru electromagnetic Dn 80 mm, Pn 10 bar, amplasat pe traseul conductei de refulare al grupului de pompare GP2.

Reţele de distribuţie apa in localitatatea Albis

Realizarea reţelei de alimentare cu apă potabilă se va face pe toate străzile principale ale localitatii Albis. Reţelele de alimentare cu apă se vor realiza cu conducte din polietilenă de înaltă densitate PE 100 Pn 10 SDR 17 agrementate la noi în ţară.

Lungimea totală a reţelei de distributie apă potabilă proiectată este de 5.755 m din care:

- PEHD 110x 6,6  mm  Pn 10:                        2.192 m(c-ta distributie)

- PEHD 75 x 4,5  mm  Pn 10:             916 m (c-ta distributie)

- PEHD 63 x  3,8  mm Pn 10              2.647 m(c-ta distributie)

Adâncimea medie de pozare a conductelor este de -1,40 m. Conductele se vor poza sub cota de inghet, pe un strat de umplutură de nisip. corespunzător condiţiilor impuse de furnizorul conductei din PEHD si anume: pat cu grosimea de 15 cm şi strat de acoperire de 15 cm grosime peste conductă. Pe reţeaua de apă potabilă proiectata in satul Albis s-au mai prevăzut a se executa următoarele lucrări principale:

camine de vane  - sunt prevazute a se executa 26 buc. cămine de vane din beton monolit ,notate CV1....CV26 (26buc.). Din punct de vedere constructiv, caminele vor fi constructii ingropate, rectangulare, cu dimensiuni care sa permita montarea instalatiilor hidraulice, precum si un spatiu de manevra, avand  diferite dimensiuni şi adâncimi, prevăzute cu rame şi capace  din fontă sau material compozit, carosabile sau necarosabile în funcţie de amplasamentul acestora. Instalatia hidraulica din camine s-a propus a se executa din polietilena cu armaturi din fonta ductila. Intercalarea armăturilor din căminele de vane se va face prin racorduri speciale de trecere de la PEHD la fonta si  cu flanşe. Caminele sunt prevazute cu vane de sectionare, robinete de golire si robinete automate de aerisire-dezaerisire.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Resursele naturale folosite in cadrul lucrarilor sunt:

            Mineralele:

-           nisip, pietriş pentru realizarea umpluturii, pozarea patului de fundare al conductelor;

            Solul:

-           pământ de umplutură folosit pentru sistematizarea pe verticală şi amenajarea spaţiilor verzi. Acesta se va folosi din pamantul excavat la realizarea santului conductelor.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: Deşeurile de lemn, sticlă, materiale plastice generate de personalul de execuţie a lucrărilor de construcţii se încadreaza în categoria deşeurilor menajere. Deşeurile de pământ şi materiale excavate, piatra şi spărturi de piatră, beton, cărămizi, materiale ceramice sunt deşeuri provenite din realizarea lucrărilor proiectate. Deşeurile menajere rezultate la amplasament de la personalul de execuţie - hârtie, pungi, folii de plastic, butelii, resturi alimentare vor fi depozitate în containere la locurile de munca în continua mişcare şi ele se estimeaza a fi de ordinul a 0,3 kg/lucrator/zi. Eliminarea lor se va efectua periodic prin grija executanţilor, la o rampa ecologică apropiată. - interzicerea depozitării de pământ excavat sau materiale de construcţii în afara amplasamentului obiectivului; pământul excavat se va folosi pentru reamenajare, restaurare terenuri;

           - se vor realiza puncte special amenajate în vederea colectării şi depozitării temporare a deşeurilor. Depozitarea temporară a deşeurilor se va face în europubele ecologice, amplasate în zone special amenajate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

Conform Certificatului de Urbanism nr. 9 din 01.07.2022, eliberat de către Primăria Comunei Cernat destinaţia actuală a terenului este drum, arabil, curți, construcții în suprafață de 6412 mp.  Terenul este domeniu public.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei. După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: atât în intravilanul localității cât și în extravilan ;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

  

 II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

  

 III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform Proces Verbal nr. 21 din  27.07.2023, încheiat în urma ședinței CAT, care a avut loc la sediul APM Covasna s-a comunicat că este emis Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 48/19.06.2023, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5700/13.07.2023;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 aug 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 9 din 01.07.2022 eliberat de Primăria Comunei Cernat şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Toate materialele rezultate in urma demolarii vor fi transportate si depozitate provizoriu pe platforma special amenajata si transportate periodic cu mijloace auto in vederea valorificării către firme de specialitate autorizate în acest sens, cu respectarea legislatiei referitoare la gestiunea deseurilor.
  15. Conform Procesului-verbal nr. 21 din data de 27.07.2023 încheiat în urma ședinței CAT s-a solicitat:
  • S-a emis Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 48/19.06.2023, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5700/13.07.2023;

       16. La finalizarea proiectului se va solicita Autorizației de mediu.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Compartiment CFM,

Ing. Ghican Oana Elena