Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 DIN  27.07.2023

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de C.N.A.I.R. S.A. prin proiectant S.C. Rutier Conex XXI S.R.L. reprezentat de Mâță Iulian – director general, cu sediul în municipiul București, Sector 1, Bul. Dinicu Golescu,  nr. 38, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2967 /04.04.2022,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului, APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor CAT în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.07.2023, care a avut loc la sediul APM Covasna, că proiectul „Actualizare DALI și PT, întocmire ET, DE, CS, plan SSM, Asistență Tehnică poduri DN7, km 254+840, DN7 km 255+342, DN11 km 88+596, DN13 km 16+943, DN13 km 88+170, DN 15 km 210+636 - D.R.D.P. Brașov. Obiect: POD PE DN11, KM 88+596”, propus a fi amplasat în Comuna Brețcu, str. DN 11 pod km 82+216, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b) corelat cu litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 20.04.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Ziarul Jurnalul, în data de 28.06.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 27.07.2023 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din data de ....), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 5638/11.07.2023 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Punct de vedere Membrilor CAT; Punct de Vedere GNM-CG Comisariatul Județean Covasna, nr. 1302/CJ CV/13.07.2023 înregistrat la APM Covasna cu nr. 5703/13.07.2023; Punct de Vedere emis de ANANP nr. 262/ST CV/26.07.2023, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6021/26.07.2023;
  5. Proces verbal nr. 21 din data de 27.07.2023 încheiat în urma şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.07.2023, care a avut loc la sediul APM Covasna;
  6. Memoriul intocmit conform Legii nr. 292/2018, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5448/05.07.2023;
  7. Adresa nr. 2774/D.G./24.05.2023 emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău : Pentru proiectul propus nu este necesară SEICA;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Urmare a investigării lucrării pe teren, în conformitate cu "Instrucțiuni tehnice pentru stabilirea stării tehnice a unui pod " Indicativ AND 522– 2006, podul a cumulat un punctaj total de 18 de puncte și se încadrează în Clasa stării tehnice V - STARE TEHNICĂ CRITICA - Lucrarea nu asigură condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei.

Proiectarea podului nou s-a realizat ţinându-se cont de următoarele considerente:

1. Realizarea unui traseu optim atât în plan cât şi în profil longitudinal;

2. Alegerea unei deschideri astfel încât acesta să satisfacă cel mai bine condiţiile de relief.

La capetele podului, la rostul dintre grinzi si zidul de garda, se vor monta rosturi de dilatatie ce vor asigura o deplasare de 50mm.

Trecerea de la sistemul rutier rigid de pe pod la sistemul rutier elastic pe rampe de acces, se va face prin montarea la ambele capete ale podului de placi de racordare cu lungimea de 6,0m.

Pe perioada executiei podului nou circulatia se va desfasura pe o varianta provizorie sau pe o ruta alternativa.

Podul nou va avea următoarele caracteristici geometrice generale:

- după structura de rezistenta:            pod pe grinzi prefabricate cu corzi aderente

- după modul de execuție:                  pod pe grinzi prefabricate

- Numărul de deschideri si lungimea lor:        1 x 30,0 m

- Lățimea parții carosabile                  9,00 m

- Lățimea totala a podului:                  10,30 m

- Lungimea totala a podului:   40,10 m

- Aparate de reazem:              aparat de reazem din neopren

- Tip infrastructuri:                               2 culei cu elevații masive din beton armat

- Tip fundații:                                       fundatii directe din beton armat

- Tipul îmbrăcămintei pe pod: beton asfaltic

- Parapeți de siguranța:                      H4b

- Racordări cu terasamentele:            aripi din beton armat

- Aparari de mal:                                 ziduri din gabioane

Constructia culeilor

Fundatiile podului sunt de tip direct formate din doua blocuri din beton armat. Primul bloc are inaltimea de 2,40m si latimea de 4,45m.

Blocul superior al fundatiei are inaltimea de 1,50m si latimea de 3,05m.

Fundatiile se executa din beton armat clasa C25/30.

Cota de fundare a culeilor a fost stabilita astfel incat sa coboare minim 2,5m sub adancmiea maxima de afuiere.

Dupa executia fundatiilor, se executa elevatia culeilor. Elevatiile culeilor au inaltimea de 5,20m si sunt prevazute a se executa din beton armat clasa C30/37.

Pe toate suprafetele in contact cu pamantul se va aplica o hidroizolatie cu o solutie pe baza de bitum.

Pe toata suprafata de beton aflata in contact cu mediul inconjurator, se va aplica o protectie anticoroziva cu vopsele speciale pentru betoane.

Structura de rezistenta a suprastructurii: Structura de rezistenta a suprastructurii podului nou este construita cu 8 grinzi prefabricate din beton precomprimat cu corzi aderente L = 30,0 m, tip dublu „T”, peste care este turnata o placa de suprabetonare din beton armat monolit cu grosime variabila.

Grinzile vor avea oblicitatea de 800.

Grosimea minima a placii de suprabetonare este de 15cm.

Se realizează un gabarit de 9,00 m pentru zona carosabila.

Peste placa de beton se executa straturile caii pe pod, cu pante transversale de 2,5% si longitudinala de 1% necesare asigurării scurgerii apelor pe la capetele podului.

Calea pe pod

Sistemul rutier pe pe pod a fost adoptat in urmatoarea structura:

- hidroizolatie asezata peste placa de suprabetonare;

- 3 cm protectie hidroizolatie din BA8 ;

- 4 cm BAP16 ;

- 4 cm MAS 16.

Pe timpanele podului se monteaza parapet de siguranta metaliz zincat cu nivel de protectie H4b.

La capetele podului, la rostul dintre grinzi si zidul de garda, se vor monta rosturi de dilatatie ce vor permite o deplasare de 50mm.

Rampe  de acces

Trecerea de la sistemul rutier rigid de pe pod la sistemul rutier elastic pe rampe de acces, se va face prin montarea la ambele capete ale podului de placi de racordare cu lungimea de 6,0m.

Racordarea podului cu terasamentele din rampele de acces se face cu ajutorul aripilor din beton armat.

La capetele podului se executa casiuri de descarcare a apelor pluviale de pe pod.

Se executa cate o scara de acces pentru personalul de intretinere pe fiecare parte a podului.

Se reface structura rutiera pe rampe de acces pe 25ml de o parte si de alta a podului.

Racordarea podului cu terasamentele din rampele de acces se face cu aripi din beton armat fundate direct.

Lucrari la nivelul albiei

Se calibrează albia cu ziduri de gabioane cu inaltimea de 3,00m pe urmatoarele lungi:

  • Amonte mal drept 52ml;
  • Amonte mal stang 88ml;
  • Aval mal drept 96ml;
  • Aval mal stang 52ml.

Gabioanele se monteaza pe o saltea de gabioane cu grosimea de 50cm.

Zidul de gabioane se placheaza cu beton C30/37 in grosime de 15cm.

Datorita caracterului torential al cursului de apa, in dreptul podului, talvegul a fost protejat cu pereu din beton. Pereul se termina cu grinda de capat din beton armat.

Podul in urma lucrarilor proiectate, va avea urmatoarele elementele de identificare:

Elementele de identificare ale podului :

  • nr. deschideri - 1;
  • lungimea totală a podului – 40.1 m;
  • lumina – 27.6 m ;
  • pod oblic pe directia de curgere a apei ;
  • cota intrados – 588.09 m ;
  • cota talveg – 583.55 m ;
  • debit de calcul – Q2% ;
  • N2% - 585.75 m.

Elementele de identificare ale podului :

  • nr. deschideri - 1;
  • lungimea totală a podului – 40.1 m;
  • lumina – 27.6 m ;
  • pod oblic pe directia de curgere a apei ;

Descrierea lucrarilor de demolare necesare:

Pentru executia lucrarilor proiectate se impune demolare in prealabil a podului existent.

Aceasta se va face inainte de executia lucrarilor proiectate, strict pe amplasamentul studiat.

Etapele de demolare a podului existent sunt urmatoarele:

  • desfacere parapete;
  • desfacere trotuare si cale pe pod;
  • desfacere grinzi;
  • demolare infrastructuri si racordari cu malurile;
  • curatarea amplasamentului si pregatirea acestuia pentru executia podului nou.

Pe amplasamentul podului care va fi demolat, se va executa podul nou

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

resursele naturale folosite in constructie si functionare;

  • nisip – necesar prepararii betoanelor (betonul folosit va fi adus gata preparat pe santier din statii de beton autorizate);
  • balast - necesar prepararii betoanelor (betonul folosit va fi adus gata preparat pe santier din statii de beton autorizate);
  • apa - necesara prepararii betoanelor (betonul folosit va fi adus gata preparat pe santier din statii de beton autorizate).

In etapa de functionare – nu este cazul.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Principalele categorii de deseuri rezultate in perioada de realizare a lucrarilor propuse sunt:

  • deseuri municipale (hartie si carton, plastic, deseuri alimentare);
  • deseuri de ambalaje, nepericuloase: hartie si carton, lemn, plastic, sarma;
  • deseuri tehnologice (metalice, lemn, resturi de electrozi);
  • deseuri inerte (pamant, nisip, piatra, beton).

Planul de gestionare a deseurilor

Conform Hotararii Guvernului nr. 856 din martie 2002 privind evidenţa gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv cele periculoase, antreprenorul, ca generator de deseuri, are obligaţia sa ţina evidenţa lunara a gestiunii acestora, în conformitate cu prevederile Anexei nr. 1 a acestei HG, pentru fiecare tip de deseu.

Antreprenorul va încheia un contract cu o firma specializata care va asigura transportul si tratarea deseurilor în instalaţii autorizate sau depozitarea deseurilor în depozite ecologice. Deseurile din construcţie sunt clasificate conform “Listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase” prezentat în Anexa nr. 2 a HG nr. 856/2002.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul; În urma realizării proiectului se va îmbunătații considerabil starea podului, și nu va constitui sursă de poluare.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform Certificatului de urbanism nr. 469 din 20.09.2022, eliberat de către Consiliul Județean Covasna terenul se află în extravilanul localității fiind în administrarea CNAIR. Destinaţia actuală a terenului cu folosința este drumuri și căi ferate, subcategoria drumuri naționale. 

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Investiţia propusă este o lucrare definitivă. Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei.

După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier.

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică. Proiectul se suprapune cu aria naturală protejată Sit Natura 2000 ROSCI0130 Oituz-Ojdula

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: extravilanul localității;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

  

 II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, se suprapune cu sit Natura 2000 ROSCI0130 Oituz-Ojdula;

- Adresa nr. 5638/11.07.2023 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;

- Proces Verbal nr. 21 din 27.07.2023, încheiat în urma ședinței CAT;

- Punct de Vedere emis de ANANP nr. 262/ST CV/26.07.2023, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6021/26.07.2023 privind necesitatea solicitării Avizului ANANP;

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- Adresa nr.5638/11.07.2023 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;

- Proces Verbal nr. 21 din 27.07.2023, încheiat în urma ședinței CAT;

- Adresa nr. 2774/D.G./24.05.2023 emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău : Pentru proiectul propus nu este necesară SEICA;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă, nu face obiectul SEICA.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 aug 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 469 /20.09.2022 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Conform Procesului-verbal nr. 21 din data de 27.07.2023 încheiat în urma  ședinței CAT care a avut loc la sediul APM Covasna s-a stabilit:
  • Este necesară obținerea Avizului de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău, ABA Siret;
  • coform Punct de Vedere emis de ANANP nr. 262/ST CV/26.07.2023, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6021/26.07.2023 este necesară obținerea Avizului ANANP, Proiectul se suprapune cu aria naturală protejată Sit Natura 2000 ROSCI0130 Oituz-Ojdula;
  • GARDA NAȚIONALĂ DE MEDIU - COMISARIATUL JUDEȚEAN COVASNA precizează că la gestionarea deșeurilor pentru construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin 4. și art. 15, alin, 1 din O.U.G. nr. 92/19 aug. 2021 privind regimul deșeurilor.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Compartiment CFM,

Ing. Ghican Oana Elena