Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 05.10.2023

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA VARGHIS PRIN PRIMAR, cu sediul în judeţul Covasna, comuna Varghis, satul Varghis, strada Principala, nr. 423, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6216 din data de 02.08.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 21.09.2023 că proiectul Reabilitarea strazilor din interiorul Comunei Varghis, judetul Covasna” propus a fi amplasat în satul Varghis, comuna Varghis, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul  10. lit. b) si la pct. 13 lit.a) ;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 18.08.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 21.08.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 05.10.2023, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere al Departamentului pentru situatii de urgenta, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Covasna, inregistrat cu nr. 8064/04.10.2023, investitia nu face obiectul avizarii si/sau autorizarii din punct de vedere al securitatii la incendiu,
  4. Punct de vedere nr. 59/2023,  inregistrat cu nr. 7657/20.09.2023, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind necesitatea Avizului din partea DJC Covasna, pentru proiectul  “Reabilitarea strazilor din interiorul Comunei Varghis, judetul Covasna”.
  5. AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR nr. 70/27.09.2023, privind proiectul: ”Reabilitarea strazilor din interiorul Comunei Varghis, judetul Covasna”.
  6. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 7715/21.09.2023;
  7. Proces-verbal ședință CAT nr.27/21.09.2023;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Realizarea proiectului privind “Reabilitarea străzilor din interiorul localității Vârghiș” - are ca obiectiv principal dezvoltarea reţelei de drumuri de acces, care este necesară în vederea creşterii competitivităţii activităţilor economice în comuna Vârghiș.

Scopul principal al lucrării este aducerea străzilor la parametrii normali de exploatare, colectarea și evacuarea corectă a apelor, semnalizarea corectă a străzilor precum și repararea degradărilor apărute pe traseu.

 

 

Amplasamentul obiectivului:

Localitatea Vârghiș este un sat în partea de nord-vest a județului Covasna, în nordul bazinului Baraolt, pe valea pr. Vârghiș,  la o altitudine de 497 m, pe drumul județea DJ 131.

Traseul proiectat se află pe teritoriul intravilanului localității, pe ulițele și străzile principale din satul Vârghiș. Lungimea  străzilor  propus pentru reabilitare este de L = 6242 m.

Situația existentă:

Rețeaua stradală de toate gradele este de calitate mediocră, intersecțiile de străzi nu a fost realizate potrivit normativelor tehnice. Străzile interioare nu sunt amenajate, unele sunt din pământ tasate natural greu practicabile în anotipmpurile umede. Datorită degradărilor, în cazul precipitățiilor abundente, conduc la imposibilitatea acesului pe unele porțiuni. Unele ulițe existente au lățimea de 3 – 3,5 m cu sau fără acostamente.

Lucrări de drum proiectate şi soluţia constructivă:

Reabilitarea străzilor cuprinde reamenajarea elementelor geometrice, asigurarea scurgerii apelor și a siguranței circulației, reducerea în stare de circulație normală a componentelor străzilor, și anume:

  • Execuția îmbrăcăminții rutiere: lucrări de îmbrăcăminte, strat de fundație, strat de bază, îmbrăcăminte rutieră, cu asigurarea lățimii părții carosabile de 3 -6 m, după caz.
  • Execuția și/sau reamenajarea șanțuri și rigole
  • Asigurarea de trotuare,
  • Înnoirea de podețe, după necesități.
  • Caracteristicile tehnologice.

Caracteristicile tehnologice ale lucrărilor de reabilitare a străzilor din interiorul localității Vârghiș:

  • Se execută scarificarea mecanică – 50 cm
  • Se execută stratul de bază din balast pentru fundație – 30 cm
  • Se execută stratul din piatră spartă – 15 cm
  • Se execută stratul de bază binder de clibrură din BAD 22,5 – 5 cm
  • Strat de uzură din beton asfaltic BA 16 -4cm

 Drumul în plan:

Lungimea totală a traseului studiat este de L= 6242 m.

Proiectul în plan urmărește traseul existent, se vor suprapune în linii mari, peste cel existente Elemente geometrice în plan, inclusiv amenajarea în spațiu a curbelor, sunt stabilite în conformitate cu prevederile STAS 863/85 și STAS 10144/3-91, pentru viteza de proiectare de 25 - 30 km/oră. Aceste elemente se vor îmbunătăți în limita posibilităților existente pe teren, fără a fi nevoie de lucrări mari de terasamente. Fiind vorba de drumuri existente, nu se vor proiecta lucrări de supralărgire/supraînălțare în curbe decât dacă spațiul permite acest lucru.

Traseul în profil transversal și longitudinal:

În profil longitudinal linia proiectată urmăreşte linia actuală a terenului cu mici modificări în aşa fel ca pasul de proiectare prevăzut în STAS 863/85 să fie respectată.

În profile transversale lățimea proiectată a părții carosabile în general vor fi între 3 - 7 m, iar platforme străzilor vor fi între 4 - 8 m, cu acostamente 2 x 0,50 m, iar unde amplasamentul permite se va amenaja și trotuar. Panta transversală a părții carosabile va fi de 2.5%. Profilul transversal este adoptat conform clasei tehnice a drumurilor [V] – drumuri comunale, drumuri sătești, conform STAS 2900 – 89 privind lățimea drumurilor.

Scurgerea apelor:

Scurgerea apelor meteorice se va asigura prin pantele transversale și longitudinale, care descarcă prin șanțurile existente din pâmânt, proiectate din beton prefabricate deschise și închise spre șanț principal amplasate lângă drum DJ 131, spre pârâu Vârghiș și spre câmp. Șanțurile existente decolmatate vor fi curățate și reamenajate.

Pentru traversarea apelor colectate în rigole și șanțuri s-au prevăzut următoarele elemente:

  • 2  buc podeț tubular Dn 1000, cu o lungime de L = 10 m și un podeț tubular Dn 1500, cu o lungime de L = 10 m la tronsonul 15
  • 1  buc podeț tubular, Dn 1000, cu o lungime de L = 10 m la tronsonul 15/2
  • 1 buc  podeț tubular, Dn 1000 cu o lungime de L = 20 m și 6 buc podeț lateral cu Dn 300, de fiecare L = 6 m, la tronsonul 18
  • 1 buc podeț tubular, Dn 800, cu o lungime de L = 6 m, la tronsonul18/1
  • 2 buc podeț tubular Dn 800, cu o lungime de L = 6 m, la tronsonul 20.

Elemente proiectate pentru scurgerea apelor:

Tron-son

Lungimea drumului (m)

Lățimea platforma (m)

Lățimea carosabilă (m)

Tipuri de șanț

1

129

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea dreaptă a străzii (L=129 m).

2

123

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente si executarea șanțului din beton pe partea dreaptă a străzii (L=123 m).

3

124

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente si executarea șanțului din beton pe partea dreaptă a străzii (L=124 m).

4

81

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente pe toate lungimea tronsonului.

5

511

6-8

5-7

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton (L=511 m).

6

260

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente pe toate lungimea tronsonului.

7

244

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente pe toate lungimea tronsonului.

8

166

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea stânga a străzii (L=166 m).

9

487

5-6

3-4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

10

130

4-5

3-4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

11

100

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

12

67

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

13

272

4-5

3-4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea dreapta a străzii între km 0+000-km+219

14

309

4-6

3-5

Se va amenaja trotuar. Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea rigolei scafă între km 0+000-0+245.

15

689

6

5

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton între km 0+000 – 0+470 pe partea dreapta a străzii, rigola închisă 50 m, podeț tubular ϕ1000, L=10 m – 2 buc, podeț tubular ϕ1500, L=10 m .

15 /1

89

6

5

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

15/2

549

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea dreapta a străzii între km 0+400 – km 0+549, executarea podețului tubular ϕ1000, L=10 m.

15/3

100

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

16

49

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

17

27

5

4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

18

469

4-5

3-4

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton între km 0+000- km 0+140, executarea podețelor tubulare laterale Ø 300 , L= 6 m – 6 buc.

Se dispune executarea unui podet tubular de Ø1000 , L= 20 m 

18/1

222

4,50

3,50

Se dispun curățirea și reamenajarea șanțurilor existente si executarea șanțului din beton pe partea dreapta a străzii între poz km 0+000-0+100, pe partea stângă între km 0+100 – km 0+222. Se dispun executarea unui podeț tubularØ 800 , L= 6 m.

18/2

107

4,50

3,50

Se dispun curățirea și reamenajarea șanțurilor existente si executarea șanțului din beton pe partea dreapta pe toate lungimea a străzii

19

36

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

20

349

5-7

4-6

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea stângă a străzii între poz km 0+025-0+180, rigola închis 100 m, podeț tubular Ø 800, L= 6 m – 2 buc.

21

90

4,5

3,5

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

22

78

4

3

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente.

23

133

4,50

3,50

Se dispune curățirea și reamenajarea șanțurilor existente și executarea șanțului din beton pe partea dreapta pe toate lungimea a străzii.

Total

6242

 

 

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apă potabilă din sursă subterană;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcţii, resturi de conducte;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 411/14.07.2023, emis de Consiliul Judetean Covasna, regimul economic, categoria de folosință actuală a terenului: drum,terenurile ocupate de sectoarele strazilor propuse pentru modernizare , sunt in intravilanul localitatii  conforma P.U.G. aprobat;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: - nu este cazul;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul proiectului se află în intravilan în zone de locuit;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:

  Punct de vedere nr. 59/2023,  inregistrat cu nr. 7657/20.09.2023, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind necesitatea Avizului din partea DJC Covasna, pentru proiectul  “Reabilitarea strazilor din interiorul Comunei Varghis, judetul Covasna”.

 

 

 

 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus  NU intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR nr. 70/27.09.2023, privind proiectul: ”Reabilitarea strazilor din interiorul Comunei Varghis, judetul Covasna”,  aviz cu conditii impuse.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 aprobată prin Legea nr. 17/2023  privind regimul deşeurilor;
  2. In cadrul sedintei CAT desfasurata la sediul APM Covasna, in data de 21.09.2023, Directia de Cultura Covasna a solicitat depunerea documentatiei proiectului pentru obtinerea avizului;
  3. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  4. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  5. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  6. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. La executia lucrărilor, executantul va asigura portectia apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  10. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  11. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  12. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  13. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  14. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  15. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  16. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  17. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  18. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  19. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  20. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  21. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  22. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 461/22.12.2022, emis de Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe, judetul Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  23. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  24. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena