Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 80 din 17.11.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC BAUMEISTER SRL” – C.U.I. 11826785 cu sediul/domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Nicolae Iorga, bl. 34C, sc. B, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 8838/30.10.2023, în baza,

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul CAT (Comisiei de Analiză Tehnică) în data de 09.11.2023, că proiectul “EXTINDEREA CAPACITĂȚII DE PRODUCȚIE A SOCIETĂȚII BAUMEISTER” propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe,  str. Cartierul Câmpul Frumos, nr. 5, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa nr. 2, la pct. 5, lit. b), corelat cu pct. 13, lit. a);
  • în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 17.11.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Covasnamedia din data de 30.10.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de .......2023, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ................ din data de ........2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  • Proces-verbal ședință CAT nr. 32/09.11.2023 (nr. înreg. APM Covasna 9218/09.11.2023);
  • Memoriul de prezentare
  • Decizia etapei de evaluare inițială nr. 129/01.11.2023;
  • Punct de vedere nr. 71/07.11.2023  emis de Direcția Județeană Pentru Cultură Covasna

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

  • Din suprafata totală de 13.004 mp. de teren, zona aferentă efectiv lucrărilor si amenajărilor de organizare de santier este în suprafată de 3.459 mp., restul terenului neocupat în suprafată de 9.554 mp. va fi ocupat de clădirile si amenajările pentru extinderea capacitaților de producție propuse în prezenta documentație.
  • Zona amplasamentului este situată în incinta Parcului Industrial Câmpul Frumos din Sfântu Gheorghe.În zona invecinată amplasamentului există mai multe clădiri, toate cu caracter industria-agricol, fiind o zonă exclusiv de clădiri și amenajări cu caracter industrial.
  •  Accesul se va face din drumul existent de incinta , care se află in fata amplasamentului și care are acces direct din DJ 13 E.
  • Cladirea care va adaposti Sediul firmei SC BAUMEISTER , va include functiuni administrative si de organizare administrativa si productiva a activitatii firmei.

      Va avea un regim de înăltime demisol + parter + etaj 1 , fiind propusa a se realiza pe o structura de cadre beton armat, cu închideri pereți bca 40 cm. si cu termoizolație suplimentară pozată la exterior din panouri vata minerală de 15 cm. grosime.

            Inălțimea maxima a clădirii va de cca.10,0m. de la cota teren amenajat în imediata       

      apropiere a clădirii.

           Clădirea va adăposti următoarele funcțiuni principale :

                        - demisol , fără persoane permanente

                        - centrala termică funcționând pe gaz si peleti, cu acces direct din exterior

            - sala de mese si oficiu ptr. angajatii firmei

            - sala de recreere / pauze intelectuale

            - subsol tehnic , cu acces separat din exterior

            - grup sanitar, pe sexe

            - parter , max. 16 persoane , din care 6 persoane permanente

            - acces principal in cladire

            - acces secundar in cladire

            - scara interioara de acces spre demisol si spre etaj 1

            - birouri ptr. serviciile:protectia muncii ,transport ,mecanizare ,aprovizionare

            - sala comuna ptr. inginerii externi colaboratori , cu birouri dedicate

            - sala de protocol ptr. intalniri reprezentative , contractari , etc.

            - mica sala de mese-bufet cu spatiu anexa oficiu

            - grup sanitar , pe sexe

            - etaj 1 , max. 18 persoane permanente

            - birou administrator nr.1

            - birou administrator nr.2

            - birou inginer sef

            - birou sef serviciu tehnic , in legatura directa cu biroul ptr.operatorii tehnici

            - birou contabil sef in legatura directa cu birou operatori contabilitate

            - sala de sedinte operative

            - birou arhiva si biblioteca tehnica

            - grup sanitar, pe sexe

Situația proiectată

Complexul existent de clădiri si amenajări se compune din urmatoarele construcții , identificate pe planul de situatie existent A-02 :

Bilant teritorial existent

CONSTRUCTII SI AMENAJARI O.S. EXISTENTE

 

COD

FUNCTIUNE

AC mp.

AD mp.

O.S.1

STATIE BETON

83

83

O.S.2

STATIE BETON

19

19

O.S.3

LABORATOR

51

51

O.S.4

DEPOZIT AGREGATE

601

601

O.S.5

CANTAR

86

86

O.S.6

BAZIN DECANTARE

5

5

O.S.7

DECANTOR 3 CAMERE

16

16

O.S.8

PARATRAZNET

1

1

 

Total

862

862

 

 

 

 

POT.exist.=40%                    CUT exist.=0,80        

Asigurarea utilităţilor

Alimentare cu apa, canalizare menajera, alimentare cu energie electrica, alimentarea cu gaze naturale: Pe amplasament nu există rețele sau amenajări edilitare în funcțiune , dar la limita amplasamentului există cămine edilitare care permit , după realizarea rețelelor edilitare interioare incintei, racordarea directă la rețelele Parcului industrial. În aceste cămine de racord se vor monta aparate de măsurare a consumurilor efectuate de unitațile care vor funcționa în interiorul parcelei.
Canalizare pluviala : Apele pluviale provenite de platformele carosabile vor fi evacuate prin gurile de scurgere la sistemul de rețele subterane și vor fi conduse  gravitațional, cu pantă normală de 1% în separatorul de hidrocarburi. Conducta va fi executată din teava PVC-KG SN4 f 160mm.

            Din separatorul de hidrocarburi, apa pluvială conventional curată se va folosi ptr. stropirea spațiilor verzi.                 

Încălzire: Clădirea administrativă va fi încălzită de la centrală termică din demisolul clădirii, echipată cu două cazane , din care una din centrale va funcționa cu gaz metan și a doua centrală funcționând cu peleți sau resturi de material lemnos rezultat din procesul de fabricație produse din lemn, din atelierul de tâmplărie care se va realiza în incinta.

Organizare șantier:

  • Pentru executarea lucrărilor este necesar ca antreprenorul să-și organizeze un punct de

lucru unde va trebui să-și monteze barăci tip organizare șantier, pentru personalul de conducere și muncitori, depozite acoperite, etc.

  • La începerea execuției va fi afișat în loc vizibil, pe toată durata lucrărilor, un panou pentru

identificare investiției. Organizare se va face conform planului ”organizare șantier” autorizat.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – pe amplasament, există stațiune de fabricare beton în funcțiune

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție a se vor folosi ca și materiale de construcție agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă), apă.

În faza de funcționare se va utiliza apă pentru scop menajer, curățare/spălare incintă, scop PSI.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri în perioada de execuție: deșeuri din construcții, deşeuri de ambalaje rezultate din

folosirea diferitelor materiale, piese etc.;

  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale

personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie;

  • deșeurile rezultate se vor colecta separat pe categorii conform prevederilor legale;

În perioada de funcționare se vor genera în principal materii care nu se pretează consumului sau procesării, nămol de la stația de epurare, deșeuri de ambalaje și deșeuri municipale amestecate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea

utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei lucrărilor, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: - în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): titularul se va asigura că activitățile de pe amplasament vor fi realizate în aşa fel încât emisiile şi mirosurile să nu determine o deteriorare semnificativă a calităţii aerului, dincolo de limitele amplasamentului.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 189 din 10.05.2023 eliberat de Primăria municipiului Sfântu Gheorghe, regimul juridic al terenului este în proprietatea Municipiului Sfântu Gheorghe, situat în intravilan, Cartierul Câmpul Frumos, notat drept de concesiune pe o periada de 49 ani în favorea SC BAUMEISTER SRL. 

 Terenul are o suprafață totală de 13004 mp categoria de folosință actuală: curți construcții, iar destinația zonei conform PUZ aprobată prin HCL 78/2009

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor rezultate în urma desfășurării activității; prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor/echipamentelor din dotare;

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor și în perioada de funcționare;

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ

și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt

următoarele: nu este cazul.

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu

modificările şi completările ulterioare;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 189/10.05.2023 emis de Primăria municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • conform Punctului de vedere emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 71/2023: Beneficiarul este rugat să anunțe DJC cu trei zile calendaristice în cazul descoperirii unor vestigii arheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orce activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu alin, (4), art (4), cap. II din OG 43/2000 republicată;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • se vor lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele), se va înştiinţa ITM Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  • În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  • Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  • Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  • Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

       

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

                                  Întocmit, ing. Olah Badi Melinda