Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 05.12.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ADMINISTRATIA BAZINALA DE APA OLT, cu sediul în judeţul Valcea, municipiul Ramnicu Valcea, strada Remus Bellu, nr. 6, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2741 din data de 27.03.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 11.05.2023 că proiectul Regularizare si consolidari de mal Parau Baraolt intre Herculian si Batanii Mici, judetul Covasna” propus a fi amplasat în comuna Batani, satele Herculian, Batanii Mici, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul  10. lit. f ) ;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 05.04.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 09.10.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 05.12.2023, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere al Departamentului pentru situatii de urgenta, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Covasna, inregistrat cu nr. 3887/10.05.2023, investitia nu face obiectul avizarii din punct de vedere al securitatii la incendiu,
  4. Punct de vedere nr. 24/2023, inregistrat la APM Covasna, cu nr. 3733/03.05.2023, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind necesitatea Avizului din partea DJC Covasna, pentru proiectul „Regularizare si consolidari de mal Parau Baraolt intre Herculian si Batanii Mici, judetul Covasna ”.
  5. PROIECT AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR inregistrat la APM Covasna, nr. 9763/29.11.2023, privind proiectul: ” Regularizare si consolidari de mal Parau Baraolt intre Herculian si Batanii Mici, judetul Covasna”.
  6. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 3416/21.04.2023;
  7. Proces-verbal ședință CAT nr. 13/11.05.2023;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

 

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Lucrările proiectate sunt amplasate în bazinul hidrografic Olt, pe cursul râului Baraolt (cod cadastral VIII.1.66) și afluentul său de dreapta râul Olt, din punct de vedere administrativ, in comuna Batani, satele Herculian si Batanii Mici, în judetul Covasna.

Accesul rutier la amplasament este asigurat de pe drumul comunal DC45.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Reducerea riscului la inundație și evitarea pagubelor cauzate de viituri de pe pârâul Baraolt în localitățile Bățanii Mici și Herculian;
  • Stabilizarea și consolidarea malurilor;
  • Protejarea populației a obiectivelor socio-economice, a terenurilor și bunurilor acestora din cele două localități (Herculian, Bățanii Mici);
  • Reducerea efectului de eroziune.

Realizarea acestei investiții are implicații economice prin evitarea pagubelor potențiale care se pot produce prin afectarea gospodăriilor și a lucrărilor existente în zonă.

DESCRIEREA SITUAȚIEI EXISTENTE

De-a lungul anilor au avut loc numeroase inundații ce au produs pagube semnificative asupra localităților Herculian și Bățanii Mici.

În amonte de confluența cu pârâul Ozunca, cursul de apă Baraolt are un regim natural neamenajat, care nu asigură tranzitarea debitelor la probabilitățile de depășire corespunzătoare, astfel că în perioadele de ape mari apa deversează malurile și inundă gospodării, locuințe, drumuri comunale, poduri, terenuri agricole și alte obiective socio-economice din localitățile Bățanii Mici și Herculian.

Pârâul Baraolt are un regim de curgere torențial, în special pe tronsonul din amonte.

Datorită concentrării rapide a viiturilor atât pe cursul principal (pr. Baraolt) cât și pe afluenții acestuia de pe raza comunei Bățani (pr.Duca și Brad) toate cu regim torențial accentuat, având pante longitudinale medii de 6,7 %, respectiv 5,1 %, în cazul unor precipitații abundente antrenează viituri scurte dar de intensitate mare care inundă localitățile.

Pe fondul schimbărilor climatice din ultima perioadă aceste fenomene torențiale scurte, sunt din ce în ce mai dese și antrenează masiv un volum de apă însemnat cantitativ a scurgeilor de pe versanți (ploi de peste 50 l/mp căzute în căteva ore).

Datorită scurgerilor de pe versanți, pârâul Baraolt a ieșit din matcă și a avariat o anexă gospodărească, 0,095 km de drum comunal, 4 ha de teren arabil și a provocat eroziuni pe o lungime de 0,05 km în localitatea Bățanii Mari, iar în localitatea Herculian a fost afectată o anexă gospodărească, un obiectiv cultural, 2 podețe și traversări pietonale, 10 ha de teren arabil și a activat 0,22 km de eroziuni de mal.

Deficiențele identificate:

  • Albia cursului de apă nu are capacitatea de tranzitare a debitelor de viitură la probabilitatea de depășire corespunzătoare;
  • Creșterile semnificative de debite și niveluri pe râul Baraolt au favorizat apariția fenomenului de eroziune a malurilor și colmatare a albiei;

DESCRIEREA LUCRĂRILOR PROIECTATE

  1. Reprofilare albie L= 9323 m
  2. Consolidare de mal L= 5927 m
  • Zid de sprijin din zidarie de piatra rostuita L = 5577 m
  • Zid de sprijin din beton armat L = 150 m
  • Pereu uscat = 200 m
  1. Praguri de fund – 27 buc.

-     Praguri de fund de tip 1 (ingropat) -14 buc

-     Praguri de fund de tip 2 (o cadere) - 6 buc

-     Praguri de fund de tip 3 (doua caderi) – 7 buc

 

 

 

 

 

 

 

  1. Descrierea lucrărilor propuse:

În urma realizării investiției vor fi satisfăcute următoarele necesități:

 - Asigurarea stabilității malurilor;

- Reducerea efectului de eroziune;

- Secțiune de scurgere suficientă pentru tranzitarea undelor de viitură, având ca efect eliminarea riscului de producere a unor inundații;

- Protejarea populației, a obiectivelor social-economice, a terenurilor și bunurilor acestora din cele trei localități (Filia, Brăduț, Tălișoara);

 Realizarea acestei investiții are implicații economice prin evitarea pagubelor potențiale care se pot produce prin afectarea gospodăriilor și a lucrărilor existente în zonă.

conform documentației tehnice de fundamentare prezentate cuprinde următoarele lucrări care se construiesc pe ape sau care au legătura cu apele :

  1. Reprofilare albie L= 9323 m
  2. Consolidare de mal L= 5927 m
  • Zid de sprijin din zidarie de piatra rostuita L = 5577 m
  • Zid de sprijin din beton armat L = 150 m
  • Pereu uscat = 200 m
  1. Praguri de fund – 27 buc:
  • Praguri de fund de tip 1 (ingropat) -14 buc
  • Praguri de fund de tip 2 (o cadere) - 6 buc
  • Praguri de fund de tip 3 (doua caderi) – 7 buc

1.Reprofilare albie L = 9323m

Reprofilarea albiei constă în lucrări de: decolmatarea albiei, finisarea taluzurilor, creșterea secțiunii de scurgere, îndepărtarea arborilor căzuți în albie, tăierea arborilor care îngustează secțiunea de scurgere.

Secțiunea de reprofilare a albiei are panta taluzurilor 1:1,5 și este dimensionată astfel încât să se asigure tranzitarea debitului cu asigurarea de Q1%.                         

Taluzurile se însămânțeaza natural. Materialul rezultat în urma reprofilării albiei se depune pe malul albiei în zonele de umplutură acolo unde malurile sunt joase. Deponiile sistematizate se realizează din materialul rezultat din reprofilarea albiei.

2. Consolidare de mal L = 5927 m

  • Zid de sprijin din zidarie de piatra rostuita L = 5577 m
  • Zid de sprijin din beton armat L = 150 m
  • Pereu uscat = 200 m

Zid de sprijin din zidarie de piatra rostuita L = 5577 m

Acesta se execută pe tronsoane și pe un soclu din beton simplu. Tronsoanele sunt separate cu ajutorul unui strat de polistiren extrudat de 30 mm. Elevația se realizeaza din zidărie din piatră brută așezată pe strat de mortar de ciment.

In spatele elevației se execută un dren pentru colectarea apelor din infiltrație, ce se descarcă prin intermediul barbacanelor, în albie.

La partea superioara a elevatiei zidului se prevede un capac de beton de 5 cm grosime pe toata lungimea acestuia.

La partea superioară a consolidărilor de mal și pe taluz se așterne un strat vegetal în vederea inierbarii

Zid de sprijin din beton armat L = 150 m

Acesta se execută pe un soclu din beton simplu. Tronsoanele sunt separate cu ajutorul unui strat de polistiren extrudat de 30 mm. Elevația se executată din beton armat. Sunt prevăzute două barbacane pe un tronson de zid de 6.0 m care descarcă apa din drenul din spatele zidului.

Drenul din material granular se realizează pe toată lungimea zidului; de asemenea s-a prevăzut și un tub riflat de drenaj amplasat la baza drenului pentru a descărca apa în barbacane. La partea superioară a consolidărilor de mal și pe taluz se așterne un strat vegetal în vederea înierbării.

Pereu uscat = 200 m

Acesta se realizează din anrocament asezat pe malul stang la panta taluzului 1:1,5, in zona amonte.

3. Praguri de fund – 27 buc.

Pentru uniformizarea pantei, stabilitatea patului albiei (evitarea afuierilor) şi asigurarea cotei de fundare a lucrărilor longitudinale s-au prevăzut lucrări active, praguri de fund îngropate în talveg.

Pragul de fund tip 1 – îngropat, se realizează la nivelul noului talveg proiectat, fără treaptă de cădere. Este compus dintr-o grindă din beton armat, având dimensiunea de 0.80 x 1.40 m. Amonte si aval de această grindă, sunt prevazute anrocamente de diferite dimensiuni, cu greutatea intre 500 – 1000 kg/bucata. Lungimea totală a pragului este de aproximativ 9 m.

Pragul de fund de tip 2 - o cadere, se realizează dintr-o singură treaptă cu înălțimea grinzii deversoare de 30 cm. Acesta este format din două grinzi din beton armat, iar în spatele acestora, se așeaza anrocamente cu o greutate mai mare de 1000 kg/ buc. Grinzile au secțiunea de 0,3 m x 1 m.

Pragul de fund tip 3 - doua caderi se realizeaza din două trepte cu înălțimea grinzii de deversare de 30 cm. Acesta este format din trei grinzi din beton armat, iar în spatele acestora, se așeaza anrocamente cu o greutate mai mare de 1000 kg/ buc. Grinzile au secțiunea de 0,3 m x 1 m.

Pentru ambele tipuri de prag, anrocamentele funcționează ca o rizberma pentru disiparea energiei apei, aceasta având o lungime de 3 m pentru pragul de tip 1 și o lungime de 6 m pentru pragul de tip 2.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apă potabilă din sursă subterană;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcţii, resturi de conducte;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 68/06.02.2023, emis de Consiliul Judetean Covasna, regimul economic,  folosință actuală a terenului: ape curgatoare, lucrarile propuse se vor executa in albia raului Baraolt teren ce apartine de AN Apele Romane.;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: - nu este cazul;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul proiectului/ lucrarile propuse se vor executa in albia raului Baraolt teren ce apartine de AN Apele Romane.;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: În cazul descoperirii  a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus  NU intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- PROIECT AVIZ DE GOSPODĂRIRE A APELOR emis de ANAR, inregistrat la APM Covasna, nr. 9763/29.11.2023, privind proiectul: ” Regularizare si consolidari de mal Parau Baraolt intre Herculian si Batanii Mici, judetul Covasna ” aviz cu conditii impuse.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 aprobată prin Legea nr. 17/2023  privind regimul deşeurilor;
  2. In cadrul sedintei CAT desfasurata la sediul APM Covasna, in data de 11.05.2023, Directia de Cultura Covasna a solicitat depunerea documentatiei proiectului pentru avizare;
  3. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  4. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  5. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  6. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. La executia lucrărilor, executantul va asigura portectia apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  10. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  11. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  12. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  13. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  14. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  15. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  16. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  17. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  18. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  19. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  20. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  21. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  22. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 68/06.02.2023, emis de Consiliul Judetean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  23. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  24. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela

 

 

 

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena