Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 29.02.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de DIRECȚIA REGIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI BRAȘOV-prin director regional, cu sediul în municipiul Brașov, str. M. Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. 1, ap1-4 județul Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 581/22.01.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.02.2024 că proiectul „ADUCEREA SECTORULUI DE DRUM LA STAREA TEHNICĂ INIȚIALĂ – DN 11B KM 16+350 – KM 16+450”, propus a fi amplasat în comuna Sânzieni, str. Extravilan, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10, lit. e).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 25.01.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 05.02.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 6/29.02.2024 (nr. înreg. 1844/29.02.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. de înregistrare 1200/09.02.2024 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris: Direcția de Sănătate Publică Covasna. DSP – E-mail din data de 14.februarie 2024;
  6. Punct de Vedere emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1079/SL/16.02.2024(nr. înreg. APM Covasna1463/19.02.2024) privind emiterea Avizului de Gospodărire a Apelor, nr. 4/07.02.2024
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Pentru aducerea terasamentului si a drumului national la starea initiala de exploatare si pentru circulatia rutiera in conditii de siguranta se impune efectuarea de urgenta a lucrarilor de consolidare locala si refacere a corpului drumului.

          Sectorul de drum studiat DN 11B km 16+350 – km 16+450 se afla in extravilanul Comunei Sanzieni, judetul Covasna. Sectorul de drum se afla in profil mixt. Pe zona de rambleu (dreapta) a fost identificata o alunecare activa de teren, desfasurata pe o lungime de aproximativ 20 m si extinsa pana la baza taluzului. In zona de aval a alunecarii a fost identificat un brat al raului Casin. Suprafata taluzului de rambleu are un aspect valurit, cu multiple trepte de desprindere, ceea ce pune in evidenta caracterul activ al alunecarii. La momentul vizitei in teren alunecarea are aspectul unei curgeri lente a masei de pamant.Parapetul metalic de protectie lipseste de pe zona alunecata.La nivelul suprafetei drumului au fost observate fisuri si crapaturi longitudinale ce se dezvolta pana in apropierea axului drumului, aprofundate de o usoara tasare. In zona de amonte (debleu) pe zona alunecata santul este din pamant cu sectiune subdimensionata si partial colmatata.

Clasa tehnica a drumului: IV.

Pe sectorul de drum DN 11B km 16+350 – 16+450, drumul prezinta profil transversal mixt cu debleu pe partea stanga. In plan drumul se prezinta ca o succesiune de curbe, iar in profil in lung sectorul respectiv este in rampa. Latimea partii carosabile existente a DN in zona studiata este de 6.00m. La marginea partii carosabile, pe partea stanga – zona de debleu, exista un sant din pamant cu sectiunea neuniforma, plin de vegetatie iar apele pluviale sunt evacuate cu dificultate prin santul existent. Pe partea dreapta apele sunt evacuate pe taluz.

Caracteristicile tehnice ale obiectivului de investitie sunt urmatoarele:

  • Lungimea tronsonului consolidat: 55 m;
  • Lungime sistem rutier nou: 75 m;
  • Lungime parapet de protectie: 105 m.

Lucrari de consolidare:

Pe aceasta zona s-a proiectat o structura de sprijin din beton armat cu fundatii indirecte.

Pe zona cuprinsa intre pozitiile kilometrice Km 16+405.00 – Km 14+460.00, pe o lungime de 55 m, s-a proiectat o structura de sprijin din beton armat fundata indirect prin intermediul unor micropiloti cu diametrul DN 300 mm,

Suprafetele de beton aflate in contact direct cu pamantul vor fi protejate printr-o hidroizolatie din doua straturi din materiale hidroizolante performante, pe baza de bitum, prin vopsire. In fata zidului se va realiza taluzarea corespunzatoare a terenului. Avand in vedere diferenta de nivel intre a taluzului de rambleu, pantele prevazute pentru taluzarea acestuia vor respecta prevederile din STAS-2914-84 - „Lucrari de drumuri - Terasamente”.

In vederea limitarii riscului de aparitie a ravinarilor taluzelor, se prevede protejarea acestora cu geocelule (georetele spatiale) avand inaltime min. 10 cm.

Lucrari de drum:

Traseul in plan

In plan, axul proiectat se suprapune cu axul existent. Lungimea totala a drumului national afectat de lucrarile de interventie este de 95.00 m, cuprinse intre Km 16+385.00 – Km 16+480.00.

Pe zona analizata, tronsonul de drum pe care se vor realiza lucrarile de consolidare  este sub forma unor succesiuni de curbe cu raze cuprinse intre 65 si 85m. Viteza de proiectare adoptata este de 50 km/h. Elementele geometrice ale curbelor respectiv amenajarea acestora in plan si in spatiu au fost adoptate in conformitate cu prevederile STAS 863-85, raportate si adaptate la situatia existenta din teren pentru a se pastra configuratia initiala a acestora.

Profilul longitudinal: Se va pastra profilul longitudinal al drumului, acesta fiind adus la starea initiala. Adoptarea lungimii pasului de proiectare s-a realizat functie de conditiile traseului existent. Razele de racordare verticala adoptate sunt conforme cu STAS 863/85 raportate la situatia existenta din teren.

Profilul transversal: In profil transversal s-au respectat elementele geometrice existente, drumul national DN 11B fiind prevazut cu urmatoarele elemente:

  • Parte carosabila de 6,00 m (cu doua benzi de circulatie de 3,00 m fiecare);
  • Acostamente pe ambele parti ale carosabilului, cu latimea de 1.00 m din care benzi de incadrare de 0,25 m fiecare.

Avand in vedere faptul ca acostamentele vor fi consolidate, realizate cu aceeasi structura rutiera precum partea carosabila, aceste vor prelua panta transversala a carosabilului.

Structura rutiera: Se va inlocui in totalitate structura rutiera pe zona cuprinsa intre pozitiile kilometrice Km 16+395.00 – Km 16+470.00. Structura rutiera proiectata respecta prevederile Expertizei tehnice si a fost adoptata in conformitate cu prevederile PD 177-2001, avand urmatoarea alcatuire:

- Strat de uzura beton asfaltic MAS16 rul. 50/70: 4 cm;

- Strat de legatura BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;

- Strat de baza AB31,5 baza 50/70: 8 cm;

- Piatra sparta: 25 cm;

- Strat de fundatie inferior balast: 30 cm;

- Strat de forma din balast: 20 cm.

Pe zonele cuprinse intre pozitiile kilometrice Km 16+385 – 16+395.00 ; Km 14+470 - 16+480 se va freza structura rutiera existenta si se va asterne un strat de uzura MAS16, rul. 50/70 in grosime de 4 cm pentru a se realiza trecerea uniforma la structura rutiera noua.

Se va realiza racordarea structurii rutiere noi cu cea existenta inainte si dupa sectorul de drum consolidat. Pe partea stanga, acostamentul se va realiza dintr-un strat de piatra sparta cu grosimea de 20 cm.

Lucrari de consolidare:

Pe aceasta zona s-a proiectat o structura de sprijin din beton armat cu fundatii indirecte.

Pe zona cuprinsa intre pozitiile kilometrice Km 16+405.00 – Km 14+460.00, pe o lungime de 55 m, s-a proiectat o structura de sprijin din beton armat fundata indirect prin intermediul unor micropiloti cu diametrul DN 300 mm,

Suprafetele de beton aflate in contact direct cu pamantul vor fi protejate printr-o hidroizolatie din doua straturi din materiale hidroizolante performante, pe baza de bitum, prin vopsire. In fata zidului se va realiza taluzarea corespunzatoare a terenului. Avand in vedere diferenta de nivel intre a taluzului de rambleu, pantele prevazute pentru taluzarea acestuia vor respecta prevederile din STAS-2914-84 - „Lucrari de drumuri - Terasamente”.

In vederea limitarii riscului de aparitie a ravinarilor taluzelor, se prevede protejarea acestora cu geocelule (georetele spatiale) avand inaltime min. 10 cm.

Lucrari de drum:

Traseul in plan

In plan, axul proiectat se suprapune cu axul existent. Lungimea totala a drumului national afectat de lucrarile de interventie este de 95.00 m, cuprinse intre Km 16+385.00 – Km 16+480.00.

Pe zona analizata, tronsonul de drum pe care se vor realiza lucrarile de consolidare  este sub forma unor succesiuni de curbe cu raze cuprinse intre 65 si 85m.

Viteza de proiectare adoptata este de 50 km/h.

Elementele geometrice ale curbelor respectiv amenajarea acestora in plan si in spatiu au fost adoptate in conformitate cu prevederile STAS 863-85, raportate si adaptate la situatia existenta din teren pentru a se pastra configuratia initiala a acestora.

Profilul longitudinal

Se va pastra profilul longitudinal al drumului, acesta fiind adus la starea initiala.

Adoptarea lungimii pasului de proiectare s-a realizat functie de conditiile traseului existent. Razele de racordare verticala adoptate sunt conforme cu STAS 863/85 raportate la situatia existenta din teren.

Profilul transversal

In profil transversal s-au respectat elementele geometrice existente, drumul national DN 11B fiind prevazut cu urmatoarele elemente:

  • Parte carosabila de 6,00 m (cu doua benzi de circulatie de 3,00 m fiecare);
  • Acostamente pe ambele parti ale carosabilului, cu latimea de 1.00 m din care benzi de incadrare de 0,25 m fiecare.

Avand in vedere faptul ca acostamentele vor fi consolidate, realizate cu aceeasi structura rutiera precum partea carosabila, aceste vor prelua panta transversala a carosabilului.

Structura rutiera

Se va inlocui in totalitate structura rutiera pe zona cuprinsa intre pozitiile kilometrice Km 16+395.00 – Km 16+470.00. Structura rutiera proiectata respecta prevederile Expertizei tehnice si a fost adoptata in conformitate cu prevederile PD 177-2001, avand urmatoarea alcatuire:

- Strat de uzura beton asfaltic MAS16 rul. 50/70: 4 cm;

- Strat de legatura BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;

- Strat de baza AB31,5 baza 50/70: 8 cm;

- Piatra sparta: 25 cm;

- Strat de fundatie inferior balast: 30 cm;

- Strat de forma din balast: 20 cm.

Pe zonele cuprinse intre pozitiile kilometrice Km 16+385 – 16+395.00 ; Km 14+470 - 16+480 se va freza structura rutiera existenta si se va asterne un strat de uzura MAS16, rul. 50/70 in grosime de 4 cm pentru a se realiza trecerea uniforma la structura rutiera noua. Se va realiza racordarea structurii rutiere noi cu cea existenta inainte si dupa sectorul de drum consolidat. Pe partea stanga, acostamentul se va realiza dintr-un strat de piatra sparta cu grosimea de 20 cm.

Semnalizare rutiera. Siguranta circulatiei

Avand in vedere faptul ca in profil transversal sectorul de drum se afla in profil mixt, cu rambleu pe partea dreapta, pentru siguranta circulatiei, se vor prevedea parapete de protectie conform AND 593-2012. Parapetele de protectie vor fi amplasate pe o lungime de 105 m, partea dreapta, pe toata lungimea zidurilor de sprijin respectiv 25 m inainte si dupa acesta. Pe zonele de final a parapetelor acestea vor fi imbinate cu parapetele existente . Amplasarea parapetelor metalice pe taluzuri si structurile de sprijin se va realiza conform specificatiilor producatorului si vor fi incluse toate elementele de prindere.

Dupa realizarea stratului de uzura, pe axul drumului se va reface marcajul rutier existent de tipul E – linie continua simpla, cf. SR 1848-7. Marcajele laterale vor fi de tip L – linie continua simpla cf. SR 1848-7. Marcajele vor fi bicomponente cu grosimea de 2000 microni, cu microbile de sticla.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Se vor folosi urmatoarele categorii de resurse naturale:

- pamant ca material de umplutura;

- agregate naturale de balastiera (nisip natural, balast etc.);

- agregate de cariera (piatra sparta pentru drumuri; piatra bruta etc.)

- apa.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

 Deoarece activitatea de realizare a obiectivului proiectului nu este una de producție, singurele tipuri de deșeuri ce ar putea rezulta, în perioada de constructie sunt:

- pământ și pietre, resturi de balast, asfalturi, fier și otel, amestecuri metalice, materiale plastice,   lemn, sticlă, deșeuri amestecate de materiale de construcție, deșeuri municipale amestecate , deșeuri de ambalaje: ambalaje de hârtie și carton, ambalaje de materiale plastice, ambalaje de lemn, ambalaje amestecate.

Deseurile menajere si cele asimilabile acestora vor fi colectate in pubele amplasate in puncte de colectare. De aici vor fi transportate la rampa de gunoi cea mai apropiata. Depozitarea deseurilor la gropile de gunoi se va efectua in conformitate cu HG nr. 349/2005 privind desfasurarea activitatii de depozitare a deseurilor.

Deseurile  materiale  de  constructie  (resturi  de  beton,  mortar,  mixturi  asfaltice)  nu  ridica probleme deosebite din punctul de vedere al potentialului de contaminare.

Deseurile  lemnoase  vor  fi  selectate,  fiind  eliminate  functie  de  dimensiuni  ca  accesorii  si elemente de sprijin in lucrarile de constructii.

Deseurile de hartie si ambalajele vor fi colectate si depozitate separat, in vederea valorificarii. Deseurile metalice vor fi valorificate prin centrele specializate de colectare a fierului. Cantitatile de deseuri pot fi estimate global functie de listele catitatilor de lucrari.

Avand in vedere ca lucrarile de constructie a drumurilor necesita in principal lucrari de terasamente, deseurile rezultate din aceasta activitate se rezuma la resturi de beton, piatra sparta, balast, mixturi asfaltice. Din punct de vedere al potentialului de contaminare a mediului acestea nu ridica probleme deosebite.

Dupa terminarea lucrarilor, in eventualitatea in care mai raman asemenea deseuri, acestea vor fi transportate la gropile de gunoi cele mai apropiate.

Regimul gospodaririi deseurilor produse in perioada constructiei va face obiectul organizarii de santier.

In perioada de functionare a drumului national, gestiunea deseurilor specifice trebuie sa reprezinte o preocupare majora a administratorului. Principalele lucrari de demolare este desfacerea structurii rutiere existente pe tronsonul de drum afectat de alunecarea de teren respectiv desfacerea podetului transversal existent.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

Etapa de realizare a obiectivelor va genera zgomot și vibrații prin activitățile propriuzise (inclusiv manipularea materialelor de construcții utilizate.), și prin transportul materialelor, care se va suprapune peste fondul existent. Realizarea proiectului implică folosirea de utilaje de masă mare, care, prin deplasarile lor, provoacă zgomot și vibrații. La aceste utilaje se adaugă autocamioanele, care au o masă mare chiar când circulă fără încărcătură.

Totuși pornind de la valorile nivelurilor de putere acustică ale principalelor utilaje folosite în construcții și numărul acestora într-un anumit front de lucru, se pot face unele aprecieri privind nivelurile de zgomot și distanțele la care acestea se înregistrează.

Utilajele folosite și puteri acustice asociate:

- buldozere Lw ≈ 115 dB(A);

- încărcătoare Wolla Lw ≈ 112 dB(A);

- excavatoare Lw ≈ 117 dB(A);

- compactoare Lw ≈ 105 dB(A);

- finisoare Lw ≈ 115 dB(A);

- basculante Lw ≈ 107 dB(A).

Pentru nivelul de zgomot generat pe amplasamentul analizat, va trebui să respecte valorile limită ale indicatorilor de zgomot impuse prin Ordinul Ministeriului Sănătății nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- risc redus de poluări accidentale a solului cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul executării proiectului.

Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de drum.

 

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 616 din 07.11.2023 eliberat de Consiliul Județean Covasna, lucrările vor fi executate în extravilanul localității Sânzieni, terenul este în proprietatea Statului Român, fiind în adminisrarea CNAIR SA. Folosința actuală a terenului: drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:  nu este cazul- Drum Național.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – Nu este cazul

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației:Extravilanul localitații.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial: Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată):

Caracteristicile tehnice ale obiectivului de investitie sunt urmatoarele:

  • Lungimea tronsonului consolidat: 55 m;
  • Lungime sistem rutier nou: 75 m;
  • Lungime parapet de protectie: 105 m.

  b) natura impactului: organizarea de șantier pentru execuția lucrărilor, eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- Punct de Vedere emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1079/SL/16.02.2024(nr. înreg. APM Covasna1463/19.02.2024) privind emiterea Avizului de Gospodărire a Apelor, nr. 4/07.02.2024.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament.
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  10. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Respectarea condițiilor impuse de Avizului de Gospodărire a Apelor nr.4 din 07.02.2024, emis de SGA Covasna;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 616/07.11.2023, eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Conform Procesului-verbal  nr. 6 din data de 29.02.2024 încheiat în urma ședinței CAT este emis Avizul SGA:
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  16. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                         ing. Farkas Berta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena