Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 05.03.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 8770/26.10.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.02.2024 că proiectul „PRELUNGIREA STRĂZII NICOLAE IORGA (INCLUSIV SENS GIRATORIU PE STRADA BÁNKI DÓNÁT) CONFORM PUZ APROBAT PRIN HCL 196/2021”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Nicolae Iorga, Bánki Dónát, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 02.11.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Covasnamedia din data de 21.02.2024,  Anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 05.03.2024, Anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în .... din data de.....2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 6/29.02.2024;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare nr. 1555/21.02.2024;
  6. Punct de vedere emis de GNM Comisariatul Covasna,nr. 1788/28.02.2024; Punct de vedere din 26.02.2024 emis de  DSP Covasna;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Una dintre cele mai aglomerate zone ale orașului este zona str. Nicolae Iorga-str. Bánki Donát, astfel se propune îmbunătățirea traficului prin prelungirea străzii Nicolae Iorga până la strada Bánki Donát și construirea unei intersecții cu sens giratoriu la intersecția cu strada Kriza János și strada Bánki Donát.

Amplasamentul se află în zona centrală a Municipiului Sfântu Gheorghe și este delimitat de strada Bánki Donát și de intersecția străzii Nicolae Iorga cu strada Császár Bálint.

          Situatia proiectata

          Prin proiectare, se vor respecta prevederile din STAS 10144/2-91, 10144/3-91 si a normelor tehnice privind proiectarea si realizarea străzilor, aprobate cu ordinul MT. Nr. 49/27.01.1998.

          Caracteristici principale ale traseului in plan:

Nr. Crt.         Strada Lungime ax [m]

1        Strada Nicolae Iorga 220.60

2        Strada Nicolae Iorga - tr.2    41,21

3        Strada Nicolae Iorga - tr.3   92,50

4        Strada Csaszar Balint: 33.92

5        Strada Banki Donat   39,63

6        Strada Banki Donat - tr 2      38,20

7        Strada Kriza Janos    42,45

8        Sens Giratoriu Iorga  84,82

9        Sens Giratoriu Donat 78,51

- Lungime totala ax proiectat : L=671.84 m

- Viteza de proiectare 30 km/h

- Categoria de importanţã C – lucrări cu importanţă normală conform H.G. 766/1997

- Categoria strazilor – III / IV (colectoare / de folosinta locala)

Profil Longitudinal

In profil longitudinal linia roşie a fost proiectata astfel încât sa se asigure relatia cladiriilor cu aleile proiectate, posibilitatea realizării acceselor la acestea si realizarea unei sistematizari verticale pe intregul amplasament cu un volum minim de terasamente.

Caracteristici principale ale profilului longitudinal:

-        declivitate minima pmin=0.2%

-        declivitate maxima pmax=3.82%

Profil Transversal

Profilul transversal al aleilor pietonale va avea panta unica.

Caracteristici principale ale traseului in profil transversal :

Nr. Crt.         Strada Latime carosabil[m]  Latime trotuar[m]    Latime Pista /Trot.

1        Strada Nicolae Iorga 2x3,5  min. 2,0        min. 2,6

2        Strada Nicolae Iorga - tr.2    2x3,5  min. 2,0        min. 1,1

3        Strada Nicolae Iorga - tr.3   1x3,5  min. 2,0        -

4        Strada Csaszar Balint: 2x3,5  min. 2,0        -

5        Strada Banki Donat   2x3,5  min. 2,0        -

6        Strada Banki Donat - tr 2      2x3,5  min. 2,0        -

7        Strada Kriza Janos    2x3,5  min. 2,0        -

8        Sens Giratoriu Iorga  1x6,5 min. 2,0        -

9        Sens Giratoriu Donat 1x6,5  min. 2,0        -

Structura rutiera

Sistem Rutier Nou - SRN1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura, h=4 cm

Sistem Rutier Parcare - SRP1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura, h=4 cm

Sistem Rutiera Statie Bus - STB1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura, h=4 cm

Structura trotuar

Structura Trotuar – ST1       

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de beton asfaltic BA8, h=4 cm

Structura Pista Ciclisti – SP1 

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de beton asfaltic BA8, h=4 cm.

Lucrari de colectare si evacuare a apelor pluviale

Pentru evacuarea apelor pluviale provenite de pe platforma drumului se vor monta guri de scurgere noi care vor fi racordate in reteaua de canalizare pluviala existenta.

În cadrul proiectului se propun realizarea de canale subterane în vederea amplasării rețelelor edilitare, adică realizarea unei canalizații pentru rețelele electrice, rețelele de iluminat public și rețelele de telecomunicații, în vederea plasării acestora în distribuție subterană. Se va prevedea realizarea căminelor de tragere, a canalizației aferente de legătură între cămine și legăturile de branșare între cămine și limita de proprietate.

Siguranta circulatiei

Semnalizarea rutiera orizontala si verticala se va realiza in conformitate cu prevederile SR 1848/1,2,3 – 2011,  a Codului Rutier si a tuturor standardelor si normativelor de specialitate in vigoare, referitoare la semnalizarea rutiera.

Pentru asigurarea siguranţei in trafic se vor prevedea:

Indicatoare

           Se vor prevedea următoarele tipuri de indicatoare :

          a) - de avertizare a pericolului;

          b) - de reglementare (de prioritate, de interzicere si / sau restricţie, de obligaţie);

          c) - de orientare si informare, si

          d) - cu semne adiţionale.

          Montarea indicatoarelor se va face pe stâlpi.

          Indicatoarele rutiere se vor realiza si monta in conformitate cu prevederile  SR 1848/1,2,3 – 2011, iar folia care se va folosi va fi folie retro-reflectorizanta din clasa 2 (High Intensity grade).

          Indicatoarele rutiere vor fi alcătuite din panouri din otel, protejate împotriva coroziunii prin vopsire, pe fata cărora se aplica folie retro-reflectorizanta.

          Suporturile din aluminiu se vopsesc numai pe spate si pe canturi in culoare gri deschis mata sau semimata, ori se pasiveaza chimic pentru a evita efectul de oglinda. Înainte de lipirea foliei se verifica planeitatea panoului, fiind acceptate neregularităţi de maximum 1mm. Montarea semnelor se va face cu înclinaţiile corespunzătoare atât câtre drum cat si spre sol conform SR 1848-1:2011 si SR 1848-2:2011.

Semnalizare orizontala: Se vor prevedea următoarele tipuri de semnalizarea orizontala, astfel:

          a) - marcaje longitudinale, pentru: separarea sensurilor de circulaţie, delimitarea benzilor de circulaţie si delimitarea parţii carosabile;

          b) - marcaje transversale, de oprire, de cedare a trecerii, de trecere a pietonilor si de traversare pentru bicicleta;

          c) - marcaje diverse: de ghidare, pentru spatii interzise, pentru interzicerea staţionarii, pentru locurile de parcare pe partea carosabila, si de semnalizare a curbelor deosebit de periculoase, situate după aliniamente lungi, si

          d) - marcaje prin sageti si inscripţii, privind destinaţia benzilor direcţionale de urmat spre o anumita localitate, privind limitări de viteza.

Scopul lucrărilor de marcaj va fi asigurarea dirijării traficului atât pe timp de zi, cat si pe timp de noapte, precum si presemnalizarea direcţiilor de mers sau a unor zone cu caracter special (poduri, pasaje, zone cu limitare de gabarit etc.).

Marcajele rutiere se vor realiza conform prevederilor SR 1848/7 – 2015, folosindu-se materiale cu durata lunga de viata, respectiv doi componenti.

Marcajele rutiere se vor realiza cu grosimea de 3000 microni.

Detalii privind alternativele studiate

  1. Solutia 0  - Fara realizarea proiectului

In acest caz, situatia infrastructurii va ramane neschimbata. Acest lucru nu este de dorit datorita faptului ca nu se va putea eficientiza schema de circulatie auto, prin reconfigurarea carosabilului si fluidizarii traficului din zona; nu se vor crea spatii de parcare dimensionate corespunzator, piste de ciclisti,  spatii verzi cu zone de recreere atc.

In concluzie, varianta recomandata este cea a realizării integrale a proiectului, datorita beneficiilor economice si sociale ale acestuia pe termen lung, astfel proiectantul făcând o evaluare a 2 soluții posibile:

  1. Solutia 1 / Optiunea I

- lucrari de scarificare, lucrari de reprofilare mecanica a patului drumului, lucrari de sapaturi, umpluturi, compactari mecanizate si alte lucrari necesare realizarii cotei prevazute pentru fundatia structurii rutiere, in conformitate cu prevederile STAS 2914-84. 

Scenariul 1 (Opțiunea 1)

Structura propusa:

Sistem Rutier Nou - SRN1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Sistem Rutier Parcare - SRP1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Sistem Rutiera Statie Bus - STB1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din balast stabilizat, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=8cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Structura Trotuar – ST1     

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de beton asfaltic BA8, h=4 cm

Structura Pista Ciclisti – SP1

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de beton asfaltic BA8, h=4 cm

Scenariul 2 (Opțiunea 2)

Structura propusa:

Sistem Rutier Nou - SRN1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=10cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Sistem Rutier Parcare - SRP1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=10cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Sistem Rutiera Statie Bus - STB1

Strat de forma din blocaj de piatra bruta, h=60 cm        

Strat inferior de fundatie din balast, h=30 cm

Strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal, h=20 cm 

          Strat de baza AB31.5, h=10cm

          Strat de legatura din BAD22.4, h=6 cm

          Strat de uzura din MAS16, h=4 cm

Structura Trotuar – ST1     

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de nisip , h=4 cm

          Strat de pavele vibropresate, h=6cm

Structura Pista Ciclisti – SP1

Strat de fundatie din balast, h=20 cm

Strat de fundatie din balast stabilizat, h=15 cm

          Strat de beton asfaltic BA8, h=4 cm

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: In conformitate cu prevederile caietului de sarcini, în zona studiată sunt planificate următoarele proiecte: Construirea unei clădiri cu funcție de incubator de afaceri, Construirea unei hale agroalimentare și Construirea unei parcări supraetajate;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Principalele resurse naturale utilizate pentru lucrarile de amenajare si modernizare a strazilor care face obiectul acestui memoriu sunt apa, solul şi agregatele minerale (piatră naturală, balast, nisip).

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: În perioada de construire sunt generate următoarele categorii de deșeuri: pământ și materiale excavate (piatră, spărturi de piatră, beton), amestecuri de beton, cărămizi, țigle și materiale ceramice fără conținut de substanțe periculoase; lemn, sticlă, materiale plastice, pamant și materiale excavate sau dragate, deșeuri amestecate de materiale de construcții, metale (inclusiv aliajele lor), amestecuri metalice, deșeuri de la realizarea racordului electric,  metale (inclusiv aliajele lor) fier și oțel, amestecuri metalice.

deseuri reciclabile: categoriile: ambalaje de hârtie-carton, ambalaje de plastic, ambalaje din lemn, ambalaje de sticlă, deșeuri de hârtie și carton, materiale plastice, lemn, deseuri municipale amestecate (deșeuri menajere)

          Pentru asigurarea unui nivel de protectie adecvat pentru om și mediu, reviziile tehnice ale utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în perioada de construire (schimburile de ulei, înlocuirea filtrelor de ulei, lichidului de frână, antigelului, inlocuirea acumulatorilor uzati, anvelopelor uzate) se vor executa în ateliere service specializate autorizate.

          Deșeurile generate în perioada de execuție a lucrărilor de construcție proiectate sunt deșeuri care pot fi valorificate (deseurile de material lemnos, deșeuri metalice), deșeuri municipale amestecate se vor elimina prin agenții economici autorizați specializati în salubrizare.

În perioada de operare nu sunt generate deseuri. 

Programul de prevenire şi reducere a cantităților de deşeuri generate

          În vederea reducerii cantităţilor de deşeuri ca urmare a realizării proiectului se recomanda urmatoarele masuri:

  • evacuarea ritmică a deșeurilor din zona de generare în vederea evitării formării de stocuri și amestecării diferitelor tipuri de deșeuri între ele;
  • alegerea variantelor de reutilizare si reciclare a deseurilor rezultate, ca primă opțiune de gestionare și nu eliminarea acestora la un depozit de deșeuri;
  • transportul tuturor deseurilor se va face cu mijloace de transport etanse si acoperite, astfel încât să se evite scurgerea sau împrăștierea deșeurilor pe drumurile publice;

Planul de gestionare a deşeurilor :

             În toate etapele proiectului se vor încheia contracte cu societăţi autorizate ce vor asigura eliminarea/valorificarea tuturor tipurilor de deşeuri generate. Toate deşeurile generate în urma proiectului, în toate etapele acestuia, vor fi depozitate temporar doar pe suprafeţe special amenajate în acest sens.

Gospodarirea substantelor și preparatelor chimice periculoase: Execuţia lucrărilor va necesita utilizarea unor materiale care prin compoziţie sau prin efectele potenţiale asupra sănătăţii angajaţilor sunt încadrate în categoria substanţelor şi preparatelor chimice periculoase. Aceste substanţe şi materiale sunt reprezentate de:

  • carburanţi (motorină, benzină) folosiţi pentru funcţionarea echipamentelor şi mijloacelor de transport;
  • vopsea pentru marcaje;
  • solvenţi utilizaţi pentru diluarea vopselurilor.

Toate substanţele şi preparatele chimice necesare desfăşurării activităţilor vor fi depozitate în incinta organizării de şantier, în spaţii special prevăzute în acest sens, în ambalajele originale în care sunt livrate de la producător.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: În perioada de operare, proiectul va avea un impact pozitiv asupra zonelor prin amenajarea strazilor și reducerea riscului de producere a unor accidente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- risc redus de poluări accidentale a solului cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

Conform Certificatului de urbanism nr. 471 din 24.09.2021, prelungit până la data de 04.10.2024 emis de Consiliul Județean Covasna, lucrările se execută in intravilanul localitatii, conform PUG aprobat, terenurile se află în domeniul public. Folosință actuală a terenului: strazi, curți, construcții, clădiri

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:

În perioada de operare, proiectul va avea un impact pozitiv asupra zonelor prin amenajarea strazilor și reducerea riscului de producere a unor accidente.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor –nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional; -nu este cazul

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: Lucrarea va fi executată în intravilanul municipiului Sfântu Gheorghe.  

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la capitolul VI din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): nu este cazul

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate în perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact  reversibil,

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și mijloacelor de transport – în perioada de execuție.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: - proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: - proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare

  • Conform Proces-verbal ședință CAT nr. 6/29.02.2024 documentația trebuie depusă spre avizare la: SGA Covasna

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 17/2023;
  2. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu alin (4) art. 4, cap II din OG 43/2000 republicată;
  3. Conform Proces-verbal ședință CAT nr. 6/29.02.2024 documentația trebuie depusă spre avizare la: SGA Covasna.
  4. În timpul executării lucrărilor se vor lua toate măsurile necesare pentru evitarea poluării accidentale a solului cu hidrocarburi provenite de la utilaje și mijloace de transport folosite;
  5. Se vor lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele), se va înştiinţa ITM Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor, substanţelor poluante de orice fel.
  10. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 471/24.09.2021 prelungit până la data de 04.10.2024, eliberat de Consiliul Județean Covasna, şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  13. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

       

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                 Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                             Ing. Ghican Oana-Elena

 

                              

 

                                Întocmit, Cons. AAA,

                                 Ing. Farkas Berta