Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 18.03.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în mun. Sf. Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 10024/11.12.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.03.2024 că proiectul ” CONSTRUIRE LOCUINȚE PENTRU TINERI, DESTINATE ÎNCHIRIERII, STR. NICOLAE IORGA, REGIM DE ÎNĂLȚIME P+3, 50 U.Lpropus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, str. Nicolae Iorga, FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10. lit. b).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 20.12.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Observatorul de Covasna din data de 04.03.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 8/14.03.2024 (nr. înreg. 2360/14.03.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 486/CJCV/12.03.2024 (nr. înreg. APMCV 2233/12.03.2024); SGA Covasna nr. 398/SL/30.01.2024; DJC Covasna nr. 23/2024 (nr. înreg. APM CV 2397/14.03.2024));
  6. OP 100+400 lei – OP 18081/08.12.2023; 2705/14.03.2024;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul prevede realizarea unui imobil cu locuinte colective pentru tineri, destinat închirierii, cu 50 U.L situat pe str. Nicolae Iorga din mun. Sf. Gheorghe.

Amplasament: Imobilul este situat în Județul Covasna, Municipiul Sfântu Gheorghe, Str. Nicolae Iorga, nr. F.N., nr Cad. 30140. Terenul este de formă neregulată, având o suprafață de 4532,00 mp și este situat în intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe. Pe teren nu există nici o construcție.

Justificarea necesității proiectului:

Conform strategiilor de dezvoltare unul din obiectivele pe termen mediu si lung este acela de a asigura un spațiu metropolitan funcțional, un cadru urban adecvat care să ofere condiții optime de viață locuitorilor săi și să genereze oportunități pentru aceștia, precum și pentru alte persoane care vor să se stabilească aici, unul din scopurile urmărite fiind și acela de a crește din punct de vedere demografic, în special în zona activă a populației, stimulând migrația pozitivă și atratgerea de tineri și de capital uman calificat.

Investiția dezvoltată pe amplasamentul alocat de către Municipiul Sfântu Gheorghe, va conduce la numeroase avantaje la nivel local, cum ar fi:

• Accesul publicului larg la acest tip de facilitate, având in vedere că investițiile private din domeniu au tarife mult mai mari;

• Reprezentativitate și personalizare prin aspectul investiției;

• Încercarea de diminuare a migrației forței de muncă tinere.

Terenul se învecinează:

•la NORD: imobilul de la NC 40504, cu acces din Str. Nicolae Iorga;

•la EST : imobilul de la NC 37999, cu acces din str. Nicolae Iorga;

•la SUD: NC 30141;

•la VEST : imobilul de la NC 30141, cu acces din str. Nicolae Iorga.

Situația propusă

Se propune realizarea a unui corp de cladire avand regim de inaltime P+3E format din 2 tronsoane identice, cuprinzând urmatoarele tipuri de apartamente:

Tronson 1:

- 8 apartamente cu o cameră;

- 13 apartamente cu două camere;

- 3 apartamente cu 3 camere.

Tronson 2:

- 8 apartamente cu o camera;

- 13 apartamente cu două camere

- 3 apartamente cu 3 camere.

În total se propune un număr de 48 de unități locative.

Indicii de utilizare a întregului amplasament din Mun. Sf. Gheorghe, str. Nicolae Iorga, nr. F.N.:

BILANȚ EXISTENT

BILANȚ PROPUS

Suprafață teren: 4532 mp din măsurători

Suprafața construită

0,00 mp

Suprafața construită

991,46 mp

Suprafața construită desfășurată

0,00 mp

Suprafața construită desfpșurată

3823,00 mp

Suprafata subteraăa

0,00 mp

Suprafața subterană

130,78 mp

Regim de înălțime

-

Regim de înălțime

S+P+3E

Funcțiune

-

Funcțiune

Locuire colectivă

Suprafață spații verzi

0 mp

Suprafață spații verzi

~ 1366,58 mp

Număr locuri de parcare

0

Număr locuri de parcare

61

POT

0 %

POT

21,87 %

CUT

0,00

CUT

0,84

 

Distribuția spațiilor din interiorul construcției care se va construi este următoarea:

OBIECTIV nr. 1 / DENUMIRE OBIECTIV: Construire locuințe pentru tineri, destinate închirierii, str. Nicolae Iorga, regim de înălțime P+3, 50 U.L.

BILANȚ SUPRAFEȚE - SUBSOL

BILANȚ SUPRAFEȚE PE NIVEL Au = 261,56 mp Acd = 315,10 mp

PARTER, ETAJ 1, ETAJ 2, ETAJ 3

Arie construită = 991,46 mp

Arie desfășurată = 3823,00 mp

Arie utilĂ = 4.817,92 mp

Arie terase =0,00 mp

Volum parter = 1669,74 mp

Volum etaj 1 = 1855,20 mp

Volum etaj 2 = 1855,20 mp

Volum etaj 3 = 1855,20 mp

CENTRALA TERMICĂ - PARTER

BILANȚ SUPRAFEȚE PE NIVEL Au = 49,50 mp Acd = 64,44 mp

 

Circulațiile verticale si accese

Accesul în locuința de la cota C.T.A. = - 0,80 la cota parterului ±0.00 se face prin intermediul unui pachet de trepte: 5 trepte de 28 x 16 cm.

La interior accesul de la parter la demisol se face printr-o scară într-o rampă având 13 trepte cu o dimensiune medie de 25 x 16,9 cm. Accesul de la parter la etajul 1, de la etajul 1 la etajul 2 și de la etajul 2 la etajul 3, se realizează prin intermediul unei scări într-o rampî dreaptă, având 17 trepte cu o dimensiune medie de 28 x 17,5 cm. Accesul de la etajul 3 spre pod se face printr-un chepeng.

 

Descrierea construcțiilor propuse spre a fi edificate

1. Sistemul constructiv

- Infrastructură: conform proiectului de rezistență, întocmit pe baza recomandărilor din studiul geotehnic.

- Suprastructură: Sistemul structural ales pentru ansamblul studiat este format din cadre din beton armat. Configurația elementelor ce formează structura de rezistență a fost aleasă pentru ca aceasta să dezvolte un comportament favorabil în urma solicitarilor de natura dinamica.

- Acoperirea: se va realiza o șarpantă de lemn peste care se va monta o învelitoare din țiglă ceramică.

2. Închideri exterioare și compartimentări:

- Închiderile exterioare se vor realiza din zidărie de blocuri ceramice, având grosime de 30cm.

- Compartimentările interioare între unitățile locative se vor realiza din zidărie de blocuri ceramice cu grosime de 30cm.

- Compartimentările în interiorul unităților locative se vor realiza din zidărie de blocuri ceramice cu grosime de 15 cm.

3. Finisajele interioare sunt:

Pardoseli:

- parchet laminat în camerele de zi, locurile de luat masa și dormitoare;

- gresie pe holuri și depozitări;

- gresie antiderapantă în încăperile umede (bucatării, băi);

- gresie antiderapantă pentru trafic intens în spațiile comune și casa scării.

Pereți:

- tencuială clasică finisate cu vopsitorie lavabilă;

- ghenele vor fi închise cu plăci de gips-carton și vor fi finisate cu vopsea lavabilă:

- în încăperile umede (bucătării, băi) se vor aplica placaje cu faianță:

Tavane: - vopsea lavabilă aplicată pe tencuială clasică.

Tâmplărie exterioară și interioară:

- Tâmplăria exterioară (ferestre și uși) se va realiza din tâmplărie performanta din PVC, culoare gri antracit cu geam termoizolant.

- Tâmplăria interioară va fi din lemn MDF în interiorul apartamentelor și metalică la intrarea în apartamente.

4. Finisajele exterioare: pentru pereții exteriori ai construcției peste zidăria de cărămidă de închidere exterioară, la partea exterioară a peretului

• vor fi montate saltele de vată bazaltică cu o grosime de 15cm, peste acestea va fi aplicat o masă de spaclu și plasă de armare înglobată în acest strat. Ulterior vor fi aplicate finisaje de tencuială decorativă minerală și eventual tratament hidrofobizant al tencuielii;

• peste saltele de vată bazaltică va fi aplicat o masă de șpaclu și plasă sudată de armare înglobată în acest strat în scopul realizării unei tencuieli armate Pe aceste zone vor fi aplicate plăci de piatră naturală tratate cu impermeabilizant.

• la ultimul nivel se recomandă utilizarea unei folii impermeabile anticondens peste care va fi montat un cadru suport de lemn în dreptul ultimului nivel peste care se va aplica lambriul de exterior.

Pentru plafoanele exterioare ale balcoanelor, logiilor sau consolelor se vor realiza:

• placări cu saltele de vată bazaltică având grosimea de 15cm, peste care se va aplica masă de șpaclu în care va fi îngropată plasă de armare, urmând ca strat final să fie aplicata tencuială decorativă. Pentru zonele de margine vor fi montate picurătoare pentru evitarea prelingerii apelor pluviale și deteriorarea finisajelor.

Pardoselile exterioare vor fi finisate astfel:

• Platformele de acces și zonele de terase vor fi finisate cu placaje ceramice antiderapante;

• Trotuarele de protecție din jurul clădirii vor fi realizate din beton, peste care se va aplica beton amprentat.

Tâmplăria exterioară va fi realizată după cum urmează:

• Tâmplăria exterioară va fi realizată din profile PVC cu 5 camere pentru suprafețele vitrate care depășesc 1mp, respectiv profile PVC cu 3 camere pentru suprafețele vitrate de sub 1mp; Culoarea profilelor PVC pentru exterior va fi gri antracit;

• Ușile exterioare realizate din profile PVC vor fi prevazute ca usi de balcon, cu prag pentru prevenirea intrarii apelor meteorice in imobil;

• Suprafețele vitrate vor fi realizate din sticlă termopan dublată cu o grosime totală a pachetului de sticlă de 16cm, in sistem 4-8-4, respectiv foaia exterioară cu o grosime de 4mm sticlă Low-E, 8mmm bagheta distantatoare si 4mm sticla clara;

• Ochiurile mobile ale tâmplăriei pot fi prevăzute cu plase contra insectelor, cu deschidere batantă sau prin rulare în casetă;

Balustradele exterioare vor fi realizate astfel: Logiile, balcoanele și rampele, balustradele metalice de protecție se vor realiza din oțel, culoarea gri antracit.

5. Acoperisul și învelitoarea: Construcția va fi acoperită cu o șarpantă din lemn pe care se va monta o învelitoare din țigle ceramice. Scurgerea apelor pluviale se va realiza printr-un sistem de jgheaburi și burlane asigurând evacuarea rapidă a apelor pluviale, direct la canalizarea orașului.

6. Împrejmuirea: Se va marca amprenta terenului printr-un gard perimetral.

 

Racordarea la rețelele utilitare existente în zonă:

• instalații termice: se propune un punct termic (o construcție independentă, având regim de înălțime parter), dotat cu centrală termică alimentată cu combustibil gazos, iar pentru sistemul de încălzire vor fi utilizate radiatoare din oțel. Imobilul se va racorda la rețeaua de distribuție a gazelor naturale existentă în zonă.

• instalatii sanitare: Imobilul se va racorda la rețeaua de alimentare cu apă și canalizare existentă în zonă;

• instalatii electrice: Imobilul se va racorda la reteaua de distribuție a energiei electrice existentă în zonă;

• instalații de telefonie, televiziune: Imobilul se va racorda la rețele de telefonie și televiziune existente în zonă.

Durata estimată de implementare a obiectivului de investiții este de 21 luni, din care durata de execuție este de 12 luni.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Propunerea vizează numeroase obiective din cadrul strategiilor europene, nationale, locale și regionale și susține direcțiile de dezvoltare cuprinse în documentele strategiilor europene, nationale și regionale aferente anilor 2013-2020-2030. În zona străzii Nicolae Iorga, în vecinătatea amplasamentului, s-a elaborat o documentație pentru Construirea de locuințe de serviciu pentru specialiști, titular fiind Municipiul Sfântu Gheorghe.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate sunt reprezentate de piatră, nisip, lemn – folosite în construcție – vor fi asigurate de constructor, nu vor fi exploatate de pe amplasamentul proiectului. Se va utiliza apă atât în faza de construire, cât și în faza de utilizare a investiției. Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul prevede dezvoltarea zonei urbane a mun. Sfântu Gheorghe prin crearea de noi spații de locuit. Amplasamentul se află într-o zonă deja urbanizată, cu blocuri de locuit și alte spații pentru asigurarea serviciilor conexe.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 113 din 14.03.2023 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, terenul identificat cu CF nr. 30140, se află în proprietatea privată a Municipiului Sfântu Gheorghe, situat în intravilan, drept de administrare în favoarea Consiliului Local al Municipiului Sfântu Gheorghe. Folosința actuală: curți, construcții. Destinație conform PUZ ”Drum ocolitor”, aprobat prin HCL 417/2022: Zonă mixtă, locuințe colective și servicii.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă antropizată, adiacentă străzii Nicolae Iorga.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere nr. 23/2024 (430/11.03.2024) din partea DJC Covasna: Obiectivul de investiții propus nu afectează imobile aflate sub protecția Legii 422 din 2001, actualizată, resp. OG 43 din 2000, republicată sau alte perimetre pentru care s-a identificat protecție conform PUG în vigoare. În cazul descoperirii unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu Alin (4), Art. 4, Cap II din OG 43/2000, republicată.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Terenul aferent investiției propuse are o suprafață de 10.280 mp, din care se vor ocupa 3.0143,43 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: în zonă s-a mai elaborat un proiect pentru construirea de Locuințe de serviciu pentru specialiști, titular Municipiul Sfântu Gheorghe;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: : platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform punctului de vedere din partea SGA Covasna nr. 399/SL/30.01.2024 este de acord cu soluțiile prezentate în proiect, cu propunerea ca pentru evitarea contaminării solului cu apele uzate cu hidrocarburi să fie prevăzut un separator de hidrocarburi.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  13. Respectarea condițiilor din punctul de vedere obținut din partea SGA Covasna nr. 399/SL/30.01.2024 și propunerea de a prevede un separator de hidrocarburi pentru evitarea contaminării solului cu produse petroliere.
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 113/14.03.2023 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  16. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena