Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE 

din 21.03.2024                                                                     

                                                                                                                                                                                                                 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COOPERATIVA AGRICOLĂ RÂUL NEGRU, cu sediul în comuna Cernat, sat Cernat, nr. FN, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1476/19.02.2024 ,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 21.03.2024 că proiectul „ÎNFIINȚAREA UNUI SISTEM DE IRIGAȚIE PENTRU TERENUL AGRICOL DIN EXTRAVILAN ÎN COMUNA CATALINA, JUD. COVASNA”, propus a fi amplasat în comuna Catalina, sat Extravilan,, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 1 litera c;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 19.21.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna din data de 26.02.2024,  Anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 21.03.2024, Anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Covasnamedia din data de....2024), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 9/21.03.2024;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare, inregistrat cu nr. 2247/12.03.2024
  6. Aviz de Gospodarire a Apelor nr. 9/14.02.2024, emis de SGA Covasna;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Pentru a obține recolte satisfăcătoare, Cooperativa Agricolă Râul Negru pe terenurile sale proprii și pe cele arendate, preconizează înființarea unui  sistem de irigație.Beneficiarul pentru derularea acestei investiții, dorește să participe în programul : Modernizare infrastructurii de irigații DR-26 – Înființarea sistemelor de irigații, conform Planul Național Stategic 2023 – 2027.

Se preconizează înființarea unui sistem de irigație, compus din :

-        conducte de alimentare cu apă de la sursa de apă, de câte 1000 m lungime   – 8 buc

-        aripi de ploaie (echipat cu tambur având furtun Ø 90 mm- 500 ml și motopompă ) – 8 buc

-        sistem de aspersoare pentru 124 ha. Toate aceste echipamente sunt mobile, ele se asamblează în funcție de necesități și de poziția sursei de apă.

            Pentru a asigura sursa de apă necesară procesului de irigare, s-a elaborat un Studiu hidrogeologic de către firma specializată S.C. Geotechnik Svis S.R.L. din Iași, care a fost expertizat de INHGA București. În Referatul de expertiză nr.839/07.08.2023 se recomandă ca într-o primă etapă să se execute un singur foraj până la adâncimea de 25 m, având caracter de explorare-exploatare, care va capta acviferul freatic localizat în depozitele de vârstă cuaternară.

Fondatorii Cooperativei, au hotărât ca primul puț forat să fie executat pe parcela firmei Zea Mais S.R.L. (extras CF nr.27408 – S = 0,5 Ha)

Având în vedere natura obiectivului de investiție, beneficiarul având în vedere precizările și recomandările din Referat de expertiză hidrogeologică nr.839/07.08.2023, întocmită de INHGA București, a stabilit ca în prima etapă să se execute un foraj până la adâncimea de 25 m, având un caracter de explorare-exploatare, care va capta acviferul freatic (corp apă subterană R00T-02-Depresiunea Brașov). De asemenea, beneficiarul a decis ca amplasamentul acestui foraj FH-2 să fie în colțul nordic al parcelei firmei ZEA MAIS S.R.L., având o suprafață de S = 5.000 mp (extras CF nr.27408-Cătălina).

•în prima etapă se va executa FH-2 (din cele 5 foraje preconizate), în colțul nordic al parcelei de 5000 mp a firmei ZEA MAIS S.R.L.

•peste acest puț forat se va construi o stație de pompare subterană, echipată cu o pompă submersibilă, instalație hidraulică și electrică aferentă. Pompa submersibilă va fi alimentată de un generator electric mobil.

•de la stație de pompare (foraj FH-2) se vor porni conductele de distribuție apă din PE Ø110 mm către parcelele care nesesită a fi irigate

•de la aceste conducte de distribuție apă de irigație se vor alimenta aripile de ploaie (echipate cu tambur, având furtun Ø90 mm în lungime de 500 ml, precum și motopompele)

•tot din aceste conducte de distribuție se vor alimenta sistemele de aspersoare de tip 1610 (46 aspersoare la 2 țevi de irigat)

În acest scenariu, fondatorii Cooperativei Agricole ”Râul Negru”, au decis pentru irigarea unor parcele, însumând 124 ha.

NOTĂ : se precizează că toate echipamentele necesare irigației parcelelor, sunt mobile (la suprafață) ele se asamblează în funcție de cerințele și poziția fixă a sursei de apă (foraj FH-2)

Elementele specifice caracteristice proiectului propus:

Profilul şi capacităţile de producţie;

          Obiectul proiectului este realizarea unui sistem de irigație, compus dintr-un puț forat și echipamente tehnologice pentru pompare și irigare a unei suprafețe de teren agricol S = 124 ha.

  – descrierea instalaţiei şi a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după caz);

          Pe amplasamentul propus pentru foraj și parcelele de irigat, nu există altă instalație – flux tehnologic de irigat, similar.

  – descrierea proceselor de producţie ale proiectului propus, în funcţie de specificul investiţiei, produse şi subproduse obţinute, mărimea, capacitatea;

          Procesul de producție are două componente :

•sursa de apă din forajul propus FH-2 (Q = 6,0 l/s = 518,4 mc/zi)

•echipamente de irigație, complexe (rețea de țevi de distribuție apă, motopompe, tambur de irigații cu pompă de udare, sistem de aspersoare) pentru deservirea a S = 124 ha, de teren agricol în extravilan UAT Cătălina

  – materiile prime, energia şi combustibilii utilizaţi, cu modul de asigurare a acestora;

•materia primă în procesul de irigare este apa captată prin forajul propus FH-2 din acviferul freatic, conform Studiul hidrogeologic. Se preconizează un debit de Q = 6,0 l/s – 518,4 mc/zi

•întrucât în zonă nu există sursă de energie electrică pentru acționarea pompei submersibile din puțul forat, s-a propus generator electric trifazic, folosind motorină. Motopompele pe traseul sistemului de irigație precum și sistemul de aspersoare, sunt acționate de asemenea cu motor de ardere internă, funcționând pe bază de motorină

  – racordarea la reţelele utilitare existente în zonă;

•nu există rețele utilitare în zonă

  – descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei;

După executarea lucrărilor, terenul ocupat temporar se va reda mediului natural (teren arabil).

  – resursele naturale folosite în construcţie şi funcţionare;

          Apa de irigație din forajul FH-2

  – metode folosite în construcţie/demolare;

•metoda folosită în forarea puțului propus FH-2 este în sapă de Ø 444 mm, până la adâncimea de 25 m. Forajul se va executa cu o instalație autoportantă specială, acționată de un motor termic în patru timpi. Fluidul de foraj folosit va fi de tip natural, pe bază de bentonită, cu densitate specifică de 1150–1050 kg/mc, care se va pregăti și se va utiliza în bazine metalice (habe) de capacitate de 4 mc. Cabinele puțului forat (stație de pompare subterană) este prefabricată din PE Ø1500 mm, H = 2,00 m, cu capac din tablă zincată (inclusiv cu închizătoare), în care se va monta instalația hidraulică și cea electrică pentru acționarea pompei submersibile. Instalația hidraulică include și apometrul Ø 50 mm, pentru contorizarea debitelor prelevate din subteran.

  – planul de execuţie, cuprinzând faza de construcţie, punerea în funcţiune, exploatare, refacere şi folosire ulterioară;

•Execuția lucrărilor se va incepe numai după obținerea autorizației de construire. In prima fază se va executa puțul forat, cabina puțului și echiparea puțului cu instalația hidraulică,instalația electrică.Concomitent se pot procura echipamentele tehnologice de irigație. Durata propusă: 4 luni.

•Punerea in funcțiune și exploatarea sistemului de irigație se va produce in perioada de vegetație a culturilor.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Singura resursa naturală este apa prelevată din pânza freatică prin puțul forat FH-2, folosit în sistemul de irigație. terenul ocupat temporar de lucrările de foraj și pentru executarea cabinei puțului forat este de 18 mp, iar cel ce se va ocupa definitiv este de 2 mp, adică aria construită a cabinei. După executarea lucrărilor de foraj, terenurile se vor reda mediului natural, fiind folosite ca și până în prezent, respectiv ca teren arabil.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

        Lista deşeurilor (clasificate şi codificate în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale privind deşeurile), cantităţi de deşeuri generate;

În faza de execuție se pot genera deșeuri de tip resturi inerte, precum : pământ din săpături ; moloz ; pietriș ; material lemnos și resturi metalice ; ambalaje de hârtie, etc.

Aceste deșeuri vor fi colectate în containere specifice de unul din operatorii locali, specializați de salubritate. În urma procesului de irigație, respectiv din prezența muncitorilor în cadrul diferitelor amplasamente ale parcelelor de irigat, rezultă următoarele deșeuri :

 – deșeuri municipal amestecate :

  • deșeuri din hârtie și carton
  • deșeuri din sticlă
  • deșeuri ambalaje din PVC
  • deșeuri menajere

Planul de gestionare a deşeurilor:

Ele se vor colecta periodic (cca.1,25 mc/sezon de irigare) se selectează în containere individuale, selectiv pentru fiecare material reciclabil și se vor stabili termene pentru ridicare, cu o firmă specializată în acest sens.

Gospodărirea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase:

  - substanţele şi preparatele chimice periculoase utilizate şi/sau produse;

În faza de execuție vor fi manipulate o serie de substanțe periculoase (uleiuri, combustibili), necesare funcționării utilajelor de execuție precum și transportului.

În faza de exploatare se repetă situația, la motoarele echipamentelor de irigație (generatoare electrice și motopompele)

Modul de gospodărire a substanţelor şi preparatelor chimice periculoase şi asigurarea condiţiilor de protecţie a factorilor de mediu şi a sănătăţii populaţiei:-uleiurile uzate, rezultate la înlocuirea acestora în anumite utilaje și echipamente vor fi depozitate în recipienți metalici, etanși și vor fi predate unităților abilitate de colectarea și reciclarea lor, sau vor fi transportate în vederea incinerării la rampa ecologică de gunoi, zonală.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort: În faza de execuție principalele surse de zgomot sau vibrații, vor fi :

  • executarea forajului până la 25 m adâncime, de la mijloace de transport. Cu toate că locația se află la o distanță considerabilă de zone de locuit din satul Cătălina, se vor lua măsuri ca aceste operații să se efectueze în cursul zilei, pentru ca gradul de confort acustic al locuitorilor să nu aibă de suferit
  • vibrațiile care se produc în timpul execuției lucrărilor, să nu atingă frecvențe inferioare pragului sub care este afectat organismul uman, acela de 20 Hz

În faza de exploatare, sursele producătoare de zgomot vor fi de la generatoarele electrice trifazice și de la motopompele de pe traseul rețelei de distribuție a apei de irigație.

Pe locația forajului și implicit cabinei puțului se va produce un impact fizic asupra terenului de sol superficial, care constă în decopertarea stratului de sol fertil pe o grosime variabilă de 40÷50 cm. Solul decopertat se va depozita separat, iar la terminarea lucrărilor va fi relocat în jurul cabinei.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- risc redus de poluări accidentale a solului cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Terenul (parcela) pe care se propune realizarea forajului FH-2 și stației de pompare (în prima etapă) este situat în extravilanul UAT Cătălina, jud.Covasna, având CF nr. 27408-Cătălina și este în proprietatea firmei ZEA MAIS S.R.L.

Accesul la parcela se face direct de pe drumul agricol (cod 27442) ce duce spre comuna Cătălina.

Componentele sistemului de irigație ca amplasament și poziție sunt mobile în funcție de situația parcelelor ce urmează să fie irigate.

Lucrarea are la bază Certificatul de urbanism cu nr. 32 din 30.01.2024, emis de Consiliul Județean Covasna. Folosința actuală, inclusiv a zonelor învecinate, este - teren arabil.

Investiția propusă pentru executarea forajului FH-2 și a stației de pompare, ca poziție va avea următoarele vecinătăţi :

-        nord : drum agricol nr.cad 27442

-        sud  : drum agricol nr.cad 27409

-        est   : parcela nr.cad 27410 (Jancso Magdolna)

-        vest : parcela nr.cad 27407 (Zea Mais S.R.L.)

Accesul se va realiza din drumul agricol nr.cad 27442, în zonă sunt numai terenuri arabile, cu diferite culturi agricole.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – Amplasamentul forajului propus FH-2 se află la 1.500 m de periferia satului Cătălina și la 2.200 m de albia Râului Negru ;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional; -nu este cazul

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: Amplasamentul forajului propus FH-2 se află la 1.500 m de periferia satului Cătălina și la 2.200 m de albia Râului Negru.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: obiectivul de investiție nu se află în zonă de protecție monumente istorice sau ale naturii. În satul Cătălina nu se află monumente de arhitectură, zona nu se află într-un areal de interes tradițional.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial: Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la capitolul VI din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): nu este cazul

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate în perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact  reversibil,

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și mijloacelor de transport – în perioada de execuție.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: - proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate;

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: - proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; Documentația a fost depusă pentr avizare la SGA Covasna cf. Proces-verbal ședință CAT nr. 9/21.03.2024, s-a emis Avizul SGA nr. 9/14.02.2024;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 17/2023;
  2. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu alin (4) art. 4, cap II din OG 43/2000 republicată;
  3. Conform Proces-verbal ședință CAT nr. 9/21.03.2024 documentația a fost depusă spre avizare la SGA Covasna. S-a emis Avizul SGA nr. 9/14.02.2024;
  4. În timpul executării lucrărilor se vor lua toate măsurile necesare pentru evitarea poluării accidentale a solului cu hidrocarburi provenite de la utilaje și mijloace de transport folosite;
  5. Se vor lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele), se va înştiinţa ITM Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor, substanţelor poluante de orice fel.
  10. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 32 din 30.01.2024 eliberat de Consiliul Județean Covasna, şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  13. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

14. La finalizarea proiectului se va solicita emitera Autorizației de mediu cf. OM nr. 1798/2007      pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizației de mediu, cu modificările și completările ulterioare

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                 Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                             Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

                              

 

                                Întocmit, Cons. AAA,

                                 Ing. Farkas Berta