Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 20.05.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. IMPERIAL HOTEL MANAGEMENT S.R.L., cu sediul în mun. Tg. Secuiesc, str. Abator, nr. 17, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 826/30.01.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.02.2024 și 09.05.2024 că proiectul ”DESFIINȚARE CLĂDIRE C4 (POST TRAFO) ÎN VEDEREA RETEHNOLOGIZĂRII ȘI READAPTĂRII LA CERINȚELE ACTUALE ALE COMPLEXULUI TURISTIC EXISTENTpropus a fi amplasat în comuna Turia, satul Turia, trup Balvanyos, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  2. proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, amplasamentul proiectului se suprapune integral cu situl Natura 2000 ROSAC0037 Ciomad-Balvanyos, arie protejată declarată pe baza HG 685/2022, și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt, arie protejată declatrată pe baza HG 971/2011.
  3. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 21.03.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Observatorul de Covasna din data de 30.04.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  4. Proces verbal de verificare a amplasamentului nr. 826/07.02.2024;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 5/15.02.2024 (1394/15.02.2024); 15/09.05.2024 (nr. înreg. 3964/09.05.2024);
  6. Listele de control EA întocmite conform ANEXA 1 și 3B din Ghidul Metodologic din Ordinul nr. 1.682/2023;
  7. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (DJC Covasna nr. 44/2024 (nr. înreg. APM CV 3974/09.05.2024));
  8. Aviz nr. 15 din 16.05.2024 cu condiții din partea administratorului ariei naturale protejate Centrul Județean pentru Arii Naturale Protejate - Consiliul Județean Covasna;
  9. OP 100+400 lei – OP 327/31.01.2024; 1071/26.04.2024;
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiect de dimensiune mică, care constă în desființarea totală a corpului C4 (post trafo), care nu mai corespunde cerințelor actuale ale imobilelor de cazare existente în vecinătate.

Amplasamentul: Terenul situat în comuna Turia, sat Turia, trup Balvanyos, cu numărul cadastral 23044, în suprafață de 9152 mp, aflat în intravilan, se află în proprietatea SC IMPERIAL HOTEL MANAGEMENT SRL.

Accesul se va face din DN 11C.

Vecinătăți: NORD : nr.cad.25173; SUD : DN 113, nr.cad.23044 și nr.cad.23040; VEST : nr.cad.23737 și nr.cad.25288; EST : nr.cad.26634 și nr.cad.28773.

Pe teren se află următoarele construcții: restaurant - C1 - cu o suprafață la sol de 261,00mp și o suprafață construită totală de 261,00mp, sală de conferințe - C2 – cu o suprafață la sol 413,00mp și o suprafață desfășurată de 413,00mp, grup sanitar - C3 – cu o suprafață la sol 30,00mp și o suprafață desfășurată de 30,00mp, post trafo - C4 – cu o suprafață la sol 23,00mp și o suprafață desfășurată de 23,00mp, anexă gospodărească - C5 – cu o suprafață la sol 102,00mp și o suprafață desfășurată de 102,00mp.

Justificarea necesității proiectului:

Clădirile au fost realizate în perioade diferite, construcția C4 fiind singura pe care nu s-a mai intervenit pentru modernizare. Astfel, C4, postul trafo, a fost conformat pe baza unor cerințe funcționale ce nu mai corespund normelor perioadei actuale.

Structura de rezistență este de tip zidărie portantă și fundație din beton armat. Pereții exteriori au grosimea de 35 cm. Acoperișul este de tip șarpantă din lemn, în patru ape, cu învelitoare din țigle ceramice.

Descrierea proiectului:

Propunerea constă în desființarea totală a corpului C4 (post trafo), care nu mai corespunde cerințelor actuale ale imobilelor de cazare existente în vecinătate și reprezintă un echipament depășit raportat la standardele de azi, urmând a se reloca și retehnologiza în conformitate cu necesitățile actuale ale complexului turistic.

Bilanțul teritorial:

EXISTENT: Suprafață teren = 20.102mp, Suprafață teren Intravilan = 13.128mp

restaurant C1: Rh=P, Sc. la sol = 261mp, Sc. total = 261mp;

sală conferințe C2: Rh=P, Sc. la sol = 413mp, Sc. total = 413mp;

grup sanitar C3: Rh=P, Sc. la sol = 30mp, Sc. total = 30mp;

post trafo C4: Rh=P, Sc. la sol = 23mp, Sc. total = 23mp.

anexă gospodărească C5: Sc. la sol = 102mp; Sc. total = 102mp.

POT: 829mp = 6,31%; CUT: 829mp = 0,063.

PROPRUS

restaurant C1: Rh=P, Sc. la sol = 261mp, Sc. total = 261mp;

sală conferințe C2: Rh=P, Sc. la sol = 413mp, Sc. total = 413mp;

grup sanitar C3: Rh=P, Sc. la sol = 30mp, Sc. total = 30mp;

post trafo C5: Sc. la sol = 102mp; Sc. total = 102mp.

INDICATORI FINALI: POT: 806mp = 6,14%; CUT: 806mp = 0,061.

Descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:

După finalizarea lucrărilor de desființare, se vor lua măsuri pentru redarea în folosință a terenului ocupat în urma lucrărilor. Toate anexele, platformele folosite în organizarea șantierului, la sfârșitul lucrărilor de deființare vor fi evacuate, iar terenul eliberat se va înierba.

In cazul in care se constata o degradare a acestora vor fi aplicate măsuri de reconstrucție ecologică: realizare strat vegetal și înierbare.

Transportul deșeurilor rezultate in urma lucrărilor de construcții-montaj se va efectua prin contract cu o firmă specializată în ața fel încât să nu existe pierderi, scurgeri sau să fie antrenate de vânt.

Modul de asigurare a utilităților la complexul turistic:

- Alimentare cu energie electrică: rețea edilitară. Alimentare cu apă: rețea edilitară. Alimentare cu gaz: rețea edilitară. Energie termică: centrală termică proprie, alimentată cu gaz. Evacuare ape uzate: stație de epurare.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Propunerea de proiect vizează alinierea și dezvoltarea complexului la standardele și cerințele existente, pe amplasament mai există și alte proiecte de investiții/dezvoltare.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Nu se utilizează resurse neturale.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri rezultate din demolare: deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prevede riscuri pentru sănătatea umană.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 719 din 29.12.2023 eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul identificat cu CF nr. 28774, se află atât în intravilanul cât și în extravilanul localității, respectiv construcție identificată cu nr. cad. 28744-C4 (post trafo) se află în intravilanul localității, conform PUZ modificator aprobat, sunt în proprietatea solicitantei, conform extras CF nr. 28744 Turia. Imobilul nu este inclus pe lista monumanetelor istorice, dar se fală în aria protejată Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos, ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt. Terenul are o suprafață de 20102 mp. Categoria de folosință actuală a terenului este de: curți, construcții, fâneață, drum, iar destinația zonei conform PUZ modificator aprobat este zonă funcțională turism, dotări balneare, alimentație publică, agrement – UTR 4.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: demolarea se va realiza pe amplasamentul complexului turistic existent, imobilul se situează în 2 arii naturale protejate: situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos, ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – arii naturale protejate: situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos, ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere nr. 44/2024 (883/08.05.2024) din partea DJC Covasna: Proiectul afectează zonă construită protejată definită conform PUG Comuna Turia în vigoare. Se va înainta pentru avizare la DJC Covasna.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Clădirea C4 – post trafo propusă pentru desființare are o suprafață de 23 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada demolării construcției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: în incinta complexului turistic sunt în curs și alte proiecte de dezvoltare;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după demolare se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul se situează în interiorul siturilor Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt și ROSAC0037 Ciomad Balvanyos.

- având în vedere că amplasamentul se situează în interiorul celor 2 situri natura 2000, în urma verificării amplasamentului nr. 827/07.02.2024 și în urma ședinței CAT din data de 15.02.2024, APM Covasna a solicitat elaborarea Memoriului de prezentare conform prevederilor Ord. 1682/2023, Anexa 3A și Anexa nr. 6.C prin Adresa nr. 1421/15.02.2024.

- Memoriul de prezentare conform Ord. 1682/2023 a fost înregistrat la APM Covasna cu nr. 3701/25.04.2024.

- conform celor cuprinse în Memoriul de prezentare:

  • Amplasamentul proiectului, în urma localizării topografice este integral în incinta sitului ROSCI0037 Ciomad-Balvanyos și ROSPA0082 Munţii Bodoc Baraolt.
  • Posibile impacturi generate de diferitele etape ale proiectului: demolarea țiglelor de pe acoperiș, demolarea grinzilor, demolarea zidăriei tencuite, scoaterea fundației de sub cota 0, amenajare teren, acoperire cu sol, înierbire. În afara ultimului pas, restul activitățiilor are ca și impact: zgomotul și praful. Nu există alt proiect în zonă ce ar putea genera efecte suplimentare (exemplu: creșterea nivelului de zgomot, creșterea emisiilor de poluanți și altele).
  • În urma identificării tuturor intervențiilor proiectului, ale efectelor generate de acesta și a formelor de impact generate respectiv estimarea impactului potențial, în cadrul Memoriului de prezentare s-au concluzionat următoarele:

1. pierdere directă prin reducerea suprafeței acoperite de habitat ca urmare a distrugerii sale fizice: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se va reduce suprafața habitatelor sau a habitatelor speciilor. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat sau habitat al speciei

2. pierderea habitatului de reproducere, hrănire, odihnă ale speciilor: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se va pierderea habitatului de reproducere, hrănire, odihnă ale speciilor. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat de reproducere, hrănire sau odihnă. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

3. alterare/degradare prin deteriorarea calității habitatului, care conduce la o abundență redusă a speciilor caracteristice sau la modificarea structurii biocenozei (componența speciilor): Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se va degrada habitatului de reproducere, hrănire, odihnă ale speciilor.

Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat, astfel nu deteriora calitatea habitatului care conduce la o abundență redusă a speciilor caracteristice sau la modificarea structurii biocenozei. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

4. alterare/degradare prin deteriorarea habitatelor de reproducere, hrănire, odihnă a speciilor: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se va pierderea habitatului de reproducere, hrănire, odihnă ale speciilor. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat de reproducere, hrănire sau odihnă. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

5. perturbare prin schimbarea condițiilor de mediu existente: strămutări ale exemplarelor speciilor, modificări comportamentale ale speciilor: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se vor schimba condițiile de mediu existente. Strămutări ale exemplarelor sau modificări comportamentale pot apărea doar temporar. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat de reproducere, hrănire sau odihnă. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

6. fragmentare prin crearea de bariere fizice sau comportamentale în habitatele conectate din punct de vedere fizic sau funcțional sau prin împărțirea acestora în fragmente mai mici și mai izolate: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se vor crea bariere fizice sau comportamentale în habitatele conectate

din punct de vedere fizic sau funcțional, habitatele nu se vor împărți în fragmente mai mici și izolate. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat de reproducere, hrănire sau odihnă. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

7. reducerea efectivelor populaționale ca urmare a mortalității directe generată de PP sau ca urmare a celorlalte forme de impact: Prin desființare clădire C4 (post trafo) în vederea retehnologizării și readaptării la cerințele actuale ale complexului turistic existent nu se vor reduce efectivele populaționale ca urmare a mortalității directe generate de PP sau ca urmare a prafului și zgomotului. Datele spațiale arată că zona în care se vor desfășura lucrările de demolare nu se suprapune cu nici un habitat de reproducere, hrănire sau odihnă. În cazul păsărilor impactul este incert deoarece nu avem informații despre localizarea acestora.

8. alte impacturi indirecte prin modificarea indirectă a calității mediului: nu este cazul.

9. incertitudinile identificate: Nu se cunoaște data exactă a lucrărilor care să permită cuantificarea efectelor generate în toate etapele ciclului de viață al PP (modificarea nivelului de zgomot pe suprafața ANPIC, modificarea calității aerului în interiorul ANPIC). Condițiile meteorologice, mai exact vântul și ploaia pot influența perimetrul în care ajunge praful. Vântul ajută praful să se răspândească pe un perimetru mai mare, în timp ce vremea umedă, ploaia micșorează perimetrul de distribuire al prafului. Nu este cunoscută localizarea spațială a altor PP ce generează impact asupra habitatelor și speciilor de interes comunitar din ANPIC potențial afectate de PP analizat. Nu este cunoscută localizarea spațială a presiunilor și amenințărilor identificate în Formularele standard și/sau Planurile de management. Nu este cunoscută localizarea exactă (date spațiale în format vectorial) a habitatelor păsărilor de interes comunitar, pe întreaga suprafață a sitului Natura 2000. Nu au fost stabilite valori țintă pentru toți parametrii obiectivelor de conservare. Pe baza datelor disponibile, nu se poate stabili cu certitudine posibilitatea ca un parametru al obiectivului de conservare să fie afectat sau nu de implementarea PP. Nu poate fi cuantificat gradul de perturbare a speciilor și/sau probabilitatea de îndepărtare a unor indivizi din habitatele actuale.

Concluzii finale: Cele două ANPIC includ nevertebrate, păsări, lilieci și carnivore mari, ce se pot deplasa în zona proiectului, dar ale căror obiective de conservare nu pot fi afectate, deoarece proiectul se va desfășura într-o zonă intravilan deja amenajată cu diferite construcții, drumuri, și alte anexe de deservire a funcțiilor necesare desfășurării activităților beneficiarului. Efectele acestei lucrări ar fi zgomotul și praful, însă demolarea va avea loc în timpul zilei, va dura timp de 2-5 zile, astfel nu va perturba speciile posibil prezente.

- în urma ședinței CAT din data de 09.05.2024, APM Covasna a transmis Adresa nr. 3999/09.05.2024, conform căreia se titularul proiectului necesitatea solicitării și obținerii Avizului din partea administratorului ariilor naturale protejate: ROSAC0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt, CJPNS Covasna;

- pentru realizarea proiectului s-a eliberat Avizul nr. 15 din 16.05.2024, cu condiții, din partea administratorului ariilor natuirale protejate, CJPNS Covasna.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:  nu este cazul.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  13. Respectarea condițiilor din Avizul nr. 15 din 16.05.2024, eliberat de către CJPNS Covasna, respectiv:
    1. se vor respecta prevederile Planului de management al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1643/2016.
    2. se vor respecta prevederile Planului de management al sitului Natura 2000 ROSAC0037 Ciomad Balvanyos aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 141/2016;
    3. se interzice depozitarea deșeurilor de orice fel pe suprafața sau în vecinătatea sitului, în alte locuri decât cele special amenajate și autorizate.
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 719/29.12.2023 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  16. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena