Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 20.06.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC CHOCO PACK SRL, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, str. Ozunului, nr. 4, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4005/10.05.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.05.2024 că proiectul ”CONSTRUIRE HALĂ DE AMBALARE ȘI DEPOZITARE, REZERVOR DE INCENDIU, CABINĂ POARTĂ ȘI RACORD LA REȚELE EDILITAREpropus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Armata Română, nr. 8, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10. lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 13.05.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Observatorul de Covasna (www.covasnamedia.ro) din data de 16.05.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 17/28.05.2024 (nr. înreg. 4486/28.05.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (DJC Covasna nr. 50/2024 - 971/21.05.2024, nr. înreg. APM CV 4345/22.05.2024; GNM Covasna nr. 1041/CJCV/24.05.2024, nr. înreg. APM CV 4400/24.05.2024; ISUJCV nr. 3830110/30.05.2024, nr. înreg. APM CV 4731/04.06.2024;
  6. Acordul Operatorului Regional jud. Covasna – SC Gospodărie Comunală SA Sf. Gheorghe nr. 3990/14.05.2024 și nr. 86920/12.10.2023;
  7. Aviz favorabil nr. 211 și Proces verbal nr. 19/13.05.2024 din partea Companiei Naționale de Căi Ferate ”CFR” SA;
  8. Aviz de gospodărire a apelor nr. 40/19.06.2024 eliberat de SGA Covasna;
  9. OP 100+400 lei – OP 234/10.05.2024; OP XX/XX 400 lei.
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul de dimensiune medie, care prevede realizarea unor clădiri industriale simple pentru SC Choco Pack SRL.

Amplasament: terenurile pe care se propune realizarea halei și a spațiilor administrative se află în zona industrială de est a orașului, cu acces principal din strada Armata Romănă nr. 8 și adiacent pe latura vestică străzii Ceferiștilor.

Terenul este liber de construcții. Corpul de clădire va fi poziționat cu fațada nord paralelă cu str. Armata Română, la o distanță de 35 m de axul acesteia.

 

Justificarea necesității proiectului:

În prezent activitatea S.C. Choco Pack S.R.L. (producție de articole din ciocolată, activități de ambalare, depozitare și distributie) se desfășoară în corpurile de clădire amplasate în str. Ozunului nr. 4, spații ce au devenit neîncăpătoare. Se dorește descongestionarea spațiilor actuale prin relocarea ambalării, depozitării și serviciilor de logistică ale firmei într-un spațiu adecvat acestor activități.

Situația propusă:

Se propune realizarea unui obiect principal compus dintr-un corp administrativ și o hală de ambalare și depozitare, a unui rezervor de incendiu exterior prevăzut cu o cameră a pompelor, o casă-poartă și amenajări exterioare: realizarea de alei carosabile, parcări și amenajarea spațiilor verzi din incintă.

Accesul: poarta din str. Armata Română va fi mutată cu 15m spre vest, cu acces tot din str. Armata Română. Nu se propun alte căi de acces.

Clădirile propuse sunt cu forme simple, de tip industrial, conform pieselor desenate anexate. Obiectul principal al investiției îl reprezintă corpul de clădire adăpostind birourile administrative și hala de ambalare și depozitare.

Corpul administrativ va fi o clădire parter și două etaje, cu structură din cadre din beton armat, cu pereți exteriori din panouri termoizolate cu vată minerală și tâmplării din aluminiu cu geam tristrat low-e, pentru o protecție termică eficientă. Pereții interiori sunt realizați din BCA în zonele în care se impune rezistența la foc și din gips-carton la compartimentări obișnuite. Spre exterior, atât la pereți cât și la învelitoare termoizolația de 15cm a panourilor de închidere este dublată de încă 15cm de vaăa minerală, așezată între panourile de închidere și plăcile de gips-carton ce alcătuiesc închiderile spre interior ale pereților și tavanului. Pardoselile sunt din gresie ceramică.

Lista spatiilor din corpul admistrativ:

parter       funcțiune încăpere    aria (m2)

      birou 1 16.24

      birou 2 34.72

      birou 3 22.87

      facturare       15.06

      loc de luat masa (muncitori) 17.26

      caserie 9.90

      grup sanitar 1 7.60

      grup sanitar 2 8.79

      grup sanitar  3 4.21

      hol 1   18.38

      hol 2   30.41

      oficiu  2.80

      vestiar 9.43

      camera tehnică        7.20

      total parter:  204.87

              

etaj 1        funcțiune încăpere    aria (m2)

      sală ședințe   43.99

      loc de luat masa       13.27

          director 1      21.73

      director 2      20.47

      secretariat    20.70

      contabilitate  44.05

      casa scării     20.02

      coridor 1.1     5.92

      coridor 1.2     5.92

      grup sanitar   3.92

      T.G.D. 3.97

      total etaj 1:   203.96

 

etaj 2        funcțiune încăpere    aria (m2)

      expoziție       187.00

      spațiu tehnic  10.54

      grup sanitar   9.80

      casa scării     10.26

      total etaj 2:   217.60

          total arii utile corp adminsitrativ:   626.43.

Hala de ambalare și depozitare va fi o clădire parter cu structură metalică, având o pardoseală din beton sclivisit mecanic, pereți exteriori din tablă cu o termoizolație din vată minerală de 15cm atât la pereți cât și la învelitoare. Pe ambele laturi ale halei sunt prevăzute câte două buzunare pentru recepție si predare marfă, separabile de corpul principal cu o plasă din oțel - pentru izolarea gestiunii principale de marfă aflată în tranzit. IÎncărcarea / descărcarea mijloacelor de transport se va face prin intermediul docurilor atașate fiecărei boxe/buzunar.

Lista spatiilor din hala de ambalare/depozitare:

      funcțiune încăpere    aria (m2)

      depozit         1,162.77

      boxa 1 (pregătire-livrare) marfă     50.42

      boxa 2 (pregătire-livrare) marfă     32.14

      boxa 3 (pregătire-livrare) marfă     32.14

      boxa 4 (pregătire-livrare) marfă     26.47

      administrator depozit 12.69

      total depozit: 1,316.63

Casă poartă va fi un obiect prefabricat, fără dotări proprii în afara alimenatării cu energie electrică și racord la sisteme de comunicații. Personalul din cabină va utiliza grupul social al clădirii adminstrative rezervat anagajaților din depozit.   Ac = 9mp, Ad = 9mp, Au = 7mp.

Rezervorul exterior de incendiu va fi amplasat în spațiul verde adiacent străzii Armata Română și va consta dintr-o cameră a pompelor, semiîngropată și un rezervor de apă prefabricat.

 

Bilanț teritorial propus:

 

mp

%

construcții

1614

8,880

spații verzi

13717

75,470

suprafețe pavate

2845

15,650

total

18176

100

 

P.O.T.: 8,88 %, C.U.T.: 11,57.

 

Contrucții propuse:

 

aria construită

arie desfășurată

arie utilă

construcții

mp

mp

mp

hală

1605

2095

1943

cabină poartă

9

9

7

total

1614

2104

1950

 

În cadrul halei nu se propun procese de productie, materiile prime sunt produsele finite din producția proprie din str. Ozunului precum și produse finite achiziționate de la alti producători, ce urmează să fie regrupate și pregătite pentru livrare în aceasta hală. Fluxul activităților din hală va fi dupa cum urmează:

- produsele se descarca la unul din cele patru docuri iar în buzunarele acestora se face recepția fiecărui transport. După recepție se depozitează paletizat pe rafurile din hală.

- pentru livrare, produsele se regrupează pe loturi de transport, se ambalează pe paleți. Loturile de livrare se alcătuiesc în buzunarele docurilor, de unde se încarcă în mijloacele de trasport în vederea livrării către clienți.

 

Echipare edilitară:

- energia electrică: va fi asigurată prin racord la reteaua publică de energie electrică din zonă combinat cu producția proprie din panouri fotovoltaice amplasate pe hală - 80 panouri x 400W - 32kW, energie utilizată in principal pentru iluminat și prize precum și pentru reducerea considerabilă a necesarului de energie pentru încălzire pe timp de iarnă.

- gaz: necesar pentru suplimentarea necesarului de energiei pe timp de iarnă. Încălzirea va fi realizată în sistem centralizat, încălzire în pardoseală în corpul administrativ cu sursă termică pompă de căldură aer-apă. În hală încălzirea se va face electric, cu sursă panouri fotovoltaice.

Conform Avizului de gospodărire a apelor nr. 40/19.06.2024:

Alimentarea cu apă: în scop menajer a obiectivului se va asigura de la rețeaua publică de alimentare cu apă a municipiului Sfântu Gheorghe, prin intermediul a unei conducte proprii de branșament racordată la rețeaua de alimentare existentă în fața imobilului.

Racordarea se va face în apropierea limitei de proprietate dinspre strada Armata Română, prin intermediul unui cămin de apometru, cămin în care se va monta o vană de secționare și o clapetă de sens DN110, PN16.

Evacuarea apelor uzate: Apele uzate vor fi evacuate în sistemul de canalizare centralizată publică a mun. Sfântu Gheorghe, în strada Armata Română. Apele uzate după proveniență vor fi ape uzate menajere, rezultate din satisfacerea nevoilor de apă gospodărești și igienico-sanitare ale utilizatorilor/personalului.

Canalizarea menajeră din incinta imobilului se va executa din tuburi din PVC-KG Dn 200, îmbinate cu inele de cauciuc.  Se va executa un cămin racord canalizare menajeră  CR în interiorul incintei imobilului, în apropierea limitei de proprietate dinspre strada ARMATA ROMÂNĂ, din tuburi Dn interior = 1000 mm sau rectangular din beton armat turnat monolit, cu capac și ramă carosabilă – clasă de încărcare D400.

Canalizare pluvială: În zona imobilului, str Armata Română și str. Ceferiștilor nu există rețea publică de canalizare pluvială.

Colectarea apelor meteorice de pe acoperișul clădirii se va realiza prin: 15 burlane și 4 rigole lineare de scurgere din fața spațiilor de parcare autocamioane, fiecare racordată la o conductă subterană de PVC-KG Dn 110 mm de colectare ape meteorice. Fiecare racord burlan la rețeaua subterană de canalizare pluvială va fi prevăzută cu o piesă de inspecție.

Debitul apelor pluviale colectate de pe o suprafață de teren de S = 14394 mp este de 6,90 l/s, calculat pentru o frecvență normată a ploii de 1/5 – unități industriale situate în zonă urbană, durata ploii de calcul = 10 minute, iar intensitatea ploii 300 l/s/ ha (determinat conform STAS 9470).

- Instalații exterioare de canalizare pluvială:

Instalații STORMBOX – sistem Raineo: Se propune evacuarea integrală a apelor uzate pluviale în sistemul de retenție și infiltrare Raineo, proiectată, deversând întreaga cantitate de ape meteorice preepurate în acest sistem. Sistemul Raineo este destinat captării surplusului de ape pluviale prezente în zona lui de amplasare.

De pe platformele propuse spre amenajare din incintă și de la acoperișul clădirii apele meteorice vor fi dirijate spre căminele pluviale subterane proiectate. Aceste cămine vor fi dotate cu grătare de scurgere din fontă ductilă, având clasa D400.

Apele meteorice vor fi transportate printr-o rețea de transport, montată îngropat în sol spre sistemul de retenție și infiltrare ale apelor meteorice proiectate în sistem de Raineo, tip STORMBOX II.

Instalarea Stormboxului:

  • Sistemul trebuie să fie înfășurat cu geotextil și geomembrană (în cazul sistemelor de retenție)
  • Nivelul apei subterane trebuie să fie la cel puțin 1,0 m sub partea inferioară a STORMBOX-urilor
  • La amplasarea geotextilului sau a geomembranei adecvată (în cazul bazinului de retenție) este necesară o suprapunere de min. 15 cm a acestora;
  • Umplutura se va face cu pietriș compactat de jur împrejurul sistemului (min. 80 cm acoperire);
  • Plăcile inferioare sunt așezate pe geotextil;
  • Se imping coloanele verticale ale Stormbox-ului în găurile de conectare ale plăcii inferioare;
  • Panourile laterale sunt instalate de jur împrejurul sistemului;

Separator hidrocarburi și uleiuri: Înainte de deversarea întregului debit de ape meteorice colectate în sistemul STORMBOX II, apele meteorice vor fi pre-epurate prin intermediul unui separator de hidrocarburi şi uleiuri cu by-pass intern cu filtru coalescent, având următoarele caracteristici tehnice:

  • Debit 100 l/s (360 mc/h)
  • Clasa de sarcini D400 (pentru a permite circulația autocamioanelor peste capacul SHU),
  • Realizat după standardele SR-EN 858-1, NTPA 001/2005
  • Înainte de punerea în funcțiune, separatorul de hidrocarburi şi uleiuri va fi umplută în mod obligatoriu cu apă.

Schema de preepurare, este aleasă conform prevederilor GP 074/2012 – Instalații de separare a hidrocarburilor cu deversare în rețelele de canalizare. Astfel s-a prevăzut schema numărul doi, de unde sunt rezultate ape impurificate cu suspensii și hidrocarburi.

Indicatorii de calitate ai apelor uzate evacuate în emisar se vor încadra în limitele prevăzute de HG 352/2005 NTPA 001.

Perioada de implementare propusă: 24 luni de la data începerii execuției.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

- vor fi folosite resursele obișnuite pentru acest gen de construcții: ciment pentru structură și fundatii, otel pentru armaturi și structura halei, materiale termoizolante - vată minerală, lemn în cantități mici. Combustibili - benzină, motorină pentru transport, energie electrică pentru organizare de șantier și scule electrice.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lorDeșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): având în vedere activitățile propuse prin proiect: ambalare și depozitare diferite produse (dulciuri) proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea populației.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 67 din 12.02.2024 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, imobilul se află în proprietate privată, situat în intravilanul mun. Sf. Gheorghe. Imobilul se află în zona de protecția a infrastructurii feroviare. Folosința actuală: curți, construcții. Destinația, conform PUG aprobat prin HCL 367/2018: zona unităților industriale UTR 40 (ZL40).

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă antropizată și industrială din mun. Sf. Gheorghe.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere 50/2024 din partea DJC Covasna: Perimetrul afectat de către proiect nu are regim de protecție conform Legii 422 din 2001, actualizată, resp. OG 43 din 2000, republicată. În cazul descoperirii unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu Alin (4), Art. 4, Cap II din OG 43/2000, republicată.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Suprafața totală a incintei este de 18176 mp, din care se propun construcții în suprafață de 1614 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, pe perioada de execuție a lucrărilor. Atât în faza de execuție a lucrărilor, cât și în faza de funcționare prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: proiectul se va realiza în zona industrială a mun. Sf. Gheorghe;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- pentru realizarea investiției s-a emis Aviz de gospodărire a apelor nr. 40/19.06.2024 de către Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. Pentru protecția resurselor de apă, conform Legii apelor nr. 107/1996 se interzic evacuarea apelor uzate epurate și sau neepurate în apele subterane sau pe terenuri cu excepția folosirii apelor uzate epurate corespunzător cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2020/741 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 2020 privind cerinţele minime pentru reutilizarea apei, conform art. 16, alin 1 d^1), iar se exceptează evacuarea apelor pluviale neimpurificate pentru care nu există soluţia evacuării într-un emisar, conform art. 16 alin 1 d^2.
  13. Să întreţină construcţiile şi instalaţiile de epurare şi evacuare a apelor pluviale în condiţii tehnice corespunzatoare.
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Respectarea condițiilor din Avizul de Gospodărire a apelor nr. 40/19.06.2024;
  16. Conform Adresei nr. 4513/28.05.2024, transmis în urma ședinței CAT titularul are obligația să transmită documentația la Direcția de Sănătate Publică Covasna;
  17. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 67/ 12.02.2024 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gherorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  18. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  19. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  20. Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu/revizuirea celui existent, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena