Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 27.06.2024

         Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA DALNIC PRIN PRIMAR, cu sediul în judeţul Covasna, comuna Dalnic, nr. 45, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4664 din data de 03.06.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 12.06.2024 că proiectul MODERNIZARE STRĂZI ÎN COMUNA DALNIC – ETAPA I,  JUDEȚUL COVASNApropus a fi amplasat în satul Dalnic, comuna Dalnic, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate,  se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul  13 lit.a) și punctul 10 lit. e) ;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 11.06.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Covasnamedia în data de 31.05.2024; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 27.06.2024, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ................. din data de ...2024), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere nr. 56/2024,  înregistrat cu nr. 1099/10.06.2024, de la Directia Județeana  pentru Cultura Covasna, privind proiectul ” Modernizare străzi în comuna Dalnic – etapa I,  județul Covasnacade sub incidența Legii 422 din 2001, astfel  necesită avizare din partea DJC Covasna .
  4. Punctul de vedere nr. 1196/18.06.2024 înregistrat la APM Covasna cu nr. 5096/18.06.2024 de la Garda Natională de Mediu, menține următorul: -Gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin.4 și art.15, alin. 1 din O.U.G. nr. 92/2021, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului.
  5. Aviz de Gospodărire a Apelor nr 37 din data de 12.06.2024 privind proiectul ” Modernizare străzi în comuna Dalnic- etapa I, județul Covasna”
  6. Comunicare de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 3500/10.06.2024, privind proiectul: ” Modernizare străzi în comuna Dalnic- etapa I, județul Covasna”, cu menținerea  că proiectul  necesită Aviz de gospodărire a apelor
  7. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 4664/03.06.2024;
  8. Proces-verbal ședință CAT nr.20/20.06.2024;
  9. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul comunei Dalnic, județul Covasna, pe traseul următoarelor drumuri de interes local – străzi - din localitatea Dalnic, aflate în inventarul domeniului public al Comunei Dalnic, conform HG nr.495/2010 și HCL nr.17/2004, și sunt definite de Art. 8. Pct.1) din OG nr.43/1997 actualizat:

Nr. crt.

Nr. inventar

Nr.

CF

Denumire stradă

Poziția km

Lungime în m

Suprafața în mp

1

3

26908, 

27004,

26893

Strada 1

0+000 - 0+950

950,00

2.274,00   7.480,00

37,0

2

3

27015

Strada 2

0+210 - 0+710

500,00

5.400,00

3

3

26960

27926

28682

Strada 3

0+000 – 1+740

1.740,00

13.448,00

300,00

61,00

Total

3.190,00

29.000,00

Lungime totală traseu studiat = 3,190 km.

          Lăţimea părţii carosabile =  4,0 / 5,00 / 5,50 m.

          Lăţimea platformă drum = 4,30…. 13,0 m.

          Șanțuri betonate, rigole pereate cu piatră, rigole scafă, canale betonate carosabile.

          Trotuare asfaltate conform profile tip.

          Lățimea părții carosabile și lățimea platformei drumului, s-au stabilit la maximum posibil în situația dată, până la limita efectivă a proprietăților adiacente, limite pe care administratorul drumului nu poate depăși în nici un fel, deoarece riscă plângeri penale din partea proprietarilor, respectiv sancțiuni din partea Curții de conturi, dacă utilizeză fonduri publice pe suprafețe care nu aparțin domeniului public al comunei.

          Conform normativului P100 - 1/2013, lucrările de construcţii se încadrează în clasa de importanţă '' III '' (construcţii de importanţă normală). ,

          Categoria de importanţă a construcţiei cf. HGR 766/1997 este " C " (construcţii de importanţă normală).

          Conform STAS 4273-83, lucrările se încadrează în clasa de importanţă IV, respectiv:

- Încadrarea construcţiei hidrotehnice după:

- durata de exploatare: definitivă

- după rolul funcţional: secundară

- construcţiile hidrotehnice: categoria 4

Pregătire platformă drum:

Pe toate străzile, se vor executa săpături până la cota de fundare a structurii rutiere proiectate, inclusiv trepte de înfrăţire, după caz, urmat de consolidare parte superioară terasament cu strat de formă din pământuri stabilizate cu lianţi hidraulici rutieri  - 15 cm grosime.

Straturi proiectate:

- 4 cm strat de uzură din din beton asfaltic BA16–AND 605/BA16 rul 50/70-SR EN 13108-1;

- 6 cm strat de legătură din beton asfaltic BAD22.4–AND605 / BA22.4 leg 50/70-SR EN 13108-1;

- 15 cm piatră spartă în strat de bază – STAS 6400;

- 20 cm strat de fundaţie din agregate amestec optimal 0-63 mm – SR EN 13242 şi STAS 6400;

 Straturi la cota de săpătură:

- 15 cm consolidare parte superioară terasament cu strat de formă din pământuri stabilizate cu lianţi hidraulici rutieri - STAS 12253, STAS 10473/1 şi SR ENV 13282

Amplasamentul obiectivului:

Drumul în profil longitudinal:

          Linia proiectată (linia roşie) urmăreşte linia actuală a terenului, cu diferenţe în ax negative + corecturile necesare, aplicat în aşa fel ca pasul de proiectare prevăzut în STAS 863/85 şi STAS 10144/3-91 să fie respectat. Panta minimă este de 0,15% (Strada 3)  iar cea maximă este de 9,0% (Strada 2). Racordările prevăzute în plan vertical sunt circulare, unde Rmin= 137,0 m, respectiv Rmax= 8000,0 m.

          La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere ca volumele de terasamente să fie minim posibil. Un alt principiu de proiectare de care s-a ţinut cont, a fost ca cota liniei roşii în dreptul fiecărui podeţ să se modifice minim posibil, astfel încât să nu fie necesare lucrări masive de umpluturi.

Drumul în  profil transversal:

          Pe traseul studiat, partea carosabilă va avea lăţimea de 4,00 m / 5,0 m / 5,50 m conform profilelor tip. În aliniament panta transversală va fi de 2,5% spre exterior și/sau într-o pantă unică de 2,5% conform profilelor tip. Partea carosabilă va fi supralărgită, conform STAS 10144/3-91 şi STAS 863/85, în curbele unde limita proprietăţile adiacente permit acest lucru. În interiorul localităţii, unele curbe se vor converti, dar nu se vor supraînălţa, conform limitărilor impuse de cotele intrărilor la proprietăți.

          Pe Strada 1 şi Strada 2 s-au prevăzut trotuare (unde limitele propietăților adiacente permit), acostamente asfaltate după caz, rigole scafă sau pereate, șanțuri betonate, canale betonate carosabile, respectiv borduri de încadrare, conform profilelor tip.

          Pe Strada 3 avem și acostamente pietruite cu piatră spartă, pe partea stângă a drumului, având lăţimea de 0,75 m şi vor avea panta transversală de 4,0% conform profile tip.

Scurgerea Apelor

          Din punct de vedere al cadastrului apelor, drumul se situează în bazinul hidrografic al pârâului Dalnic (cod cadastral VIII-1.45.16).

  • pe Strada 1 - km 0+190, Pârâul Dalnic este traversat cu un podeț din b.a. existent, având deschidere (lumina) de 4,90 m, degradat, care necesită înlocuire.
  • pe Strada 3 - km 0+336, Pârâul Dalnic este traversat cu un pod din beton și grinzi din lemn existent, având deschidere (lumina) de 13,50 m, degradat, care necesită înlocuire.

          În urma analizei pe teren s-a constata că elementele de scurgerea apelor – șanțuri, rigole, podețe, există numai parțial, și într-o stare de degradare accentuate. Marea majoritate a lor, necesită înlocuire totală.

Apele pluviale de pe platforma drumului se colectează în şanţuri cu secţiune neprotejată, şanţuri betonatee și rigole de acostament betonate, rigole pereate, respectiv în canale betonate carosabile proiectate la marginea platformei drumului, conform STAS 10796/2-79. Aceste ape se evacuează din zona drumului prin podeţele transversale existente şi proiectate, şi se descarcă în pârâul Dalnic, prin canalele naturale și gurile de scurgere existente, care nu se modifică. Nu sunt necesare noi guri de scurgere.

Situația podețelor:

          Pe străzile studiate, există 12 buc. podeţe tubulare transversale/podețe din beton transversale, dintre care 9 buc. necesită înlocuire, respectiv 3 buc. se desfiinţează.

          Totodată există 3 buc. podeţe tubulare laterale/podețe din beton laterale, în locul cărora se vor monta canale betonate carosabile laterale noi. Mai este necesar 1 buc. canal betonat carosabil nou

Zone verzi:

          În proiect s-a prevăzut amenajarea de spaţii verzi între trotuare/borduri de încadrare şi garduri/limite de proprietăți de a lungul străzilor în intravilan. Aceste suprafețe au lățimi variabile, conform planurilor de situație, însumând în total 5.847,0 mp.

          Trotuare:

          În limitele spațiului existent și între limitele proprietăților cadastrate, s-au amenajat trotuare asfaltate încadrate cu borduri, pe următoarele sectoare de străzi, în lungime totală de 600,0 m:

Strada 1

Poziţia km

Partea

stânga

dreapta

[ml]

[ml]

0+000.00

-

0+080.00

 

80.00

0+080.00

-

0+186.75

106.75

106.75

0+193.25

-

0+220.00

26.75

 

0+220.00

-

0+280.00

60.00

 

0+280.00

-

0+320.00

40.00

40.00

0+320.00

-

0+390.00

70.00

 

 

 

Strada 2

Poziţia km

Partea

stânga

dreapta

[ml]

[ml]

0+210.00

-

0+290.00

80.00

 

0+290.00

-

0+325.00

35.00

35.00

0+325.00

-

0+540.00

 

215.00

 

 

Căi de acces provizorii

          Pentru a se asigura accesul riveranilor și a constructorului în zonă, pe perioada execuţiei sunt prevăzute următoarele variante provizorii de circulatie, inclusiv pentru transportul materialelor de construcții și a utilajelor:

Varianta 1- Drumul comunal DC11 km 1+554, intersecție cu Strada 3 km 0+000 și continuare spre podul de la km 0+336, mal drept;

- Varianta 2- Drumul comunal DC11 km 0+400 intersecție cu o stradă laterală stânga, cu acces direct la o distanță de 450,0 m la podul de pe Strada 3 km 0+336, mal stâng.

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Pe Strada 1 între km 0+000 – 0+950, Strada 2 între km 0+210 – 0+710 și Strada 3 între km 0+000 - 1+740, sistemul de alimentare cu apă este finalizat și recepționat conform PV recepție finală nr.5309/19.12.2019. Acesta este funcțional și este în administrarea Comunei Dalnic.

          Pe Strada 1 între km 0+000 – 0+950, Strada 2 între km 0+210 – 0+710 și Strada 3 între km 0+000 - 1+740, sunt în curs de realizare lucrările la sistemul de canalizare, cu termen de finalizare în anul 2024, conform Contractului de execuție lucrări nr.25/30.08.2021 încheiat cu SC GRAND TECHONOLOGY SYSTEM SRL, având Contract de finanțare AFIR-PNDR nr. C0720AM00011771500396 din 22.09.2017.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apa, combustibili fosili, nisip, pământ, lemn, piatră, agregate de balastieră, agregate de carieră, pietriş, nisip.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • cod 20.01.08 - deseuri menajere

•        cod 15.01.01 - deseuri din ambalaje de hartie si carton

•        cod 15.01.02 – deseuri din ambalaje din plastic

•        cod 17 01 01 – deseuri din beton

•        cod 17 03 02 – deseuri din Asfalturi, altele decât cele specificate la 17 03 01

•        cod 17 05 04 – deşeuri din Pământ şi pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03

•        cod 17 04 07 – deşeuri din fier şi oţel.

Deşeuri diverse (solide – balast, pietriş, lemn, metal, etc.), vâscoase (bitum, grăsimi, uleiuri, etc.), în cantităţi modeste, se vor neutraliza sau depozita în locuri special amenajate conform H.G. nr.856/ 2002.

          Deşeurile rezultate în urma executării lucrărilor de săpături, pregătirea suprafeţei, sunt pietrişul, surplusul de pământ rezultat în urma săpăturilor pe platforma drumului și la șanțuri, mixtura asfaltică frezată precum şi elemente de beton de ciment (borduri, podețe, plăci) care trebuie demolate.

          Pietrişul, nisipul și mixtura asfaltică frezată, pământul dislocat şi nerefolosibil în cadrul lucrării, va fi încărcat şi transportat în locurile de depozitare indicate de autoritatea contractantă, cu respectarea condiţiilor de refacere a cadrului natural în zonele de depozitare, prevăzute în acordul şi/sau autorizaţia de mediu.

          Elementele de beton degradate (borduri, podețe, plăci) se vor inventaria şi se vor transporta în depozite speciale existente în zonă pentru materiale de construcţii nerefolosibile sau se vor refolosi la unele lucrări de terasamente.

          După demolarea podului degradat existent de pe Strada 3 km 0+336, peste Pârâul Dalni, elementele din lemn (grinzi), se vor transporta în zonă de depozitare asigurată de Primăria Dalnic, în vederea reutilizării lor alte construcții sau ca și lemn de foc. Elementele din beton și beton armat demolate, piesele metalice demolate, se vor transporta la operatori economici autorizați să depoziteze astfel de deșeuri și/sau care sortează și/sau concasează aceste elemente, în vederea reutilizării lor alte construcții.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 266/27.05.2024, emis de Consiliul Județean Covasna, regimul economic, categoria de folosință actuală a terenului: drum, și ape curgătoare.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – Pârâul Dalnic;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislației în vigoare: - obiectivul investiții propus afectează zone de protecție monumente istorice, astfel cade sub incidența art. 24, alin. 1. din Legea 422 din 2001, actualizată, respectiv cade sub incidența art. 18 din OG 43 din 2000, republicată

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul proiectului se află în intravilan în zone de locuit;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:

  Punct de vedere nr. 56/2024,  de la Directia Județeana  pentru Cultura Covasna, privind că  necesită aviz din partea DJC Covasna

 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: sunt în curs de realizare lucrările la sistemul de canalizare și sistemul de alimentară de apă;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate;

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

    Proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, și Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna s-a emis Avizul de Gospodărire a apelor cu următoarele condiții;

  • După recepția la terminarea a podurilor se va solicita și obține autorizație de

gospodărire a apelor, conform prevederilor Ordinului nr. 3147/2023 al ministrului apelor și pădurilor privind aprobarea Procedurii și competențelor de emitere, modificare, retragere și suspendare temporară a autorizațiilor de gospodărire a apelor, precum și a Normativului de conținut al documentației tehnice;

  • Beneficiarul este obligat să obțină toate acordurile și avizele legale necesare

promovării lucrărilor de investiție;

  • În cazul în care, pe timpul execuției apar noi elemente neprevăzute în documentația

tehnică de fundamentare, beneficiarul va anunța autoritatea de gospodărire a apelor

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 aprobată prin Legea nr. 17/2023  privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  6. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  7. La executia lucrărilor, executantul va asigura portecția apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  8. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  9. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  10. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  11. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  12. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  13. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  14. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  15. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  16. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  17. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  18. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  19. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  20. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 22/02.10.2022, emis de Primaria Comunei Vâlcele, judetul Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  21. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  22. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                           Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                   Ing. Olah Badi Melinda

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena