Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 03.07.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de CNAIR S.A. – D.R.D.P. BRAȘOV, cu sediul în mun. Brașov, str. M. Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. I, județul Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4592/30.05.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.05.2024 că proiectul ”REABILITARE POD PE DN 11, KM 48+314propus a fi amplasat în UAT Cernat, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13. lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 06.06.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Mesagerul de Covasna (www.mesageruldecovasna.ro) din data de 14.06.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 21/28.06.2024 (nr. înreg. 5407/28.06.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (SGA Covasna 3868/SL/27.06.2024, nr. înreg. APMCV 5436/28.06.2024 și 3529/10.06.2024 nr. înreg. APM CV 4930/12.06.2024; GNM CJ 1289/CJCV/26.06.2024, nr.înreg. APM CV nr. 5341/26.06.2024)
  6. Aviz de gospodărire a apelor nr. 42/21.06.2024 eliberat de SGA Covasna;
  7. OP 100+400 lei – OP 95/28.05.2024; OP 118/18.06.2024 - 400 lei.
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul de dimensiune mică, care prevede realizarea reabilitarea podului situat pe DN 11, la km. 48+314, comuna Cernat, aparține proprietății publice al Statului Roman Cf. Ord 43/1997 în Administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere concesionat Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Covasna.

Amplasament: în intravilan, pe teritoriului administrativ al comunei Cernat, sat Cernat, județul Covasna.

Coordonatele STERO 70 ale podului:

 

X

Y

1

580426

494957

 

 

Justificarea necesității proiectului:

Podul asigură continuitatea drumului național european DN 11 (E574) peste o scurgere la km. 48+314.

Proiectul vizează creșterea siguranței rutiere prin reabilitarea căilor de comunicare terestră, accesul la trotuare și a lucrărilor conexe precum colectarea și evacuarea apelor pluviale.

Ca urmare a efectuării lucrărilor de construire se vor imbunătății condițiile de trafic pe DN 11, podul fiind poziționat pe un drum foarte tranzitat aproape de Brașov și Sfântu Gheorghe.

De asemenea, va creşte nivelul investiţional şi se vor atrage noi investitori autohtoni şi străini care să dezvolte zona.

Se vor asigura condiţii optime și în siguranță pentru deplasarea pietonală, construindu-se trotuare pe ambele părți ale podului.

Situația existentă:

Podul a fost construit între anii 1970 și 1980 și traversează pr. Mărcușa. Suprastructura podului este realizată dintr-o deschidere cu lungimea de 8,50 m, alcătuită dintr-o dală din beton armat turnat monolit, cu grosimea de 0,88 și lătimea de 7,80 m. Lungimea totală a podului este de 14,30 m.

Podul nu este echipat la capete cu casiuri de descărcare a apelor meteorice și nici cu scări de acces a personalului de întreținere sub pod. Pe rampe nu sunt dispuși parapeți de protecție, excepție face rampa dinspre Brașov, partea aval, unde este montat un parapet direcțional de tip N2.

Albia scurgerii în zona podului prezintă un traseu relativ rectiliniu, plin cu vegetație și eroziuni ale malurilor. Nu sunt executate lucrări de protecție a malurilor, iar în zona amonte mal drept malul obstrucționează parțial debușeul podului

Situația propusă:

Se propun următoarele categorii de lucrări:

  • Execuția fundațiilor directe;
  • Montarea podețului din tablă metalică;
  • Execuția terasamentelor de o parte și de alta a podului;
  • Execuția suprastructurii;
  • Execuția căii pe pod și a rampelor de acces la pod;
  • Execuția calibrării albiei

Bilanț teritorial propus: Suprafața totală: 138,21 mp; Suprafața construită (clădiri, accese): 0,00 mp; Suprafață spații verzi: 0,00 mp.

Podul propus va fi din structură flexibilă din oțel ondulat de 8 mm.

Structura de oțel ondulată se va așeza pe fundații din beton de ciment având dimensiunea tălpii de 2,20 m. Podețul are lungimea inferioară de 20,94 m, iar cea superioară de 15,23 m. Lățimea podului a fost determinată în conformitate cu STAS 2924-91 și Ordinul M.T. nr. 45/27.01.98. Podul a fost dimensionat conform SR EN 1991-2 şi Ordinul M.T. nr. 45/27.01.98, pentru convoi tip de calcul LM1. Podul este prevăzut cu parapet tip H4b, conform STAS 1948-1/91. Parapetul are o lungime totală de 64,70 m.

Atât la partea inferioară, cât și la partea superioară a podețului a fost prevăzut geotextil cu o rezistență la întindere minim de 12kN/m pentru a împiedica apele subterane să ajungă la structura flexibilă din oțel ondulat a podului.

Rampele de acces vor fi alcătuite din terasamente de pământ compactat minim 98%. Profilul transversal al drumului pe rampele de acces va avea lățimea părții carosabil variabilă, între 7,80 m pe pod se va racorda treptat la lățimea de 7,00 m.

Deasemenea lățimea acostamentelor va fi variabilă de la 2,30 m, la extremitățile podului, la 1,00 m, la capetele rampelor. Acostamentele vor fi executate din beton C30/37 cu grosimea de 15 cm.

Delimitarea între trotuare și partea carosabilă se va realiza cu parapete de protecție tip H4b, din oțel zincat.

Sistemul rutier pe rampele de acces va fi compus din:

  • 4 cm - Strat de uzură, beton asfaltic BA16 rul 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108);
  • 6 cm - Strat de legătură, beton asfaltic deschis BAD 22.4 leg 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);
  • 8 cm - Strat de bază, anrobat bituminos AB 22.4 baza 50/70 (AND 605/2016 – SR EN 13108-1);
  • 25 cm - Strat de bază, piatră spartă (conform SR EN 13242 si STAS 6400 / 84);
  • 35 cm - Strat inferior de fundație, balast (SR EN 12620 si STAS 6400 / 84);

Declivitatea longitudinală pe rampele de acces va fi de 1,5 % atât pe rampa spre Brașov cât și pe rampa spre Târgu Secuiesc. Racordarea podului cu rampele de acces se va realiza cu sferturi de con pereate. La capătul sfertului de con de pe rampa Tg. Secuiesc dreapta se vor realiza scări de acces, iar pe rampa Brașov stânga se vor executa cașiuri de descărcare. În spatele culeelor se vor monta dale de racordare prefabricate, din beton armat C30/37, cu lungimea de 4,00 m.

Date tehnice pentru podul proiectat:

Podul propus va avea următoarele caracteristici :

- După structura de rezistență:       Pereu din beton armat

- După modul de execuție:             Infrastructura monolită

- Suprastructura: structura metalică din oțel ondulat, cu profilul ondulațiilor 381x140 mm; Deschiderea podului 10.11 m; Înălțime podului 2.90 m, cu profilul ondulațiilor 381 x 140 mm, grosimea structurii de baza 8.00 mm,

- Lungime inferioară                     L = 20,94 m

- Lungime superioară                    L = 15,23 m

- Lățimea părții carosabile             7,80 m (2 x 3,90m)

- Lățimea totală a podului:            12,20 m, din care lățime trotuare L = 3,80 m (2 x 1,90 m); , lățime trotuare L = 3,80 m ( 2 x 1,90 m), lisă parapet L = 0,60 m ( 2,x 0,30 m)

- Lungimea totală a podului:          20,50 m din care lungimea suprastructurii L = 12,00 m

- rampa de acces L = 50,00 (2 x 25,0 m)

- rosturi de dilatație L = 0,10 m (2 x 0,05 m)

- Tip infrastructuri:                      Pereu din beton armat amplasat pe pinteni din beton armat

- Tip fundații:                             Fundații directe

- Tipul îmbrăcăminții pe pod:         Beton asfaltic

- Parapeți de siguranța:                Bordura înaltă 40x20 cm

- Parapet pietonal                        Parapet de protecție tip H4b, zincat, Ltotal= 64,70 m

- Amenajare albie                        pereere albie cu beton în grosime de 10 cm, L=31,40 m

Date hidrologice (cf. Avizului de gospodărire a apelor nr. 42/21.06.2024 eliberat de SGA Covasna):

Calculul de dimensionare hidraulică s-a făcut în conformitate cu prevederile Normativului privind proiectarea hidraulică a podurilor și podețelor, indicativ PD 95-2002.

Conform Studiului hidrologic, debitele maxime cu diferite probabilități de depășire au fost stabilite la următoarele valori:

- Q 1% = 94,80 mc/sec,

- Q 2% = 74,9 mc/s,

- Q 5% = 51,20 mc/sec,

- Q 10% = 35,1 mc/s.

Coordonate STEREO 70 ale secțiune de calcul este: 

X

Y

580428,3625

494961

 

Valorile debitelor maxime nu includ sporul de siguranță și se referă la regimul natural de scurgere. Rezultă: Q = 1,2 x 94,80 = 113,76 mc/sec.

Panta hidraulică i = 0,02% ;

Coeficientul de rugozitate a albiei n = 0,025.

Nivelul de evacuare  a debitului de calcul cu asigurarea de Q5% este:       NA5% = 557,509 m

Nivelul de evacuare a debitului de verificare cu asigurarea de Q1% este: NA1% = 558,037 m

Date hidraulice:

Podul propus va avea urmatoărele cote:

  • cotă talveg în secțiunea podului:                                                      556,49 m     
  • înălțime de liberă trecere față de debitul de calcul de 5%:           1,89 m        
  • înălțime de liberă trecere față de debitul de verificare de 1%:                1,03 m     
  • cotă intrados suprastructură pod:                                                      559,40 m     
  • calea pe pod:                                                                                7,80 m      
  • cotă superioară radier pile / fundatii:                                                556,49 m    
  • cotă inferioară radier pile / fundatii:                                       554,93 m
  • cotă inferioară piloți/fundatii: nu este cazul, fundatia este directa
  • cota pinten beton armat:                                                                557,77 m      
  • cotă amplasare retea alimentare cu apa si conducta gaz:                      560,47 m

Amenajare albie și lucrări provizorii pe timpul de execuție:

Sunt prevăzute în amonte și aval pereeri ale albiei cu beton în grosime de 10 cm așezate pe un pat din balast în grosime de 20,00 cm, cu o lungime de L = 31,40 m. Se vor  executa pinteni din beton simplu C30/37 amonte și aval de structura metalică a podețului, având o grosime de 50 cm și  adâncime de 1,50 cm pentru fixarea acestora în amplasament și pentru a asigura o pantă de scurgere a apei de 2,15%.

Se va realiza o cale de acces provizorie din podețe tubulare de tip PREMO DN 1000 în număr de 10 bucăți dispuse paralel pe albia Pârâului Mărcușa. Varianta provizorie se va executa în amonte de podul existent la o distanță de aproximativ 10,00 m față de acesta

Perioada de implementare propusă: Durata de eşalonare a obiectivului de investiţie a fost propusă la 9 de luni calendaristice, din care 6 de  luni pentru execuție.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

În procesul de realizare lucrărilor de construire ale podului se va folosi materie primă ca agregate – balast, piatră spartă, nisip, care se vor aproviziona de către executantul lucrărilor din carierele/balastrierele cele mai apropiate.

Beton asfaltic, anrobatul bituminos, binderul vor fi achiziționate de la stațiile din apropiere și transportate la lucrare. Nu vor fi preparate materiale in situ.

Infrastructura și suprastructura podului propus pentru reabilitare va fi din beton de ciment C35/40 transportat de la stațiile din apropiere.

Combustibilii utilizaţi de maşinile şi utilajele constructorului sunt achiziţionaţi din Staţii PECO, fără a se face rezerve în incinta organizării de şantier

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel). Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): reabilitarea podului va contribiu la creșterea siguranței traficului, respectiv siguranței pietonilor, prin amenajarea trotuarelor, amplasarea parapetelor de protecție și a rampelor de acces.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 5 din 26.01.2024 eliberat de Primăria Cernat, terenul se află în intravilanul localității conform PUG aprobat. Categoria de folosință a terenului: drumuri și căi ferate, subcategoria drumuri naționale. Lucrările se vor desfășura pe amplasamentul existent și în ampriza drumului, fără a fi necesare exproprieri și fără afectarea altor terenuri care nu se află în administrarea CNAIR. Suprafața terenului afectat de lucrare este de cca. 800 mp.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: podul traversează pârâul Mărcușa, afluent al râului Olt.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – proiectul se referă la refacerea podului situat pe DN 11, km. 48+314, care traversează pr. Mărcușa;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: podul se află în intravilanul loc. Cernat, și asigură continuitatea drumului național european (DN11).

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere 1219/27.06.2024 transmis pentru ședința CAT partea DJC Covasna: Obiectivul de investiții propus nu afectează perimetru aflat sub protecția Legii 4212 din 2001. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, beneficiarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 ore, în conformitate cu art. 4, alin. 4 din OG 43/2000, republicată.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Suprafața terenului afectat de lucrare este de cca. 800 mp.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, pe perioada de execuție a lucrărilor. Atât în faza de execuție a lucrărilor, cât și în faza de funcționare prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul.

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- pentru realizarea investiției s-a emis punct de veder nr. 3868/SL/27.06.2024 și Aviz de gospodărire a apelor nr. 42/21.06.2024 de către Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore.
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. Pentru protecția resurselor de apă, conform Legii apelor nr. 107/1996 se interzic evacuarea apelor uzate epurate și sau neepurate în apele subterane sau pe terenuri cu excepția folosirii apelor uzate epurate corespunzător cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2020/741 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 2020 privind cerinţele minime pentru reutilizarea apei, conform art. 16, alin 1 d^1), iar se exceptează evacuarea apelor pluviale neimpurificate pentru care nu există soluţia evacuării într-un emisar, conform art. 16 alin 1 d^2.
  13. Se vor întreţine construcţiile şi instalaţiile de epurare şi evacuare a apelor pluviale în condiţii tehnice corespunzătoare.
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Respectarea condițiilor din Avizul de Gospodărire a apelor nr. 42/21.06.2024;
  16. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 5/ 26.01.2024 eliberat de Primăria Cernat şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  17. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  18. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  19. Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu/revizuirea celui existent, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena