Înapoi

PROIECT REVIZUIRE DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT REVIZUIRE  DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE nr. 3/30.01.2023

din data de 15.05.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul/domiciliul în mun. Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 3546/19.04.2024, în baza

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT (Comisiei de Analiză Tehnică) în data de 09.05.2024, că proiectul “Modernizare strada Mică” propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, str. Mică, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • Decizia etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023 a fost încadrat în baza prevederilor Legii nr. 292/2018, la anexa nr. 2, la pct. 10, lit. e), corelat cu pct. 13, litera a);
  • anunț public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 22.12.2022 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu; anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 12.12.2022 privind solicitarea acordului de mediu; anunț public afișat de titular în ziarul xxxxxx privind revizuirea Deciziei etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023; anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de xxxxxx privind revizuirea Deciziei etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023 - în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  • Decizia etapei de evaluare inițială (demararea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului) nr. 92/12.12.2022;
  • punct de vedere ale membrilor CAT formulate în scris – revizuirea etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023 (adresa nr. 3600/22.04.2024): SGA Covasna nr. 2726/23.04.2024 (nr. APM 3665/24.04.2024) solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor cu nr. 2687/SL/22.04.2024; DJC Covasna nr. 40/2024, nr. înreg. 797/25.04.2024 (nr. APM 3731/25.04.2024) – cerere înaintată spre avizare (nr. DJC Covasna 755/19.04.2024; ISU ”Mihai Viteazul” al jud. Covasna nr. 3828639/26.04.2024 (înreg. la APM Covasna cu nr. 3817/30.04.2024); GNM Comisariatul Județean Covasna nr. 846/CJCV/07.05.2024 (nr. APM 3919/08.05.20254);
  • Proces verbal nr. 1/10.01.2023 (nr. înreg. 172/10.01.2023) al ședintei CAT de la sediul APM Covasna; Proces verbal nr. 15/09.05.2024 (nr. înreg. 3964/09.05.2024) al sedinței CAT de la sediul APM Covasna privind revuirea Deciziei etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023;
  • Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  • dovada achitării tarifelor aferente parcurgerii procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private (diverse etape): OP nr. 10209/20.12.2022 (500 ron); dovada achitării tarifului aferent revizuirii decizie etapei de încadrare OP nr. 4287/29.04.2024;
  • prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

– proiectul prevede revizuirea Decizie etapei de încadrare nr. 3/30.01.2023 privind modernizare strada Mică, din mun. Sf. Gheorghe, județul Covasna.

Situația existentă:

Strada supusă analizei este în proprietatea publică a Mun. Sf. Gheorghe, iar în prezent se află într-o stare avansată de degradare impunându-se astfel lucrări de modernizare a acesteia.

Tronsonul de stradă care face parte din investiția curentă se va moderniza pe toată lungimea L = 188,00 m.

Din punct de vedere al stării tehnice, str. Mică se află într-o stare avansată de degradare având o stare tehnică ”rea” pe întreaga lungime, neasigurând condiții optime pentru circulația auto și pietonală, în condiții de siguranță și confort.

Strada prezintă o structură rutieră din dala de beton și dală de beton cu strat de uzură din asfalt. Lățimea părții carosabile existente variază, fiind cuprinsă între 3,3 și 6,2 m.

În prezent strada nu prezintă elemente corespunzătoare de scurgere și evacuare a apei pluviale, aceasta stagnând pe partea carosabilă băltând.

Strada este prevăzută parțial cu semnalizare rutieră corespunzătoare (indicatoare rutiere) și total lispite de marcaje rutiere.

Situația propusă:

Lungimea totală a tronsoanelor de stradă proiectă este de 188,00 metri.

La proiectarea traseului în plan s-a urmărit respectarea prescripțiilor prevăzute în STAS 10144/1,3-90, traseul în plan urmărind traseul existent, cu realizarea corecțiilor care s-au impus prin adoptarea elementelor geometrice corespunzătoare, respectiv platforme proiectată a fost încadrată cât mai aproape de limitele amprizei actuale pentru a nu fi necesare exproprieri respectiv pentru a se asigura spațiu pentru realizarea trotuarelor pietonale și a pistelor de biciclete.

Ținând seama de condițiile existente din teren, existența fronturilor de locuințe, au fost făcute corecții în plan și prin urmare, axa drumului/străzii a fost deplasată în stânga sau dreapta față de axa existentă, funcție de posibilitățile de prevedere a tuturor elementelor necesare.

Profilul longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere evitarea frângerii frecvente a linei roșii și a declivităților alternante, elementele de bază în profil longitudinal s-au menținut cu corecturile care s-au impus.

Profilul longitudinal a fost proiectat avându-se în vedere respectarea cotelor de intrare în curți și cotelor obligate ale construcțiilor adiacente străzii pentru a nu se afecta accesele la proprietăți, precum și de asigurarea pantei minime de scurgere a apelor meteorice. În general, linia roșie a fost proiectată la nivelul terenului existent, cu corecțiile care s-au impus.

În profil longitudinal declivitățile sunt variabile acestea având valor mici, medii și mari, racordate cu raze de urbură având valori variate.

Profilul transversal

În profil transversal strada a fost prevăzută cu următoarele elemente:

Strada Mică de la km 0+000 – 0+188:

a). Parte carosabilă de 6,00 m, cu două benzi de circulație de 3,00 m fiecare încadrate de borduri 20x25x50;

b). Trotuare pietonale pe ambele părți ale străzii având o lățime 1,50 m;

c). Pistă de biciclete pe partea dreaptă a străzii având a lățime 2,00 m (2 benzi de 1,00 m).

Panta transversală a părții carosabile este de 2,5%, pantă unică.

Panta transversală a trotuarelor și a pistei de biciclete este de 2% spre carosabil.

Structura rutieră proiectată respectă prevederile Expertizei tehnice și a fost adoptată în conformitate cu prevederile PD177-2001, având următoarea alcătuire:

Parte carosabilă str. Mică:

  • 4 cm strat de uzură BA16 rul.50/70
  • 6 cm strat de legătură BAD22.4 leg. 50/70
  • Strat de bază din piatră spartă, 20 cm
  • Strat de fundație din balast, 25 cm
  • Strat de formă din balast, 10 cm.

Trotuare pietonale și accese la proprietăți

Pe ambele părți ale străzii au fost prevăzute trotuare pietonale  de 1,5 m lățime, pe partea dreaptă a fost prevăzută amenajarea de piste de biciclete (2 benzi de 1,00 m lățime fiecare) respectiv a fost prevăzută amenajarea acceselor la proprietăți în conformitate cu profilelel transversal tip, având următoarea structură rutieră:

  • BA8 rul. 50/70, 4 cm
  • Strat de bază din piatră spartă, 15 cm
  • Strat de fundație din balast, 15 cm.

Delimitarea trotuarelor se va realiza cu borduri mici, prefabricate, din beton C35/45 cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 20x10 cm).

Delimitarea pistei de biciclete față de trotuar se va realiza prin marcaje longitudinale și/sau alte elemente caracteristice conform SR 1848/7 și a celorlalte normative în vigoare.

Accesele la proprietăți se vor executa de la marginea părții carosabile fiind delimitate pe partea cu carosabilul de borduri mari din beton 20x25x50 cm din beton de calsă C35/45, montate înnecat având înălțimea liberă de 3 cm față de partea carosabilă pentru asigurarea  scurgerii apelor pluviale. Lângă proprietăți trotuarele vor fi delimitate de borduri mici, iar după caz se poate renunța la acestea în zona gardurilor cu elevațiile din beton.

Accesele proiectate se vor adapta de asemenea la nivelul acceselor existente în curți respectiv se vor amenaja pe o lungime egală cu lungimea porților pentru realizarea cu ușurință a virajelor necesare la intrarea/ieșirea din curți.

În vederea asigurării stabilității trotuarelor de pe partea stângă, pe tronsonul cuprins între km 0+10 – 0+128 s-a prevăzut dispunerea unui zid de sprijin tip ”L” cu elevația de 1,00 m realizat din beton C20/25.

Amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale

La racordarea cu străzile intersectate linia roșie a fost proiectată la nivelul acestor străzi.

Racordarea bordurii părții carosabile la intersecția străzilor existente s-a realizat cu arce circulare având raze stabilite în funcție de condițiile existente din teren pentru a se asigura continuitatea scurgerii apelor.

Asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale - Rețeaua de canalizare pluvială

Pe acest tronson de stradă nu există rețea de canalizare pluvială propunându-se astfel o nouă rețea de canalizare pluvială. Astfel, apele pluviale vor fi preluate de către canalizarea subterană nou proiectată, care are în componență canalul colector, căminele colectoare cu racorduri la gurile de scurgere, separatorul de hidrocarburi.

Coordontele Stereo '70 ale separtorului de hidrocarburi:

X

Y

484410,60

562561,25

 

Conducta principală de canalizare (canal colector) va fi din țeavă PVC-KG, SN8 și diametre determinate de debitele de calcul ale apelor pluviale (DN250). Conductele vor fi îmbinate cu ajutorul mufelor prevăzute cu garnituri elastice.

Gurile de scurgere pentru captarea apelor pluviale vor fi din PEHD, cu diametru DN400, cu depozit de sedimentare, prevăzute cu placă din beton cu ramă și grătar din fontă clasa D400, cu sistem antifurt, iar racordul cu căminele de vizitare vor fi din PVC-KG, DN200, cu panta de 2%. Gurile de scurgere vor fi amplasate la marginea părții carosabile, lângă borduri. Apele colectate prin gurile de scurgere vor fi dirijate spre căminele colectoare, amplasate în apropiere.

Întrucât panta longitudinală a străzii nu permite descărcarea gravitațională a rețele de canalizare în rețeaua existentă din zonă, în vederea evitării montării unui SPAU, se propune ca descărcarea apelor pluviale colectate să se realizeze gravitațional în râul Olt prin intermediul unui separator de hidrocarburi cu o capacitate de filtrare de 40 l/s și a unui șanț din beton de clasa C30/37 care se închide în malul râului Olt, mal care este protejat de anrocamente de piatră. În vederea facilitării scurgerii apelor, se va proceda la pereerea anrocamentelor de piatră existente pe direcția șanțului cu beton de clasa C30/37.

Coordonatele Stereo '70 ale gurii de vărsare sunt:

X

Y

484421,25

562454,76

 

Asigurarea colectării și evacuării apelor menajere - Rețeaua de canalizare menajeră

Apele menajere vor fi preluate de către canalizarea menajeră subterană nou proiectată, care are în componență canalul colector, căminele colectoare cu racorduri la căminele record, stație de pompare ape uzate.

Conducta principală de canalizare (canalul colector) este din țeavă PVC-KG, SN8 și diametre determinate de debitele de calcul ale apelor pluviale (DN250). Conductele vor fi îmbinate cu ajutorul mufelor prevăzute cu garnituri elastice.

Căminele colectoare (de vizitare) vor fi amplasate pe canalul colector principal (conducta principală) la distanțe potrivit pentru a putea colecta cu racorduri cât mai scurte apele menajere de la gospodăriile de pe stradă. Acestea se vor realiza din elemente prefabricate din beton cu DN1000 mm și înălțime variabilă și coș de acces tronsonic. Căminul va fi prevăzut la partea inferioară cu un radier din beton, iar la partea superioară cu o placă din beton armat cu ramă și capac din fontă, clasa D400. Rama cu capac va fi poziționată cu 4 cm mai sus față de placa din beton pentru realizarea stratului asfaltic de uzură.

Având în vedere amplasamentul pe care are loc proiectarea canalizării menajere, respectiv faptul că descărcare apei menajere din canalul colector nu se poate realiza în sistem gravitațional se impune montarea unei stații de pompare a apelor uzate prefabricate (SPAU).

Coordonatele Stereo '70 a stației de pompare:

X

Y

484371,71

562592,95

 

Aceasta se va amplasa în apropierea punctului de minim al canalului colector și va prelua apele cumulate din rețeaua de canalizare pluvială proiectată și le va descărca printr-o conductă de refulare cu racordare la rețeaua de canalizare menajeră existentă de pe str. Locotenent Păiuș David. De asemenea în vederea asigurării funcționării pompelor aferente SPAU-lui, acesta se va racorda la rețeaua electrică. La limita de proprietate, pe domeniul public, între racorduri și locuințe se vor monta cămine de racord complet echipate (cu rol de preluare a diferențelor de nivel, racordarea consumatorilor și inspecția și curățirea la nevoie a rețelei adiacente), cămine care vor fi realizate dintr-o bază PVC DN400, coloana de înălțare cu garnitură și tub telescop și capac din fontă. Întru-cât s-au identificat proprietăți care sunt amplasate mult mai jos decât strada, căminele de racord vor fi echipate cu pompe cu tocător. Căminele de racord vor fi dotate cu capac din fontă rezistent la trafic pietinal/auto.

Rețea de iluminat public

Iluminatul public pe această stradă constă în amplasarea la maginea carosabilului (sau în apropiere, după caz) a unei rețele de iluminat compusă din rețea de alimentare LES, stâlpi metalici zincați prevăzuți cu corpuri de iluminat LED.

Rețea de canalizație edilitară

În cadrul modernizării străzii se propune proiectarea de canale subterane în vederea amplasării rețelelor edilitare, adică realizarea unei canalizații pentru rețele de iluminat public și rețele de telecomunicații/curenți slabi în vederea trecerii acestora din distribuție aeriană în distribuție subterană. Proiectul prevede numai realizarea căminelor de tragere, a canalizației aferente de legătură între cămine și legăturile de branșare între cămine și proprietăți.

Lucrări de siguranță rutieră

Reglementarea circulației va fi întocmită conform standardelor și normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea și siguranța circulației printr-o semnalizare corespunzătoare.

Lucrări conexe

În cadrul acestui proiect au fost prevăzute ridicarea/coborârea la cotă a căminelor de vizitare/racord existente situate pe partea carosabilă și trotuare/accese. Se vor prevedea piese din beton prefabricat, ansamblu capac și ramă tip D400 la noile cote impuse de elementele prefabricate.

Principalii indicatori tehnici aferenți construcții sunt:

Lungimea totală stradă: 188,00 m

Lățime parte carosabilă: 6,00 m

Lățime trotuare: 1,50 m pe partea stângă și dreaptă

Lățime pistă de biciclete: 2,00 m pe partea dreaptă

Canalizare pluvială pe toată lungimea străzii cu descărcare în râul Olt

Canalizare menajeră pe toată lungimea străzii cu descărcare în rețeaua existentă din zonă

Rețea de iluminat public pe toată lungimea străzii

Retea de canalizație subterană

Suprafața propusă lucrărilor: aproximativ 2.900 mp.

Coordonate obiect de investiție:

Strada

Început stradă

Sfârșit stradă

Str. Mică

X = 562770,90

Y = 484409,80

X = 562590,33

Y = 484367,14

         

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – în mun. Sf. Gheorghe există proiecte aprobate și în curs de realizare.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție a se vor folosi ca și materiale de construcție agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă, etc.).

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: - nu este cazul.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor;
  • surse de poluare în perioada de funcţionare: poluare fonică;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): nu este cazul.

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: zona studiată este amplasată în intravilanul mun. Sf. Gheorghe. La momentul actual, folosința actuală a terenului, conform cetificatului de urbanism este drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere nr. 40/2024 transmis de DJC Covasna, proiectul tehnic este în curs de avizare.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite; prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor/echipamentelor din dotare;

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor.

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: potenţial impact în perioada de execuţie.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  • proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

  • Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna  a emis Aviz de gospodărire a apelor nr. 31/09.05.2024 privind proiectul ”Modernizare strada Mică” Municipiul Sfântu Gheorghe, județul Covasna;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 102/26.02.2024 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • beneficiarul are obligația de a respecta principiile, criteriile de performanță și condițiile tehnice generale privind asigurarea cerinței esențiale securitate la incendiu pentru construcții și amenajări, precum și regulile și măsurile generale de prevenire și stingere a incendiilor;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                           Coordonator CFM,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana Elena

 

                                                 

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela