Înapoi

ANUNȚ privind organizarea etapei de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutant

ANUNȚ privind organizarea etapei de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutan t la Compartimentul RELATII PUBLICE și TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI ID post 471611, din cadrul APM Timiș

Nr. 11902 / 04.08.2023

A N U N Ț

privind organizarea etapei de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutant,

la Compartimentul RELATII PUBLICE și TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI

 ID post 471611, din cadrul APM Timiș

Agenția pentru Protecția Mediului Timiș, în temeiul art.619 alin.(8) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, publică anunțul privind  organizarea etapei de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutant, la Compartimentul RELATII PUBLICE și TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI, având Id Post 471611.

1) Durata normală a timpului de muncă: 8 ore/zi, 40 ore /săptămână;

2) Etapa de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutant, la Compartimentul RELATII PUBLICE și TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI din cadrul APM Timiș, Id Post 471611 NU necesită susținerea unor probe suplimentare;

3) Etapa de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Consilier, clasa I, grad profesional debutant, Compartimentul RELATII PUBLICE și TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI,  ID post 471611, constă în 3 probe succesive, după cum urmează:

  • Verificarea eligibilităţii candidaţilor:

- constă în verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare, pe baza documentelor din dosarele de concurs constituite de către candidaţi (dosar de concurs constituit exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs gestionată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, disponibilă la: https://concurs-pilot.anfp.gov.ro/);

- comisia de concurs verifică eligibilitatea candidaţilor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor (dosar de concurs constituit exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs menţionată anterior);

- perioada de depunere a contestaţiilor la proba de verificare a eligibilităţii candidaţilor va fi în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului verificării eligibilităţii candidaţilor, contestaţii depuse prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept în cazul nerespectării termenului;

- perioada de soluţionare a contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor, va fi în termen de maximum 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor;

  • Proba scrisă: 

Data, ora şi locul desfăşurării probei scrise:

- în data de 18.09.2023, la ora 10:00,

- locul desfășurării: la sediul Agenţiei pentru Protectia Mediului Timiș din Timișoara, b-dul Liviu Rebreanu, nr. 18- 18A, județul Timiș.

- sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care obţin minimum 60 de puncte din punctajul maxim de 100 de puncte;

- perioada de depunere a contestaţiilor faţă de rezultatul probei scrise va fi în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului probei scrise, contestaţii depuse prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept în cazul nerespectării termenului;

- perioada de soluţionare a contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise,  va fi în termen de maximum 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor;

  • Proba interviu:

- se va susţine în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise (vor participa doar candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă), la sediul Agenţiei pentru Protectia Mediului Timiș din Timișoara, b-dul Liviu Rebreanu, nr. 18- 18A, județul Timiș.

- data şi ora susţinerii probei interviului se afişează odată cu rezultatele la proba scrisă.

- sunt declaraţi admişi la proba interviului candidaţii care obţin minimum 60 de puncte din punctajul maxim de 100 de puncte;

- perioada de depunere a contestaţiilor faţă de rezultatul probei interviului va fi în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului probei interviului, contestaţii depuse prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept în cazul nerespectării termenului; 

- perioada de soluţionare a contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei interviu, va fi în termen de maximum 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

4) Condițiile de participare la etapa de selecție a proiectului – pilot pentru ocuparea postului cu Id Post 471611, sunt:

a) condiții de studii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul: științe juridice;

b) condiții de vechime în specialitate: 0 ani;

c) alte condiții specifice: documente ce atestă competența în operarea calculatoarelor tip PC și utilizarea MS Office – nivel mediu.

  • Candidaţii trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 alin. (1) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

    a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

    c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

    d) are capacitate deplină de exerciţiu;

    e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;

    f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

    g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

    h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

    i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

    j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

    k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

5) Perioada și modalitatea de înscriere la etapa de selecție a proiectului – pilot pentru ocuparea postului cu Id Post 471611:

            a) pot participa la etapa de selecție a proiectului - pilot doar candidații care au fost admiși în etapa de recrutare a proiectului – pilot, organizată la nivel național de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

            b) perioada de înscriere și constituire a dosarului: 04.08.2023 – 04.09.2023

            c) modalitatea de înscriere: candidații se pot înscrie EXCLUSIV on-line, în format electronic prin intermediul platformei informatice de concurs: https://concurs-pilot.anfp.gov.ro/

6) În vederea participării la etapa de selecţie a proiectului-pilot, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data publicării anunţului, respectiv 04.08.2023, candidaţii constituie dosarul de concurs exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs.

Dosarul de concurs va cuprinde obligatoriu următoarele documente, conform art. 81 alin. (2) din Anexa 9 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. formularul de înscriere prevăzut la art. 123 lit. b) din Anexa 9 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, pus la dispoziţia candidaţilor prin platforma informatică de concurs, la momentul demarării procedurii de înscriere la etapa de selecție a proiectului-pilot şi care se completează online.
  2. copia actului de identitate;
  3. copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice ;
  4. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării etapei de selecţie a proiectului-pilot de către medicul de familie al candidatului;
  5. cazierul judiciar.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a-şi completa dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie a proiectului-pilot, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform art.82 coroborat cu art.30 din Anexa nr.9 la OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

- Constituirea dosarului de concurs se face prin încărcarea documentelor aflate în profilul individual al candidatului din platforma informatică de concurs la secţiunile predefinite în acest scop.

- Candidatul poate completa sau modifica conţinutul dosarului de concurs oricând până la expirarea termenului-limită pentru finalizarea perioadei de înscriere, moment de la care platforma informatică de concurs nu mai permite completarea sau modificarea conţinutului dosarului de concurs.

- Constituirea dosarului de concurs este considerată finalizată după completarea tuturor secţiunilor predefinite de platforma informatică de concurs.

7) Coordonate de contact: sediul Agenției pentru Protecția Mediului Timiș din Timișoara, b-dul Liviu Rebreanu, nr. 18- 18A, județul Timiș

- telefon: 0765 277 470

- e-mail: elena.bolea@apmtm.anpm.ro

- persoană de contact: Elena BOLEA - consilier la Comp. BFARU

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

Bibliografia și tematica de specialitate

BIBLIOGRAFIE:

  1. LEGE   Nr. 514/2003 din 28 noiembrie 2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic
  2. Hotărârea Guvernului nr.1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea 265/ 2006 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare
  4. LEGE   Nr. 134/2010 din  1 iulie 2010    *** Republicată, privind Codul de procedură civilă, cu completările şi modificările ulterioare;
  5. Legea nr.  554 LEGE   Nr. 554/2004 din  2 decembrie 2004 Legea contenciosului administrativ, cu  modificările și completările ulterioare
  6. LEGE   Nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

 

TEMATICĂ DE CONCURS:

  1. LEGE   Nr. 514/2003 din 28 noiembrie 2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic

Cu tematica: CAPITOLUL II  Dobândirea şi încetarea calităţii de consilier juridic,

                     CAPITOLUL III Organizarea şi protecţia profesiei de consilier juridic.

  1. Hotărârea Guvernului nr.1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
    Cu tematica: atribuţiile agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului
  2. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea 265/ 2006 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare

     Cu tematica: CAPITOLUL II   Procedura de reglementare

                       CAPITOLUL XIV Atribuţii şi răspunderi   Secţiunea 1        Atribuţii şi răspunderi ale autorităţilor pentru protecţia mediului

  1. LEGE   Nr. 134/2010 din  1 iulie 2010    *** Republicată, privind Codul de procedură civilă, cu completările şi modificările ulterioare;

          Cu tematica: CAPITOLUL I     Domeniul de reglementare al Codului de        procedură civilă

CAPITOLUL II     Principiile fundamentale ale procesului civil

CAPITOLUL III     Aplicarea legii de procedură civilă

CARTEA I     Dispoziţii generale    TITLUL I    Acţiunea civilă

                                                            TITLUL II     Participanţii la procesul civil

CARTEA A II-A   Procedura contencioasă

CARTEA A III-A Procedura necontencioasă judiciară

 

  1. Legea nr.  554 LEGE   Nr. 554/2004 din  2 decembrie 2004 Legea contenciosului administrativ, cu  modificările și completările ulterioare

         Cu tematica: CAPITOLUL I    Dispoziţii generale

                                CAPITOLUL II     Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ

                       CAPITOLUL IV     Dispoziţii tranzitorii şi finale

 

  1. LEGE   Nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

Cu tematica: CAPITOLUL I Dispoziţii generale

                        CAPITOLUL II     Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public

                        CAPITOLUL III     Sancţiuni

 

Bibliografia și tematica se află postată și poate fi descărcată de pe portalul web al Agenției pentru Protecția Mediului Timiș, link: http://www.anpm.ro/web/apm-timis/angajari

Atribuții stabilite în fișa postului, sunt:

Atribuţiile specifice:

a) să îşi perfecţioneze pregătirea profesională teoretică şi să îşi însuşească deprinderile practice necesare exercitării unei funcţii publice;

b) să îl consulte pe îndrumător pentru realizarea lucrărilor repartizate de conducătorul compartimentului;

c) să participe la manifestări ştiinţifice şi profesionale, în vederea completării pregătirii profesionale;

d) să participe la formele de pregătire organizate pentru funcţionarii publici debutanţi;

e) să îşi organizeze o evidenţă proprie a pregătirii profesionale pe care o efectuează potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

V) respectă secretul și confidențialitatea activității sale, în condițiile legii;

VI) comunică departamentelor de specialitate hotărârile judecătorești și alte acte cu valoare de titlu executoriu în vederea punerii în executare;

VII) ține evidența tuturor cauzelor în care APM Timiş este parte indiferent de calitatea procesuală;

VIII) ţine evidenţa şi informează serviciile/birourile/compartimentele APM Timiş în legătură cu actele normative nou apărute în Monitorul Oficial al României în sfera lor de activitate şi cu caracter general;

IX)) formulează, din punct de vedere juridic, proiectele de răspuns cu privire la memorii, petiţii, etc, adresate APM Timiş;

X)respectă normele de sănătate şi securitate în muncă (NSSM) şi normele de prevenire şi stingerea incendiilor(PSI);

XI) are obligaţia respectării Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al APM Timiş precum şi al Regulamentului de Ordine Interioară al agenţiei

XII) îndeplinește și alte atribuții stabilite, în condițiile legii, de către directorul executiv al APM Timiş

 

Atribuţii generale :

I)-

a) alocarea a două ore zilnic din timpul normal de lucru studiului individual sau programelor de formare la care trebuie să participe funcţionarul public debutant, în condiţiile legii;

b) planificarea activităţilor ce urmează să fie desfăşurate, în funcţie de nivelul cunoştinţelor teoretice şi al deprinderilor practice dobândite pe parcursul perioadei de stagiu.

II) În scopul cunoaşterii specificului activităţii autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarului public debutant i se va asigura posibilitatea de a asista la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de către funcţionarii publici definitivi din cadrul altor compartimente. Această activitate se va desfăşura în coordonarea funcţionarului

public sub a cărui îndrumare îşi desfăşoară activitatea şi nu poate depăşi un sfert din durata perioadei de stagiu.

III) Intocmirea , in termenul legal, a RAPORTULUI DE STAGIU al funcţionarului public debutant in scopul evaluarii la finalizarea perioadei de stagiu.

 

Raportul final al etapei de selectie a proiectului- pilot APM Timis