Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE din 29.07.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de KISGYORGY AGNES SI ALTII, cu domiciliul/sediul în comuna Arcus, satul Arcus, strada Kriza Janos, nr. 14A, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – ZONA REZIDENTIALA, propus a fi amplasat în comuna Arcus, satul Arcus, Cartierul Kossuth Lajos, Nr. FN, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4682/03.06.2024, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 12.06.2024 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 19/12.06.2024);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – ZONA REZIDENTIALA, amplasat în  comuna Arcus, satul Arcus, Cartierul Kossuth Lajos, Nr. FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 

 Obiectul lucrarii

Obiectul Planuluilui Urbanistic Zonal:

Prin tema de proiectare initiatiorul lucrarii solicita lotizarea terenului în vederea construirii de case de locuit individuale.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.365 din 19.06.2023,  eliberat de Consiliul Judetean Covasna

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

  • regimul juridic

terenul este în proprietatea initiatorilor lucrarii și nu se afla în zona de protecția monumente istorice sau ale naturii, dar este în zona de protecția sit atheologic Pincehely

  • regimul economic: suprafața  29 400mp.. Folosinta terenului: arabil.

Conform PUG aprobat terenul este in extravilan.

  • regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici vor fi stabiliti prin PUZ

Terenul ce face obiectul studiului este compus din doua parcele cu o suprafata insumata de de 29 400mp. Acesta este in proprietatea  solicitantilor conform extraselor de carte funciara  anexate în copie prezentei documentatii, respectiv:

*Proprietarii doresc sa introduca parcelele în intravilan și sa lotizeze terenul în vederea construirii de case de locuit individuale

Conform PUG aprobat terenul este în extravilanul localitatii.

Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.

La elaborarea lucrării s-a tinut cont de Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul,  OUG 7/2011 cu modificări si completări la Legea 350/2001 precum si de Ghidul privind metodologia de elaborare si continutul cadru al Planul Urbanistic Zonal aprobat de M.L.P.A.T cu indicativ GM – 010 – 2000.

Date privind evolutia zonei :

In zona au fost aprobate mai multe planuri urbanistice zonale cu functiune rezidentiala. La aporximativ 150m sud de aplmasament s-a aprobat PUZ Campus Universitar.

Pe intrega zona se remarca tendinta de a intoduce in intravilan intreaga zona pana la limita intravilanului aprobat.

Terenul ce face obiectul lucrarii este adecvat functiunii propuse, practic propune completarea zonei rezidentiale.

Elemente ale cadrului natural :

Terenul este situat intre doua drumuri: DJ121B și DN12

Acesta este relativ plan. Nu exista risc de alunecari de teren.

Nu exista cursuri de apa în apropiere deci nu exista risc de inundatii .

Caracteristicile zonei :

Terenul ce face obiectul studiului este compus din doua parcele cu o suprafata insumata de de 29 400 mp. Acesta este in proprietatea  solicitantilor conform extraselor de carte funciara  anexate în copie prezentei documentatii, respectiv:

nr. CF

Proprietari

Categoria  de folosinta

mp

27444

Kisgyorgy Agnes

Barabas Jeno

Barabas Rozalia-Eva

Barabas  Aron-Samuel

Barabas  Anna-Klara

Barabas  Agnes-Katalin

arabil

17 400

27155

Teglas Jozsef

arabil

12 000

Terenul este liber de construcții.

Acesta are o forma dreptunghiulara cu o latime de 51m și o lungime de aprox.500m și este relativ plan.

Ocuparea terenurilor :

Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

POTexistent = 0.00%

CUTexistent = 0.00

Bilant teritorial  - zona reglementata

 

mp

%

Teren arabil în extravilan

29 400

100.00

total

29 400

100.00

Gradul de ocupare a zonei  :

Terenul este liber de construcții.

Terenul ce face obiectul studiului este teren arabil, nu exista construcții sau imprejmuiri.

Vecinatati:

  • nord:  terenuri agricole in extravilan
  • sud:   terenuri agricole in extravilan
  • est:   DN 12 (E578 ) care asigura accesul in Municipiul Sfantu Gheorghe
  • vest:  DJ 121B (care face legatura dintre Sfantu Gheorghe si Arcus)

Asigurarea cu spatii verzi:

Spatiile verzi  realizate in incinte vor reprezenta min. 40% din totalul fiecarui lot. 

Pe circulatia comuna se prevede o fasie de 0.5m de iarba de-a lungul aleii carosabile. Sub aceasta fasie se vor amplasa retele edilitare.

 

Bilant teritorial  comparativ - zona reglementata

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Teren arabil în extravilan

29 400

100.00

-

-``

Zona loturi case de locuit

-

-

23 492

79.90

Zona circulatii publice

 

 

5 908

20.10

TOTAL

29 400

100.00

29 400

100.00

 

Functiuni propuse

  • Functiune principala

case de locuit individuale

  • functiuni complementare

anexe gospodaresti, anexe agricole, garaje, foisoare, parcaje acoperite, retele edilitare

  • functiuni admise cu conditii

spatii de cazare turistica,  cu conditia ca amprenta la sol sa fie sub  120mp

Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1, cu sau fără subsol/demisol  pentru locuinte și alte functiuni admise

P pentru anexe

Inaltimi maxime admise fata de cota +/-0.00

  • Hmax la cornisa: 6m
  • Hmax la coama: 12m

Aliniamentul

Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

Aliniamentul se mentine la limita proprietatii.

Amplasarea in parcela

Constructiile vor fi amplasate in zona edifidicabila, se vor respecta conditiile de insorire

Zona edificabila

Pe fiecare lot s-a stabilit zona edificabila, se vor respecta retragerile prevazute pe plansa de reglementari, respectiv:

- fata de strada și vecinatati: min. 2m

- fata de DJ 121B: 20m din axul drumului

- fata de conducta de gaz: 20m

Restrictii impuse de conducta Transgaz

Potrivit ”Normelor Tehnice pentru Proiectarea şi Execuţia Conductelor de Transport Gaze Naturale” aprobate prin Ordinul preşedintelui A.N.R.E. nr.118/2013, publicate în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 171 bis/10.03.2014, vor fi respectate următoarele distanțe minime, pe orizontală, între axa conductei de transport gaze și următoarele obiective:

·20 m– locuințe individuale/colective, construcții industriale, sociale și administrative, obiective destinate a fi ocupate de oameni sau în care își vor desfășura activitatea personal uman, cu regim maxim de înălțime P+3E;

·6 m- construcţii usoare, fără fundaţii altele decât clădirile destinate a fi ocupate de oameni;

·6m(din marginea acestora) – parcări auto, platforme betonate, alei, împrejmuire teren;

·20m- stații electrice si posturi de transformare a energiei electrice;

·6 m(din ampriză/margine) - paralelism cu drumuri de incintă/private, alei pietonale;

·18 m(din ax) - paralelism cu drumuri vicinale, comunale, străzi;

·5 m– cabluri electrice sau de telecomunicații etc., cămine de vizitare;

·6 m(din ampriză/margine) - paralelism cu rețele de utilități (apă, canalizare, etc).

În zona de protecție a conductelor de gaze (6+6) m, de o parte și de alta a acestora, sunt interzise circulația vehiculelor, depozitări de materiale, precum și lucrări ce ar putea afecta conductele de gaze îngropate, zona având destinația de spațiu verde.

Fundațiile stâlpilor împrejmuirii se vor amplasa la distanța minima de 1,5 m, față de conducta de gaze.

*****Accesul peste conductele de gaze se va face strict după protejarea prealabilă a acestora cu tuburi metalice (conform STAS 9312-87) sau dale prefabricate din beton armat, după caz.

Protejarea și/sau devierea conductelor se va executa pe baza unor proiecte tehnice întocmite de firme autorizate de A.N.R.E. și care vor fi avizate în C.T.E. al TRANSGAZ S.A. Mediaș, cheltuielile fiind suportate de către beneficiarul avizului (conform Legii Energiei Electrice și a Gazelor Naturale  nr.123/2012, art.190, lit.a).

În conformitate cu art. 109 -113 din Legea Energiei Electrice și a Gazelor Naturale, nr. 123/2012, actualizata, S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. Medias, în calitate de concesionar al S.N.T., beneficiază de dreptul de uz și servitute legală asupra terenului pe care este amplasată conducta, în vederea lucrărilor de reabilitare, retehnologizare, întreținere, pe toată durata de viața a acesteia.

Regimul de aliniere al constructiilor

Cladirile vor fi in principiu aliniate la limitele de proprietate.

 Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

POTmax. = 30%

CUTmax. = 0.6

Echiparea edilitara

Situația existentă hidroedilitării:

Localitatea Arcuș dispune de un sistem centralizat de alimentare cu apă și canalizare menajeră racordat la rețeaua de distribuție apa respectiv canalizare menajera a municipiului Sf. Gheorghe                                            

Situația proiectată:

Alimentarea cu apă:

Pe drumul județean DJ121B în partea de nord-vest  din imediată vecinătate a incintei studiate, există o conductă de distribuție de apă, din PEID-160 mm, prin care  sunt  alimentate locuințele  din localitatea Arcuș. Aceasta conducta este racordată la rețeaua principală de distribuție apă  din str. Ciucului  mun. Sfântu Gheorghe. Alimentarea cu apă a zonei de locuințe se prevede a se realiza  prin racordarea la conducta de distribuție existentă  PEID-160 mm, amplasată pe drumul județean DJ121B, care face legătura între mun. Sf. Gheorghe și localitatea Arcuș. Racordarea la incinta studiată se va realiza prin intermediul unui cămin de vane de secționare și de golire. Branșamentele la fiecare clădire  se vor executa individual prin intermediul  unei conducte de branșare PE 32 mm. Contorizarea apei consumate se va realiza prin intermediul  apometrelor Dn 20 mm, care vor fi montate în cămine la limita proprității, separat pentru fiecare clădire.

Alimentarea cu apă pentru nevoi P.S.I: Stingerea incendiului din exterior se va realiza de la rețeaua publică existentă,  prin intermediul hidranților de incendiu exteriori ce se vor monta  pe  rețeaua de distribuție PEID -110 mm propusă în zona studiată.

Canalizarea menajeră:

Pe drumul județean DJ121B în partea de Nord-Vest în imediata vecinătate a incintei studiate, există un colector de canalizare menajera PVC-KG- 315 mm, care asigură evacuarea apelor uzate menajere din localitatea Arcuș la sistemul centralizat de canalizare menajeră a mun. Sf. Gheorghe.

Pentru realizare canalizării menajere a zonei studiate se propune executarea unui colector stradal PVC-KG-200 mm. Având în vedere panta terenului se impune montarea unei stații de pompare SPAU și a unei conducte de refulare la canalizarea menajeră existentă dinspre DJ 112 B.

Racordarea la conducta de canalizare menajeră  stradală propusă, se va realiza prin intermediul unor cămine de branșare PVC-400mm, câte o bucată la limita fiecărei  proprietăți.

În incinta fiecărei proprietăți  canalizarea menajeră se va executa din tuburi PVC-KG, S.N.4 , cu diametre De 110 mm. La schimbările de direcție se vor executa cămine de vizitare din PVC-De 400 mm.

Clădirile din partea de NV a zonei studiate (care permite racordarea gravitațională) se vor racorda direct la canalul menajer existent PVC-KG-315 mm. După executarea canalizării menajere aferente zonei CAMPUS UNIVERSITAR, respectiv extinderea canalizării menajere existente în zonă, se poate renunța la stația de pompare, prin racordare directă la noua rețea de canalizare.

Apele meteorice

Colectarea apelor meteorice de pe partea carosabila a noii străzi  se va putea face prin rigole deschise cu evacuarea la rigola stradală ce deservește DN 12. Apele meteorice colectate de pe acoperișuri sunt ape convențional curate, vor fi colectate prin jgheaburi și burlane și deversate în fiecare incinta spre zonele verzi, respectiv spre rigolele stradale.

Alimentarea cu energie electrică

Alimentarea cu energie electrică se va face din reteaua publica de alimentare cu energie  electrică  existenta in zona pe baza unui proiect realizat de o firma abilitata cu avizul S.C. Electrica S.A. Se incurajeaza amplasarea pe acoperisuri a panourilor fotovoltaice.

 Incalzirea

Incalzirea cladirilor se va realiza individual prin sisteme care respecta standardele NZEB.

Alimentarea cu gaze naturale

Pe Dn12, (teren apartinand municipiului Sfantu Gheorghe) in acostamentul drumului exista o conducta de gaz PE-90mm.

In functie de optiunile proprietarilor, intr-o etapa de perspectiva se poate realiza extinderea retelei de alimentarea cu gaz pe baza unui proiect realizat de catre o firma abilitata si obtinerea avizelor necesare .

Gospodaria comunala

In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

Protectia mediului

Orice interventie antropica in mediu are repercusiuni asupra acestuia.

Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu  de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu : apa, aer,sol, subsol si asezari umane.

Nu se pune problema emanatiilor nocive, nu se produc noxe si deseuri periculoase pentru mediu.

In consecinta, aspectele de protectie a mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, conform celor propuse la capitolele respective, folosind instaltii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecie a mediului.

Spatiile verzi amenajate vor avea o pondere de min 40% din fiecare lot.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):  

Terenul care o suprafata de 29400 mp  si este in extravilanul localitatii.

Terenul nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.

  • regimul economic

Terenul are o suprafata de 29400 mp

Imobilele teren identificate cu nr. Cad. 27444,27155, se afla in extravilanul localitatii Conform PUG aprobat .

Folosinta actuala a terenului este arabil.

  • regimul tehnic

Se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici vor fi stabiliti prin PUZ

Terenul este inscris in CF nr. 27444, CF 27155 Arcus avand categoria de folosinta: arabil.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 365 din 19.06.2023 și a avizului de oportunitate nr. 29 din 10.10.2023 eliberate de Consiliul Judetean Covasna.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 365 din 19.06.2023  emis de Consiliul Judetean Covasna, judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Covasna Media în data de 09.04.2024 şi 12.04.2024;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 19/12.06.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra

deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                               Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Bote Daniela