Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 11.03.2024

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Municipiul Sfântu Gheorghe, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe str. 1 Decembrie 1918, nr.2, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 901/01.02.2024,  în baza,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.02.2024 că proiectul „Construire locuințe de serviciu pentru specialiști din sănătate și învățământ pe str. Nicolae Iorga, mun. Sfântu Gheorghepropus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Nicolae Iorga, nr. FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

  I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10 lit. b).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de xx.xx.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 09.02.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. de înregistrare 1501/20.02.2024
  4. Decizia etapei de evaluare inițială (demararea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului) nr. 10/05.02.2024
  5. Punctele de vedere trimis către membrii CAT formulate în scris – etapa de încadrare, adresa nr. 1652/23.02.2024
  6. Proces-verbal ședință CAT nr. 7/07.03.2024 (nr. înreg. 2114/07.03.2024);
  7. Punct de vedere nr. 19/2024 primit în scris de la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna cu nr. 333/27.02.2024, înregistrat la APM Covasna cu nr. 1741/27.02.2023
  8. Punct de vedere de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna – nr. 1179/SL/19.02.2024 înregistrat la APM Covasna cu nr. 2163/11.03.2024;
  9. Punct de vedere primit în scris de la Garda Națională de Mediu cu nr. 393/CJ CV/28.02.2024, înreg. APM 1787/28.02.2024
  10. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  11. Dovada achitării tarifelor aferente parcurgerii procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice sau private (diverse etape) – ASDGHJȘȚ500 lei
  12. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul propune construirea de locuințe de serviciu pentru tinerii specialiști din sănătate și învățământ, cu locuri de parcare, spații verzi și amenajări în incintă.

Proiectul prevede, mai exact, construirea a 16 blocuri de locuit P+2 cu câte 6 locuințe de serviciu, fiecare având 2 camere de locuit și o suprafață utilă de 53-54 mp, pe strada Nicolae Iorga, nr. FN, municipiul Sfântu Gheorghe, jud. Covasna.

Din punct de vedere volumetric construcțiile vor fi identice, se vor diferenția între ele cel mult prin placajele utilizate pe fațade. Blocurile vor satisface standardul de energie nZEB Plus. Locuințele vor satisface toate normele de igienă și sănătate ale populației aferente. Pentru completarea funcțiunii de locuire se vor amenaja 116 locuri de parcare din care 20 vor oferi posibilitatea de reîncărcare a autoturismelor electrice.  Se va amenaja un drum de acces dinspre strada Nicolae Iorga, trotuare și alei de circulație între blocuri, platformă pentru colectarea deșeurilor, loc de joacă pentru copii, grupa de vârstă 5-12 ani și se va rezerva spațiu pentru construirea drumului ocolitor prevăzut prin PUZ aprobat prin HCL 417/2022.

În ceea ce privește spațiile verzi, prin comasarea tuturor circulațiilor și parcărilor se dorește păstrarea unei suprafețe cât mai mari și compacte ca spațiu verde: 57 mp / locuitor. Se propune plantarea unui dublu șir de copaci paralel cu viitorul drum ocolitor respectiv un șir de copaci pe limita vestică de proprietate. Construcțiile vor fi grupate câte 3-4 și amplasate pavilionar în spațiul verde. Se va elabora un proiect peisagistic pentru o cât mai optimă utilizare și plantare a spațiului verde.

Proiectul propune sistematizarea pe verticală a terenului, realizarea branșamentelor la rețelele de alimentare cu apă și energie electrică și la rețelele de colectare a apei uzate menajere și a apei pluviale.

Situația existentă: Problema generală a locuințelor din România este una accentuată, mai ales în rândul tinerilor. Având în vedere discrepanța între veniturile românilor și costul unui trai decent, tinerii întâmpină dificultăți în a-și asigura traiul în locuința proprie, dat fiind și dependența lor financiară de membrii mai vârstnici ai familiei. Se resimte nevoia implementării unor măsuri de sprijin social, mai ales în privința dreptului la locuire.

Dezvoltarea sectoarelor de sănătate și educație este tratată cu prioritate în strategiile de dezvoltare ale municipiului Sfântu Gheorghe dar și ale județului Covasna: în anii precedenți sume importante au fost alocate dezvoltării infrastructurii, a dotărilor și a calității serviciilor atât din fonduri proprii cât și din surse de finanțare nerambursabile. 

În domeniul învățământului, pe teritoriul administrativ al municipiul Sfântu Gheorghe funcționează 33 de instituții de învățământ preuniversitare de stat și 2 instituții universitare. Anual în jur de 11.000 elevi iau parte în procesul educațional preuniversitar, numărul pedagogilor fiind de 1.058 iar numărul personalului auxiliar și nedidactic auxiliar este 270. În multe instituții de învățământ predau profesori care provin din alte localități, alte județe, aceștia având nevoie de locuințe.

În domeniul sănătății este de menționat faptul că, serviciile oferite de spitalul județean, de laboratoarele și cabinetele medicale care funcționează în municipiul Sfântu Gheorghe beneficiază nu doar locuitorii municipiului dar și locuitorii întregului județ.

Scopul și obligația municipalității este de a atrage cât mai mulți tineri specialiști, mai ales în domeniul sănătății și educației pentru asigurarea unor servicii la standarde cât mai înalte în ambele domenii, atât la nivel local cât și la nivel județean.

Prin optarea pentru clădiri nZEB Plus se dorește asigurarea unei utilizări cât mai eficiente, cu costuri cât mai reduse de întreținere și perioadă cât mai scurtă de recuperare a investiției.

Restricții și reguli de ocupare a terenului propuse prin proiect:

Relaționare la zona cu destinație specială a MAI-U.M. 0866 Inspectoratul de Jandarmi Județul Covasna:

  • De-a lungul limitei de proprietate vestică, limitrofă zonei menționate, se propune amenajarea unei fâșii înierbate și plantarea unui șir de copaci pentru a asigura intimitatea necesară și a delimita cele două funcțiuni diferite;
  • Paralel cu această fâșie se va amenaja strada cu două benzi și parcări la 90°, pistă pentru biciclete, trotuar și o a doua fâșie înierbată cu lățimea de minim 5 m;
  • Distanța minimă dintre un bloc nou proiectat și limita de proprietate a parcelei aferente MAI este 38 m;
  • Distanța minimă dintre un bloc nou proiectat și cea mai apropiată clădire din incinta MAI este 50 m
  • Relaționarea la magistrala de transport gaze naturale administrată de Transgaz: se va păstra o distanță de siguranță de cel puțin 22 m ;
  • Relaționarea la drumul ocolitor propus prin PUZ aprobat prin HCL 417/2022 se traduce prin asigurarea unei distanțe de 10 m față de marginea trotuarului aferent secțiunii caracteristice a drumului, respectiv plantarea unui dublu șir de copaci care să asigure protecție fonică și împotriva prafului față de drum.
  • Alte reglementări din PUZ aprobat prin HCL 417/2022
  • Clădirile vor fi retrase de la aliniamentul străzilor propuse cu cel puțin 10 m
  • Retragerea față de limita posterioară a parcelei va fi egală cu cel puțin ½ din înălțimea la cornișă a acestora, în cazul nostru 6 m
  • Distanța minimă dintre două clădiri învecinate va fi ½ din înălțimea celei mai înalte clădiri, în cazul nostru 6 m
  • Propunem un regim de înălțime de P+2E cu o înălțime la maximă de 11 m.
  • Se va asigura o suprafață verde de aproximativ 30% din St 

              POT maxim este 40%                  CUT maxim este 2,8

  • Se va asigura 1 loc de parcare pentru fiecare apartament întrucât Sc este max. 60 mp (total 96 locuri) și încă 20 de locuri cu posibilitatea de reîncărcare a vehiculelor electrice din care 5 puncte de reîncărcare vor avea o capacitatea minimă de 50kW (peste 25% din locuri) , deci în total 116 locuri de parcare
  • se va planta câte un copac la 4 locuri de parcare, 29 buc.
  • Distanța minimă a construcțiilor față de digul de pământ nou construit pe care se amenajează pista pentru biciclete este 37 m.
  • Având în vedere structura din beton armat și zidărie, se preconizează că blocurile se vor încadra în gradul de rezistență la foc II. În acest caz construcțiile se vor grupa câte 3-4, formând mai multe compartimente de incendiu cu Sc cumulată maximă de 2500 mp și distanțe de minim 6 m între acestea.

Relaționare cu particularitățile amplasamentului: - drumul de acces orientat NNE-SSV este perpendicular pe strada Nicolae Iorga și foarte puțin decalat (cu 7 m) de strada Lalelei astfel că axul acestuia relaționează cu aliniamentele celor două străzi existente și leagă astfel noua compoziție urbanistică cu fondul construit existent;

Amplasarea unui grup de blocuri paralel cu drumul de acces și perpendicular pe liniile de forță definite de cele două construcții cu regim de înălțime D+P+3E aflate aproape de latura nordică a parcelei vecine aparținând MAI este un gest de relaționare la fondul construit existent;

Drumul ocolitor proiectat impune de asemenea respectarea unui aliniament paralel cu linia sinuoasă a axei acesteia, care reiterează traseul digului respectiv traseul râului Olt;

Majoritatea construcțiilor propuse sunt orientate către S (cu o deviere de 9°) relaționându-se și cu drumul de acces, pe care sunt perpendicular;

Orientarea cu fațada lungă spre Sud facilitează și orientarea către vederea cea mai spectaculoasă: către munții Carpaților Meridionali.

Amenajări exterioare: în încercarea de a asigura o însorire cât mai favorabilă pentru cât mai multe apartamente, 10 blocuri vor fi orientate spre Sud cu camerele de zi expuse cel mai favorabil iar 6 construcții vor fi orientate către Vest cu camerele de zi respectiv spre Est cu dormitoarele. Distanța dintre clădiri va fi punctual 10 m, care este valoarea minimală și reprezintă distanța dintre peretele exterior al unei camere de locuit și peretele fără fereastră al unui alt bloc.

Parcările și circulațiile aferente sunt amenajate la distanța de minim 6,5 m de fațada cu fereastră a locuințelor, doar 6 blocuri fiind orientate către acestea. Platforma de colectare a deșeurilor se află la distanța de 24 m de fațada cu fereastră a blocurilor celor mai apropiate. 

Se va asigura racordarea amplasamentului la rețeaua de alimentare cu apă și energie electrică respectiv rețeaua de colectare a apelor uzate menajere și a apelor meteorice și se va asigura iluminat public.

20 locuri de parcare vor fi echipate cu încărcător electric pentru mașini electrice.

S-au comasat suprafețele destinate autoturismelor astfel încât spațiul verde rămas să poată fi cât mai compact și mai intens populat cu vegetație și ca aceasta să poată avea talie cât mai mare. Se va elabora, ca parte a proiectului, un plan peisagistic al cărui principale teme vor fi:

•        plantarea unui dublu șir de copaci care să asigure protecție față de drumul ocolitor proiectat de-a lungul râului Olt: 50-60 copaci

•        plantarea unui șir de copaci la limita de proprietate către Vest pentru a delimita cele două tipuri diferite de funcțiuni învecinate și 

•        plantarea de copaci pentru a oferi umbră și microclimat plăcut pentru cât mai multe locuri de parcare: cel puțin 4 copaci/ loc de parcare, însumând 29 de copaci;

•        amenajarea spațiului verde dintre blocuri astfel încât acesta să ofere atât intimitate locuitorilor cât și posibilități de petrecere a timpului liber în aer liber: alei, locuri de joacă, mobilier urban, spații de întâlnire și activități colective sau solitare.

Aspecte funcțional-arhitecturale: se propune amplasarea a 16 construcții P+2E adăpostind câte șase locuințe de serviciu având Su=53,94mp, pe baza proiectului tip aferent Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C10 – fondul local, investiția identificată prin I. 2 – Construirea de locuințe nZEB Plus – pentru tineri / locuințe de serviciu pentru specialiști din sănătate și învățământ respectiv amenajarea a 20 de locuri de parcare cu reîncărcare a autovehiculelor electrice prin PNRR / C10 / investiția I.1.3: Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – puncte de reîncărcare vehicule electrice .

Din punct de vedere planimetric, clădirea este simetrică: urcând patru trepte sau rampa cu pantă de 8% de la CTA, accesul se face central printr-o ușă de acces batantă dublă având lățimea 180 cm. În windfang sunt amplasate cutiile poștale după care se accede în casa scării. Din casa scării se face accesul la fiecare nivel în câte două apartamente cu câte două camere, o bucătărie, o baie și hol cu spații de depozitare. Suplimentar, la etajul 1 și 2 se face accesul și în câte două spații tehnice care deservesc apartamentele.

Centralizator suprafețe utile:

                   AP.1   AP.2   AP.3   AP.4   AP.5   AP. 6   Spații comune / Precizări

WINDFANG     0        0        0        0        0        0        5,87                la P

CASA SCĂRII   0        0        0        0        0        0        43,26               3 niveluri

HOL              6,84    6,84    6,84    6,84    6,84    6,84    0*

BUCĂTĂRIE    6,83    6,83    6,83    6,83    6,83    6,83    0       

CAMERĂ DE ZI**21,67 21,67  21,67  21,67  21,67  21,67  0       

DORMITOR**   14,23  14,23  14,23  14,23  14,23  14,23  0       

BAIE             4,37    4,37    4,37    4,37    4,37    4,37    0       

TOTAL          53,94 53,94 53,94 53,94 53,94 53,94 49,13

LOGIE / BALCON       10,16  10,16  13,64  13,64  13,40  13,40  0

Nu intră în Su dar intră la Sc și Sd

SPAȚII TEHNICE   0      0      2,49    2,49    2,49    2,49    9,96  

Su CONSTRUCȚIE      =53,94 x 6 +49,13+9,96 = 382,73 mp

* Inclusiv pereți de compartimentare

Îndeplinirea cerințelor fundamentale pentru asigurarea calității în construcții

Rezistență mecanică și stabilitate

Fundațiile vor fi cu talpă continuă din beton simplu, centură de beton armat. Pe centura de beton armat va fi amplasată o placă de beton armat slab armată, pe care se va amplasa blocul de rupere al punții termice. Placa armată se va sprijini pe centurile perimetrale și pe polistirenul EPS 200 în câmp. Suprastructura va fi realizată din zidărie de 25 cm  confinată cu stâlpișori de beton armat. Plăcile intermediare și peste mansardă vor fi din beton armat din considerente structurale, de acustică, de etanșare la aer și de masivitate termică. Acoperirea superioară va fi realizată printr-o structură de lemn suprapusă planșeului de beton armat.

Alimentarea cu apă

Alimentarea cu apă rece a blocurilor proiectate se face din conducta publică de apă rece potabilă, aflată pe domeniul public, prin:

 - record la conducta stradală din zonă cu țeavă PEHD SDR17,

- record incintă cu țeavă PEHD SDR17,

- branșamente individuale cu țeavă PEHD SDR17

- cămine de apometru în dreptul fiecărui bloc, dotate cu contoare de apă rece, echipate cu tehnologia radio bidirectional pentru citire de la distanță.

Evacuarea apelor uzate

Din blocurile proiectate, apele uzate menajere se evacuează gravitational însistem de canalizare publică existent în zonă, prin:

- rețea de incintă cu racorduri individuale la fiecare bloc,

- cămine vizitare/inspecție din PVC, prevăzute cu capac de fontă, carosabilă,

- record la conducta stradală din zonă(țeavă PVC – KG; SN4).

Canalizare pluvială

Apele meteorice se evacuează de pe blocurile proiectate și de pe teren amenajat în system gravitational, prin rigole deschise și evacuate pe spațiul verde.

De pe drumul de acces și parcaje, apele meteorice se evacuează prin:

- cămine de vizitare/inspecție, prevăzute cu capac din grilaj din fontă carosabilă

- record la conductă stradală din zonă(țeavă PVC-KG,  SN4).

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu este cazul.  

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Realizarea lucrărilor de construcții nu va afecta terenuri arabile și terenuri cultivate cu un nivel moderat până la ridicat al fertilității solului și al biodiversității sub pământ, terenuri care să fie recunoscute că au o valoare ridicată a biodiversității și terenuri care servesc drept habitat al speciilor pe cale de dispariție (floră și faună) și nici terenuri forestiere (acoperite sau nu de arbori), alte terenuri împădurite sau terenuri care sunt acoperite parțial sau integral sau destinate să fie acoperite de arbori.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: - în timpul utilizării vor fi generate doar deșeuri menajere. Deșeurile menajere vor fi colectate separat, conform politicii firmei specializate căruia îi este încredințată această sarcină: materialele reciclabile, resturile organice compostabile în condiții industriale și deșeurile menajere se colectează separat pe platforma amenajată, în containere închise. Deșeurile generate vor fi sortate, depozitate și transportate pe platforme specializate conform unor contracte încheiate de către constructor și firme specializate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort: se vor respecta prescripțiile tehnice referitoare la detaliile de montaj pentru a minimaliza nivelul de zgomot și vibrații generate și transmise structurii de rezistență a construcțiilor. Se va asigura izolarea fonică a locuințelor conform C 125-2013 prin adoptarea stratificațiilor și materialelor adecvate.

Nivelul de zgomote și vibrații produse în timpul procesului de construire sunt cele uzuale. Încadrarea în durata de execuție, respectarea prevederilor HG 1756 / 2006 privind limitarea nivelurilor emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirii și montarea unor instalații care respectă nivelurile de zgomot și vibrații admise sunt măsuri de minimalizare a surselor de vibrații și zgomote și păstrarea acestora între limitele admisibile;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: în cazul în care accidental apar substanțe sau preparate chimice periculoase, acestea vor fi depozitate temporar în locuri special amenajate prevăzute cu mijloace de intervenții în cazul poluării accidentale.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): nu este cazul.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință actuală este curți-construcții;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – se va urmării reducerea prejudiciilor asupra mediului în toate etapele implementării proiectului și în perioada de sustenabilitate;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – în cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sesizeze orice activitate și să informeze Direcția Județeană de Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu Alin. (4),  Art. 4, Cap. II din OG 43/2000 republicată);

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite; prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor/echipamentelor din dotare;

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor.

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: potenţial impact în perioada de execuţie.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  • proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
  • respectarea condițiilor impuse în punctul de vedere de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1197/SL/19.02.2024

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 238/26.06.2023 emis de Primăria municipiului Sf. Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • beneficiarul are obligația de a respecta principiile, criteriile de performanță și condițiile tehnice generale privind asigurarea cerinței esențiale securitate la incendiu pentru construcții și amenajări, precum și regulile și măsurile generale de prevenire și stingere a incendiilor;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor aprobat de Legea nr. 17/2023;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  • conform procesului verbal nr. 07 din data de 07.03.2024 încheiat în urma ședinței CAT s-a solicitat următoarele:
  • Direcția Județeană pentru Cultură - în cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sesizeze orice activitate și să informeze Direcția Județeană de Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu Alin. (4),  Art. 4, Cap. II din OG 43/2000 republicată);
  • Garda Națională de Mediu – la gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin. 4 și art. 15, alin. 1 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului.
  • Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna – în cazul în care, pe timpul execuției apar noi elemente neprevăzute în documentația tehnică de fundamentare, beneficiarul va anunța autoritatea de gospodăire a apelor.
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                           Coordonator CFM,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana Elena

 

 

Întocmit,

Referent de specialitate

Stanciu Maria