Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 din data de 11.03.2024

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ENERGY PEAK SRL, cu sediul în oraș București, sect. 2, str. Șoseaua Mihai Bravu, nr. 136, bl. D20, sc. 2, et. 3, ap. 39, județul București, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1425/16.02.2024,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de xx.xx.2024 că proiectul ”Construire centrală electrică fotovoltaică, branșamente utilități și organizare executare lucrări” propus a fi amplasat în comuna Catalina, sat Extravilan, judeţul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 3 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 19.02.2024; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat înziarul  SERVUS Hunedoara, din data de 21.02.2024; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de xx.xx.2024; anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ..... din ....2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 7/07.03.2024 (nr. înreg. 2114/07.03.2024);
  4. Adresă primită prin email de la Direcția de Sănătate Publică Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 1854/29.02.2024;
  5. Punct de vedere nr. 20/2024 de la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 364/29.02.2024, înregistrat la APM Covasna cu nr. 1853/29.02.2024;
  6. Adresă primită prin email de la Garda Națională de Mediu-Comisariatul Județean Covasna nr. 417/CJCV/06.03.2024 înregistrat la APM Covasna cu nr. 2069/06.03.2024;
  7. Adresă primită de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna cu nr.1381/SL/06.03.2024, înreg. APM 2134/08.03.2024
  8. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 1702/26.02.2024;
  9. Adresa nr. 1771/27.02.2024 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere - etapa de încadrare
  10. Dovada achitării tarifului de derulare a procedurii OP nr. 2/14.02.2024 - 100 RON și OP nr. 3/20.02.2024 - 400 RON;
  11. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  12. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul propune realizarea unui parc fotovoltaic format în total din 19.800 module fotovoltaice pentru asigurarea unei puteri instalate de aprox. 10.890 kW.

Parcul fotovoltaic care va fi dezvoltat de firma ENERGY PEAK SRL, se va construi în localitatea Catalina, Extravilan, jud. Covasna, nr. carte funciară 30401, 30402, 30403, pe o suprafață totală de 120.464 mp.

Principalele funcţii pe care parcul fotovoltaic le va indeplinii sunt:

  • captarea energiei solare
  •  transformarea acesteia în energie electrică (în curent continuu)
  • transformarea energiei electrice din curent continuu în energie electrică în curent alternativ (cu parametrii standard ai SEN)

Instalația solară fotovoltaică proiectată amplasată pe terenul beneficiarului investiției ENERGY

PEAK SRL va fi racordată în reteaua de 110kV de distributie din zona localității Catalina.

Instalația solară fotovoltaică proiectată conține toate instalațiile necesare producerii de energie electrică și livrării în reteaua electrică de înaltă tensiune 110kV, începând de la sursele de energie electrică, cablurile necesare cu traseele aferente, inclusiv rețeaua electrică de joasă tensiune şi instalația de legare la pământ.

Modulele fotovoltaice vor fi instalate prin intermediul structurii de montaj pe panta sudică (unghi de azimut 0° şi înclinare 30°) aferent structurii de montaj.

Aceste panouri fotovoltaice vor fi comandate la producător și vor fi amplasate pe o structură metalică de rezistență. Structura de rezistență va fi proiectată de firme specializate și vor respecta toate normele tehnice în vigoare.

Toate părțile metalice ale sistemului vor fi conectate la sistemul de legare la pământ al parcului.

Pentru transformarea tensiunii de utilizare a modulelor fotovoltaice, tensiune continuă în tensiune alternativă, se vor utiliza invertoare de putere trifazate unidirecționale. Acestea se vor instala la exterior, pe partea nordică a unei structuri pe care se vor instala modulele, prins pe o structură metalică.

Instalaţiile de legare la pământ individuale se vor încadra în reţeaua generală de legare la pământ a incintei, prin asigurarea unor legături corespunzătoare cu celelalte instalaţii de legare la pământ.

Captarea energiei solare se realizează prin intermediul unor celule fotovoltaice.

Având în vedere raportul preţ-calitate precum şi eficienţa bună pentru parcul fotovoltaic s-a optat pentru panouri fotovoltaice mono-cristaline.

Celulele fotovoltaice sunt în principiu diode sau joncţiuni P-N cu suprafaţă mare, care prin culoarea închisă a materialelor din componenţă, captează marea majoritate a energiei solare incidentă. Având în vedere că, o celulă fotovoltaică clasică produce energie electrică cu o tensiune de aproximativ 0,5 V şi un curent proporţional cu iradianţia, suprafaţa efectivă şi eficienţa celulei, mai multe celule fotovoltaice sunt conectate în serie şi paralel. Acestea sunt montate într-un sistem etanş, în general, între o foaie de sticlă securizată şi una de Tedlar montate într-o ramă din profil de aluminiu extrudat formând astfel modululele fotovoltaice. Un modul fotovoltaic este format din 36 72 de celule fotovoltaice, în funcţie de materialul folosit pentru realizarea celulelor.

Energia electrică produsă de panourile de celule fotovoltaice este în curent continuu (c.c.) iar parametrii acesteia (tensiune și curent) sunt variabili, deci dificil de transportat şi folosit.

Transformarea energiei electrice într-o formă acceptată de SEN se realizează cu ajutorul invertoarelor. Acestea transformă energia electrică generată şi colectată în curent continuu (c.c.) în energie electrică în curent alternativ (c.a.) putânt fi astfel injectată în Sistemul.

Energetic National (SEN). Randamentul conversiei este de 97% - 99% acest lucru datorându-se în parte fucționării la tensiuni mari de până la 1500V pe partea de curent continuu. Acest lucru implică pierderi mici pe liniile de conectare și o ajustare permanentă a parametrilor de colectare (Maximum Power Point Tracking - MPPT) pe partea de curent continuu.

Situația existentă sectorul energetic trebuie să fie un sector dinamic, care să susțină activ dezvoltarea economică a țării și reducerea decalajelor față de Uniunea Europeană. În acest sens, obiectivul general al strategiei sectorului energetic îl constituie satisfacerea necesarului de energie atât în prezent, cât și pe termen mediu și lung, la prețuri acceptabile, adecvate unei economii moderne de piață și unui standard de viață civilizat, în condiții de calitate, siguranța în alimentare, cu respectarea principiilor dezvoltării durabile.

În acest context, având în vedere primul obiectiv fundamental, trebuie promovată și susținută producerea de energie electrică din surse regenerabile de energie.

Schema de interconectare parcul fotovoltaic va avea o singură zonă de producţie, energia produsă fiind convertită în curent alternativ. de invertoarele distribuite uniform pe suprafața parcului fotovoltaic și preluată de containerul post de transformare JT/MT de 2000kVA. Pe partea de 20 kV, postul de transformare va fi conectat în linia 110kV care trece în zona terenului beneficiarului printr-un stâlp de întindere MT echipat cu separator și descărcători.

Parcul fotovoltaic va avea 19.800 de module fotovoltaice, monocristaline. Dimensiunile fizice ale modulelor fotovoltaice generice considérate îin cadrul proiectului în vederea realizării layout-ului sunt 2279x1134mmx35mm. Aceste dimensiuni sunt orientative și pot varia nesemnificativ de la un producător la altul.

Acestea se vor monta pe structuri metalice fixe tratate anticoroziv, pe direcția E-V, înclinate optim sub un unghi de 30° faţă de orizontală.

Structura de montare asigură o înalțime corespunzătoare a marginii inferioare a panourilor fotovoltaice față de suprafața solului pentru a permite o funcționare optimă în perioadele cu căderi de zăpadă mai mari decât mediile înregistrate. Pentru constituirea generatoarelor de curent continuu modulele fotovoltaice se vor înseria în string-uri .

Mai multe stringuri se vor conecta la un invertor. În cazul în care invertoarele nu sunt prevăzute cu suficiente intrări se pot prevedea cutii intermediare de conexiuni care ulterior se vor conecta la invertor. Fiecare zonă are propriile instalaţii de conversie de curent continuu-curent alternativ (invertoare). Această instalaţie este compusă din invertoare de 100kW.

Invertorul converteşte curentul continuu produs de matricea PV în curent alternativ pentru a putea fi injectat în posturile de transformare.

Invertoarele se vor monta/prinde pe structură de susținere a panourilor fotovoltaice, în spatele acestor panouri din loc în loc.

Postul colector de transformare parc fotovoltaic

Postul de transformare amplasat în incinta parcului fotovoltaic va avea trei compartimente principale:

  • Compartiment MT 20kV
  • Compartiment transformator
  • Compartiment joasă tensiune 0,4kV

Echipamentele principale din aceste compartimente vor fi urmatoarele:

  • 2 transformatoare uscate de 2000kVA
  • 4 celule de 20kV (2 de trafo, 1 de linie și 1 de măsură )
  • Tablou de distribuție joasă tensiune

Structura panouri fotovoltaice panourile fotovoltaice vor fi comandate la producător şi vor fi amplasate pe o structură metalică de rezistență. Sistemul de fundare și structura de rezistență a panourilor fotovoltaice constituie obiectul și responsabilitatea exclusivă a firmei de la care vor fi achiziționate acestea. La proiectarea și executarea acestora se va ține seama de încărcările seismice și climatice precum și de normele, normativele și reglementările în vigoare.

Înainte de alegerea efectivă a adâncimii de înșurubare se vor efectua teste de smulgere și compresiune, prin sondaj, pe întreaga suprafață a viitorului parc fotovoltaic, în conformitate cu normele și normativele în vigoare cu această ocazie verificându-se și tehnologia de execuție.

Peste aceste elemente vor fi poziționate apoi profile metalice peste care se amplasează panourile fotovoltaice.

Toate părţile metalice ale sistemului vor fi zincate și vopsite și conectate la sistemul de legare la pământ.

Toată structura metalică se va dimensiona la solicitările induse de panouri - greutate, vânt, zăpadă și seism.

Imprejmuirea parcului împrejmuirea metalică a parcului fotovoltaic se va realiza din panouri de plasă zincată, montate pe stâlpi realizați din țeavă zincată, înglobați în fundații din beton armat monolit. Pe întreg perimetrul se vor prevedea contravântuiri pentru a asigura o susținere a gardului. De asemenea se vor prevedea contravântuiri suplimentare la colțuri sau la schimbări de direcții ale gardului. Poarta de acces în parc va avea deschiderea de 6,0 m între ax, stâlpi și se va procura gata confecționate.

La execuția fundațiilor pentru containerul colector și împrejmuire, se va avea în vedere cota de nivel locală a terenului amenajat.

Împrejmuirea se va amplasa la limita proprietății retrasă cu 6 m față de terenurile învecinate și 5 m față de panourile fotovoltaice.

Amenajare teren amplasamentul parcului fotovoltaic a fost ales astfel încat să nu fie necesare lucrări de sistematizare verticală de dimensiuni importante .

Suprafața de teren alocată parcului este împrejmuită cu gard metalic și are prevăzut un spațiu liber între limita de montare a panourilor fotovoltaice și gardul perimetral, de circa 6,00 m lățime, în lungul acestuia. Spațiul respectiv permite intrarea și circulația unui utilaj de intervenție în situații speciale.

Lucrări de instalații din punct de vedere instalațiile aferente construcțiilor având în vedere că în cadrul parcului este amplasat doar 1 post de transformare complet echipat și cablat acesta va fi prevăzut cu toate instalațiile necesare (iluminat, prize, climatizare, etc).

Parcare ivestiția prevede amenajarea unei parcări de 230 mp din dale inierbate pentru autovehiculele angajaților, sau personalului care asigură mentenanța.

Bilant teritorial

- Suprafață teren = 120.464 mp

-    Regim de înalțime - nu este cazul (panouri fotovoltaice, este doar punct transformare)

-    Sc punct transformare = 70 mp

-    Sc punct de conexiune = 14 mp

-    Container administrativ = 14 mp

-    Drum exploatare = 5.200 mp

-    Suprafața panouri fotovoltaice = 51.200 mp

- CUT = 0,4709      POT = 47,09%

- Suprafață spații verzi = 63.736 mp

- Suprafață dale inierbate pentru parcări acces=230mp(locuri parcare pentru mentenanță)

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

proiectul va avea impact pozitiv asupra mediului datorită faptului că se va realiza energie verde cu emisii 0 de CO2;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: impactul este de natură mecanică, pentru o perioadă scurtă de timp şi limitat la zona de realizare a fundaţiilor (ocupare definitivă) şi a organizării de şantier (ocupare temporară). Impactul asupra solului va fi diminuat pe cât posibil prin folosirea unor suprafeţe de teren cât mai reduse şi amenajate pentru depozitarea temporară a deşeurilor, suprafeţe ce vor fi curăţate de către executant la finalizarea lucrărilor.

Stratul vegetal de pământ de pe amplasamentul stâlpilor la care se execută lucrări de fundaţii, va fi depozitat şi refolosit la readucerea terenului la starea iniţială, după finalizarea execuţiei lucrărilor. Surplusul de pământ va fi transportat şi depozitat de către constructor, pe suprafeţele indicate de către primăriile unităţilor administrativ - teritoriale de pe teritoriul cărora rezultă acest deşeu inert.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: Procesul de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice nu implică degajări de fum, sau aburi și nici nu există surse de mirosuri. Din punct de vedere al impactului asupra atmosferei, se va înregistra influența asupra calității aerului pe perioada de construcție, ca urmare a traficului generat de utilajele și autovehiculele implicate în lucrări.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: - nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform certificatului de urbanism nr. 60/13.02.2024; categoria de folosință actuală a imobilului este arabil;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional: - imobilele consemnate în comuna Catalina, extravilan, CF. Nr. 30401, 30402, 30403, suprafața totală de 120.464 mp., se situează în zonă cu potențial arheologic și cad sub incidența OG 43/200, republicată, și se va înainta spre avizare către DJC Covasna. Documentația înaintată va conține raportul unui diagnostic arheologic realizat de către o instituție muzeală abilitată, care va fi înaintată(prin intermediul DJC Covasna) spre analiză către Comisia Națională de Arheologie din cadrul Ministerului Culturii. Studiul va conține propuneri pentru asigurarea protejării patrimoniului arheologic.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața totală a terenului este de 120 464 mp;

b) natura impactului: Centrala fotovoltaică nu produce nici zgomot și nici vibrații. În perioada de implementare a proiectului, sursele de zgomot și vibrații sunt reprezentate de utilajele ce vor funcționa în cadrul organizării de șantier. Activitățile generatoare de zgomot și vibrații sunt reprezentate de activitățile de excavare pentru fundații, pregătirea drumurilor, transporturile de materiale. În perioada de funcționare, principala sursă de zgomot va fi traficul auto.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

 f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul negativ generat în perioada lucrărilor se va întinde strict pe perioada de execuție a lucrărilor și probabil pe o perioadă de timp foarte scurtă după terminarea lucrărilor. Impactul va avea o frecvență variabilă (în funcție de programul de execuție și tipul lucrărilor executate).

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor în perioada de execuție.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Adresa cu nr. 9488/20.11.2023 trimisă către membrii CAT, în vederea exprimării opiniei formulate în scris sub formă de punct de vedere;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 17/2023;
  2. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 60/13.02.2024 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  3. conform procesului verbal nr. xx din data de xx.03.2024 încheiat în urma ședinței CAT s-a solicitat următoarele:
  • Garda Națională de Mediu –Comisariatul Județean Covasna- la gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin. 4 și art. 15, alin. 1 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului.
  • depunerea documentației la Direcția Județeană pentru Cultură spre avizare
  1. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  2. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  5. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilor;
  6. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din OUG 92 /2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  7. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  10. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  11. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  12. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  13. Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                        Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                    Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 Întocmit,

 Referent de specialitate Stanciu Maria