Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 31.07.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul/domiciliul în județul Covasna, mun. Sfântu Gheorghe, str. 1 Decmbrie 1918, nr. 2, privind ”ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII – ZONA STRĂZII JOKAI MOR – PARTEA ESTICĂ” propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, str. Jokai Mor, partea Estică, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5454/05.07.2023, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1.682/2023 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 27.07.2023 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 21/27.07.2023);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Aviz de gospodărire a apelor nr. 59/22.12.2021 din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna;

- Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. 8143/7322/04.11.2021, eliberat de către Direcția de Sănătate Publicîă Covasna;

- Adresa nr. 258247/06.10.2021 din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al Județului Covasna.

- Adresa Gospodăriei Comunale Sfântu Gheorghe nr. 8863/28.09.2021;

- Scutit de taxă conform prevederilor Legii nr. 302 din 27 noiembrie 2015 pentru modificarea alin. (3) al art. 56 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;

--în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII – ZONA STRĂZII JOKAI MOR – PARTEA ESTICĂ”, propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Zona străzii Jokai Mor – partea Estică, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul prevede determinarea regulilor urbanistice de construire în zona străzii Jokai Mor, Est, mun. Sf. Gheorghe, cu scopul realizării unei zone rezidențiale și de servicii, dar și extinderea intravilanului existent, astfel încât construcțiile și amenajările propuse să se integreze în cadrul natural și antropic existent.

Obiectivul este amplasat în Municipiul Sfântu Gheorghe, zona străzii Jókai Mór, partea estică a acestuia. Prin PUZ-urile aprobate în ultimii 5 ani, se observă intenția de dezvoltare a zonei, prin reparcelare, extinderea circulațiilor, dezvoltarea loturilor cu locuințe individuale și asigurarea dotărilor și infrastructurii necesare, în limita intravilanului propus al Municipiului Sfântu Gheorghe.

Terenurile pe care urmează a se întocmi PUZ sunt în prezent o parte terenuri arabile în extravilan şi o parte în intravilan. Prin documentația prezentă, se prevede introducerea terenurilor din extravilan în intravilan.

În zona propusă, conform planșei de reglementări, pe limitele de vest există o zonă rezidențială compusă din locuințe individuale așezate de regulă izolate pe lot, cu un regim de înălțime de maxim P+1+M.

Majoritatea loturilor au o singură construcție perpendiculară pe stradă. Loturile lungi (cu lungime de peste 50 m) sunt împărțite în două:curtea din față, construcțiile fiind retrase de la stradă și grădina ce se află în spate.

Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal are o suprafață de 34,5 ha și este alcatuită din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe. O parte a imobilelor se află în zona de protecție a Fermei de păsări, conform Certificatului de Urbanism nr. 496/04.12.2020.

Vecinătăți:

- la nord – terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice (zonă servicii);

- la sud – terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice, limita administrativă UAT Sfântu Gheorghe cu UAT Comuna Ilieni;

- la vest – terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice situate pe strada Jókai Mór;

- la est - terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice.

Terenul ce a generat PUZ în suprafață totală de 34,5ha este compus din: Imobile aflate în proprietatea unor persoane fizice sau juridice, situate în intravilan parțial reglementat/extravilan nereglementat, având ca și categorie de folosință actuală: curți construcții, teren arabil, livadă, conform Certificatului de Urbanism nr, 496/04.12.2020.

Pe teren, zona ce a generat PUZ este reprezentată în general de terenuri libere de construcții, neamenajate cu imaginea de terenuri virane ocupate de vegetație crescută spontan, fie de terenuri agricole ale personanelor fizice sau juridice, libere de construcții.

Conform Documentației de urbanism PUG nr. 6/1995, aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean/Local Sfântu Gheorghe nr. 367/29.11.2018 zona ce a generat PUZ se află în UTR 10 și are funcțiunile:

- ZL.U.10 – Subzonă cu locuințe existente într-un țesut compact tradițional ardelenesc sau tradițional pavilionar în care se vor face completări la fondul construit numai cu locuințe de tip urban -în UTR 10;

PUZ-ul propune transformarea terenului ce a generat PUZ din terenuri arabile, livadă, în teren intravilan cu funcțiunea de zonă rezidențială cu locuințe individuale mici (D+P+1+M), zonă rezidențială cu locuințe semicolective (P+2) și funcțiuni complementare.

Se propun zone cu funcțiuni mixte destinate obiectivelor de utilitate publică (activități comerciale,învățământ, sănătate, spații verzi publice).

BILANȚ TERITORIAL EXISTENT/PROPUS

ZONE FUNCȚIONALE

EXISTENT CONFORM TEREN

EXISTENT CONFORM P.U.Z. –uri aprobate în zonă

PROPUS PRIN P.U.Z.

 

ha

%

ha

%

ha

%

Zonă locuințe individuale

6.97

20.20

 

 

0

0.00

Zonă servicii

0.5

1.45

 

 

0

0.00

ZR – Zonă rezidențială cu locuințe individuale mici și funcțiuni complementare

0

0.00

7.35

21.30

24.80

71.88

ZRM – Zonă mixtă rezidențială cu locuințe individuale și colective cu funcțiuni complementare

0

0.00

 

 

1.23

3.57

ZS – Zonă dotări și servicii – activități comerciale, învățământ, sănătate, spații verzi publice

 

 

 

 

0.70

2.03

T – Căi de comunicație și transport

1.6

4.64

 

 

4.30

12.48

V – Spații verzi de protecție

0

0.00

 

 

3.10

8.99

Ape

0.37

1.07

 

 

0.37

1.07

Teren agricol

25.06

72.64

 

 

0

0.00

SUPRAFAȚĂ TOTALĂ REGLEMENTATĂ PRIN PUZ

34.50

100

34.50

 

34.50

100

 

Suprafețe raportate la Zona reglementată

Existent

Propus

Suprafață intravilan

17.3

50.14%

34.5

100.00%

suprafață extravilan

17.2

49.86%

0

0

SUPRAFAȚA REGLEMENTATĂ PRIN PUZ

34.5

100.00%

34.5

100.00%

 

Indici urbanistici

Terenul în suprafață totală de 34,5ha este compus din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul mun. Sf. Gheorghe, conform Certificatului de Urbanism nr. 496/04.12.2020.

Regim juridic

- imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Sf. Gheorghe.

Regim economic

- Zonă intravilan parțial reglementat/extravilan nereglementat cu folosință actuală: curți construcții, arabil, livadă.

Regim tehnic:

UTR LI -ZONĂ REZIDENȚIALĂ CU LOCUINȚE INDIVIDUALE MICI ȘI FUNCȚIUNI COMPLEMENTARE – ce cuprinde următoarele subzone funcționale:

ZR-Zonă rezidențială cu locuințe individuale mici și funcțiuni complementare(comerț, servicii, alimentație publică, activități manufacturiere,turism, spații verzi)

• RH max = D+P+1+M ( 9 m)

• POT maxim = 30%

• CUT maxim = 1 m2ADC / m2teren

 

ZRM –Zonă mixtă rezidențială cu locuințe individuale mici și colective cu funcțiuni complementare

• RH max = P+2 ( 10m)

• POT maxim = 40%

• CUT maxim = 1,2 m2ADC / m2teren

 

 

ZS-Zonă dotări și servicii–activități comerciale, învățământ,sănătate, spații verzi publice (parcele destinate obiectivelor de utilitate publica)

• RH max = D+P+1+M ( 9 m)

• POT maxim =40%

• CUT maxim = 1 m2ADC / m2teren

 

T –Zonă căi de comunicație și transport

• RH max = P ( 3 m)

• POT maxim = 10%

• CUT maxim = 0,1 m2ADC / m2teren

 

V –Zonă spații verzi, de protecție

• RH max = P ( 3 m)

• POT maxim = 10%

• CUT maxim = 0,1 m2 ADC / m2 teren

 

Zona spaţii verzi

Pe terenurile obiectivului propus, pentru fiecare subzonă funcțională în parte,se vor amenaja spații verzi plantate în proporție de minim 30%, din care cel puțin 2/3 pe sol natural.

Această zonă va fi compusă din spații verzi instituite ca perdele de protecție față de infrastructura rutieră, cât și din spațiile de tip „grădini de fațadă” survenite în urma retragerii construcțiilor față de aliniament.

 

Operațiuni propuse în zonă

Destinaţia obiectivului de investiţii:zona rezidențială și activități conexe;

Funcţiune propusă: locuire și funcțiuni complementare (comerț, servicii, alimentație publică, învățământ, sănătate, activități manufacturiere, turism).

- Construcțiile și amenajările aferente se vor integra în cadrul natural și antropic existent;

- Activitatea de construire în zonă urmează a se desfășura în cadrul următoarelor categorii principale:

  • Construirea cu prioritate pe terenuri libere;
  • Realizarea unor delimitări clare ale proprietăților și stabilirea competențelor fiecărui proprietar pentru funcționarea corectă în ansamblu a zonei;
  • Realizarea echipării tehnico-edilitare;
  • Valorificarea potențialului natural;
  • Organizarea și dezvoltarea căilor de comunicații;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară sau definitivă de construire;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor protejate și de protecție a acestora;
  • Stabilirea modului de utilizare a terenurilor.

 

Dezvoltarea echipării edilitare

Alimentarea cu apă

Alimentarea cu apă potabilă se va asigura prin racord la sistemul de apă public aflat în administrarea operatorului regional Gospodărie Comunală S.A.. Constrcțiile se vor racorda la rețeaua de apă existentă pe Str. Jókai Mór –PEID 110mm (conform avizului nr. 8863/28.09.2021 -plansa AA 150/2021).

Canalizare

Evacuarea apelor uzate se va face în rețeaua publică aflată în administrarea operatorului regional Gospodărie Comunală S.A.. Construcțiile se vor racorda la rețeaua de apă existentă în parte de nord a zonei regelmentate, pe Str. Jókai Mór – CM 200mm (conform Avizului nr. 8863/28.09.2021 -planșa CM 141/2021).

Apele pluviale din incintă vor fi direcționate către un sistem de canalizare suprateran de drenare, trecute printr-un separator de hidrocarburi și stocate într-un bazin de retenție pentru a fi folosite la irigarea spațiilor verzi. Se va avea în vedere evitarea scurgerii streașinilor sau a apelor meteorice pe terenurile vecine.

Concomitent cu extinderea rețelei de alimentare cu apă și canalizare se va extinde și instalația de stingere incendii - hidranți exteriori.

Alimentare cu energie electrică

Alimentare cu energie electrică se va face din rețeaua de distribuție existentă în zonă, printr-un branșament ce va asigura energia electrică la toate construcțiile propuse. Racordarea fiecarui imobil se va realiza prin intermediul unui branșament individual dotat cu un post de reglare-măsurare amplasat la limita de proprietate, în firida tip agrementată.

Iluminatul public pentru această zonă este realizat printr-un branșament distinct celor individuale.

Branșarea construcțiilor se va realiza cu respectarea distanțelor minime obligatorii stabilite prin Normativul PE 107 (pentru proiectarea și executarea rețelelor de cabluri electrice).Se vorrespecta zonele de protecție și siguranță ale instalațiilor electrice, conform Legii Energiei 123/2012 –art. 15și a normativelor tehnice în vigoare.

Propunerile din Planul Urbanistic Zonal nu afectează rețelele de alimentare cu energie electrică și celalalte instalații existente.

Alimentarea cu gaze naturale

Alimentarea cu gaze naturale se va asigura prin racord la reţeaua de distribuție existentă în zonă. Pe zona studiată se află conducta de transport gaze Dn 250 Codlea – Sfântu Gheorghe în administarea Transgaz. Conform Avizului nr. 24016/648 din 30.03.2023 eliberat de SC Transgaz SA, este recomandată respectarea distanței minime de 20m între conducta de transport gaze și construcțiile cu regimul de înălțime de maxim P+3E.

Propunerea conform planului de Reglementări Urbanistice nu afectează rețeaua Trangaz existentă.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele

Terenurile care au generat prezentul plan se situează partial în intra/extravilanul mun. Sf. Gheorghe. Planul urbanistic zonal are în vedere organizarea armonioasă a zonelor funcţionale în teritoriul studiat cât şi asigurarea compatibilităţii acestora cu zonele funcţionale din vecinătăţi, dar și extinderea intravilanului existent.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul prevede reglementarea unei suprafețe de 34,5 ha. Reglementările propuse prin plan au ca scop integrarea în cadrul natural și antropic existent viitoarele construcții și amenajări prevăzute prin PUZ.

Pentru fiecare subzonă funcțională prevăzută prin plan este prevăzută amenajarea spațiilor verzi în proporție de 30 %.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

În zona analizată s-a identificat:

  • lipsa amenajărilor spațiilor neplantate – imagine de teren viran;
  • inexistența unor aliniamente de arbori pe drumurile de acces, cât și neîngrijirea corespunzătoare a spațiului verde existent;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA) și în baza prevederilor Planul Urbanistic Generalal Municipiului Sfântu Gheorghe, nr. 6/1995, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean / Local Sfântu Gheorghe nr. 367/29.11.2018.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efect direct, permanent, local;

b) natura cumulativă a efectelor: Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal are o suprafață de aprox. 34,5ha și este alcătuită din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe, o parte a imobilelor se află în zona de protecție a Fermei de păsări, conform Certificatului de Urbanism nr. 496/04.12.2020.

Regimul economic: zonă intravilan partial reglementat/extraviln nereglementat. Folosința actuală: curți construcții, locuințe, servicii, arabil, livadă.

 

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Planul a fost avizat de către DSP Covasna prin Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. 8143/7322/04.11.2021, cu urmăatoarea clauză: La faza DTAC beneficiarul sau beneficiarii terenurilor care se află în zona se protecție sanitară a fermei de păsări, vor solicita, dacă vor construe locuințe pe acele terenuri, studii de impact asupra stării de sănătate a populației.

Acest studio va fi atașat la documentația pentru obținerea de la DSP Covasna a Asistenței de Specialitate de Sănătate Publică (faza DTAC).

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 34,5 ha, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

Conform avizului Muzeului Național Secuiesc, în zona studiată nu se află descoperiri arheologice. Zona studiată nu figurează ca sit arheologic în Repertoriul Areheologic Național.

Se menționează fapul că la o distanță de cca 400m vest de zona studiată, se găsește situl arheologic Așezarea hallstattiană de la Sfântu Ghoerghe – Cartier Simeria, înregistrat în Repertoriul Areheologic Național (cod RAN: 63401.06).

Conform punctului de vedere transmis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna documentația a fost înaintată spre avizare.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 496/04.12.2020, prelungit de la data 11.12.2022 până la data de 10.12.2023, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- respectarea Clauzei din Asistența de specialitate de sănătate publică nr. 8143/7322/04.11.2021;

- conform Adresei nr. 258247/06.10.2021 din partea ISU Covasna, se va asigura accesul autospecialelor de intervenție până la limita de proprietate, respectând soluția propusă prin documentația înaintată, respectiv prin respectarea prevederilor pct. 4.12, Anexa nr. 4 din Regulamentul general de urbanism aprobat cu HLG nr. 525/1996, repuublicată.

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei (*actualizată*);

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 03.07.2023 şi 05.07.2023;

- Convocatorul nr. 5954/24.07.2023, transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 27.07.2023 și procesul verbal al ședinței nr. 21/27.07.2023 (înregistrat la APM Covasna cu nr. 6043/27.05.2023);

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

ng. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta