Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

               Proiect Decizia etapei de încadrare din 25.09.2023

 

 

Ca urmare a notificării adresate de MOSKOTÁR ANDRÁS cu domiciliul în comuna Valea Crișului, sat  Valea Crișului, nr. 297, privind ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUINȚE”, propus a fi amplasat în comuna Valea Crișului, sat  Valea Crișului, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7158/06.05.2023, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr.19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 21.09.2023 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 27/21.09.2023, înreg. la APM nr. 7714/21.09.2023);

- adresă primită în scris de la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna cu nr. 1859/20.09.2023, înreg. la APM nr. 7765/22.09.2023

- dovada de plată (500 lei) – OP 9729/06.09.2023

- Aviz de oportunitate nr. 15 din 03.07.2023 de la Consiliul Județean Covasna

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul ” ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUINȚE”, propus a fi amplasat în comuna Valea Crișului, sat  Valea Crișului,  judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul propune amenajarea unui teren extravilan, în comuna Valea Crișului în vederea reglementării terenului din teren agricol în teren intravilan pentru construirea unei case de locuit.

Suprafața terenului este de 1200 mp și se află în extravilanul localității, folosința actuală a terenului fiind livadă. Terenul este împrejmuit și liber de construcții.

La nord est de intravilanul satului Valea Crișului, pe drumul comunal DC30 spre Calnic, satul aparținător comunei se află terenul în discuție, proprietate a inițiatorului. Pe ambele fronturi ale drumului s-au introdus în intravilan parcele pentru locuințe.

Accesibilitatea pe parcela din drumul comunal este asigurată de o parcelă dezmembrată în special pentru circulația spre parcela studiată și cele din vecinătatea vestică.

Vecinătăți:

La nord est și vest: terenuri agricole în extravilan

La nord sud: drum privat

Circulația:

Calea de comunicație rutieră în zonă este asigurată de drumul communal DC30, legătura dintre Valea Crișului și Calnic, drum semimodernizat,  asfaltat, fără trotuare, cu utilități (energie electrică, apă rece); drumul privat derivat din drumul comunal drum de pământ nemodernizat.

Modernizarea circulației:

Modernizarea drumului se va face prin grija proprietarilor pe porțiunea din fața parcelei, deocamdată. Modernizarea drumului se va rezolva corelat cu ceilalți investitori din zonă. Nu se prevăd parcări de-a lungul drumului, acestea sunt prevăzute în interiorul incintei.  

 

Bilanț teritorial comparativ:

 

ZONE FUNCȚIONALE

 

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

1

Teren agricol-livadă în extravilan

1200

86

-

-

2

Acces carosabil: drum privat de acces la parcelă

200

14

200

14

3

Zonă rezidențială-intravilan

-

-

1200

86

TOTAL ZONĂ REGLEMENTATĂ

1400

100

1400

100

 

 

 

 

Regimul de înălțime:

Regimul maxim de înălțime al construcțiilor s-a stabilit în funcție de necesitățile funcționale rezultate din destinația clădirilor; necesități compoziționale

Regimul de înălțime maxim propus:P+1(M)(cu sau fără subsol)

Înălțimea max. la sreașină = 6m

Înălțimea max. la coamă = 11 m

Regimul de aliniere:

Criteriile care au stat la baza determinării regimului de aliniere au fost:

  • Distanțele de siguranță a construcțiilor aflate în adiacenta drumurilor publice
  • Distanțe normate din punct de vedere a normelor de prevenire a incendiilor
  • Regimul de înălțime a construcțiilor
  • Regimul de aliniere a construcțiilor se va înscrie în suprafața edificabilă, distanțele de siguranță, de intervenție și de eventuale protecții impuse și anume:

- min. 5 m de la marginea drumului e acces privat din sud, pentru posibilitatea de lărgire și modernizare a acesteia

          -  min. h/2(h= înălțime streașină) spre vecinătățile din nord, est și vest(având în vedere o eventuală introducere în intravilan a vecinătăților)

Indici urbanistici:

 

 

Existent

Propus

POT =  0%

POT =  30%

CUT = 0,0

CUT = 0,6

 

 

 

Echipării edilitare:

Alimentarea cu apă: alimentarea cu apă se va face din puțul forat în curte și din rețeaua stradală existentă.

Canalizare menajeră: se va face în bazin vidanjabil impermeabilizat până la executarea rețelei stradale

Alimentare cu energie electirică: alimentarea cu energie electrică este posibilă din rețeaua stradală existentă pe DC 30

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amplasamentul studiat se afla situat în extravilanul localității Valea Crișului.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul propune amenajarea unui teren extravilan, în comuna Valea Crișului în vederea reglementării terenului din teren agricol în teren intravilan pentru contruirea unei case de locuit.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: conform Certificatului de Urbanism nr. 97/17.02.2023, eliberat de Primăria comunei Valea Crișului. Terenul se află în extravilanul localității și este proprietate privată.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona de amplasament vizată se află în intravilanul localității, cu o suprafață de 1200 mp.

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 97/17.02.2023 emis de Primăria comunei Valea Crișului, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

 - respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii. Nu se vor folosi materiale polante, periculoase și nocive;

- se va avea în vedere refacerea cadrului după terminarea lucrărilor de construcții în mod cât mai apropiat de starea inițială a terenului.

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunțurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din data de 06.09.2023 și 11.09.2023.

- Convocatorul nr. 7619/19.09.2023 trimis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 21.09.2023 și procesul verbal al ședinței cu nr. 27/21.09.2023 nr. înreg. APM 7714/21.09.2023;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare și anunțul public privind decizia de încadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                         Referent de specialitate

                                                                                                                   Stanciu Maria