Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 17.11.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de KOVÁCS GÁBOR-LÓRÁND cu sediul/domiciliul în județul Covasna, mun. Sfântu Gheorghe, str. Bld. Gen. Grigore Bălan, nr. 50, bl. 37, sc. B, ap. 8, privind ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONĂ DE LOCUINȚE” propus a fi amplasat în com. Valea Crișului, loc. Calnic, str. Extravilan, nr. FN, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9199/08.11.2023, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1.682/2023 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 02.08.2023 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 22/02.08.2023);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Dovadă plată 500 lei OP nr. 140/10.11.2023;

--în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL - ZONĂ DE LOCUINȚE”, propus a fi amplasat în com. Valea Crișului, str. Extravilan, nr. FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul a fost elaborat în vederea reglementării zonei pentru o zonă rezidențială, alipită intravilanului reglementat al satului Calnic, la vest de drumul principal și în nordul localității.

Terenul reprezintă un singur lot aflat în proprietatea unei persoane fizice, respectiv Kovacs Gabor Lorand, conform Extras CF nr. .23622 a localității Valea Crisului - S=7300 mp.

Proprietarul doreste să delimiteze o zonă edificabilă în scopul construirii unei locuințe individuale și anexe aferente.

Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al localității terenul este în extravilan, într-o zonă cu funcțiunea dominantă de locuințe individuale.

Forma si dimensiunile terenului studiat corespund amplasării locuintelor individuale cu anexele lor, asigurării acceselor carosabile și pietonale și realizării locurilor de parcare aferente funcțiunii  propuse.

Nu se vor crea noi loturi momentan, dar se oferă  posibilitatea de dezmembrare ulterioară, nu mai mică de 350 mp pentru o locuință.

Vecinătăți:

La nord și la est, (peste drum) zonă de locuințe în intravilan, la sud teren arabil în extravilan, iar la vest cimitir. Terenul, are o formă poligonală cu latura scurtă orientată spre est și vest. În cadrul zonei are așezare si orientare favorabilă, accesul auto si pietonal în incintă realizându-se dinspre latura estica. Pe amplasament nu exista construcții.

Terenul are o accesibilitate foarte bună, direct de pe drumul Cf 25929. Acesta va asigura o fluență bună a traficului în zonă.

Zonificarea teritoriului

Se propune parcelarea în două loturi astfel: o suprafață de 2500 mp la frontul străzii, ce va fi reglementată ca zonă rezidențială și 4800 mp ce va rămâne extravilan arabil.

Constructiile principale sunt cele de locuinte unifamiliale, independente. Cladirile vor avea regim maxim de înălțime P+1 cu sau fără subsol.

Bilanț teritorial comparativ

SPECIFICAȚIE

Existent

Propus

 

mp

%

mp

%

Suprafață existent în CF din care

7300

100

7300

100

Suprafață teren extravilan

7300

100

4800

65,75

Suprafață teren intravilan

 

 

2500

34,25

TOTAL

7300

100

7300

100

 

Bilanț teritorial suprafața reglementată:

ZONIFICARE FUNCȚIONALĂ

Suprafața

(mp)

%

ZONĂ CU FUNCȚIUNE REZIDENȚIALĂ

Construcții propuse-maxim

750

30

Spațiu verde –minim, estimativ

1375

55

Circulații auto si pietonale propuse-estimativ

375

15

TOTAL suprafața reglementată

2500

1000

       

 

Indici urbanistici: P.O.T. =max.30%; C.U.T.= max.0,60

Regimul maxim de înălțime al clădirilor: P+1, cu sau fără subsol pentru construcțiile principale

P pentru anexe.

Dezvoltarea echipării edilitare

Alimentarea cu apă: Există rețea de apă pe drumul de acces, cf 25929, cu posibilitate de racordare. Constructiile propuse vor fi racordate la aceasta.

Canalizare menajeră: Nu există rețea de canalizare în satul Calnic, colectarea apelor menajere se va face in bazin vidanjabil impermeabilizat, până la extinderea canalizării centralizate în loc. Calnic, când se va racorda la aceasta.

Canalizarea pluviala: Apele meteorice de pe amplasament vor fi colectate prin rigole si santuri si evacuate  a rigola stradală a drumului de acces la teren.

Apele meteorice colectate de pe clădirile obiectivului şi din incinta amenajată a acestuia, se vor scurge gravitaţional, prin rigole pluviale, la rigola stradală a drumului de acces.   

Încălzirea: Spaţiile interioare vor fi încălzite de la centrale electrice/termice proprii sau alte instalații de încălzire adecvate, eventual se pot utiliza şi panouri solare - fotovoltaice.

Alimentarea cu energie electrică: se va asigura prin racordare la reţeaua existentă. cu avizul furnizorului, pe baza unui proiect de specialitate. Există rețea de distribuție energie electrică, la 100 m față de limita proprietății, pe drumul de lângă cimitir. Se pot utiliza și soluții alternative de energie: panouri fotovoltaice, solare, sisteme eoliene, etc.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele

Amplasamentul planului se află în extravilanul com. Valea Crișului, sat Calnic, Planul urbanistic zonal are în vedere ca reglementările propuse să se integreze în particularitățle zonei și să se armonizeze cu vecinătățile imediate, astfel se prevede un singur UTR:

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul prevede reglementarea unei suprafețe de 7300mp, în vederea înființării unei zone edificabile în scopul construirii unei locuințe individuale și anexe aferente. Se propune asigurarea unui minim de 5 % spaţii verzi din totalul suprafeţei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: rezolvarea echipării edilitare.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efect direct, permanent, local;

b) natura cumulativă a efectelor: Conform Certificatului de Urbanism nr. 373/05.07.2021, eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul identificat cu nr. cad. 23622, se află în extravilanul localității conform PUG aprobat și este în proprietatea solicitantului conform extrras CF nr. 23622 Valea Crișului. Folosința actuală a terenului identificat cu nr. CF 23622 este arabil și are o suprafață totală de 7300 mp.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 7300 mp, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: pentru plan s-a emis avizul de specialitate nr. 128/U/06.11.2023 din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: amplasamentul nu este cazul..

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 373/05.07.2021, eliberat de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ord. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările și completările ulterioare;

- Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 10.11.2023 şi 14.11.2023;

- Convocatorul nr. 9347/14.11.2023, transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 16.11.2023 și procesul verbal al ședinței nr. 33/16.11.2023 (înregistrat la APM Covasna cu nr. 9432/16.11.2023);

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

ng. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta