Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

 PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 17.11.2023

 

 

Ca urmare a notificării adresate de SEPSIIPAR SRL PENTRU MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cartierul Câmpul Frumos,  nr. 5, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ ZONĂ INDUSTRIALĂ-MODIFICARE PARȚIALĂ (MODUL 9) PUZ APROBAT PRIN HCL 252/2009”, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cartierul Câmpul Frumos, nr. FN, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9280/10.11.2023,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 16.11.2023 la sediul APM Covasna;

-  Proces verbal nr. 33 din data de 16.11.2023 încheiat în urma ședinței CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ ZONĂ INDUSTRIALĂ-MODIFICARE PARȚIALĂ (MODUL 9) PUZ APROBAT PRIN HCL 252/2009”, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cartierul Câmpul Frumos, nr. FN jud. Covasna, titular SEPSIIPAR SRL PENTRU MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cartierul Câmpul Frumos,  nr. 5, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prin tema de proiectare proprietarul solicita reglementarea incintei ca zona industriala în scopul extinderii activitatii existente în parcul industrial prin inchirierea suprafeteleor pentru construirea de noi hale de producție și depozitare. Obiectul lucrarii este reglementarea incintei ca zona industriala prin modificarea partiala a PUZ-ului aprobat prin HCL 252/2009 pentru Parcul industrial Câmpul Frumos din Sfantu Gheorghe. Terenul care a generat acest PUZ este inscris in CF nr.25807 Sfantu Gheorghe si are o suprafata de 22 922mp. Imobilul este in proprietatea municipiului Sfantu Gheorghe si este administrat de SEPSIIPAR SRL

Conform Planului Urbanistic Zonal aprobat prin HCL 252/2009 terenul este in intravilanul localitatii si are funciune agro-industriala

 

STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTĂRII

Evolutia zonei: In anul 2009 Pentru intregul parc industrial a fost elaborat PUZ „Parc industrial mixt Câmpul Frumos” (pr. 78/2009, elaborator BIA Florea Stela) aprobat prin HCL 252/2006 In anul 2018 pentru zona nordica a fost elaborat un PUZ care modifica partial proiectul initial PUZ „Zona Câmpul Frumos” – pr. nr. 1528/2018 (elaborator V&K s.r.l.) Terenul ce face obiectul acestui plan urbanistic este inclus PUZ-ul initial ca zona agro-industriala nereglementata, nu este cuprins în documentatia din 2018. Prin acest PUZ se modifica partial PUZ aprobat prin HCL 252/2006, terenul se reglementeaza ca zona industriala. Zona reglementata prin acest PUZ este incinta inscrisa in CF 25807 Sfantu Gheorghe si are o suprafata de 22 922mp.

Incadrarea in localitate: Terenul este amplasat in zona estica a localitatii in parcul industrial Campul Frumos. Terenul este relativ plan, are o forma neregulata, cu un front stradal de 112m și o adancime medie de 185m

Analiza geotehnica: S-au folosit datele din studiul geotehnic comandat de Sepsiipar s.r.l pentru reabilitatea turnului de apa, amplasat in apropierea lotului pe care se face acest PUZ La faza DTAC se vor face studii geotehnice pe amplasamentele cladirilor propuse.

Ocuparea terenurilor: Bilant teritorial CF 25807 Sfantu Gheorghe Zona agro-industriala 22 922 mp; POTex.= 0.00%, CUTex. = 0.00

          Echiparea edilitara: Pe drumul existent sunt retele de alimentare cu apa, canalizare menajera si pluviala, gaz, energie electrica. Cladirile existente in parcul industrial sunt racordate la aceste utilitati. Pe terenul ce face obiectul acesi lucrari exista doar un put forat, nu exista retele

 

SITUAȚIA PROPUSĂ

Avand in vedere simplitatea functiunilor si importanta locala a zonei, nu sunt necesare studii de fundamentare a solutiilor sau a temei. Comanda elaborata de beneficiar se incadreaza in specificul zonei, in elaborarea acestui plan urbanistic zonal se vor respecta normativele in vigoare

Studiu geotehnic: Conform studiilor elaborate anterior pentru constructiile existente în zona invecinata terenul se preteaza la construirea de hale industriale.

Sistematizarea vertical:Terenul este relativ plan, nu sunt probleme de sistematizare verticala

Modernizarea circulatiei:Nu se propun străzi publice, intreaga zona tine de parcul industrial.Se mentine drumul existent. Se propune un drum de acces din drumul existent care sa asigure accesul la parcelele propuse. Este un drum infundat prevăzut in capăt cu o zona de întoarcere. Capacitati de tansport admise: autoturisme, camioane de pana la 40t, utilaje de transport de orice fel cu exceptia celor care prin natura lor pot deteriora calea de rulare sau spatiile adiacente.

Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie: Nu se intervine la profilul transversal al druului existent. Drumul propus are un prospect de 10m, carosabil de 7m si trotuare pe ambene parti.

Parcaje: Se vor asigura în fiecare incinta spatii de parcare (sau garaje) pentru angajati și clienți, în functie de specificul activitatii. Nu se admite parcarea vehiculelor pe drumul de acces comun. Pentru incintele inchiriate  se va asigura numărul necesar de parcari în interiorul incintei respective. Spatiile de parcare vor fi dimensionate în funcție de specificaul fiecarei unități de producție.

Bilant teritorial comparativ CF 25807 Sfantu Gheorghe

 

propus

 

     mp

    %

Zona incinte de productie industriala si depozitare

20 077

87.59

Zona edilitare

935

 4.08

Zona circulatii

1 910

 8.33

TOTAL

22 922

100.00

Lotizare: Drumul propus si zona bazinului de retentie a apleor pluviale vor fi dezlipite  si nu vor face obiectul inchirierii. Se propune o parcelare pentru loturile care urmeaza a fi inchiriate. Dimensiunea suprafetelor inchiriate se va stabili pe baza solicitarilor, se va mentine adancimea propusa iar latimea loturilor poate fi modificata in functie de solicitari.

Functiuni propuse:

  • Functiune dominanta:  hale industriale pentru productie, depozitare, servicii
  • Alte functiuni admise parc fotovoltaic (panouri amplasate la sol sau pe cladiri)
  • Functiuni complementare: constructii administrative, constructii anexe cu conditia ca ele sa deserveasca functiunea dominant
  • Utilizari interzise: constructii provizorii, cu exceptia celor destinate organizarii de santier.

          Regimul de înaltime: regim de inaltime maxim P+2

Inaltimi maxime admise: H max la cornisa: 12m de la cota 0+00 a terenului amenajat;

Aliniamentul: Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

Intregul parc industrial este in proprietatea municipiului Sfantu Gheorghe, nu exista terenuri in doemeniul public.

          Amplasarea in parcel: Toate constructiile noi vor fi amplasate in zonele edificabile evidentiate pe plansa de reglementari urbanistice.

          Zona edificabila: Zona edificabila s-a stabilit în functie de circulatiile comune

Aceasta este retrasa la 3m fata de perimetrul incintei, 2m fata de vecinatati, 5m fata de drumuri.

          Retrageri minime obligatorii pentru construcții: -3m fata de limitele de est, vest și nord ale incintei, 5m fata de drumuri, 2m fata de vecinatati

Regimul de aliniere al constructiilor: Cladirile propuse vor fi aliniate la drumuri.

Modul de utilizare al terenului:

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal. POT max. 60%,  CUT max 0.6

  • regim de inaltime maxim Pinalt, punctual P+1
  • inaltime maxima10 m

Pentru parc fotovoltaic POT max. 80%, CUTmax. 0.8

          Echiparea edilitara

          Alimentarea cu apa: Se va  realiza prin racordarea la conducta stradala existenta PEID-110 mm

          Alimentarea cu apa pentru nevoi P.S.I : Se va realiza prin racordarea la conducta stradala  de hidranti  P.S.I  existenta   PEID-160mm

          Alimentarea cu apa tehnologica: Conform temei de proiectare se prevede executarea a 2 buc puturi forate si repunerea in functiune a putului forat existent pe amplasamentul studiat. Cele trei puturi forate vor alimenta cu apa prin intermediul unei conducte de aductiune castelul de apa existent cu un volum de 250 mc.

           Canalizare menajera: Apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare vor fi evacuate la canalizareamenajera stradala existenta PVC –KG- 250 mm.

           Canalizare pluviala: Sistem de infiltrare controlata in sol  (conform temei de proiectare). Apele meteorice provenite de pe suprafetele din zona studiata vor fi evacuate prin intermediul unei retele de canalizare pluviala la un bazin pentru retentia si infiltrarea apelor pluviale  dupa cum urmeaza: Apele pluviale conventional curate (provenite de pe acoperisuri si zonele verzi)  vor fi evacuate direct printr-o retea separata la bazinul de retentie si infiltrare . Apele pluviale colectate de pe partile carosabile si din zona parcarilor inainte de evacuare la bazinul pentru retentia si infiltrarea apelor pluviale vor fi preepurate printr-un separator de produse petroliere.

           Alimentare cu energie electrica: Pe drum exista retea de alimentare cu cu energie electrica. Extinderea acesteia pe drumul propus se va face din postul de transformare existent in apropierea incintei studiate pe baza unui proiect tehnic elaborat de o firma abilitata, in functie de solicitarile investitorilor. Proiectul va cuprinde si iluminatul stradal pe drumul propus.

            Alimentare cu gaz: Pe drum exista retea de alimentare cu gaz. Extinderea acesteia pe drumul propus se va face pe baza unui proiect tehnic elaborat de o firma abilitata, in functie de solicitarile investitorilor.

            Gospodaria comunala: In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Vecinatati: Terenul este amplasat in zona estica a localitatii in parcul industrial Campul Frumos Vecinatati: Terenul care se reglementra prin PUZ este delimitat de urmatoarele vecinatati:

  •  vest: drum din parcul industrial
  •  est terenuri în extravilan
  •  sud partial zona industriala, partial teren în extravilan
  •  nord terenuri în extravilan

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 401  din 17.10.2022, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe.

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

- regimul juridic

Imobilul teren este identificat cu Nr. CF. 25807, nr. Top. cad 25807, proprietatea Municipiului Sfântu Gheorghe, se află în intravilanul localitatii, în Cartierul Câmpul Frumos

- regimul economic

Terenul are o suprafata de 22922 mp.

Conform Planului Urbanistic Zonal aprobat prin HCL 252/2009 terenul este in intravilanul localitatii si are funciune agro-industriala

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind:

  • pentru incinte industriale: POT max=60%(maxim), CUTmax=1,8 (maxim)
  • pentru parc fotovoltaic: POT max=80%(maxim), CUTmax=0,8 (maxim)

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Prin tema de proiectare proprietarul solicita reglementarea incintei ca zona industriala în scopul extinderii activitatii existente în parcul industrial prin inchirierea suprafeteleor pentru construirea de noi hale de producție și depozitare. Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Vaorificarea cadrului natural va pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament. Spatiile verzi  vor reprezenta min. 20% din totalul fiecarei incinte concesionate/inchiriate.

Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile  vor fi realizate din materiale durabile, în concordanta cu halele existente în parcul industrial.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona reglementata prin acest PUZ este incinta inscrisa in CF 25807 Sfantu Gheorghe si are o suprafata de 22 922 mp.  Terenul ce face obiectul lucrarii este amplasat in zona industriala Campul Frumos.

Indici de ocupare a terenului propuși:

  • pentru incinte industriale: POT max=60%(maxim), CUTmax=1,8 (maxim)
  • pentru parc fotovoltaic: POT max=80%(maxim), CUTmax=0,8 (maxim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: Nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 401 din 17.10.2023, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 33 din data 16.11.2023, încheiat în urma  ședinței CSC s-a comunicat: necesitate aviz de Gospodarire a Apelor în faza DTAC;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 17/2023;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  07.11.2023 și 07.11.2023;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 33/16.11.2023;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 16.11.2023;

- Anunțul titularului publicat în ziarul Observatorul de Covasna în data de ...... referitor decizia de încadrare PUZ;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta