Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 20.11.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de SUSANU SORIN VASILE si SUSANU MIRELA CARMEN, cu domiciliul/sediul în comuna Malnas, satul Malnas Bai, nr. 15, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zona de locuinte, propus a fi amplasat în comuna Barcani, satul Barcani, nr. FN, judeţul Covasna,  înregistrată la APM Covasna cu nr. 9198/08.11.2023, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 16.11.2023 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 33/16.11.2023);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Punct de vedere transmis de Administratia Bazinala de Apa Buzau-Ialomita, inregistrat cu nr. 9439/16.11.2023,

- Punct de vedere transmis de Primaria Barcani inregistrat cu nr. 9447/16.11.2023,

- dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei – OP 139/10.11.2023,

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

 

 

 

 

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – Zona de locuinte,  amplasat în comuna Barcani, satul Barcani, nr. FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 Obiectul lucrarii

Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii unei zone  rezidentiale, alipita intravilanului reglementat al satului Barcani, sat Barcani , la sud  est de DJ 112

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr 571 din 10/11/2021 eliberata de Consiliul Judetean Covasna, in care se solicita elaborarea PUZ-ului pe o zona mai restransa fata de solicitarea initiala. Terenul pentru care s-a solicitat cerificatul de urbanism  un lot aflat in proprietatea unor persoane fizice astfel : Susanu Sorin Vasile si Susanu Mirela Carmen, drept de proprietate  conform extrasului de carte funciara nr.23278 a localității Barcani (2380 ) mp,

Terenul aferent intocmirii prezentei documentatii  e liber de constructii.

Proprietarii doresc sa  imparta terenul in trei loturi individuale , delimiteze zonele edificabile în scopul construirii unor locuinte individuale, sa rezolve acceseele pe loturi si sa solutioneze posibilitatea racordatii la retelele edilitare.

În acest scop se propune reglementarea zonei de  intravilan cu o suprafața de 2380 mp , Susanu Sorin Vasile si Susanu Mirela Carmen, drept de proprietate  conform extrasului de carte funciara nr.23278 a localității Barcani (2380 mp)

Documentatia este elaborată pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 571  din 10/11/2021eliberat de Consiliul Judetean Covasna și în baza Avizului de Oportunitate nr  din 06.12.2022.

Date privind evolutia zonei :

Terenul ce face obiectul prezentei documentatii de urbanism PUZ se afla  in extravilanul comunei Barcani sat Saramas, la est de drumul principal  DJ 121A si in  estul  localitatii.

Activitatea economica de baza si principala sursa de venit a locuitorilor comunei Barcani, o reprezinta agricultura, cu ramurile ei principale: cultivarea pamântului si cresterea animalelor. Zona in care este amplasat satul este preponderent arabil,incadrat oarecum de intravilan,  in spatele curtilor de la strada principala, si in fata celor de pe o strada secundara.

Elemente ale cadrului natural :

Orice  interventie umana in cadrul natural este datoare sa aiba in vedere prezervarea conditiilor de integritate si nealterare a factorilor de mediu. In acest sens titularulva intreprinde toate masurile pentru asigurarea unei functionalitati nepoluante a investitiei, prin tehnologiile si materialele de constructii utilizate, prin modul de exploatare a constructiilor si spatiilor exterioare. Cadrul natural va fi refacut dupa terminarea lucrarilor de constructii si adus la starea initiala.

Constructiile principale vor fi orientate tinand cont de punctele cardinale si de configuratia terenului pentru asigurarea unei functionari corecte a obiectivelor, prin realizarea unei expuneri eficiente fata de soare si iluminat natural. De asemenea, s-a avut in vedere ferirea directa de efectul vanturilor dominante care bat din directia nord-vest spre sud-est, si amplasarea constructiilor in sistem peisaj, organic, pentru a artificializa cat mai putin cadrul natural.

Caracteristicile zonei :

Morfologia parcelarului satului este alcatuita din parcele regulate, de dimensiuni medii si mici, aliniate la drumul principal parcele de dimensiuni mari, avand forma neregulata, marea lor majoritate fara constructii in zona periferica.

Ocuparea terenurilor :

Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

Terenul este situat  pe teritoriul administrativ al comunei Barcani Documentatia se va intocmi pentru 2380 mp , arabil extravilan, aflata in proprietatea  lui  Susanu Sorin Vasile, Susanu Mirela Carmen drept de proprietate  conform extrasului de carte funciara nr. 23278  a localității Barcani (2380 mp),

In partea vestica a terenului se afla De 1476 care face legatura catre DJ121A.

Vecinatati:

  • la nord: teren arabil, la est teren arabil, la sud si la vest drum
  • Terenul, alcatuit dintr-o parcela de forma poligonala, cu laturile  scurte orientate spre est si vest. In cadrul zonei, terenul are așezare si orientare favorabilă, accesul auto si pietonal în incintă realizându-se de pe drumul De 1476 si De 1475  fiecare parcela avand deschidere directa.

Pe amplasament nu exista constructii.

Relationari intre functiuni

Nu exista functiuni antropice pe amplasament, nu se pune problema relationarii intre acestea. In apropiere se gasesc zone de locuit.

Gradul de ocupare a zonei  :

In prezent terenul studiat este liber de construcţii. In adancime, teritoriul este neocupat, el avand in prezent caracter de arabil, inierbat. Pe o latura exista imprejmuire specific rurala, din tarusi de lemn batuti in pamant cu sarma ghimpata intre ei si scanduri de lemn.

Aspecte calitative ale fondului construit :

Asigurarea cu servicii a zonei, in corelare cu zonele invecinate:

Majoritatea dotărilor ce asigură servicii in zonă sunt concentrate de-a lungul drumului DN121A Pe drumurile secundare sunt doar functiuni de locuire si functiuni complementare acesteia.

Asigurarea cu spatii verzi:

Terenul studiat precum şi arealul limitrof nu deţine spaţii verzi amenajate fiind in prezent teren cu caracter arabil , partial inierbat.

Pentru terenul ce face obiectul prezentei documentaţii, se propune asigurarea unui minim de 35% spaţii verzi din totalul suprafeţei.

Existenta unor riscuri naturale in zona studiata sau in zonele vecine:

Amplasamentul vizat nu se afla in imediata apropiere a vreunui curs de apa. Zona nu este inundabila.

Bilant teritorial – situatia existenta

Bilant teritorial existent

            Destinatia terenului

ha

%

Teren  Arabil in extravilan

0,2380

100

TOTAL

0,2380

100

 

POT= 0.00%, CUT= 0.00

 

Echipare edilitara :

Alimentare cu apă:

La limita amplasamentului există o infrastructură edilitară bine conturată Pe drum exista retea de distributie de energie electrica, alimentare cu apa si canalizare.

Constructiile propuse vor fi racordate la acestea.

Canalizare menajeră:

Evacuarea apelor uzate se va realiza in reteaua de canalizare centralizata.

Canalizare pluvială:

-   Apele meteorice  de  pe  amplasament  vor fi colectate prin  rigole si santuri  si evacuate  la  rigola stradala .

Apele meteorice colectate de pe clădirile obiectivului şi din incinta amenajată a acestuia, se vor scurge gravitaţional, prin rigole pluviale, la rigola stradală a drumului

Alimentare cu energie electrică:

Energia electrică necesară se va asigura prin racordare la reţeaua existentă, aflată pe drumul De1476 cu avizul furnizorului, pe baza unui proiect de specialitate

Alimentarea cu gaze naturale :

Nu este posibil racordul la retea de distributie a gazelor natural, nu există rețea de gaze naturale.

Telecomunicaţii:

Racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalatiile de telecomunicatii existente in zona, pe baza avizelor solicitate de benefiar de la detinatorii retelelor Tc existente si de la furnizorii de utilitati.

Gospodarie comunala :

Se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta conteinerizat si se vor depozita in depozitele agrementate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare, prin grija unitatilor de salubritate orasenesti.

Modernizarea circulatiei:

Accesul la zona reglementata se va face de pe drumurile De 1476 si De 1475 printr-un fronturi  ale parcelelor de minim 12 m latime. Vizitatorii si rezidentii vor avea asigurate posibilitatile de parcarea autoturismelor in incinta.Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.

Drumul va fi mentinut pe traseul existent, se va crea o alveola de acces pe doua dintre parcelele nou propuse.

 

Bilant teritorial – situatia propusa

 

Bilant teritorial suprafata reglementată:

 

ZONIFICARE FUNCTIONALA

suprafața (mp)

%

 

 

ZONA CU FUNCTIUNE REZIDENTIALA

 

construcții propuse-maxim

714

30

 

spațiu verde -minim

833

35

 

circulatii auto si pietonale propuse-estimativ

833

35

 

TOTAL suprafata reglementata

2380

100

 

Zona rezidentiala

Indici urbanistici:

P.O.T. =max.30%

C.U.T.= max.0.6

Procent de ocupare a terenului

Coeficient de utilizare a terenului

POT maxim 30,00 %

CUT maxim 0.6

  •  

 

Inaltimea constructiilor

Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P+1+M, cu sau fără subsol pentru constructiile principale.

P pentru anexe

Inaltimi maxime

Constructii principale: H maxim la cornisa 6 m

Anexe: H maxim la cornisa 3 m

Constructii principale: H maxim la coama 12 m

Anexe: H maxim la coama 6 m

Indici de utilizarea terenului:

Procentul de ocupare a terenului: maxim 30%

Coeficientul de utilizare a terenului: maxim 0,60

Dimensiunea constructiilor

Dimensiunea constructiilor se va stabili in functie de necesitati, cu respectarea procentului maximde ocupare de pentru zona respectiva.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona de amplasament vizata se intinde pe un teren in suprafaţa totala de 2380 mp . imobil identificat cu nr. Cadastral 23278 se afla in extravilanul localitatii . Conform certificatului de urbanism nr. 571/11.10.2021, emis de Consiliul Judetean Covasna, zona este reglementată în faza PUZ/PUG/PUD aprobat prin Hotararea Consiliului Local al comunei Barcani, nr. 4/2014, imobilul se afla in extravilanul localitatii, folosinta actuala a terenului este arabil extravilan.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

 

 

 

 

 

 

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 571/11.10.2021 emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 10.11.2023 şi 14.11.2023;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 33/16.11.2023;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

 

 

 

 

 

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela