Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 07.12.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de CONDURACHE NELU ȘI ALȚII  cu domiciliul în oraș Brașov, str. Aleea Mimozei, nr. 8, sc. A, ap. 8, privind ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ LOCUINȚE INDIVIDUALE”, propus a fi amplasat în comuna Ozun, sat Lisnău, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9613/24.11.2023, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr.19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- Consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 07.12.2023 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 35/07.12.2023, înreg. la APM nr. 9958/07.12.2023);

- Dovada de plată (500 lei) –

- Aviz de oportunitate nr. 25 din 27.09.2023 de la Consiliul Județean Covasna

- Planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- Adresa nr. 2300/05.12.2023 de la Direcția Județeană Pentru Cultură Covasna înreg. la APM Covasna cu nr. 9869/05.12.2023

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Planul ” ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ LOCUINȚE INDIVIDUALE”, propus a fi amplasat în comuna Ozun, sat Lisnău,  judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul propune reglementarea unui teren de 7 loturi private pentru locuințe și alte obiective legate de habitat și 1 lot privat comun în localitatea Lisnău, comuna Ozun, în vederea construirii de locuințe individuale, independente, izolate, pe loturi cu o suprafață totală de 22 992 mp, prezintă o ușoară cădere de la nord spre sud de cca. 1,8 – 2,0%.

Obiectivele propuse sunt amplasate pe un teren aflat în întregime în proprietatea privată a inițiatorilor PUZ, personae fizice.

Strategia de dezvoltare a județului Covasna prevede dezvoltarea economică accelerată a județului pentru reducerea rămânerii în urmă față de alte județe din țară. Această dezvoltare are în vedere creșterea economică, creșterea nivelului de trai și reducerea șomajului. Dezvoltarea durabilă a județului este prioritatea administrației publice județene și locale.

Amplasamentul studiat se află situat în intravilanul comunei Ozun, a localității Lisnău, el se întinde pe un teren liber mărginit la nord de un drum local existent, nemodernizat, dar practicabil. Spre sud este mărginit de cursul unui pârâu, spre est de terenuri libere și spre vest de loturi private în intravilan. Este accesibil de pe drumul local.  

Amplasamentul este ocupat în timpul perioadelor de vegetație de plante perene, ierburi, arbori și arbuști. Se vor configura 7 loturi private pentru locuințe și alte obiective legate de habitat și 1 lot privat comun, exclusiv pentru petrecerea timpului liber în comun, cu amenajări de odihnă, relaxare, picnic, jocuri (fără construcții de locuit).

Obiectivele vor beneficia de amenajări de teren pentru asigurarea condițiilor necesare funcționării corecte a acestora. Loturile pot fi împrejmuite. Spațiile libere de construcții și amenajări vor fi configurate ca spații verzi parter, gazon, arbori și arbuști.

Strategia de dezvoltare a județului Covasna cuprinde ca direcție principală dezvoltarea echilibrată și integrată a teritoriului județului Covasna. Această dezvoltare este concentrată în poli de dezvoltare și zonele lor de influență. Comuna Ozun se află în zona de influență a doi poli importanți de dezvoltare și anume municipiul Brașov și municipiul Sfântu Gheorghe. Economia comunei se bazează încă în principal pe ramurile agriculturii.    

Planul Urbanistic General al comunei Ozun prevede ca destinație a zonei locuințe, subzone locuite individual cu maxim P+1 niveluri, situate în zone neconstruite (extinderi de intravilan și enclave neconstruite din intravilanul existent).

Modernizarea circulației

Accesul pe amplasament se va face de pe drumul local existent, în partea de nord. Acest drum derivă din DC 27 spre est, drum care în intravilan devine strada Farkas Istvan, spre sud de amplasament. Drumul este practicabil și circulat. Traficul nu are valori mari. În momentul de față, circulația pe tron

 

 

Se va asigura accesul pe teren a salvării, poliției, autoutilitarei de pompieri (trafic greu).

Zonificare funcțională

Construcții propuse sunt: clădiri de locuit, anexe gospodărești(garaje, depozite, ateliere de bricolaj, sere, solarii, piscine, terase acoperite sau deschise, pavilioane de grădină, locuri de grătar, pergole, umbrare, amenajări de grădină și curte, etc).

Regimul de înălțime maxim va fi parter + mansardă. Înălțimea maximă a construcțiilor va fi de 13,00 m.

Bilant territorial comparative

Specificatie

ha

%

ha

%

Suprafața totală analizată

4,14

x

4,14

x

Suprafața reglementată

2,30

100,00

2,30

100,00

Suprafața ocupată de construcții(estimativ)

0

0,00

0,58

25,22

Suprafața ocupată de circulații carosabile

0

0,00

0,16

6,96

Suprafața ocupată de circulații pietonale

0

0,00

0,05

2,07

Suprafața ocupată de echipare edilitară

0

0,00

0,01

0,43

Suprafața ocupată de zone verzi publice

0

0,00

0,06

2,61

Suprafața ocupată de curți și grădini

0

0,00

1,44

62,61

Suprafața ocupată de teren agricol

2,30

100,00

0

0,00

Suprafața ocupată de edificabil

nedelim

nedelim

0,85

36,96

Suprafața totală ocupată

2,30

100,00

2,30

100,00

 

Indici de ocupare a terenului:

Procent de ocupare a terenului POT maxim = 26,00%

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,52

Regim maxim de înălțime: P+M

 

Echipare edilitara:

Alimentarea cu apă - se poate rezolva prin record la rețeaua centralizată de distribuție existent și funcțională.

Canalizarea menajeră - se poate rezolva prin record la sistemul centralizat de colectare a apelor uzate menajere existent.

Canalizarea pluvială – apele meteorice și de suprafață se vor conduce prin rigole de pe marginea drumului, și spre spațiile verzi și pârâu, în regim gravitational.

Încălzirea -  spațiilor interioare vor fi încălzite local, cu centrale termice pe combustibili solizi sau electric.

Alimentarea cu energie electrică – se va realiza racordul la sistemul de distribuție a energiei electrice din zonă. Se pot amplasa pe învelitori sau la sol, panouri fotovoltaice.

Telecomunicații – se poate realiza racordul prin extinderea rețelelor existenteîn intravilan, cu acordul deținătorilor de rețele și furnizorilor de utilități de telecomunicații.

Echipării edilitare:

Alimentarea cu apă: se va realiza prin record la rețeaua centralizată de distribuție existent și funcțională.

Canalizare menajeră: se poate realiza prin record la sistemul centralizat decolectare a apelor uzate menajere, existent.

Canalizare pluvială: apele meteorice și de suprafață se vor conduce prin rigole de pe marginea drumului, spre spațiile verzi și pârâu, în regim gravitational.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amplasamentul studiat se află situat în intravilanul comunei Ozun, al localității Lisnău.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Proiectul propune reglementarea unei zone de locuit în localitatea Lisnău, comuna Ozun.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: conform Certificatului de Urbanism nr. 454/16.09.2022, eliberat de Consiliul Județean Covasna. Terenul are suprafața totală de 22 992 mp și se află în intravilanul localității, nr. cad. 29003, 23675, 23676 Ozun. Categoria de folosință actuală a terenului este arabil și fâneață iar destinația conf. PUG aprobat fiind de zonă de locuit L, subzona de locuințe individuale L2 (cu maxim P+1 niveluri) situate în zone neconstruite (extinderi în intravilan și enclave neconstruite din intravilanul existent).

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona de amplasament vizată se află în intravilanul localității, cu o suprafață totală de 22 992 mp.

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 454/16.09.2022, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii. Nu se vor folosi materiale polante, periculoase și nocive;

- se va avea în vedere refacerea cadrului după terminarea lucrărilor de construcții în mod cât mai apropiat de starea inițială a terenului.

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunțurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în www.mesageruldecovasna.ro în data de 27.06.2023 și 30.06.2023.

- Convocatorul nr. 9804/04.12.2023 trimis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 07.12.2023 și procesul verbal al ședinței cu nr. 35/07.12.2023 nr. înreg. APM 9958/07.12.2023;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare și anunțul public privind decizia de încadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de încadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                           Referent de specialitate

  Stanciu Maria