Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 07.02.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul/domiciliul în județul Covasna, mun. Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, privind ”ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII STR. JOKAI MOR – ETAPA I, CONTINUAREA PROCEDURII ÎNCEPUTE CU CU56/2022” propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, str. Jokai Mor, fn, înregistrată la APM Covasna cu nr. 391/16.01.2024, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1.682/2023 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 02.02.2024 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 4/02.02.2024);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Hotărârea nr. 467/2021 privind aprobarea Avizului de oportunitate nr. 12/07.12.2021 pentru întocmirea Planului Urbanistic Zonal ”Zonă de locuințe și servicii”, str. Jokai Mor, municipiul Sfântu Gheorghe;

- Comunicarea nr. 139/U/14.12.2023 din partea Direcției Județene pentru Cultură;

- Scutit de taxă conform prevederilor Legii nr. 302 din 27 noiembrie 2015 pentru modificarea alin. (3) al art. 56 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;

--în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII STR. JOKAI MOR – ETAPA I, CONTINUAREA PROCEDURII ÎNCEPUTE CU CU56/2022”, propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Zona străzii Jokai Mor – partea Estică, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezenta documentație de urbanism se elaborează la inițiativa Unității Administrativ-Teritoriale a Municipiului Sfântu Gheorghe și reprezintă un sistem unitar de norme tehnice și juridice care stau la baza Planului Urbanistic Zonal. Având în vedere numărul mare de documentații de urbanism inițiate / aprobate sau în curs de avizare din zonă se observă tendința de trecere a terenurilor arabile/ livezilor în zone de locuire și închiderea activităților agrozootehnice și depozitare în vederea transformării lor în zone rezidențiale și de servicii.

Prezenta Etapă de dezvoltare - ETAPA I – subzonele de dezvoltare 1 și 2, intravilan - însumează o suprafață de cca. 31,83 ha și face parte din viitoarea zonă de locuințe și servicii, în suprafață de 153 ha, propusă a se dezvolta în Municipiul Sfântu Gheorghe, județul Covasna.

Studiul de oportunitate a fost solicitat prin Certificatul de urbanism pentru acest scop (SO) nr. 319 din 14.06.2021. În urma elaborării acestuia a fost obținut Avizul de oportunitate nr. 12 / 07.12.2021, aprobat prin HCL 467 / 2021, prin care s-a stabilit dacă viitoarea investiție este oportună și în ce condiții poate fi continuat Planul Urbanistic Zonal. În urma stabilirii celor menționate anterior, a fost emis Certificatul de urbanism pentru PUZ nr. 56 / 14.02.2022, prelungit până la data de 16.02.2025. În plus, în urma realizării documentației specifice în funcție de etapele de dezvoltare stabilite, în raport cu strategia de dezvoltare a zonei, a fost obținut Certificatul de urbanism de continuare procedură pentru Etapa 1 – subzonele de dezvoltare 1 și 2 (intravilan) nr. 28 / 26.01.2024.

Prin Studiul de Oportunitate anterior elaborat a fost analizată zona din care fac parte terenurile amplasate în sud-vestul Municipiului Sf. Gheorghe, în proximitatea Străzii Jókai Mór. Analiza s-a realizat pe diverse paliere, rezultând în final concluziile și principiile care stau la baza soluției urbanistice (funcțiune, mod de amplasare pe parcelă, circulații, accese, indicatori urbanistici, spații verzi, etc), pentru viitorul ansamblu rezidențial cu funcțiuni complementare.

În urma întocmirii documentației specifice, proiectantul a obținut de la Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe Avizul de oportunitate nr. 12 / 07.12.2021.

Prin urmare, prin viitorul P.U.Z. vor fi stabilite:

  • categoriile funcţionale ale dezvoltării şi eventualele servituţi;
  • indicatorii urbanistici obligatorii maximali;
  • dotările de interes public necesare;
  • asigurarea accesului pietonal şi carosabil, parcajelor, utilităţilor;
  • capacitățile de transport admise, circulații;
  • spații verzi.

Terenul studiat se află în partea de sud - vest a localității, având acces direct din Strada Fermei, cât și din Strada Jókai Mór, ce asigură legătura între cartierele orașului.

Zona terenurilor pe care se doreşte reglementarea se învecinează:

  • la nord: strada Fermei;
  • la sud: poligon de trageri MAI Sfântu Gheorghe și limita administrativă a Mun. Sf. Gheorghe;
  • la vest: Liziera pădurii, PUZ Lotizare zonă cu livezi, aprobat prin HCL nr. 107 / 2008 și Ferma de păsări (S.C. Banvit Foods S.R.L.);
  • la est: Strada Jókai Mór.

Amplasamentul propus spre reglementare are o suprafaţă totală de cca. 150 hectare, cu 85-90% arabil şi livadă în formă compactă, în rest curţi, platforme betonate, construcţii. Având în vedere amploarea proiectului și în urma stabilirii Etapelor de dezvoltare zona ce face obiectul reglementării Etapei I – Subzonele de dezvoltare 1 și 2 are o suprafață de cca. 32 ha.

Activitatea de construire în zonă urmează să se desfăşoare în cadrul următoarelor categorii principale:

  • construirea cu prioritate pe terenuri libere;
  • realizarea unor delimitări clare ale proprietăţilor şi stabilirea competenţelor fiecărui proprietar pentru funcţionarea corectă în ansamblu a zonei;
  • realizarea echipării tehnico-edilitare;
  • valorificarea potenţialului natural şi economic;
  • organizarea şi dezvoltarea căilor de comunicaţii;
  • stabilirea şi delimitarea zonelor cu interdicţie temporară sau definitivă de construire;
  • stabilirea şi delimitarea zonelor protejate şi de protecţie a acestora;
  • stabilirea modului de utilizare a terenurilor.

Conform Certificat de Urbanism nr. 28 / 26.01.2024, zona este constituită din terenuri amplasate în intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe.

Relaţiile cu zone învecinate, accese existente și/sau căi de acces posibile:

Terenul are acces pe latura estică din Strada Jókai Mór și pe latura nordică din strada Fermei, dar și accesuri secundare în sud și est, prin drumuri locale neamenajate corespunzător

Cea mai apropiată stație de transport public față de terenul studiat se află în nord-estul terenului.

Particularităţi de relief: Terenul prezintă o diferență de nivel vest la est de aproximativ 4-10 m pe odistanță de 350m.

 Particularități ale rețelei hidrografice:

- Canale deschise de dirijare a apelor meteorice;

- Pârâul Tok care traversează situl de la vest la est. Pentru amplasamentul analizat, Strada Jókai Mór, Municipiul Sfântu Gheorghe se doreste casetarea pr. Tok..

- Vecinătatea cu râul Simeria.

 

Zone funcționale propuse în cadrul prezentei Etape de dezvoltare (ETAPA 1)

SUBZONE FUNCȚIONALE REGLEMENTATE

Indicativ subzonă

Funcțiune

Posibilități maxime de ocupare și utilizare a terenului

RH max

H max

Zonă L

L1

Subzonă locuințe individuale cu densitate medie

POT maxim = 35 %

CUT maxim = 1.0 ADC/mp.teren

P+1E+M/P+2E

10,00 m

L2

Subzonă locuințe individuale/colective cu densitate medie spre mare

POT maxim = 40 %

CUT maxim = 1.2 ADC/mp.teren

P+2E+M

12,00 m

L3

Subzonă cu funcțiuni mixte existente unde se încurajează tranziția către locuințe individuale și servicii conexe locuirii aferente Str. Jokai Mor

POT maxim = 40 %

CUT maxim = 1.2 ADC/mp.teren

P+2E+M

12,00 m

Zonă M

Subzonă mixtă și centre de cartier – poli de dezvoltare urbană – servicii, comerț, centre culturale și sociale, locuințe

POT maxim = 60 %

CUT maxim = 2.0 ADC/mp.teren

P+2E+Er/M

18,00

Zonă CC

CC

Subzonă circulații principale publice

-

-

-

 

Bilanț teritorial propus – ETAPA I – Subzonele de dezvoltare 1 și 2 - INTRAVILAN

 

REGLEMENTĂRI PROPUSE UTR--uri

 

L

M

CC

 

L1

L2

L3

M

CC

POT max

35%

40%

40%

60%

x

CUT max

1

1.2

1.2

2

x

RH max

P+1E+M/P+2E

P+2E+M

P+2E+M

P+2E+Er/M

x

H max (m)

10 m

12 m

12 m

18 m

x

Funcțiune

Subzonă locuințe individuale

Subzonă locuințe

Subzonă cu funcțiuni mixte

Subzonă mixtă și centre de cartier

Subzonă rețea circulații

 

 

 

 

 

 

Suprafață maximă construită la sol

13242.99

35%

22341.10

40%

61547.60

40%

20250.27

60%

x

x

Suprafață minimă spații verzi pe sol (mp)

9459.28

25%

11170.55

20%

30773.80

20%x

6750.09

20%

x

x

Suprafață minima spații verzi pe placă (mp)

x

x

x

x

x

x

3375.05

10%

x

x

S minima circulații pietonale, carosabile, parcări, alte amenajări

15134.85

40%

22341.10

40%

61547.60

40%

3375.05

10%

x

x

Suprafață neamenajată

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

Suprafață teren/UTR (mp)

37837.12

100%

55852.76

100%

153869.00

100%

33750.45

100%

36999.88

100%

Suprafață totală teren

318309.21

 

Spații verzi

Spațiile verzi de incintă se vor amenaja respectându-se Legea 24 / 2007 și HG 525 / 1996 anexa 6, astfel:

- Construcții comerciale - vor fi prevăzute spații verzi și plantate, cu rol decorativ și de agrement, în exteriorul clădirii sau în curți interioare - 2-5% din suprafața totală a terenului.

- Construcții de sănătate (creșe):

  • aliniamente simple sau duble, cu rol de protecție;
  • parc organizat cu o suprafață de 10-15 m2/bolnav;
  • vor fi prevăzute spații verzi și plantate de 10-15 m2/copil.

- Construcții de locuire - vor fi prevăzute spații verzi și plantate, în funcție de tipul de locuire, dar nu mai puțin de 2 m2/locuitor

- Construcţii culturale - pentru toate categoriile de construcţii culturale vor fi prevăzute spaţii verzi şi plantate, spaţii de joc şi de odihnă, în funcţie de capacitatea construcţiei - 10-20% din suprafaţa totală a terenului.

- Construcţii şi amenajări sportive - pentru construcţii şi amenajări sportive vor fi prevăzute spaţii verzi şi plantate, minimum 30% din suprafaţa totală a terenului.

- Construcţii de turism şi agrement - pentru construcţii de turism şi agrement vor fi prevăzute spaţii verzi şi plantate, în funcţie de destinaţie şi de gradul de confort, dar nu mai puţin de 25% din suprafaţa totală a terenului.

Modernizarea circulației

Accesurile carosabile și pietonale în interiorul cartierului sunt propuse din Strada Jókai Mór, Strada Fermei. Conceptul întregului proiect se bazează pe dezvoltarea ansamblului rezidențial de o parte și de alta a unei axe intens plantate, amenajată pentru încurajarea fluxului pietonal și al celui de biciclete.

Parcările se vor amenaja la sol sau la nivelul subsolurilor și/sau demisolului locuințelor, iar numărul acestora va fi asigurat în conformitate cu legislația în vigoare

Pentru schițarea circulațiilor principale s-au avut în vedere următoarele principii:

- Menținerea și modernizarea circulației existente pentru accesibilizarea zonei;

- Propunerea unui inel de circulație ce parcurge viitoarele cartiere;

- Propunerea unei direcții principale de parcurgere a înregului sit.

Pentru direcțiile principale se propun următoarele:

- sistem de străzi ce ocolesc zonele cu rol de centru de cartier;

- introducerea un set de noduri de circulație ce marchează intersecțiile de drumuri importante și zone de interes;

- acces facil pentru centrale de cartier ("inima") și asigurarea unei legături puternice cu Str. Jokai Mor;

- creearea unei rețele de piste de biciclete principale integrate în arterele majore de circulație;

- buna deservire a întregii zone cu transport public.

O importanță sporită se va acorda mijloacelor de transport alternativ, respectiv circulațiilor "velo".

Se vor propune trasee de biciclete în interiorul ansamblului, atât cu rolul de a spori interacțiunea în spațiul public al acestuia și petrecerea timpului liber, cât și cu rolul de a asigura conectarea spațiului verde central cu zonele de locuit. Se propune de asemena racordarea acestora la pistele de biciclete existente pentru integrarea acestui tip de transport la nivel de oraș.

 

 

Dezvoltarea echipării edilitare

Existența rețelelor edilitare publice și capacitatea acestora de a prelua noi consumatori se va stabili pe baza avizelor de rețele edilitare ce urmează a fi emise de fiecare operator.

Branșarea viitorului cartier la rețelele publice se va realiza în condițiile avizelor de principiu pentru branșament și racord, care se vor obține la faza de autorizație de construire.

Întrucât la această fază lipsesc informații cu privire la disponibilitatea și gabaritul rețelelor edilitare din zonă, propuneriile sunt orientative și se vor modifica în urma obținerii avizelor și a studiilor de specialitate.

În prezent sunt în curs de obținere avizele de la deținătorii și administratorii de rețele edilitare, în care se vor transmite informațiile cu privire la situația existentă a acestora, trasee, capacități. În urma informațiilor primite se va analiza critic situația existentă, care se va corobora cu prevederile din PUG și cu propunerea de pasaj auto și se vor trata următoarele categorii de probleme:

• Alimentare cu apă: lucrări necesare pentru extinderea capacității instalațiilor de alimentare cu apă la sursă, tratare şi aducțiune, unde sau dacă este cazul, incluzând: extinderi ale rețelelor de distribuție din zonă și extinderi ale sistemului de gospodărie a apei (stații de pompare, tratare, etc).

• Canalizare: îmbunătățiri şi extinderi ale rețelei de canalizare din zonă, respectiv: stabilirea necesității unor noi stații de epurare sau extinderea celei existente la nivel de oraș:

• Alimentare cu gaze naturale: extinderi ale capacităților existente și ale rețelelor de distribuție din zonă;

• Alimentare cu energie electrică:

- îngroparea și devierea rețelei de linii electrice – LEA, cât și a altor cabluri supraterane;

- extinderi sau devieri de linii electrice; - modernizarea liniilor electrice existente;

- asigurarea necesarului de consum electric în toată zona reglementată;

- propuneri pentru noi staţii sau posturi de transformare, dacă este cazul;

- propunerea unei rețele de iluminat public în zona studiată și modernizarea rețelei existente de iluminatului public în restul zonei de studiu.

- Extinderea rețelei existente.

• Telecomunicații: îngroparea și extinderea liniilor de telecomunicații și extinderea rețelei existente.

• Salubritate: amenajări pentru asigurarea colectării selective a deșeurilor;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele

Documentația P.U.Z. va ține cont de propunerile următoarelor documente / proiecte:

- Plan de menținere a calității aerului în Județul Covasna 2020 – 2025;

- Strategia de Dezvoltare Urbană a Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Strategia Culturală a Municipiului Sfântu Gheorghe pe perioada 2016-2022;

- Planul de mobilitate urbană durabilă” al Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Strategia de dezvoltare locală a Municipiului Sfântu Gheorghe 2008 - 2018;

- Politica de parcare în Municipiul Sfântu Gheorghe;

- Strategia locală de dezvoltare a servicului de iluminat public din Municipiul Sfântu Gheorghe pentru prioada 2018 – 2020;

- Planul de Acţiune pentru Energie Durabilă al Municipiului Sfântu Gheorghe şi Programul de Îmbunătăţire a Eficienţei Energetice în Municipiul Sfântu Gheorghe.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Prezentul PUZ - Etapa I – subzonele de dezvoltare 1 și 2, intravilan va face parte dintr-o propunere de dezvoltare mult mai amplă de aprox. 150 hectare, cu 85-90% arabil şi livadă în formă compactă, în rest curţi, platforme betonate, construcţii. Planul are ca scop reglementarea ocupării eficiente a terenurilor, soluția urbanistică a viitorului ansamblu urmărind integrarea coerentă a acestuia în propunerile documentațiilor de tip PUZ din zonă, în care sunt evidente intențiile de dezvoltare în care predomină locuirea, serviciile și regimul de înălțime mic și mediu. Prezenta Etapă de dezvoltare (ETAPA I – subzonele de dezvoltare 1 și 2, intravilan) însumează o suprafață de cca. 31,83 ha.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa detaliat:

  • aprofundarea şi rezolvarea complexă a problemelor funcţionale, tehnice şi estetice ale zonei, având în vedere mobilarea în perspectivă (dimensionarea, funcţionalitatea, aspectul arhitectural) ţinând cont de condiţiile cadrului natural şi construit existent;
  • rezolvarea circulaţiei carosabile şi pietonale, traseul, profilele longitudinale şi transversale a căilor de acces, intersecţiile, nodurile de circulaţie;
  • echiparea cu utilităţi edilitare;
  • schimbarea destinaţiei, respectiv categoriei de folosinţă a terenurilor

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efect direct, permanent, local;

b) natura cumulativă a efectelor: Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal are o suprafață de cca.31,83 ha

Regimul economic: zone rezidențiale, de servicii, agricole, industriale și de parcuri. Folosința actuală: curți, construcții locuințe, servicii, arabil, livadă.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Planul vizează reglementarea unor terenuri din intravilanul mun. Sf. Gheorghe. Conform punctului de vedere exprimat de către DSP Covasna în cadrul ședinței CSC din data de 01.02.2024, planul a a obținut avizul DSP.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Conform Certificat de Urbanism nr. 28 / 26.01.2024, zona este constituită din terenuri amplasate în intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe. Amplasamentul se află parţial în subzonă rezidențială cu locuințe, unități industriale, unități agricole existente și alte categorii de instituții publice și servicii existente în intravilanul reglementat al Unităţii Administrativ Teritoriale a Municipiului Sfântu Gheorghe.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

În vecinătatea terenurilor reglementate se află elemente de patrimoniu cultural înscris în Lista Monumentelor Istorice, aprobată prin OMC nr. 2361/2010, respectiv:.

Nr. Crt.

Cod LMI

Denumire

Adresă

1

CV-II-m-B-13101

Conacul Bora Bededek, azi locuință

Str. József Attila 30-32, Municipiul Sfântu Gheorghe, Covasna

2

CV-II-m-B-13100

Conacul Nagy-Bogáts

Str. József Attila 12, Municipiul Sfântu Gheorghe, Covasna

- Sit arheologic 9 “Simeria, Livada fostei CAP - Szemerja, Gyümölcsös", conform Repertoriul Arheologic National cod RAN 63401.19;

Conform Comunicării nr. 139/U/14.12.2023 din partea Direcției Județene pentru Cultură documentația a fost analizată în cadrul Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice nr. 02 în data de 13.12.2023 și se va emite aviz favorabil cu condiția delimitării sitului archeologic și a zonei sale pe protecție în coordinate Stereo 70. Se vor include în RLU măsurile propuse conform legilor în vigoare, necesare protejării patrimonului archeologic.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Planul are ca scop reglementarea ocupării eficiente a terenurilor, soluția urbanistică a viitorului ansamblu urmărind integrarea coerentă a acestuia în propunerile documentațiilor de tip PUZ din zonă, în care sunt evidente intențiile de dezvoltare în care predomină locuirea, serviciile și regimul de înălțime mic și mediu.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

 

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 28/26.01.2024, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- conform Procesului verbal nr. 04/01.02.2024 al Comisiei Special Constituite este necesară solicitarea și obținerea Avizului de gospodărire a apelor din partea Sistemului de Gospodărirea Apelor Covasna;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei (*actualizată*);

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate pe site-ul http://weradio.ro din datele de 12.01.2024 și 15.01.2024;

- Convocatorul nr. 832/30.01.2024, transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 01.02.2024 și procesul verbal al ședinței nr. 04/01.02.2024 (înregistrat la APM Covasna cu nr. 900/01.02.2024);

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                      ecol. Balázsi Beáta