Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE din 14.03.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de COMUNA BELIN, cu domiciliul/sediul în localitatea Belin, nr. 360, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal - AMENAJARE TEREN DE SPORT MULTIFUNCTIONAL, COMUNA BELIN, JUDETUL COVASNA, propus a fi amplasat în localitatea Belin,  Nr. FN, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2037/05.03.2024, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 14.03.2024 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 8/14.03.2024);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – AMENAJARE TEREN DE SPORT MULTIFUNCTIONAL, COMUNA BELIN, JUDETUL COVASNA, amplasat în  localitatea Belin,  Nr. FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 

 Obiectul lucrarii

Obiectul Planuluilui Urbanistic Zonal:

Terenul care a generat acest PUZ are destinația de zona de producție (cf. PUG)

Prin tema de proiectare se solicita modificarea functiunii pe o parte a terenului în vederea realizarii unui teren de sport multifunctional.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.684//04.12.2023  eliberat de Consiului Judetean Covasna.

Lotul ce face obiectul studiului are o suprafata de 5 612mp. 

Acesta este in proprietatea  comunei Belin.

Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.

Date privind evolutia zonei :

În PUG aprobat terenul este reglementat ca zona de producție agro-industriala (fostul CAP)

În vecinatatea drumului principal s-au construit o benzinarie si un punct de colectare lapte.

La est s-au păstrat unele construcții ale fostului CAP.

Elemente ale cadrului natural :

Acesta va fi pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament.

Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile pe baza unor proiecte autorizate.

Caracteristicile zonei :

Terenul care o suprafata de 5612mp  si este in intravilan.

Acesta are o forma neregulata si este situat intre doua drumuri betonate paralele, adancimea lotului este de 87m

Ocuparea terenurilor :

Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

Terenul  este amplasat in zona sudica a satului Belin, in zona de intrare in localitate.

Gradul de ocupare a zonei  :

Terenul este liber de construcții.

Contructii pe terenurile invecinate

- vest: benzinarie, punct de colectare lapte (în stare buna),

- est: depozit cereale (în stare medie)

Asigurarea cu spatii verzi:

Spatiile verzi amenajate vor avea o pondere de min 50% din suprafata incintei aferente terenului de sport si min. 20%  din suprafata incintei aferente zonei de productie.

Bilant teritorial – CF nr.29253 Belin

Destinatia terenului

existent

propus

Zona de productie agro-industriala

5 612

100.00%

2 589

46.13

Zona de sport și agrement

 -

-

3 023

53.87

Total

5 612

100.00%

5 612

100.00%

Functiuni propuse

Pentru zona de sport si agrement se prevad urmatoarele reglementari:

 Utilizare functionala

  • Functiune dominanta:  teren de sport
  • Functiuni complementare: vestiare, foisoare, terase acoprite, spatii de joaca pentru copii
  • Functiuni admise cu conditii: constructii anexe cu conditia ca ele sa deserveasca functiunea dominanta
  • Utilizari interzise: constructii provizorii cu exceptia celor destinate organizarii de santier

Regimul de înaltime

Parter

Aliniamentul

Aliniamentul (delimitarea dintre spatiul public si cel privat) se mentine in forma actuala.

Amplasarea in parcela

Constructiile vor fi amplasate in zona edifidicabila, se vor respecta conditiile de insorire

 

Zona edificabila

Zona edificabila este stabilita cu urmatoarele retrageri fata de limitele proprietatii

- fata de strazi: 3m

- fata de vecinatati: spre vest 1m, spre est 6m

Imprejmuirea: pe limita proprietatii

Regimul de aliniere al constructiilor

Constructiile vor fi aliniate la strazi.

Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

Indici de utilizarea terenului:

POT max. = 30%   CUTmax.=0.3

Echiparea edilitara

Alimentarea cu apa si energie electrica se vor rezolva prin bransamente la retelele publice existente pe strada.

Apele uzate menajere de la vestiar for fi evacuate in bazinul vidanjabil existent care este in proprietatea primariei.

Gospodaria comunala

In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona.

Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):  

Terenul care o suprafata de 5612mp  si este in intravilan.

Acesta are o forma neregulata si este situat intre doua drumuri betonate paralele, adancimea lotului este de 87m.

Terenul este inscris in CF nr. 29253 Belin avand categoria de folosinta: curti-constructii.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.584 din 04.12.2023 și a avizului de oportunitate nr. 4 din 22.02.2024 eliberate de Consiliul Judetean Covasna.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 584 din 04.12.2023  emis de Consiliul Judetean Covasna, judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea HG 714/2022, art.11, respectiv proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale pentru evidența unor astfel de sisteme, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate.

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 16.02.2024 şi 19.02.2024;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 8/14.03.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra

deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                               Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Bote Daniela