Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE din 10.05.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de FLECKHAMMER OTTO-OSCAR, cu domiciliul/sediul în Municipiul Sfantu Gheorghe, strada Ferencvaros, nr. 5, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – MODIFICARE PARTIALA P.U.Z. CIUCULUI GRADINA UTR 8, propus a fi amplasat în Municipiul Sfantu Gheorghe, strada Ferencvaros, Gernald Antal si Veszprem, Nr. FN, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3387/16.04.2024, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 09.05.2024 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 15/09.05.2024);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – MODIFICARE PARTIALA P.U.Z. CIUCULUI GRADINA UTR 8, amplasat în  Municipiul Sfantu Gheorghe, strada Ferencvaros, Gernald Antal si Veszprem,  nr. FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 Obiectul lucrarii

Prin realizarea acestei documentatii de urbanism se urmareste:

Aprofundarea/ detalierea si rezolvarea complexa a problemelor functionale, tehnice si estetice ale zonei, avand in vedere mobilarea in perspectiva (dimensionarea, functionalitatea, aspectul arhitectural, rezolvarea circulatiei carosabile si pietonale, circulatia juridica a terenurilor, echiparea cu utilitati edilitare)

Schimbarea partiala a tramei stradale, avand in vedere limitele proprietatilor si posibilitatea de accesare a acestora, fara a afecta Unitatile Teritoriale de Referinta reglementate – care nu se modifica in cadrul prezentei documentatii de urbanism –  conform P.U.Z. “Ciucului Gradina”, proiect nr. 1156/1999 elaborat de catre S.C.”V&K” S.R.L., aprobat prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Sfantu Gheorghe nr. 79 din 2000

Stabilirea terenurilor din categoria celor aflate in domeniul privat al statului din domeniul public sau privat

Amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic, tinand cont de conditiile cadrului natural si construit existent

Rezolvarea dotarii corespunzatoare din punctul de vedere al asigurarii retelelor tehnico-edilitare

Enumeram reglementarile obligatorii sau dotari de interes public necesar a fi avute in vedere:

Detalierea/ specificarea concreta a functiunii terenului ce face obiectul Planului Urbanistic Zonal

Se va analiza si detalia  circulatia carosabila si rezolvarea acesteia tinand cont de dotarile propuse

Se va stabili "edificabilul" posibil ale constructiilor  propuse, respectiv aliniamentele obligatorii dupa caz.

Se va solutiona, tinand cont de condiriile tipurilor de proprietati, realizarea acceselor si parcajelor

Se va stabili suprafata minima de spatii verzi conform legislatiei in vigoare

Se va analiza situatia tuturor proprietatilor din zona prin prisma circulatiei terenurilor

Pentru zona functionala “zona locuinte si functiuni complementare”:

POTmaxim = 35%, CUT maxim =1,44 regim de inaltime maxim P+1+M, P+2+M

Se va tine cont de potentialele investitii propuse

Date privind evolutia zonei :

Terenul se afla actualmente in intravilanul municipiului Sfantu Gheorghe, conform Plan Urbanistic General aprobat - Municipiul Sfantu Gheorghe, pr.nr. 6/1996, proiectant Urbanproiect. Zona studiata a fost reglementata prin P.U.Z. “Ciucului Gradina”, proiect nr. 1156/1999 elaborat de catre S.C.”V&K” S.R.L., aprobat prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Sfantu Gheorghe nr. 79 din 2000.

Elemente ale cadrului natural :

Aspecte generale

Zona studiata se afla pe terasa  raului Olt , fiind o zona plata , de tip " campie".

Zona se afla la altitudinea medie de 526 m, deasupra nivelului Marii Negre.

Analiza geotehnica

Zona se prezinta ca o suprafata cu o panta domoala orientata in directia nord-sud.

Teritoriul analizat face parte din Depresiunea Trei Scaune.

Circulatia

Zona este deservita de strada Veszprem.

Ocuparea terenurilor

Zona studiata se afla intr-o zona construira partial cu cvonstrucvtii pentru locuinte.

Din analiza situatiei existente, disfunctionalitati, prioritati rezulta urmatoarele:

- Terenurile pe care se intocmeste prezentul Plan Urbanistic Zonal sunt terenuri proprietate privata a unor persoane fizice, trama stradala si edificabilul stabilita anterior nefiiind eficient in urma limitelor actuale ale proprietatilor.

- Nu exista probleme majore care ar creea dificultati sau costuri ineficiente in cazul realizarii unor investitii pe aceste terenuri.

Echipare edilitara

Alimentare cu apa

In zona exista conducte publice de distributie apa potabila, cu diametru Dn 110mm (PEID).

 Canalizare menajera si pluviala

In zona studiata exista retele de canalizare menajera cu diametru de Dn 250mm(PVC).

 

In zona studiata exista canalizare pluviala pe strada Romulus Cioflec si canal pluvial deschis in partea de sud.

Alimentare cu energie electrica

In zona studiata exista linie electrica aerina si subterana de 0,4kV.

Zona de protectie si de siguranta se stabileste conform NTE 007/08/00 si legislatiei specifice in vigoare.

Alimentarea cu gaz

In zona studiata exista retea de gaz metan - presiune medie PE 63mm.

Zona de protectie si de siguranta se stabileste conform NTPEE-2008 si legislatiei specifice in vigoare.

 Alimentarea cu caldura -

Telefonizare

In zona studiata exista retea apartinand ORANGE Communications S.A.

In cazul in care constructiile propuse vor afecta traseul acestora, respectiv zonele de protectie si de siguranta, investitorii vor lua masurile necesare pentru protejare sau deviere, pentru a nu fi afectate.

Probleme de mediu

Zona studiata este amplasata in intravilanul municipiului Sfantu Gheorghe, intr-o zona de locuijte si functiuni complementare.

Nu exista functiuni incompatibile in vecinatate.

Optiuni ale populatiei

Pe parcursul initierii, elaborarii si aprobarii Planului Urbansitic Zonal se fac toate procedurile de informare si consultare a populatiei conform Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare si consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism, ce se aplica prin Regulamentul Local de consultare si informare a populatiei aprobat de Consiliul Local al Municipiului Sfantu Gheorghe, cat si a celorlaltor legi ce reglementeaza consultarea populatiei.

In cadrul prezentului proiect nu au fost semnalate optiuni ale populatei, pana in momentul prezent.

In Planul Urbansitic Zonal s-a tinut cont de informatiile si punctele de vedere ale institutiilor publice abilitate, de la care s-au solicitat avizele stipulate in Certificatul de Urbansim.

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICA

Concluzii ale studiilor de fundamentare

Pentru prezentul proiect s-au realizat urmatoarele studii de fundamentare cu caracter analitic:

-  Documentatie tehnica – Ridicare topografica, vizata de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobilita Covasna, prin care s-au stabilit coordonatele stereo 70 ale terenurilui reglementat prin prezentul P.U.Z.

- Studiu geotehnic

In urma acestor documentatii nu s-au identificat probleme ce ar putea periclita realizarea investitiilor din zona studiata.

 Prevederi ale Planului Urbanistic General

Terenul se afla actualmente in intravilanul municipiului Sfantu Gheorghe, conform Plan Urbanistic General aprobat - Municipiul Sfantu Gheorghe, pr.nr. 6/1996, proiectant “Urbanproiect”.

Teritoriul luat in considerare pentru modificarea partiala a reglementarilor urbanistice face parte din Unitatea Teritoriala de Referinta nr. 8, din cadrul P.U.Z. “Ciucului Gradina”, proiect nr. 1156/1999 elaborat de catre S.C.”V&K” S.R.L., aprobat prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Sfantu Gheorghe nr. 79 din 2000.

Terenul se invecineaza cu zona functionala de locuinte si functiuni complementare

Valorificarea cadrului natural

Prin propunerile prezentei documentatii de urbansim, se va avea in vedere realizarea unui procent optim de spatii verzi, conform legislatiei in vigoare.

Conditiile de construibilitate si de fundare sunt prezentate in studiul geotehnic ce face parte din prezenta documentatie.

Modernizarea circulatiei

Caile de circulatie

Accesarea zonei care face obiectul prezentei documentatii urbanistice s-a proiectat tinand cont de:

- Determinantele rezultate datorita strazilor existente in vecinatate

- Prevederile Planului Urbanistic Zonal “Ciucului Gradina”, proiect nr. 1156/1999 elaborat de catre S.C.”V&K” S.R.L., aprobat prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Sfantu Gheorghe nr. 79 din 2000.

- Prevederile Planului Urbanistic General privind reteaua majora de circulatie in localitatea Sfantu Gheorghe, inclusiv a propunerilor din proiectul "Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 1333/20008, elaborat de S.C. “V&K” S.R.L., in curs de aprobare

- Modul de lotizare a terenurilor

- Situatia topografica a terenului

Zona sistematizata cuprinde:

  • profilul  stradal “P1-P1” - strada de categoria a III-a, cu imbracaminte asfaltica, 2 benzi de circulatie cu latime 3,50 metri fiecare, zona verde de 1,00m pe ambele parti ale strazii, trotuar de 1,50 metri latime pe ambele laturi
  • profilul  stradal “P2-P2” - strada de categoria a IV-a de deservire locala, alee cu calupuri, 2 benzi de circulatie cu latime 3,00 metri fiecare, trotuar de 1,50 metri latime pe ambele laturi

Numarul locurilor de parcare se va stabili exact la realizarea concreta a investitiilor, cu respectarea prevederilor din H.G. nr. 525/1996 – Regulamentul General de urbanism.

Sistematizare verticala

Din ridicarea topografica folosita la intocmirea prezentului Plan Urbanistic Zonal, planul cadastral si din cele observate la fata locului, rezulta ca terenul  este relativ plan, deci  nu se impun lucrari speciale de sistematizare verticala.

La amplasarea noilor constructii precum si la amenajarea drumurilor, platformelor se va avea in vedere rezolvarea unitara a colectarii apelor pluviale si dirijarea lor spre sistemul de colectare pluvial al zonei.

Solutiile vor tine cont de punctele de vedere ale autoritatilor locale de specialitate in domeniu (Gospodarie Comunala Sfantu Gheorghe, Agentia de Protectie a Mediului, etc.) 

Zonificare functionala – reglementari, bilant teritorial, indici urbanistici

Elemente de tema

Elementele de Tema de proiectare care stau la baza intocmirii prezentei documentatii urbanistice sunt:

  • Avizul de oportunitate emis de catre Perimaria Municipiului Sfantu Gheorghe
  • Avizele detinatorilor de retele edilitare din zona, alte autoritati implicate in procesul de avizare

Descrierea solutiei de organizare arhitectural urbanistica

Criteriile principale de organizare arhitectural urbanistica a zonei au fost in principal urmatoarele:

- Zonificarea functionala a terenului aferent PUZ, respectiv zonei Unitatii Teritoriale de Referinta UTR  nr. 8/1 “LC” pentru zona functionala locuinte si functiuni complementare, respectiv a zonei Unitatii Teritoriale de Referinta UTR  nr. 7/1 “LC” pentru zona functionala locuinte si functiuni complementare

- Sistematizarea incintelor  propuse,  avand in vedere  functiunile ce urmeaza a se realiza, deservirea  functiunilor cu drumuri de acces, de incinta, spatii de parcare.

- Stabilirea regulilor de construire pe aceste terenuri in asa fel incat sa se respecte prevederile Codului Civil si  legislatia specifica in domeniu.

- Stabilirea obiectivelor de utilitate publica, in acest caz a terenurilor ce vor trece in domeniul public al statului sau invers.

- Stabilirea unor criterii urbanistice clare, pentru a putea formula dezvoltarile viitoare prin “procent de ocupare a terenului”,  respectiv “coeficient de utilizare a terenului”, regim de inaltime, sistem de invelitori etc., detaliate pe plansele cu propuneri si in “Regulamentul local de urbanism” aferent PUZ.

-  Proiectarea unei  infrastructuri tehnico-edilitare corespunzatoare functiunilor preconizate

ZONA FUNCTIONALA DE   “LOCUINTE SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE” – “LC”

(notata pe plansa de reglementari cu “LC”)   cuprinzand  :

-  Loturi construibile de cca. 300 mp la 2000 mp, pentru realizarea de locuinte si functiuni complementare

Parcaje in conformitate cu prevederile H.G. nr. 525/1996 – Regulamentul General de urbanism

-  Strazi si alei carosabile pentru accesibilitatea zonei functionale

-  Perdele verzi si spatii verzi amenajate urban, plantatii de aliniament

Spatii verzi de agrementare a zonei

- Retele tehnico-edilitare aferente ( alimentare cu apa, canalizare menajera, canalizare pluviala, alimentare cu gaz metan, energie electrica si telefonizare)

Zonificarea teritoriului

Terenul care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal se zonifica in doua  unitati teritoriale de referinta:

  • UTR 7/1: Zona functionala “locuinte si functiuni complementare” “LC”
  • UTR 8/1: Zona functionala “locuinte si functiuni complementare” “LC”

Regimul de inaltime

Regimul maxim de inaltime a cladirilor propuse fi P+1+M, P+2+M.

Regimul de aliniere a constructiilor

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

- profilele transversale ale strazilor la care se aliniaza parcelele existente

- regimul de inaltime al constructiilor

- distante adecuate, de buna vecinatate fata de vecinatati

- zone de protectie a retelelor tehnico-edilitare din zona

- efecte compozitionale (unitate, scara zonei etc.)

- prevederile Codului Civil

Regimul de aliniere stabilit prin “limita zonei de construire”( limita edificabilului) indica limita maxima admisibila de construire pe toate directiile coroborat cu prevederile din Codul Civil pentru situatiile rezultate concret la construire.

Modul de utilizare a terenului.

Bilantul teritorial inscris pe plansa “Reglementari, zonificarea teritoriului, circulatii” ilustreaza coeficientul de utilizare al terenului CUT si procentul de ocupare al terenului POT,   indici la nivel de Unitate Teritoriala de Referinta.

Procentul de ocupare al terenului (POT),  exprima raportul dintre suprafata  ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului construit.

Coeficientul de utilizare al terenului (CUT), exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirilor si suprafata terenului considerat.

Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia  cladirilor, regimul de inaltime, etc.

Bilantul teritorial al zonei se prezinta astfel :

 

EXISTENT

PROPUS

 

mp

%

mp

%

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

49.490,00

-

49.490,00

-

Suprafata de teren reglementata prin P.U.Z.

8.496,00

-

8.496,00

-

Suprafata de teren aferenta cai de comunicatie rutiera

1.303,00

-

760,00

-

Unitate teritoriala de referinta 7/1 LC

- existent: zona functionala locuinte si functiuni complementare

- propus: zona functionala locuinte si functiuni complementare

2.418,00

100

2.418,00

100

Suprafata construita maxima

1,450,80

60

846,30

35

Suprafata desfasurata maxima

2.901,60

-

3.481,92

-

Suprafata minima spatii verzi

483,60

20

725,40

30

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

483,60

20

846,30

35

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

60

-

35

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

1,2

-

1,44

Regim de inaltime maxim

P+1+M sau P+2+M

-

P+1+M sau P+2+M

-

Unitate teritoriala de referinta 8/1 LC

- existent: zona functionala locuinte si functiuni complementare

- propus: zona functionala locuinte si functiuni complementare

4.775,00

100

5.318,00

100

Suprafata construita maxima

2.865,00

60

1.861,30

35

Suprafata desfasurata maxima

5.730,00

-

7.657,92

-

Suprafata minima spatii verzi

955,00

20

1.595,40

30

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

955,00

20

1.861,30

35

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

60

-

35

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

1,2

-

1,44

Regim de inaltime maxim

P+1+M sau P+2+M

-

P+1+M sau P+2+M

-

Dezvoltarea echiparii edilitare

Zona studiata dispune de toate retelele tehnico-edilitare necesare functionarii  zonei functionale propuse.

In functie de investitiile concrete ce se vor realiza, se va analiza daca capacitatea acestora este suficienta sau este nevoie de modificare.

In cazul in care constructiile propuse vor afecta traseul retelelor tehnico-edilitare, respectiv zonele de protectie si de securitate, investitorii vor lua masurile necesare pentru protejare sau deviere, pentru a nu fi afectate.

Alimentarea cu apa

In zona exista conducte publice de distributie apa potabila, cu diametru 110mm (PEID).

Alimentarea cu apa rece  se va face prin bransament  la reteaua de alimentare cu apa a municipiului Sfanti Gheorghe.

Necesarul de apa rece estimat este estimat la:

Qmed zi = 12,24 m3/zi

Qmax zi = 14,76 m3/zi

Qmax orar = 1,80 m³/h

Canalizare menajera si pluviala

Canalizare menajera

In zona studiata exista retele de canalizare menajera pe strada Veszprem cu diametru de 250mm (PEID)

Constructiile vor fi racordate la canalizarea menajera.

Apele menajere vor respecta deversarea in reteaua publica cu indeplinirea indicatorilor NTPA-002-2002.

Debitul de ape menajere estimat este de:

Qmed zi = 12,24 m3/zi

Qmax zi = 14,76 m3/zi

Qmax orar = 1,80 m³/h

Canalizare pluviala

In zona studiata exista retele de canalizare pluviala, situate pe stradaRomulus Cioflec, racordarea la acestea fiind posibila prin extinderea retelelor in zona studiata.

Alimentare cu energie electrica

In zona studiata exista linie electrica aeriana si subterana la care se pot racorda viitoarele investitii.

Zona de protectie si de siguranta se stabileste conform NTE 007/08/00 si legislatiei specifice in vigoare.

Alimentarea cu energie electrica a noilor constructii propuse se va realiza print racord la reteaua stradala existenta. Alimentarea cu energie electrica a noilor consumatori se va face in baza unui studiu de solutie de specialitate realizat de Electrica, in functie de tipul investitiilor care se vor realiza, necesarul de putere  al fiecareia.

Acest studiu  va stabili si modul de amplasare a eventualelor posturi de transformare ale zonei, in conformitate cu prevederile din prezentul Plan Urbanistic Zonal, fara a deranja solutiile urbanistice propuse.

Alimentarea cu gaz

In zona studiata exista retea de gaz metan presiune redusa 63mm.

Zona de protectie si de siguranta se stabileste conform NTPEE-2008 si legislatiei specifice in vigoare.

Incalzirea cladirilor, respectiv prepararea apei calde se va face cu centrale termice proprii, functionand pe combustibil solid sau cu gaz metan, pentru varianta cu gaz metan fiind necesara bransarea la reteaua existente.

Telefonizare

In zona studiata exista retea apartinand ORANGE Romania Communications S.A.

Telefonizarea noilor constructii ce urmeaza a se realiza in aceasta zona se va face pe baza unui proiect de specialitate comandat de la ORANGE Romania Communications S.A. sau alti furnizori de retele de telefonie.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):  

Totalul teritoriului aferent zonei studiate in Planul Urbanistic Zonal este de  49.490 mp, se defalca pe tipuri de proprietate :

- Terenuri in domeniul privat al unor persoane fizice sau juridice

- Terenuri in domeniul public aflat in adminstrarea Primariei Municipiului Sfantu Gheorghe

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 265 din 19.07.2023 și a avizului de oportunitate nr. 6 din 04.10.2023 eliberate de Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 265 din 19.07.2023 emis de Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Covasna Media în data de 18.04.2024 şi 24.04.2024;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 15/09.05.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                               Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Bote Daniela