Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE din 24.05.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de CSOMA IRMA si CSOMA ERNO, cu domiciliul/sediul în Municipiul Sfantu Gheorghe, strada Varodi Jozsef, nr. 46, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – ZONA REZIDENTIALA, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, extravilan, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3117/08.04.2024, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2024 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 13/18.04.2024);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Aviz de gospodarire a apelor nr. 33/21.05.2024, inregistrat la APM Covasna, cu nr. 4367/22.05.2024, emis de SGA Covasna,

- Asistenta de specialitate de sanatate publica inregistrata la APM Covasna, cu nr. 4385/23.05.2024, emisa de Directia de Sanatate Publica Covasna,

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – ZONA REZIDENTIALA, amplasat în  comuna Ilieni, extravilan, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 

Obiectul lucrarii

Obiectul Planuluilui Urbanistic Zonal:

Aceasta documentatie a fost elaborata in vederea reglementarii unei zone rezidentiale, in vecinatatea unui trup de locuinte apartinand intravilanului reglementat al satului Ilieni, la vest de DJ 112. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr 397 din 6/29/2023 eliberata de Consiliul Judetean Covasna, in care se solicita elaborarea PUZ-ului pe o zona mai restransa fata de solicitarea initiala.

Terenul pentru care s-a solicitat cerificatul de urbanism reprezinta un Iot aflat in proprietatea unor persoane fizice: Csoma Irma, si Csoma Erno drept de proprietate conform extrasului de carte funciara nr. 29323 a localitätii Ilieni (9200 mp ).

Terenul aferent intocmirii prezentei documentatii e liber de constructii. Proprietarii doresc sa delimiteze o zona edificabila in scopul construirii unor locuinte individuale. in acest scop se propune reglementarea zonei de intravilan cu o suprafata de 9200 mp.

Date privind evolutia zonei :

Terenul ce face obiectul prezentei documentatii de urbanism PUZ se afla in extravilanul comunei Ilieni la est de drumul principal DJ 112 si in nordul localitatii. 4 Activitatea economica de baza si principala sursa de venit a locuitorilor comunei Ilieni o reprezinta agricultura, cu ramurile ei principale: cultivarea pamôntului si cresterea animalelor. Zona in care este amplasat satul este preponderent arabil, incadrat oarecum de intravilan, in spatele curtilor de la strada principala, si in fata celor de pe o strada secundara.

Elemente ale cadrului natural :

Orice interventie umana in cadrul natural este datoare sa aiba in vedere prezervarea conditiilor de integritate si nealterare a factorilor de mediu. In acest sens titularulva intreprinde toate masurile pentru asigurarea unei functionalitati nepoluante a investitiei, prin tehnologiile si materialele de constructii utilizate, prin modul de exploatare a constructiilor si spatiilor exterioare. Cadrul natural va fi refacut dupa terminarea lucrarilor de constructii si adus la starea initiala.

Caracteristicile zonei :

Suprafata terenului de 9200 mp este în propietatea beneficiarului, conform extras CF nr. 29323 Ilieni,

Categoria de folosinta este teren arabil ; zona este libera de constructii

Ocuparea terenurilor :

Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

In prezent terenul studiat este liber de constructii. In adancime, teritoriul este neocupat, el avand in prezent caracter de arabil, inierbat. Neimprejmuit

 Bilant teritorial existent /Destinatia terenului

Teren Arabil in extravilan

TOTAL POT- 0.00%, CUT= 0.00

Gradul de ocupare a zonei  :

Terenul este liber de construcții.

Vecinatatii :

Terenul este situat pe teritoriul administrativ al comunei Ilieni. Documentatia se va intocmi pentru 9200 mp , un Iot aflat in proprietatea unor persoane fizice: Csoma Irma, si Csoma Erno, drept de proprietate conform extrasului de carte funciara nr. 29323 a localitätii Ilieni In partea nordica a localitatii, spre Municipiul Sfantu Gheorghe, accesul se face de pe DJ 112.

 Vecinatati:

- la vest drum DJ112,

- la sud teren arabil ,

-la nord cale de acces propusa,

- la est drum de exploatare (UAT Sf Gheorghe)

Terenul, alcatuit dintr-o parcela de forma poligonala, cu latura scurta orientata spre vest si est. In cadrul zonei, terenul are si orientare favorabilä, accesul auto si pietonal in incintä realizändu[1]se de pe DJ 112, printr-un drum colector, la care fiecare parcela avand deschidere directa.

Pe amplasament nu exista constructii.

Asigurarea cu spatii verzi:

Terenul studiat precum arealul limitrofnu deline spatii verzi amenajate fiind in prezent teren cu caracter arabil , partial inierbat. Pentru terenul ce face obiectul prezentei documentatii, se propune asigurarea unui minim de 35% spalii verzi din totalul suprafetei.  

Bilant teritorial existent

ZONE FUNCŢIONALE:

     mp              

        %

Teren privat, arabil in extravilan conf. extras CF nr. 29323

   9200

       100

Total suprafata studiata in PUZ

    9200

       100

 

 

POT exist.=0%                  CUT exist.=0,0       

Aliniamentul

Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public. Aliniamentul este la limita proprietatii, la limita terenului aferent drumului propus. Construc!iile se vor retrage cu cel pulin 2.00 m fata de aliniament.

La amplasarea constructiilor se va tine cont de regimul de aliniere propus Amplasarea clädirilor fatä de limitele laterale posterioare ale parcelelor -retragere fata de limitele laterale : se va respecta Codul Civil -retragere fata de limita posterioara : 3,00 m ,

Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

INDICATORI URBANISTICI PROPUSI:

Se va respecta introducerea in intravilan a zonei reglementate de 9200 mp:

- POT max. = 30%; CUT max. = 0.60,

 

 BILANT TERITORIAL

     ZONE FUNCȚIONALE

              EXISTENT

             PROPUS

Suprafată (mp)

Procent (%)

Suprafată (mp)

Procent (%)

Teren arabil in extravilan, conf. extras CF nr. 29323

    9200

 

       100

           -

         -

Constructii propuse -maxim

 

      

       -

     

      -

        

      2760

 

      

       30

                 - circulatii auto si pietonale propuse

 

       -

       -

      3220

 

       35

                 - zona verde amenajata

       -

       -

     3220

 

      35

TOTAL SUPRAFATĂ REGLEMENTATA IN PUZ

      9200

       100

      9200

     100

 

 

Funcţiune dominantă care a generat prezenta documentatie este cu Case de locuit individuale,

- functiuni complementare locuirii : circulatii carosabile si pietonale, zone verzi

- functiuni permise fara conditii: anexe gospodaresti (garaje, magazii, ateliere), foisoare, terase acoperite / descoperite, amenajari peisagere, imprejmuiri

- functiuni permise cu conditii : servicii comerciale, birouri ,

- functiuni interzise : functiuni cu caracter nociv pentru mediu,

Inaltimi maxime:

Constructii principale: H maxim la cornisa 6 m

Anexe: H maxim la cornisa 3 m

Constructii principale: H maxim la coama 12 m

Anexe: H maxim la coama 6 m

Regimul maxim de inaltime al cladirilor: P+l +M, cu sau fara subsol pentru constructiile principale,

 

 

 

Echiparea edilitara

Asigurarea cu apa

La limita amplasamentului exista o infrastructura edilitara bine conturatä Pe DJ 112 exista retea de

distributie de energie electrica si alimentare cu apa. Constructiile propuse vor fi racordate la acestea.

 Canalizarea menajera

Evacuarea apelor uzate se va realiza in fose septice vidanjabile pana la extinderea retelei de canalizare centralizata.

Canalizarea pluviala

Apele meteorice de pe amplasament vor fi colectate prin rigole si santuri si evacuate la rigola

stradala . Apele meteorice colectate de pe cladirile obiectivului din incinta amenajatä a acestuia, se vor scurge gravitaíional, prin rigole pluviale, la rigola stradalä a drumului.

Incalzirea

Spatiile interioare vor fi incälzite de la centrale electrice/ termice proprie sau alte instalatii de incälzire adecvate, eventual se pot utiliza panouri solare - fotovoltaice.

 Alimentarea cu energie electrica

Energia electricä necesaräse va asigura prin racordare la reíeauaexistenta, aflatä pe drumul principal

str. Lazarfalva, cu avizul furnizorului, pe baza unui proiect de specialitate.

 Alimentarea cu gaze naturale

In zona nu exista retele de alimentare cu gaze naturale.

 Gospodaria comunala

Se va rezolva in mod corespunzätor colectarea depozitarea temporarä a deFurilor menajere,precum

de$eurile tehnice. Acestea se vor colecta containerizat se vor depozita in depozitele agrementate

din zonä. Materialele refolosibile, PET-uri, hatrie si carton, textile, metal, sticlä, se vor colecta separat se vor preda la unitäti specializate de colectare, prin grija administratorului.

MODERNIZAREA CIRCULAŢIEI

Se creaza noi circulatii prin acest PUZ. DJ 112 este un drum de categoria a II-a, cu carosabil asfaltat si acostament inierbat.

 Circulatia catre obiectivele propuse se va desfasura in exclusivitate cu mijloace de transport individuale. Accesul auto se va realiza pana la obiectivele propuse, in incinta acestora vor fi amenajate parcaje. Se asigura accesul pentru autospeciale de interventii in caz de incendiu.

Autorizarea executärii constructiilor este permisa numai daca exista posibilitati de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute, conform destinatiei constructiei. Incinta este in proprietate privata, DJ 112 este public, in administrarea primariei locale.

Protectia mediului

Orice interventie antropica in mediu are repercusiuni asupra acestuia.

Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu  de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu : apa, aer,sol, subsol si asezari umane.

Nu se pune problema emanatiilor nocive, nu se produc noxe si deseuri periculoase pentru mediu.

In consecinta, aspectele de protectie a mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, conform celor propuse la capitolele respective, folosind instaltii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecie a mediului.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):  

Terenul este in extravilanul comunei Ilieni, ca teren arabil. Categoria de folosintă existenta este teren arabil în extravilan conform CF nr.29323, nr. cad 29323 Ilieni.

Suprafata totala a terenului reglementat in PUZ este 9200 mp,

Forma terenului este poligon neregulat si este liber de constructii.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 397 din 29.06.2023  eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 397 din 29.06.2023  emis de Consiliul Judetean Covasna, judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea HG 714/2022, art.11, respectiv proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale pentru evidența unor astfel de sisteme, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate.

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Covasna Media în data de 08.04.2024 şi 11.04.2024;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 13/18.04.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra

deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                               Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Bote Daniela