Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE din 26.06.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL TARGU SECUIESC, cu domiciliul/sediul în Municipiul Targu Secuiesc, strada Piata Gabor Aron, nr. 24, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – CONSTRUIRE BLOC DE LOCUINTE PENTRU TINERI, DESTINAT INCHIRIERII, propus a fi amplasat în Municipiul Targu Secuiesc, strada Orban Balazs, nr. 15, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4571/30.05.2024, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 20.06.2024 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 20/20.06.2024);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal – CONSTRUIRE BLOC DE LOCUINTE PENTRU TINERI, DESTINAT INCHIRIERII,    amplasat în  Municipiul Targu Secuiesc, strada Orban Balazs, nr. 15, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 

 Obiectul lucrarii

Obiectul Planuluilui Urbanistic Zonal este Construire blocuri de locuinte pentru tineri destinate inchirierii. Obiectivul se afla în întregime în intravilanul Mun. Tg. Secuiesc. Obiectivul se afla în prezent in UTR-57: zona de constructii agricole- sere. Pe amplasament se doreste construirea a trei blocuri de locuințe pentru tineri, cu regim de înălțime P+2E+M. Se va executa deasemenea împrejmuirea terenului pe toate laturile, amenajarea terenului, racorduri si branşamente la retelele edilitare existente. 

Se propun 48 locuri de parcare aflate in centrul parcelei dintre care 3 sunt locuri de parcare pentru persoanele cu handicap.

Se propun zone amenajate plantate in jurul cladirilor si in zona de N-V a parcelei. A=3392mp= 40,02%.

Se propune amplasarea unui loc de joaca in zona sudica a parcelei. A=789.

Terenul intravilan  este domeniul privat al Municipiului Targu Secuiesc, inscris in CF 33801 Targu Secuiesc,  avand categoria de folosinta: zona de constructii agricole. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.50 din 13.03.2024, Aviz de amplasare in parcela nr. 37/24/SU-CV din 13.05.2024 emis de ISU Covasna, Aviz favorabil emis de Gospodaria Comunala SA,  

Date privind evolutia zonei :

Terenul de amplasament se află în intravilanul Municipiului Targu Secuiesc, Jud. Covasna. Imobilul este de formă neregulată. 

Vecinătăţi:

La nord - Strada Orban Balazs 

La est – CF 28021-teren liber de construcții

La sud- CF 33801 teren liber de construcții

La vest – CF 33800 si CF 33589- sera

Terenul intravilan  este domeniul privat al Municipiului Targu Secuiesc, inscris in CF 33801 Targu Secuiesc,  avand categoria de folosinta: zona de constructii agricole. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.50 din 13.03.2024.

Elemente ale cadrului natural :

Terenul este plan, nu exista riscuri de alunecari de teren.

Nu exista cursuri  de apa în zona, deci nu exista risc de inundatii.

Caracteristicile zonei :

Amplasamentul este în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc în afara zonei protejate. Terenul este în proprietatea beneficiarilor. În prezent terenul este liber de construcții.

Ocuparea terenurilor :

Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

Terenul primariei este liber de construcții .

Asigurarea cu spatii verzi:

Spatiile verzi : 3392 mp = 40.02% 20% din totalul fiecarei incinte.

Bilant teritorial – situatia existenta

Bilant teritorial  comparativ - zona studiata

Zona studiată este formată dintr-o singură parcelă aflată in proprietatea Beneficiarului și este situată integral în intravilanul Municipiului Targu Secuiesc..

Se propun următorii indici maximi pentru zonificarea propusă:

P.O.T. maxim = 20%

C.U.T. maxim = 0,6

P.O.T. propus = 12.07%

C.U.T. propus = 0,48

Regim de înaltime maxim: P+2E+M

Suprafața construită: 1.023 mp

Suprafața desfășurată: 4.092 mp

Suprafața utilă: 262.95x3= 788,88 mp

Sistem constructiv: fundații continue B.A., suprastructură zidărie cărămidă confinată cu grinzi/ stâlpi/ sâmburi B.A., planșee B.A.

Acoperiș: șarpantă lemn

Sistem de încălzire: CT gaz

Învelitoare: țiglă ceramica roșu cărămiziu

Finisaj exterior: tencuiala decorativa alba si maro

Tâmplărie exterior: PVC alb

Nr. Unități locative (apartamente): 3P+4E+4E2+4M= 15 APT

Nr. locuri parcare în incintă: 48 din care 3 pentru persoanele cu handicap

Nr. garaje auto: nu sunt

Spații verzi: 3392 mp = 40.02%

Circulații auto: 1300 mp

Trotuare, alei pietonale: 2760 mp

H Cornișă: 11,5 m

H Coamă: 14 m

Categoria de importanță: C

Clasa de importanță: III

Gradul de siguranță la foc: III

Gospodaria comunala

In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona.

Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

CĂILE DE CIRCULAŢII

Accesul pe teren nu se modifică. Accesul auto și pietonal este direct pe latura Nord din Str. Orban Balazs.

Pe latura sud  a parcelei mai există posibilitatea un acces secundar dintr-un drum comunal care rămâne nemodificat.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):  

Terenul intravilan  este domeniul privat al Municipiului Targu Secuiesc, inscris in CF 33801 Targu Secuiesc,  avand categoria de folosinta: zona de constructii agricole. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.50 din 13.03.2024, emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 50/13.03.2024 emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc  judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante

din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Covasna Media în data de 31.05.2024 şi 03.06.2024;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 20/20.06.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                               Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Bote Daniela