Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 15.07.2024

 

Ca urmare a notificării adresate de COMPOSESORATUL PĂDURILOR ȘI PĂȘUNILOR VALEA SCURTĂ cu sediul în loc. Valea Scurtă prin SC IRISILVA SRL, mun. Brașov, str. Carpaților, nr. 11, bl. 7, sc. B, ap. 2, jud. Brașov privind ”Amenajamentul silvic al fondului forestier proprietate privată aparținând Composesoratului Pădurilor și Pășunilor Valea scurtă UP V Valea Scurtă”, amplasat pe raza U.A.T.: comuna Estelnic – județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 734/26.01.2024, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărâre nr. 236/2023 pentru aprobarea metodologiei de derulare a procedurii de evaluare de mediu pentru amenajamentele silvice;
  • Ordinul nr. 1.682/2023 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

  • consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 07.03.2024 (proces-verbal nr. 07/07.03.2024);
  • amenajamentul silvic nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

”Amenajamentul silvic al fondului forestier proprietate privată aparținând Composesoratului Pădurilor și Pășunilor Valea scurtă UP V Valea Scurtă”, amplasat pe raza U.A.T.: com. Estelnic, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Documentaţia conţine:

  • Solicitare aviz mediu înregistrată la APM Covasna cu nr. 734/26.01.2024;
  • Memoriu de prezentare a amenajamentului;
  • Piese desenate;
  • Proces verbal al Conferinţei I de amenajare nr. 300/07.12.2023;
  • Proces verbal al Conferinţei a II-a de amenajare nr. 138/03.06.2024;
  • Dovada achitării tarifului etapei de încadrare OP nr. XX/16.06.2024;
  • Adresa nr. 2260/12.03.2024 din partea APM Covasna în urma CSC din data de 07.03.2024;
  • Completarea înregistrată cu nr. 5670/08.07.2024;
  • Anunțuri publice.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Suprafața fondului forestier:

Suprafața totală a fondului forestier proprietate privată aparținând Composesoratului Pădurilor și Pășunilor Valea Scurtă, propus a fi organizat în U.P.V Valea Scurtă, este de 733,22 ha, conform documentelor de proprietate, din care 723,9 ha încadrate ca terenuri acoperite cu pădure.

Documentele de proprietate care au stat la baza constituirii unității de producție sunt: Titlul de proprietate nr. 1901/14.12.2002 – 733,22 ha.

Administrarea fondului forestier, din U.P. V Valea Scurtă, se face prin Ocolul Silvic Privat Mereni,  jud. Covasna

Amplasamentul amenajamentului silvic:

Repartizarea fondului forestier pe unităţi teritorial – administrative şi parcele silvice conform noii constituiri a U.P.-ului.

Nr. crt.

Judeţul

Unitatea teritorial – administrativă

Denumire  O.S., U.P. de provenienţă

Trup de pădure

Parcele aferente

Suprafaţa

(ha)

1

Covasna

 

Comuna Estelnic

 

O.S. Sânzieni

U.P. VII

Soicata

5-20; 33

348,25

O.S. Sânzieni

U.P. VIII

Pârâul Românului

82-91;  132

384,97

Total

733,22

 

 

Altitudinea minimă este de 600,0 m (în u.a. 18 B), iar cea maximă este de 1550 m (ân u.a. 84 B) – media se situează în jurul a 1000 m.

 

Repartiţia fondului forestier pe categorii de folosinţe:

A.       Păduri şi terenuri destinate împăduririi şi reîmpăduririi: 725,58 ha, din care 5,93 ha clasă de regenerare

B.       Terenuri afectate gospodăririi pădurilor: 7,64 ha

C.       Terenuri neproductive: - ha;

D.       Terenuri scoase temporar din fondul forestier: - ha.

Zonarea funcțională:

În concordanţă cu obiectivele social-economice fixate, condiţiile staţionale existente, ţelurile de gospodărire adoptate şi structura reală a arboretelor, fondul forestier studiat a fost încadrat, la actuala amenajare, în:

Grupa I–a funcțională (48,23 ha), cu următoarele categorii funcționale:

  • 1-2A – Arboretele situate pe stâncării, pe grohotișuri și pe terenuri cu eroziune în adâncime și pe terenuri cu înclinarea mai mare de 30 grade pe substrate de fliș (facies marnos, marno-argilos și argilos), nisipuri, pietrișuri și loess, precum și cele situate pe terenuri cu înclinare mai mare de 35 grade, pe alte substrate litologice (TII) – 11,29 ha;
  • 1-5H – Arboretele constituite ca rezervații seminologice (TII) – 36,94 ha și

Grupa a II-a funcțională (677,35 ha) cu următoarele categorii funcționale:

  • 2-1C – Arboretele destinate să producă, în principal, lemn pentru cherestea (TVI) – 677,35 ha.

Subunități de gospodărire:

În raport cu obiectivele urmărite și funcțiile de producție și de protecție stabilite au fost constituite următoarele subunități de producție sau protecție:

- SUP  A  – Codru regulat, sortimente obisnuite             

-  671,42 ha;

- SUP  K  – Rezervaţii de seminţe    

- 36,94 ha;

- SUP  M  – Păduri supuse regimului de conservare deosebită    

- 11,29 ha;

  • Clasa de regenerare
  • 5,93 ha;

-  Alte terenuri                                                                             

-  7,64 ha.

Bazele de amenajare:

S-au adoptat următoarele baze de amenajare :

Regimul: codru;

Compoziția țel: corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure pentru arboretele exploatabile și compoziția țel la exploatabilitate pentru celelalte arborete;

Exploatabilitatea: tehnică (grupa funcțională a II-a);

 - vârsta medie a exploatabilității: 100 ani pentru S.U.P. A,

Tratamente: Tăieri progresive şi Tăieri rase;

Ciclul: - 100 ani pentru S.U.P. A.

Reglementarea procesului de producție

Analiza și adoptarea posibilității:

La S.U.P.  A s-au calculat următorii indicatori de posibilitate:

C.I.     :  2641 mc/an;

Q    :        1,16;

VD/10 : 3679 m3/an; VE/20 : 2862 m3/an;

VF/40 : 4009 m3/an; VG/60 : 3069 m3/an;

PCi  =   2527 m3/an; Pded.=  2957 m3/an:

Pind. =  2814 m3/an; Padoptată  = 2814 m3/an;

Pentru S.U.P. A s-a adoptat posibilitatea de produse principale de 2814 m3/an, după valoarea indicatorului rezultat după metoda creșterii indicatoare.

S-a prevăzut a se executa în deceniul care urmează următoarele cantități anuale de lucrări de îngrijire a arboretelor:

degajări        .........         total   30,26  ha       ….      anual  3,03    ha

curăţiri         .........         total   96,36  ha cu   389     m3     anual  9,64    ha cu   39      m3

rărituri ........ total   115,58 ha cu   3490   m3     anual  11,56  ha cu   349     m3

tăieri de igienă        total   309,23 ha cu   2710   m3     anual  309,23 ha cu   271     m3

S-au mai prevăzut lucrări speciale de conservare pe suprafaţa totală de 11,29 ha cu volumul de 279 m3, ce se vor executa anual pe 1,13 ha cu volumul de extras de 28 m3.

Analiza și adoptarea planurilor decenale

Posibilitatea decenală de produse principale pentru SUP A este de 25699 m3  (u.a. 5 A, 7 E, 8 C, 9 E, 10 B, 10 D%, 10 H%, 11 A, 11D, 12 B, 14 A%, 82 C, 85 A, 85 M, 86 B, 86 E, 88 A, 88 B, 88 C, 88 K, 89 G, 89 J, 89 O, 90 B şi 91 C).

Degajări s-au propus în arboretele din u.a.: 10 E, 10 F, 10 G, 11 F, 11 G, 11 H, 83 D, 85 L, 86 J, 88 J, 89 F, 90 C, 91 F.

Curățiri s-au propus în arboretele din u.a.: 10 E, 10 F, 11 C, 11 F, 12 A, 12 G, 12 H, 12 J, 12 K, 15 G, 15 H, 83 E, 84 C, 84 D, 85 G, 85 I, 85 J, 85 K, 86 A, 86 D, 86 K, 86 L, 86 M, 87 B, 87 C, 87 H, 88 F, 88 H, 88 I, 89 I, 89 K, 89 M, 89 N, 90 A, 90 D, 91 A.

Rărituri s-au propus în arboretele din u.a.: 6 C, 7 C, 7 D, 11 E, 12 C, 12 F, 12 G, 13 D, 14 B, 82 A, 84 B, 85 B, 85 D, 85 E, 86 F, 86 G, 86 I, 87 F, 87 J, 87 K, 88 E, 88 G, 89 A, 89 H, 89 L, 91 B, 91 D, 91 E, 132.

Lucrări de conservare s-au propus în arboretele din u.a.: 13 A şi 15 B.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amenajamentul silvic analizat se integrează cu amenajamentele silvice ale suprafeţelor limitrofe, fiind o condiţie a asigurării continuităţii vegetaţiei fondului forestier.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Dintre obiectivele urmărite prin efectuarea lucrărilor de îngrijire a arboretelor cele mai importante sunt:

  • - realizarea compoziției optime a arboretelor;
  • - păstrarea și ameliorarea stării de sănătate a arboretelor;
  • - creșterea gradului de stabilitate și rezistența a arboretelor la acțiunea agresivă a factorilor externi și interni destabilizatori (vânt, zăpadă, boli, dăunători, poluare etc.);
  • - creșterea productivității arboretelor și a pădurii în ansamblul său, precum și creșterea calității lemnului produs;
  • - intensificarea efectelor de protecție și creșterea calității factorilor de mediu (protecția solului, purificarea aerului, menținerea peisajului natural etc.);
  • - mărirea  capacității  de  fructificație  a  arboretelor  și  ameliorarea  condițiilor  de
  • regenerare;
  • - recoltarea masei lemnoase în vederea valorificării ei.

Nu s-au propus executarea de noi instalații de transport, și nu sunt necesare construcții forestiere.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Suprafaţa luată în studiu nu se suprapune cu situl de importanță comunitară;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor:

Amenajamentul propune lucrări silvice care au ca scop: gestionarea durabilă a pădurii, creşterea capacităţii de producţie şi protecţie a pădurilor.

Se vor respecta prevederile din rezoluţiile Conferinţelor Ministeriale pentru Protecţia Pădurilor din Europa, de la Helsinki (1993) şi Lisabona (1998):

  • menţinerea şi sporirea adecvată a resurselor forestiere dar în acelaşi timp conservarea biodiversităţii în cadrul ecosistemelor forestiere;
  • executarea lucrărilor de regenerare la momentul oportun;
  • adaptarea periodizării operaţiunilor silviculturale şi de tăiere astfel încât să se evite interferenţa cu sezonul de reproducere al speciilor de animale sensibile, în special cuibăritul de primăvară şi perioadele de împerechere ale păsărilor de pădure;
  • păstrarea unor distanţe adecvate pentru a nu perturba speciile rare sau periclitate a căror prezenţă a fost confirmată;
  • în arboretele tinere se va menţine şi un anumit procent de specii pionere care sunt folosite ca hrană de speciile de mamifere sălbatice;
  • rotația ciclică a zonelor cu grade diferite de intervenție în timp și spațiu;
  • se interzice organizarea unor parchete de exploatare în zonele favorabile existenţei unor bârloguri în perioada noiembrie - martie;

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor proiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

Efectuarea lucrărilor propuse prin amenajament are un efect pozitiv şi benefic atât asupra mediului şi implicit şi asupra sănătăţii umane.

În caz de calamităţi (incendii, alunecări de teren, uscări anormale, doborâturi şi rupturi de vânt şi de zăpadă etc.), măsurile de gospodărire vor fi în conformitate cu O.M.670/2014, completat cu Odinul 766/2018, privind modificarea şi completarea normelor tehnice silvice pentru amenajarea pădurilor. Acestea reglementează procedura şi situaţiile în care se solicită modificarea prevederilor amenajamentelor silvice.

În funcţie de gradul de vătămare a arboretelor din cauza factorilor destabilizatori (biotici sau abiotici), vor fi prevăzute următoarele măsuri:

a) extragerea arborilor afectaţi (prin tăieri de igienă sau prin tăieri accidentale);

b) extragerea integrală a materialului lemnos, urmată de împăduriri cu specii aparţinând tipului natural fundamental de pădure;

          c) schimbarea compoziţiei-ţel de regenerare.

În toate situaţiile, lucrările vor avea în vedere ca biodiversitatea pădurilor să fie cât mai puţin diminuată.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața totală a amenajamentului este de 733,22 ha;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare, prezentul plan conţine măsuri de reducere a impactului asupra mediului;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amenajementul forestier nu se suprapune cu arii naturale protejate.

Obligaţiile titularului:

  • Respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • Se vor respecta epocile şi termenele de tăiere şi colectare a materialului lemnos din parchete prevăzute în OM nr. 1540/2011; respectarea normelor de exploatare a masei lemnoase și evitarea pe cât posibil a rănirii arborilor rămași pe picior sau a semințișului în cazul tratamentelor; pe cât posibil se vor vor evita lucrările silvotehnice în perioada de reproducere a speciilor de animale sau a perioadei de cuibărit a păsărilor ce habitează în pădure; se va evita organizarea simultană a parchetelor pe suprafețe învecinate;
  • Exploatarea masei lemnoase se va realiza astfel încât să se evite degradarea solului; folosirea drumurilor de exploatare existente; se va evita colectarea masei lemnoase pe timp nefavorabil (ploi); în perioadele de îngheţ – dezgheţ sau cu precipitaţii abundente, în cazul în care platforma drumului auto forestier este îmbibată cu apă, se interzice transportul de orice fel; se interzice degradarea zonelor umede, desecarea, drenarea sau acoperirea ochiurilor de apă;
  • Alegerea de trasee ale căilor provizorii de scoatere a masei lemnoase astfel încât să se evite solurile cu portanță redusă, și astfel încât distanțele să fie cât mai scurte;
  • Menţinerea bălţilor, pâraielor, izvoarelor şi a altor corpuri mici de apă, mlaştini, smârcuri, într-un stadiu care să le permită să îşi exercite rolul în ciclul de reproducere al peştilor, amfibienilor, insectelor etc., prin evitarea fluctuaţiilor excesive ale nivelului apei, degradării digurilor naturale şi poluării apei; menţinerea habitatelor marginale cum ar fi lizierele, stâncării, mlaştini, etc;
  • Se vor păstra arborii morți ”pe picior” și ”la sol” cu prilejul efectuării tăierilor de regenarare și a lucrărilor de îngrijire și conducere, în vederea conservării microflorei și microfaunei, dar și pentru protejarea unor specii de insecte și păsări care cuibăresc în acești arbori; recoltarea rațională și ecologică a ciupercilor, fructelor de pădure, a speciilor de plante medicinale;
  • O atenție deosebită se va acorda arboretelor din grupa I funcțională, de protecție, prin creșterea stabilității ecosistemice și asigurarea permanenței pădurii în spațiu și timp;
  • Nu se vor amenaja depozite de carburanţi în ariile naturale protejate şi în apropierea cursurilor de apă; nu se vor executa lucrări de reparaţii a motoarelor, de schimbare a uleiului şi încărcare a rezervoarelor auto cu combustibil în albiile cursurilor de apă și în ariile naturale protejate; se interzice deversarea în apele de suprafaţă, apele subterane, evacuarea pe sol şi depozitarea în condiţii necorespunzătoare a uleiurilor uzate;
  • Promovarea cu prioritate a regenerării naturale a arboretelor cu prilejul aplicării tratamentelor silviculturale; în cazul tăierilor progresive să fie lăsaţi suficienţi arbori în vederea asigurării regenerării naturale, dar şi pentru a oferi loc de cuibărit pentru păsări;
  • Se interzice introducerea de specii de arbori sau plante alohtone atât pe terenurile care fac parte din fondul forestier cât şi pe terenurile din afara fondului forestier; extragerea speciilor alohtone prin intervențiile silvotehnice, atunci când acestea devin invazive;
  • Este interzisă incendierea vegetaţiei  sau resturilor vegetale;
  • Se interzice amplasarea de construcţii  fără aprobarea legală;
  • În vederea eliminării scurgerilor accidentale de hidrocarburi societatea va asigura controlul periodic al utilajelor din dotare, asigurând astfel o stare de funcţionare adecvată a acestora; eventualele defectiuni vor fi remediate in ateliere de reparaţii autorizate;
  • Aplicarea unor restricții de viteză pentru mijloacele auto, astfel încât să se diminueze cantitățile de praf generate;
  • Colectarea deseurilor se va efecua selectiv pe categorii de deșeuri, în recipienti special amplasati pentru acest scop în sistem impermeabil, iar golirea si transportul lor de catre o firma specializata la intervale regulate de timp; proprietarii terenurilor au obligaţia de a asigura luarea măsurilor de salubrizare a terenurilor de deşeuri; se va evita depozitarea rumegușului sau a resturilor de exploatare în zone umede;
  • Se vor respecta prevederile impuse de reglementările în vigoare în materie de manipularea şi utilizarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
  • La colectarea masei lemnoase se interzice târârea şi depozitarea buştenilor în albiile apelor curgătoare; se vor evita traversările prin albiile apelor supraterane; în acest scop se vor amenaja/reabilita podeţe din material lemnos, fără a interveni prin decolmatare sau regularizare a albiilor naturale; platformele primare şi organizările de şantier vor fi amplasate la o distanţă de minim 50 de metri de albia minoră a pâraielor; este interzisă depozitarea materialelor lemnoase în albiile pâraielor şi văilor sau în locuri expuse viiturilor;
  • Alte lucrări  în afara celor prevăzute în amenajamentul silvic se execută cu avizul prealabil al  autorităţilor publice centrale de specialitate;
  • Se va urmări anual modul în care sunt puse în practică prevederile amnenajamentului silvic;

Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi nepericuloase pe teritoriul României cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Decizia Comisiei din 18 decembrie 2014 de modificare a Deciziei 2000/532/CE de stabilire a unei liste de deșeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului;
  • Legea Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sănătăţii, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei cu modificarile și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 188/2002 (*actualizată*) privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • H.G. nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;
  • Legea nr. 86/2014 de aprobare a O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199 (*actualizată*);
  • Legea nr. 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic;
  • HG nr. 1004/2016 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Regulamentul 995/2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn utilizând sistemul „due diligence”.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  • Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 09.02.2024 și 12.02.2024;
  • Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;
  • Convocatorul transmis către membrii CSC nr. înreg. 1979/04.03.2024 și procesul verbal al ședinței nr. 7/07.03.2024;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Se va solicita acord de mediu pentru lucrări de înfiinţare de drumuri forestiere, împădurirea de terenuri pe care nu a existat anterior vegetaţie forestieră sau defrişare în scopul schimbării destinaţiei terenului, conform Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            ecol. Balázsi Beáta