Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru "ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU INTRODUCERE ÎN INTRAVILAN ÎN SCOPUL CONSTRUIRII PENSIUNE AGROTURISTICĂ, LOTIZARE PENTRU LOCUINŢE INDIVIDUALE/DE VACANŢĂ Şl AMENAJĂRI DE INCINTĂ", propus a fi amplasat în comuna Chiojdeni, nr.cadastral 50995, judeţul Vrancea -titular - S.C. BANAFOREST-MAR S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (inițiala)

Nr. 9184 / 14.09.2023

 

 

         Ca urmare a cererii adresate de SC BANAFOREST-MAR SRL cu sediul in sat Dumitresti, comuna Dumitresti, judeţul Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 9184 din 20.07.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 03.08.2022, etapa de încadrare ca:

"ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU INTRODUCERE ÎN INTRAVILAN ÎN SCOPUL CONSTRUIRII PENSIUNE AGROTURISTICĂ, LOTIZARE PENTRU LOCUINŢE INDIVIDUALE/DE VACANŢĂ Şl AMENAJĂRI DE INCINTĂ", propus a fi amplasat în comuna Chiojdeni, nr.cadastral 50995, judeţul Vrancea

 nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Terenul generator de P.U.Z. se afla in extravilanul satului Chiojdeni (suprafata propusa de atras in intravilan). Tot in intermediul acestei documentatii de urbanism se propun reglementari noi, care vor schimba destinatia terenului generator de P.U.Z., din teren agricol – livada si cai de circulatie in exploatare agricola, in teren destinat functiunii mixte destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si a spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+ Sp.v.+ Sp.rec.) cu dotari conexe si complementare.

Prin noile reglementari se propun indicatori urbanistici care sa deserveasca noii functiuni urbane. Prin prezenta documentatie de urbanism se propune utilizarea intregului teren studiat ca un intreg cu o functiune mixta, iar modul de amenajare al terenului in fazele urmatoare de proiectare, de dupa aprobarea prezentei documentatii, vor avea la alegere modul de etapizare al intregii investitii, dar cu respectarea tuturor cerintelor legislative si a indicatorilor urbanistici propus. Se va avea in calcul in permanenta minimum de spatii verzi si plantate necesar pentru investitiile propuse (25.00% conform H.G. 525/1996).

In interiorul terenului generator de P.U.Z. sunt propuse de reglementat suprafete de alei carosabile si pietonale pentru circulatia terestra din incinta, care vor comunica pe toata suprafata terenului si care vor face legatura din toate laturile terenului generator de P.U.Z. cu domeniul public, respectiv drum satesc aflat pe latura de est. 

Informatii cadastrale referitoare la terenul generator de P.U.Z.:

- Nr. CAD. 51023 extravilan, suprafata totala teren generator de P.U.Z. S = 25002.00 mp  - suprafata receptionata O.C.P.I., din care:

- teren agricol-livada, lot 1 (T43, P%996, P997/3, P1000, (extravilan)        

S = 11510.00 mp

- drumuri in exploatare agricola, lot 2 (T43, P%996, P997/3, P1000, (extravilan)

S = 702.00 mp

- teren agricol-livada, lot 1 (T43, P%996, P997/3, P1000, (extravilan)

S = 12790.00 mp

 

         Dupa aprobarea prezentei documentatii de urbanism va rezulta un singur lot de teren, cu o singura functiune urbana si cu o singura destinatie si anume teren in suprafata de S=25002.00mp cu functiunea urbana mixta destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si a spatiilor de recreere (Tur.+Alim.pub.+Agr.spo.+Sp.v.+ Sp.rec.) cu dotari conexe si complementare, teren curti constructii, intravilan.

 

ECHIPAREA EDILITARA

a) Cai de comunicatie si retea de canalizare a apelor pluviale

In incinta terenul generator de P.U.Z. se propune realizarea unei retele de canalizare si dirijare a apelor pluviale, retea care va fi filtrata in separator de hidrocarburi, de unde mai departe va deversa in bazine de retentie montate ingropat in incinta studiata. Apele stocate pot fi utilizate ulterior pentru irigarea spatiilor verzi sau for fi colectate prin contract de prestari servicii de catre o companie autorizata in domeniu.

 

b) Alimentarea cu apa potabila

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va realizat racord in reteaua stradala din terenul invecinat (sursa de apa potabila provine de pe terenul invecinat de la sud). Racordul va fi montat ingropat sub cota de inghet. Pentru monitorizarea consumului de apa potabila se va monta apometru.  

 

c) Canalizarea apelor uzate menajere

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va realiza  o retea de canalizare locala (de incinta), care va dirija apele uzate menajer in unul sau mai multe bazine vidanjabile (in fuctie de necesitate). Acestea vor fi montate ingropat si vor fi golite periodic de catre o firma de specialitate.

d) Alimentarea cu energie electrica

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se propune realizarea de racord electric la reteaua invecinata care se afla pe drumul satesc de la est.

Consumul de energie electrica va fi monitorizat prin contoare electrice.

 

e) Telecomunicatii si date

In aproprierea zonei studiate exista retea de telecomunicatii si date.

Bransarea la reteaua de telecomunicatii si date nu este esentiala activitatilor propuse de reglementat, dar optional beneficiarul poate opta pentru realizarea de bransament la reteaua operatoare de telecomunicatii si date din zona.

 

f) Incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului

Pentru incalzirea tuturor spatiilor interioare, pe perioada rece a anului se vor folosi centrale cu gazeificare care ard combustibil solid, sau centrale electrice.

 

INDICATORI URBANISTICI PROPUSI:

Zona reglementara pentru a deservi functiunii mixte destinate turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si a spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+ Sp.v.+ Sp.rec.).

P.O.T. maxim admisibil propus                                 30.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus                                 1.20

R.H.max. admisibil propus                                       = S+P+3E;

H.max. admisibil propus                                                   = 16.00m;

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT (%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT (%) din suprafata totala

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiuni din teren cu functiunea agricola - livada

24300.00mp

97.19%

0.00mp

0.00%

Situatia existenta a terenului generator de P.U.Z., portiuni din teren cu functiunea de cai de circulatie terestre - drumuri private in exploatare agricola

702.00mp

2.81%

0.00mp

0.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru cladiri din functiunea mixta destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+ Sp.v.+Sp.rec.)

0.00mp

0.00%

7500.60mp

30.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru alei carosabile, parcaje si alei pietonale din functiunea mixta turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+Sp.v.+Sp.rec.)

0.00mp

0.00%

6250.50mp

25.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru dotari conexe din functiunea mixta destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+Sp.v.+Sp.rec.)

0.00mp

0.00%

250.02mp

1.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru spatii de recrere din functiunea mixta destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate si spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+Sp.v.+Sp.rec.)

0.00mp

0.00%

4750.38mp

19.00%

Zone cu functiuni propuse prin noile reglementari din actuala documentatie de urbanism zonala

- portiuni din terenul care a generat P.U.Z. unde se propun reglementari noi pentru spatii verzi si plantate (min.25.00%) din functiunea mixta destinata turismului, alimentatiei publice, agrementului sportiv, spatiilor verzi amenajate  si spatiilor de recreere (Tur.+ Alim.pub.+ Agr.spo.+Sp.v.+Sp.rec.)

0.00mp

0.00%

6250.50mp

25.00%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

25002.00mp

100.00 %

25002.00mp

100.00 %

 

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la:
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.

  1. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

(iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 9 / 19.06.2023 emis de Primaria Comunei Chiojdeni, avizul de oportunitate nr. 27/30.08.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9184 / 20.07.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 14.07.2023 şi din 19.07.2023.

 

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.