Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) pentru PUZ ,,Construire locuințe colective cu parter comercial și regim de înălțime P+4E+5R”, titular NICA IONUȚ – BOGDAN

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  NICA IONUȚ – BOGDAN cu domiciliul în municipiul Focșani, str. Caisului, nr. 16, judetul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,Construire locuințe colective cu parter comercial și regim de înălțime P+4E+5R” în intravilanul atras al orașului Odobești, sat Unirea, str. Eroilor, nr. 100, jud. Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 5151/20.04.2023 și a completărilor înregistrate cu nr. 7431/13.06.2023, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  11.05.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului, în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Construire locuințe colective cu parter comercial și regim de înălțime P+4E+5R” cu amplasamentul în intravilanul atras al orașului Odobești, sat Unirea, str. Eroilor, nr. 100, jud. Vrancea, titular: NICA IONUȚ – BOGDAN cu domiciliul în municipiul Focșani, str. Caisului, nr. 16, judetul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

a)    Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat este în suprafață de 3000 mp și este situat în intravilanul atras al orașului Odobești, sat Unirea, str. Eroilor, nr. 100, T 66, P 1981, CF 59935, jud. Vrancea. Terenul este deținut în proprietate de către Nica Ionuț – Bogdan, conform act notarial nr. 952/22.07.2021. Terenul se află situat în intravilanul atras al orașului Odobești conform PUZ aprobat nr. 33/2009 prin HCL nr. 184/03.12.2009 privind “PUZ – zona 4 Unirea, oraș odobești – atragere în intravilan și lotizare, întocmit pentru suprafața de 252.107 mp”. Conform HCL nr. 51184/03.12.2009 terenul se află în subzonă de locuințe individuale sau colective, cu POT max = 45%, CUT max = 0,85, regim de înălțime minim P și maxim admis P+2E .

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – Veststrada Eroilor; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de minim 4,00 m.

-la Nord – Est – proprietate privată; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de minim 1,00 m.

-la Sud – Est – Parc (Consiliul Local Odobești); distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de minim 1,00 m.

-la Sud – Vest strada Dimitrie Constantinescu; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe această latură va fi de minim 4,00 m.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Reglementarea terenului generator de PUZ cu implementarea unui regim de înălțime P+4E+5R;
  • Realizarea a două blocuri distincte, poziționate perpendicular unul față de altul și legate între ele la nivelul parterului comercial printr-un corp de legătură. Blocurile au regim de înălțime diferit, B1 poziționat în lungul străzii Dimitrie Constantinescu P+4E+5R, iar B1 poziționat în lungul străzii Eroilor P+3E+4R. Corpul de legătură va avea un regim de înălțime P.
  • Completarea infrastructurii tehnico – edilitare și reorganizarea cele existente în funcție de soluția arhitecturală stabilită;
  • Asigurarea accesului și a circulației carosabile în incintă și parcaje fără incomodarea fluxului auto și pietonal existent în zonă;
  • Rezolvarea utilităților prin racordare și branșare la rețelele existente în zonă (apă potabilă, canalizare, gaze naturale, energie electrică și telecomunicații);
  • Rezolvarea numărului de locuri de parcare și a procentului de spații verzi necesare pentru această investiție.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Suprafață mp

Suprafață teren neamenajat

3000 mp

0.00 mp

Blocuri de locuințe colective  

0.00 mp

1030 mp

Zonă parterului comercial 

0.00 mp

98 mp

Alei carosabile și parcări

0.00 mp

970 mp

Alei pietonale și trotuare

0.00 mp

250 mp

Platformă pubele

0.00 mp

8 mp

Spații verzi amenajare

0.00 mp

644 mp

Total teren care a generat PUZ

3000 mp

3000 mp

 

Regimul de înălțime

Investițiile noi propuse se vor realiza pe suprafața deținută de teren, S = 3000 mp, iar clădirile propuse de realizat vor avea următoarele configurații funcționale și volumetrice:

  • Bloc de locuințe colective (B1) P+4E+5R, Suprafață construită = 560 mp, Suprafață construită desfășurată = 3500 mp ;
  • Bloc de locuințe colective (B2) P+3E+4R, Suprafață construită = 470 mp, Suprafață construită desfășurată = 2402 mp ;
  • P.O.T. propus = 45 %
  • C.U.T. propus = 2
  • Unități locative = 56 apartamente
  • 56 de locuri de parcare

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – prin branșare la rețeaua existent în zonă;

Apele menajere – prin branșare la rețeaua existent în zonă;

Gaze naturale – prin branșare la rețeaua existent în zonă;

Energia electrica – prin branșare la rețeaua existent în zonă;

Agentul termic – va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii de apartament.

Deșeurile menajere – vor fi depozitate în pubele ecologice cu capac. Pubelele vor fi ridicate și golite de către un agent economic autorizat.

Căi de comunicații – accesul se va face atât din strada Eroilor, cât și din strada Dimitrie Constantinescu.  

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcției ce va fi realizată precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: nu este cazul

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

a)     probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

b)    natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

  1. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

d)    riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): nu este cazul

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul va fi redus în perioada execuţiei lucrărilor.
  2. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului în mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

g)    efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 37/17.03.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  5/31.01.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea; adresa nr. 715/05.04.2023 emisă de C.U.P. SA – Sucursala Apă-Canal Odobești; adresa nr. 79859/13.04.2023 emisă de I.J.P Vrancea – Serviciul Rutier; avizul favorabil emis de Orange România Communications SA în data de 07.04.2023; avizul A.N.I.F. – F.T.I.F. Vrancea nr. 57/17.05.2023 emis de A.N.I.F. Vrancea; adresa nr. 3979/19.04.2023 emisă de D.S.P. Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5151/20.04.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 37/17.03.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  5/31.01.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea; adresa nr. 715/05.04.2023 emisă de C.U.P. SA – Sucursala Apă-Canal Odobești; adresa nr. 79859/13.04.2023 emisă de I.J.P Vrancea – Serviciul Rutier; avizul favorabil emis de Orange România Communications SA în data de 07.04.2023; avizul A.N.I.F. – F.T.I.F. Vrancea nr. 57/17.05.2023 emis de A.N.I.F. Vrancea; adresa nr. 3979/19.04.2023 emisă de D.S.P. Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în teritoriu, situație existentă; plan reglementări urbanistice; plan situație propusă.

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele:  12.04.2023 și 19.04.2023 și online pe site-ul Vrancea24.ro în data de 22.04.2023, a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna iunie 2023;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.